crestfall 13.11.2014 10:44:55 | |
---|
Jengi tuntuu joko diggaavan Conjurationista reippaasti tai sitten inhoavan sitä täysillä. Omasta mielestäni se on ollut aina tasaisesti keskikastin biisi. Biisin pääriffi on pahaenteisyydessään nerokas, mutta sävellyksellisesti biisi on turhan venytetty ja toisteinen. Toisin kuin muut Reveriesin 10-minuuttiset, Conjurationissa tuntuu osat junnaavan turhan kauan paikoillaan ja usein tuleekin ihmeteltyä että eikö tämä perkele nyt lopu. Mutta rumpupuolella on myös paljon hauskaa kuunneltavaa, esim. biisin pisteellisiä kahdeksasosia neljäsosien päälle nakuttava komppi. Mutta ei siis missään nimessä Opethin heikointa tuotantoa, kuten esimerkiksi tuo Porcelain Heart. "Tuntuu siltä, että oli aiheena vaikka pyöräkuormaajat niin pian tulee crestfall ja kertoo, että pyöräkuormaajalla ajelu on mukavaa, mutta ei millään bulkkivolvolla vaan kyllä Komatsulla nousee hiekan kuskailukin ihan uusiin sfääreihin." -Quru |
laakeri 13.11.2014 10:58:54 (muokattu 13.11.2014 11:05:17) | |
---|
Nykyään pidän TGC:tä ihan hyvänä biisinä, mutta aikoinaan se oli tappaa koko orastavan kiinnostukseni bändiin. Olin kuullut aiemmin vain Face of Melindan josta tykkäsin kovasti, mutta TGC kuulosti (ja näytti, kiitos naurettavan musavideon) geneeriseltä teineille suunnatulta paskalta. Kesti muistaakseni aika kauan ennen kuin annoin bändille uuden mahdollisuuden, koska tuon biisin perusteella sillä ei ollut minulle mitään annettavaa ainakaan metallibiisien osalta. |
Exhausted 13.11.2014 12:38:29 | |
---|
crestfall: Jengi tuntuu joko diggaavan Conjurationista reippaasti tai sitten inhoavan sitä täysillä. Omasta mielestäni se on ollut aina tasaisesti keskikastin biisi. Biisin pääriffi on pahaenteisyydessään nerokas, mutta sävellyksellisesti biisi on turhan venytetty ja toisteinen. Toisin kuin muut Reveriesin 10-minuuttiset, Conjurationissa tuntuu osat junnaavan turhan kauan paikoillaan ja usein tuleekin ihmeteltyä että eikö tämä perkele nyt lopu. Mutta rumpupuolella on myös paljon hauskaa kuunneltavaa, esim. biisin pisteellisiä kahdeksasosia neljäsosien päälle nakuttava komppi. Mutta ei siis missään nimessä Opethin heikointa tuotantoa, kuten esimerkiksi tuo Porcelain Heart. Juuri näin. Conjurationissa ärsyttää myös se, että sitä on soitettu keikoilla usein. |
lapio 13.11.2014 12:45:47 | |
---|
Ghost reveriesillä olisi tosiaan parempiakin biisejä tarjolla, mutta ehkä se on hauska soittaa joku tommonen yksinkertaisempi nytkyttely jatkuvan sormijumpan lomassa. |
Ali 13.11.2014 14:45:44 (muokattu 13.11.2014 14:48:57) | |
---|
"Jesus was crucified for doing nothing, but God is worshipped for even less."
