Aihe: Refused palaa?
1 2
Käyttäjätunnus
27.04.2015 17:20:44
No ei nyt ihan huono biisi ainakaan kahdella kuuntelulla. Biisistä ja varsinkin riffistä tuli vähän mieleen Tool, jonka soittajat olisivat vetäneet pari viivaa piriä juuri ennen äänistystä.
haunted
27.04.2015 18:14:27
Kylä oli aika hyvää sanon.
Ei minulle tarvitse todistaa. Minä tiedän että olet väärässä. - Eemil
kyseinen
27.04.2015 23:09:53
Jaa minusta kuulosti lähinnä joltain viiden pennin foofighters-jämältä.
Internetin kautta, vähän joka puolelle. -V. Keskinen
vexu
27.04.2015 23:33:53

Aika maukasta kamaa. Biisi itsessään toimii hyvin maistiaisena tulevasta vaikkei täysin tajuntaa räjäytäkkään. Soitto kulkee, tuotanto on kohdillaan eikä paikoillaan ole pysytty. Laulu olisi voinut olla räkäisempää ja ohuempaa muttei huono noinkaan.
On a long enough timeline, the survival rate for everyone drops to zero.
haunted
27.04.2015 23:48:19
kyseinen: Jaa minusta kuulosti lähinnä joltain viiden pennin foofighters-jämältä.

kaikki kunnia grohlille ja poppoolle, mutra ffllä ei ole yhtäkään noin hyvää riffiä mun mielestä. hymiö.
novo
01.05.2015 23:12:53
Riffi oli ihan saatanan kova, mutta muuten jäi valju maku biisistä.
Landstr: "En kuitenkaan osaa selittää asioita niin, että ne tuntuisivat järkeviltä, joten annan olla." vvaltsu:"Mä teen koko loman duunia ja luen siinä samalla kolmeen syksyn YO-kokeeseen. Kun on selkärankaa ja kanttia, niin.."
inkognito
24.06.2015 14:05:33
Uusi levy kuunneltavissa Spotifyssä!
Piepe
24.06.2015 20:29:57 (muokattu 24.06.2015 20:32:42)
Kyllä kaksi kuultua maistiaista (Elektra ja Francafrique) riitti vakuuttamaan niin että levy tuli tilatuksi, mikä nykyään onkin vain harvoille ja valituille suotu kunnia. Tämä väkisinsoitetaan yhdeksi kesän soundtrackeistä! Jau! Ja oon niin kujalla että tää tuli aivan puskista.

Jänskättää vaan että näinköhän levyn saa viikonlopuksi. Kelpais. Julkkari on virallisesti 29. päivä mutta Äxä ilmoittaa 26. Eli tuskinpa, en oo varmaan koskaan saanu mitään levyä Äxästä julkaisupäivänä, piti se kutinsa tai ei.
jannu
24.06.2015 20:46:42
Oon yrittänyt tässä kovasti lämmetä Refusedille, mutta ku ei ni ei. Uudet biisit oli vähän niinku yhdistelmä paskaa Toolia ja Mastodonia, vanhat oli ku paskaa Faith No Morea ja RATM:ia, joista kumpikin ovat lopulta hirvittävän keskinkertaisia bändejä.
"You can't really be jealous of something you can't fathom." -Nigel Tufnel
Saatanan kojootti
inkognito
25.06.2015 13:11:50
jannu: Uudet biisit oli vähän niinku yhdistelmä paskaa Toolia ja Mastodonia, vanhat oli ku paskaa Faith No Morea ja RATM:ia, joista kumpikin ovat lopulta hirvittävän keskinkertaisia bändejä.

Hämmentävää kuinka yhteen lauseeseen voi mahtua näin monta asiavirhettä ja/tai väärää mielipidettä.
jannu
25.06.2015 16:03:06
inkognito: Hämmentävää kuinka yhteen lauseeseen voi mahtua näin monta asiavirhettä ja/tai väärää mielipidettä.

Hämmentävää kuinka yhteen lauseeseen voi mahtua noin paljon konformismia. Ja punkkibändistä oli puhe...
Saatanan kojootti
Piepe
25.06.2015 20:52:55
Eipä nyt sekoiteta konformismia rempseään pikku vittuiluun!
jannu
25.06.2015 23:17:11
Piepe: Eipä nyt sekoiteta konformismia rempseään pikku vittuiluun!

Miksi suotta vittuilla pikkuisen ja rempseästi, kun voi suorilta ampua kovilla?
Saatanan kojootti
aivokuolio
26.06.2015 07:59:18
jannu: vanhat oli ku paskaa Faith No Morea ja RATM:ia

Niin mitä että
jannu
26.06.2015 12:10:40
aivokuolio: Niin mitä että

Jos et sä kuule, niin sä et kuule.
Saatanan kojootti
RockFanatic
27.06.2015 17:49:20
Jos se Refused kerran palaa, niin soittakaa hemmetissä palokunta paikalle! ;D
haunted
27.06.2015 20:30:56
Tätä uutta on ny tullu pyöriteltyä spotifystä jonkuverran.

Hyvää:

- Biisit
- Hyvä, tavallaan yhtenäinen, teema läpi koko levyn
- Visioo ja riskinottokykyä, toisin kun 99,9% misään musas tänäpäivänä
- Saundit ja tuotanto
- Vaskpuhaltimet!
- Pienet yksityiskohdat ja nyanssit, joita löytyy varmaan aika kauan lisää ja lisää

Huonoa:

-
wil-le
30.06.2015 11:39:32

Ekan kuuntelun jälkeen ei oikein tehnyt mieli laittaa uudelleen edes soimaan.
Päälimmäinen mielipide oli: tämähän kuulostaa huonolta The Hivesilta.

Mitään en odottanut ja petyin silti.

Ehkä tälle pitää antaa vielä muutama kuuntelukerta lisää, josko sitten alkaisi avautumaan.
"What I tell you? Hot girl. Volkswagen Jetta. It's a law! Like water. Or dinosaurs."
Piepe
03.07.2015 10:52:23 (muokattu 03.07.2015 21:24:14)
Äh. Minusta bändi on uudistunut tyylikkäästi, jos näin nyt voi 17 vuoden levytystauon jälkeen sanoa. Levyn kokonaisuudesta ei oikein vielä irtoa viiltävää analyysiä, Elektra ja Francafrique häikäisee edelleen liikaa timanttisuudellaan.

Avausbiisi on muutenkin soinut repeatilla yrittäessäni saada tolkun siihen riffin rytmitykseen kun meinas leikata kiinni sen kanssa :) Onko kukaan päässyt täten kanssani samaan lopputulokseen:

- tahdin ykkönen lähtee biisin tokalla iskulla
- siitä etiä päin menee viiteen, viiteen, neljään, seittämään.

Vertaukset Foo Fightersiin, Mastodoniin ja RATMiin kuulostaa omaan korvaan täysin käsittämättömiltä. Hivesiin tavallaan joo mutta enemmänkin soundien ja sovitusten osalta, ja nää köykäsemmät ja ilmavammat ratkasut ja melodisuus paremminkin tehostaa näitä biisejä, eikä homma mee tukkoon missään vaiheessa. Onnistunut, loistava tuotanto, dynamiikka kohillaan. Nimimerkki hauntedin kanssa kaikesta täysin samaa mieltä.

Olipas lipevää tekstiä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)