Wolffie 28.05.2004 18:56:42 (muokattu 28.05.2004 18:57:29) | |
---|
Onko jollain kokemuksia tämän kitaran kyseisestä mallista? Omien tietojeni mukaan kitaraa ei ole montaa vuottakaan valmistettu, luultavasti vuosina 87-89. Kuvan kitarasta voi nähdä osoitteessa: http://www.edromanguitars.com/guitar/ibanez/IBA-Jem777VDY.htm Kuulemma tilukeppinä mainio ja hevitkin taittuvat? Ajattelin tuommoisen ostaa ja testasinkin ja mielestäni mainiolta kepiltä tuntui. Ajattelin nyt kuitenkin vielä kysyä teiltä viisaammilta ja enemmän noista kokeneilta teidän mielipidettä :) Ja paljonko olisi teidän mielestä kohtuu hinta tuommoiselle? Katsoin haulla ja löysin jotain jemeistä mutta eri malleista vain :) Kiitoksia EVH 4ever !!! |
LaXu 28.05.2004 19:05:59 | |
---|
Ruma kuin perkele tuo kyllä on. Mutta soittimena varmasti ihan asiallinen. Mutta perus-RG:sta tuo ei kyllä kovin paljoa eroa, käytännössä ainoat erot esim. RG550:n ovat otelautamerkit, mikit ja koverretut 21-24 nauhavälit. Toisin kuin useimmissa uudemmissa JEMeissa, tuossa on sama kaula kuin RG5xx-sarjan kepukoissa..eli mallia hammastikku. Itse en tuosta sanotaanko 600€ enempää maksaisi..kuitenkin vähemmän silmiä raastavia RG5xx-sarjan kepukoita pyörii huomattavasti halvemmalla ja niistä saa vastaavan soittopelin pelkällä mikkien vaihtamisella. |
Lego 28.05.2004 19:10:43 | |
---|
Ruma kuin perkele tuo kyllä on. Kuittaan. ••••• |
trih 28.05.2004 19:11:18 | |
---|
Kukahan tuon värityksen on keksinyt? Vai ilmeisesti? Voisi kuvitella jopa kitaroista mitään ymmärtämättömienkin hymyilevän kun moisen 80-luku väriyhdistelmän näkee :D "I remember when I told my parents that I was quitting my job to build a life-size Millenium Falcon. My parents were pissed and I remember my Dad saying, how are you going to build a falcon. You don't even know how to use any tools." - Dennis Ward |
LaXu 28.05.2004 19:26:44 | |
---|
Kukahan tuon värityksen on keksinyt? Vai ilmeisesti? Voisi kuvitella jopa kitaroista mitään ymmärtämättömienkin hymyilevän kun moisen 80-luku väriyhdistelmän näkee :D Kasarivehjehän tuo kitara tosiaan on. Vaihtoehtoisesti noita sai muistaakseni mustana, pinkkinä ja kirkkaan vihreänä. |
Lego 28.05.2004 19:31:05 | |
---|
Kasarivehjehän tuo kitara tosiaan on. Vaihtoehtoisesti noita sai muistaakseni mustana, pinkkinä ja kirkkaan vihreänä. Mutta muistaakseni niissä mustissakin on sitä helvetin rumaa vihreää. ••••• |
ReBeat 28.05.2004 20:10:35 | |
---|
Mun mielestä toi on selvästi pilke silmäkulmassa ja hyvällä maulla tehty. Monet muut hevikepit, joihin on ahdettu h/s/h ja floikka, näyttävät paljon naurettavammilta. Joissakin se hardware "pursuaa" kitarasta ja näyttää kuin ratakiskolta koko helvetin osuus kaulasta rungon perään. Tekemällä ei synny musiikkia. |
trih 28.05.2004 20:50:55 | |
---|
Tuo väritys on jotenkin niin luotaantyöntävä ja ällötystä aiheuttava, että ei taitaisi syntyä kovin luovaa oloa tuon kanssa. Taitaa sopia iloiseen haalistuneen kevään musiikkiin. No, olenhan enemmin mollista pitävä muutenkin. Itse en siis hyvää makua tuosta löydä. "I remember when I told my parents that I was quitting my job to build a life-size Millenium Falcon. My parents were pissed and I remember my Dad saying, how are you going to build a falcon. You don't even know how to use any tools." - Dennis Ward |
Wolffie 28.05.2004 20:51:02 | |
---|
Itse en tuosta sanotaanko 600€ enempää maksaisi..kuitenkin vähemmän silmiä raastavia RG5xx-sarjan kepukoita pyörii huomattavasti halvemmalla ja niistä saa vastaavan soittopelin pelkällä mikkien vaihtamisella. eikö niissä tosiaan ole muuta eroa rg5xxx sarjaan? Mielestäni ainakin oli aivan erilainen soittaa kuin oma rg560, floikka oli tosiaan aivan mahtava. Ja varmasti materialitkin parempia? ja sitten olisi semmonen vielä että mitenköhän tuo eroaa nykyisistä JEMeistä? Ja nuo värit livenä nähtynä ovat tosiaan aivan mahtavat :P EVH 4ever !!! |
trih 28.05.2004 20:55:23 | |
---|
Ja nuo värit livenä nähtynä ovat tosiaan aivan mahtavat :P Olen nähnyt ja kokeillutkin tuollaista ja mielestäni yhtä hirveä kuin kuvassa. Ja ne haalistuneen vaaleanpunaiset mikit... Tuntuma luonnollisesti hyvä kun laatukeppi kyseessä. "I remember when I told my parents that I was quitting my job to build a life-size Millenium Falcon. My parents were pissed and I remember my Dad saying, how are you going to build a falcon. You don't even know how to use any tools." - Dennis Ward |