Last.fm
Twitter |
Hamsteri Kukkonen 13.11.2014 15:14:48 | |
---|
crestfall: Jengi tuntuu joko diggaavan Conjurationista reippaasti tai sitten inhoavan sitä täysillä. Omasta mielestäni se on ollut aina tasaisesti keskikastin biisi. Biisin pääriffi on pahaenteisyydessään nerokas, mutta sävellyksellisesti biisi on turhan venytetty ja toisteinen. Toisin kuin muut Reveriesin 10-minuuttiset, Conjurationissa tuntuu osat junnaavan turhan kauan paikoillaan ja usein tuleekin ihmeteltyä että eikö tämä perkele nyt lopu. Mutta rumpupuolella on myös paljon hauskaa kuunneltavaa, esim. biisin pisteellisiä kahdeksasosia neljäsosien päälle nakuttava komppi. Mutta ei siis missään nimessä Opethin heikointa tuotantoa, kuten esimerkiksi tuo Porcelain Heart. Ihte tykkään, että biisin toistuvuus ja junnaavuus on just oikeassa paikassa jos kuuntelee koko Ghost Reveries -plätyn läpi. Se välittää hyvin sen tarinan lopullisuuden ja sielu jättää ruumiin siirtyäkseen Saatanan hellään huomaan jne. Mutta joo livenä turhan paljon soitettu biisi. En mä oikeen osaa mitään soittaa mut vittu nää kamat on vaan niin vitun siistejä. -Pekko (soittaa vitusti bassoa) |
reaper666 13.11.2014 15:23:14 | |
---|
Mulla on hauska juttu ko.levyyn liittyen. erosin ekan avovaimoni kanssa aikoinaan ja tää kyseinen platta oli jäänyt sinne jonnekkin soittimeeseen. Itse kotelo mulla oli. Kyseinen akka oli mulle vitun kiukkuinen ja ei viittinyt palauttaa sitä levyä itse. Meillä asu samassa rapussa yks mun kaveri, ni se oli pistänyt sen levyn(kirjekuoressa onneks) sen kaverin postiluukusta. Tää kaveri sattui juuri sillä hetkellä imuroimaan eikä kuullut, että postiluukku kävi ja postiluukun alla oli avonainen roskapussi. Kirjekuori tippui just sit sinne. Kun kaveri sai siivottua ja oli viemässä roskista niin sattu näkemään sen. Ihmetteli vaan, että mikäs vittu tää on. Säästi sen kuitenkin ja joku vuosi sen jälkeen tuli asiasta juttua jostain asiasta kaverin kanssa ja kävi tää ilmi ja sain levyn takaisin :) olin sinä aikana ehtinyt jo ostaa sen uusiksi mutta olin ostanut sen erikoisversion ni ei silleen harmittanut kyllä. aika menee aika äkkiä. Mulle se on vieläkin sellanen opethin "uudempi" levy. |
jazzuka 13.11.2014 20:04:18 | |
---|
Sen verran innostuin eilisen stadin keikan jälkeen, että piti haalia lippu Lontooseen ensi lokakuuksi. Muutaman tasapaksun festarikeikan jälkeen eilinen oli huikea veto. Ja tulihan se jo kymmenennellä keikalla se Windowpanekin.. :) |
Hetfield 14.11.2014 13:47:53 (muokattu 14.11.2014 14:54:27) | |
---|
jazzuka: Sen verran innostuin eilisen stadin keikan jälkeen, että piti haalia lippu Lontooseen ensi lokakuuksi. Muutaman tasapaksun festarikeikan jälkeen eilinen oli huikea veto. Ja tulihan se jo kymmenennellä keikalla se Windowpanekin.. :) Katoin tuolta Ticketmasterista tänään kun tuli myyntiin, ei saa enää ollenkaan mithän. Damn. E: Onneksi kyttäsin noita Opethin fb-sivuja, sinne joku laittoi päivityksen, että nyt saa Palladiumin omilta sivuilta. Tilasin ja sain Royal Circlen keskivälistä paikan. Näköjään nyt Ticketmasterkin heräsi henkiin. Nopeasti nuo menee kun päivittää vaan sivua. "I hope you've had all the children you want... 'Cause this is gonna blow your balls off." |