Olen nähnyt ja kokeillutkin tuollaista ja mielestäni yhtä hirveä kuin kuvassa. Ja ne haalistuneen vaaleanpunaiset mikit... Tuntuma luonnollisesti hyvä kun laatukeppi kyseessä. Perhana, rupes tekeen mieli jotain kornin väristä kasikytluvun laatukeppiä. Joskus vielä JEM:n hommaan. Pitää syödä paljon että jaksaa kantaa vahvareita. |
Wolffie 28.05.2004 21:16:24 (muokattu 28.05.2004 21:31:31) | |
---|
Jos nyt unohtaisitte ne värit ja kertoisitte siitä mielipiteen ilman niitä :DD .. siis jos on siitä enemmän tai vähemmän kokemusta, millainen on pidemmän päälle soittaa jne. mikäköhän tuommoisesta olisi kohtuu hinta? EVH 4ever !!! |
Lego 28.05.2004 22:06:35 | |
---|
mikäköhän tuommoisesta olisi kohtuu hinta? 10 euroa, onhan kyseessä sentään ibaneesi. ••••• |
PoLFus 28.05.2004 22:10:28 | |
---|
nätti on perkele...tattoooo!!! ~ Seiska-ender ~ |
trih 28.05.2004 22:25:40 (muokattu 28.05.2004 22:35:59) | |
---|
Kyllähän kaikki kunnosta riippuu mitä kannattaa maksaa. Onko kolhuja, nauhat kuluneet, kaula suora, edge-tremolon "edget" kunnossa/kuluneet? En kyllä osaa tarkkaan sanoa. Kokeilemani 777vdy oli käytetyn oloinen ja hinta siinä 500 euron kieppeillä. Vuosimallista ei tietoa. EDIT: Kannattaa huomioida, että 10 vuotta vanhoissa ibanezeissa ei arvo säily samalla lailla kuin esim gibsoneissa. Varsinkin vielä tuon värinen niin jälleenmyynti vaikeaa. Jos on ns uuttavastaavassa kunnossa niin tuollainen voisi olla jopa 700-900 euroa. "I remember when I told my parents that I was quitting my job to build a life-size Millenium Falcon. My parents were pissed and I remember my Dad saying, how are you going to build a falcon. You don't even know how to use any tools." - Dennis Ward |
Ze Kink 28.05.2004 22:27:32 | |
---|
nätti on perkele...tattoooo!!! En olekaan ainoa jonka mielestä tuo on hieno :) Pinkki tai vihreä olisi kuitenkin hienompi! "I was at about 216 bpm. Let's suppose that was hard!" -John Petrucci |
PoLFus 28.05.2004 22:28:14 | |
---|
En olekaan ainoa jonka mielestä tuo on hieno :) Pinkki tai vihreä olisi kuitenkin hienompi! Pinkki/vihreä/keltainn vielä hienompi! ~ Seiska-ender ~ |
Eemil 28.05.2004 22:34:15 | |
---|
Hyvä keppihän tuo on saundiltaan. Soitettavuus riippuu soittajasta, jotkut ylistävät, jotkut eivät niinkään pidä. Mun mielestä kaula on hiukan liian ohut, esim. JPM:ssä on parempi kaula. Hevisooloiluun kuitenkin saundinsa puolesta erinomainen ja tilutukseen nuo mikit ovat hemmetin hyvät. Komppaukseen taas saundi on mielestäni liian ohut. JA MINÄ PIDÄN TUOSTA RÄIKEÄSTÄ VÄRITYKSESTÄ! |
LaXu 28.05.2004 22:56:19 | |
---|
eikö niissä tosiaan ole muuta eroa rg5xxx sarjaan? Mielestäni ainakin oli aivan erilainen soittaa kuin oma rg560, floikka oli tosiaan aivan mahtava. Ja varmasti materialitkin parempia? Ainakin mitä nyt noita olen paria yksilöä päässyt kokeilemaan, niin eivät ne minun mielestäni soundiltaan ja tuntumaltaan eronneet omasta 1989 RG550:stani (johon vaihdettu Seymour Duncanin humpparit) eri mikkien tuomia eroja lukuun ottamatta. Vähän ohuempi kaulan liitos niissä oli verrattuna tuohon viistottuun laatikko-neck jointiin joka omasta RG:stani löytyy. Materiaalien paremmuudesta en osaa sanoa ainakaan soundin tai tuntuman perusteella. Jos sokkotestissä lätkäistäisiin JEM777 ja wanha RG550 kouraan, niin en kyllä varmaankaan osaisi sanoa kumpi on kumpi ellei sattuisi tuo JEMien kantokahva osumaan käteen. ja sitten olisi semmonen vielä että mitenköhän tuo eroaa nykyisistä JEMeistä? Nykyisistä JEMeista ainoa joka minun mielestäni poikkeaa tarpeeksi RG-sarjasta on nuo JEM7V:t joissa on leppärunko ja eebenpuuotelauta. Nämä ovat siis niitä valkoisia (JEM7VWH) ja sinisiä malleja (JEM7VBSL). Verrattuna noihin vanhoihin JEMeihin useimmissa uudemmissa malleissa on hieman paksumpi JEM-kaula eikä hammastikku-Wizardia. Sitten on tietysti eri DiMarzion mikit mallista riippuen. Myös kaulanliitos on RG-sarjan tapaan pyöristetty eikä sellainen ohennettu versio Fenderin laatikkoliitoksesta. |
kirves 28.05.2004 23:07:25 | |
---|
Jos ostat ton ja haluat hankkiutua siitä joskus eroon niin ota muhun yhteyttä.. |