jazzuka 14.11.2014 17:06:53 | |
---|
Hetfield: Katoin tuolta Ticketmasterista tänään kun tuli myyntiin, ei saa enää ollenkaan mithän. Damn. E: Onneksi kyttäsin noita Opethin fb-sivuja, sinne joku laittoi päivityksen, että nyt saa Palladiumin omilta sivuilta. Tilasin ja sain Royal Circlen keskivälistä paikan. Näköjään nyt Ticketmasterkin heräsi henkiin. Nopeasti nuo menee kun päivittää vaan sivua. Joo, oli vissiin mennyt ihan sketsiksi tänään tuo lipunmyynti. Mä bongasin facebookista ihan silkalla tuurilla jonkun mimmin laittaman linkin josta sai vielä stallsin eturivin paikkoja eilen puoli viiden aikoihin. Ei parhaat mahdolliset paikat vaan hieno ilta tulossa, varmasti. Otetaan oluet jos törmätään. :) |
pehko 14.11.2014 19:11:39 | |
---|
Itselleni, Damnationin ohella, Ghost Reveries edustaa Opethin ehdotonta kärkeä. Siinä levyllä vaan kaikki on kohdillaan. Sävellys, lyriikat, helvetin hyvät vokaalit, ehkä tylyintä örinää ikinä, helvetin hyvät soundit, rumpalointi on käsittämättömän hyvää ja ihan vaan koko levyn tunnelma yleisesti. Kannetkin on niin saatanan hienot! Oma suosikki biisini on ehdottomasti The Baying of teh Hounds. Åken mukaan biisihän kertoo itse saatanasta. Se on vielä hyvä, että harvoinhan tämmöset "tää biisi kertoo saatanasta" aiheuttaa lähinnä *tirsk* reaktion, mutta tässä on onnistuttu helvetin hyvin. Diggaan varsinkin näistä lyriikoista: His words are flies Swarming towards the true insects Feasting on buried dreams And spreading decay upon your skin His eyes spew forth a darkness That cut through and paralyze Casts light upon your secrets Forced to confront your enemies His mouth is a vortex Sucking you into it's pandemonium Fools you with a helping hand of ashes Reached out in false dismay His body is a country The cities lay dead and beyond despair Friends turned enemies unable to come clean In a rising fog of reeking death Siinä kuvaillaan niin komeasti asiaa, joka normaalisti on aiheena aika lässähtänyt. Ne kertoo ihan jostain muusta kun punasesta kaviojalasta heilumassa hiilihangon kanssa. KErrassaan mahtavaa. Toivottavasti tekevät livejulkasun tuosta GR keikasta. "Sometimes he throws in a bunch of fretless songs and I say "I don't have any fretless bass" and he say's "Go fuck yourself" - Chi Cheng RIP |
crestfall 15.11.2014 08:48:33 | |
---|
pehko: Itselleni, Damnationin ohella, Ghost Reveries edustaa Opethin ehdotonta kärkeä. Siinä levyllä vaan kaikki on kohdillaan. Sävellys, lyriikat, helvetin hyvät vokaalit, ehkä tylyintä örinää ikinä, helvetin hyvät soundit, rumpalointi on käsittämättömän hyvää ja ihan vaan koko levyn tunnelma yleisesti. Word. Blackwater Park on kyllä myös taideteos ja bändin parhaita kokonaisuuksia, minkä lisäksi loistavia ralleja löytyy melkeinpä joka levyltä, vanhemman pään matskussa reippaallakin kädellä, mutta myös meikäläisen makuun GR on kyllä se hiotuin timantti ja bändin uran korkein huippu, josta ollaankin sitten tasaisesti lähdetty tulemaan alamäkeä. "Tuntuu siltä, että oli aiheena vaikka pyöräkuormaajat niin pian tulee crestfall ja kertoo, että pyöräkuormaajalla ajelu on mukavaa, mutta ei millään bulkkivolvolla vaan kyllä Komatsulla nousee hiekan kuskailukin ihan uusiin sfääreihin." -Quru |
laakeri 15.11.2014 11:54:32 (muokattu 15.11.2014 13:21:01) | |
---|
GR:llä on kyllä tunnelma kohdallaan. Valitettavasti en ole oikein koskaan päässyt täysin sisälle levyn kevyempiin biiseihin ja Beneath the Mire on mielestäni aika keskinkertainen. Toisaalta loput kappaleista ovat niin kovia että ei hirveästi haittaa. Åken idea käyttää sitä Dmadd9-erikoisvirettä ja tuoda kiipparit ensimmäistä kertaa raskaisiin biiseihin tuo levylle jännän vivahteen joka erottaa levyn kaikista aiemmista levyistä. Ne mellotronit ja hammondit toimivat täydellisesti siellä särökitaroiden taustalla ja muuallakin. Ennen tämän levyn kuulemista olin muistaakseni sitä mieltä että kiipparit eivät sopisi metallialbumeille, mutta levyn kuultuani jouduin myöntämään olleeni väärässä. |
Hamsteri Kukkonen 15.11.2014 15:20:08 | |
---|
Mitäköhän näistä Åken örinöistä nyt sitten pystyis sanomaan? Helsingissä eturiviin ei hirveen hyvin vokaalit kuuluneet, mutta tykkäsin et AIKA hyvin kuitenkin lähti huudot. Ja sit mm. tässä pätkässä ainakin omasta miälestäni kuulostaa just siltä kun pitäiskin: https://www.youtube.com/watch?v=o2P1T35cnEYEn mä oikeen osaa mitään soittaa mut vittu nää kamat on vaan niin vitun siistejä. -Pekko (soittaa vitusti bassoa) |
haunted 15.11.2014 19:51:00 | |
---|
HulluNieminen: Mitäköhän näistä Åken örinöistä nyt sitten pystyis sanomaan? Helsingissä eturiviin ei hirveen hyvin vokaalit kuuluneet, mutta tykkäsin et AIKA hyvin kuitenkin lähti huudot. Ja sit mm. tässä pätkässä ainakin omasta miälestäni kuulostaa just siltä kun pitäiskin: https://www.youtube.com/watch?v=o2P1T35cnEY Tampereella tuli ihan jees mun mielestä kans. Ei se niihin sellasta voimaa ja munaa saa mukaan ku 10 vuotta sitte. Ei minulle tarvitse todistaa. Minä tiedän että olet väärässä. - Eemil |
zombywoof 15.11.2014 20:40:38 | |
---|
haunted: Tampereella tuli ihan jees mun mielestä kans. Ei se niihin sellasta voimaa ja munaa saa mukaan ku 10 vuotta sitte. Joo sama, ihan ok lähti örinä, niistä ei valittamistat. Enemmän vititti pudotetut, laiskat tempot vanhemmissa biiseissä sekä Axen jäykkä rumpalointi. esim joku Windowpane oli melko väsynyt esitys, Bleakista tai Moorista puhumattakaan. Parin uusimman levyn biisit kuulostivat parhaimmille. "Welcome Back My Friends To The Show That Never Ends" |
Ruutukunkku 17.11.2014 12:02:54 | |
---|
zombywoof: Enemmän vititti pudotetut, laiskat tempot .. Nämä eivät kyllä maistuneet. Varsinkin tapaus Advent, jossa se alun tykkiriffi ei kuulostanut yhtään kivalta. You are number six |
Mishicu 29.04.2015 00:11:46 | |
---|
Onko jengi menossa kattomaan Opethia Tuskaan? Vetääköhän pojat juhlavuoden kunniaks Suomessakin nostalgiasetin vai keskittyyköhän ne vaa kahden viime levyn rönsyilevään epämääräseen 70-luvun haparoivaan plagioimiseen? Saatana, ku ei ollu ajoissa hereillä, ni ei päässy noille Stockiksen tai Lontoon isoille keikoille! |
Akiman 29.04.2015 01:02:13 | |
---|
|
Pidän kyllä tuolla tavalla rakennetuista settilistoista, jotka ovat tasaisesti jaettu koko tuotannon ajalle. Toki Opethin tapauksessa se tarkoittaa enintään yhtä biisiä per levy, eikä kaikkia levyjä saa joka keikalle edustetuiksi. |