Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Lukittu  |  Aihe: Hei, ostin jälleen kerran kitarakamaa!
1 2 3 4 5497 498 499 500 501
jpaa
23.04.2015 21:17:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tilasinpas Custom Soundsilta Pedaltrain 2 SC:n, Cioks Big John virtalähteen ja sekalaisen valikoiman klipsejä, Dual-Lockia sekä piuhoja. Näillä loihditaan viikonlopun aikana elämäni ensimmäinen oikea pedaalilauta. Kylläpäs on mieluista puuhaa päästä suunnittelemaan ja toteuttamaan.
 
Nyt pitäis vielä löytää joku hullu fuzz..
 
"To be is to do" - Socrates "To do is to be" - Jean-Paul Sartre "Do be do be do" - Frank Sinatra
Stalkah
23.04.2015 22:01:11
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jpaa: hullu fuzz..
 
Ainut oikeasti hullu fuzz on Death By Audio Soundwave Breakdown. Sillä jos ei töristele paikkoja hampaista ni sit ei millään.
 
Tyhjillään näitä sulkapäitä tuhdot kanootin
Kimmo72
23.04.2015 22:09:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

SD JB seepra trembukkeri.
 
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
"She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..." -Kevin Moore
steelduck
23.04.2015 22:47:26
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jpaa:
Nyt pitäis vielä löytää joku hullu fuzz..

 
Olisko sopivan hullu:
http://www.raingerfx.com/dr-freak-3.html
 
hallu
23.04.2015 22:58:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mpekkanen: Kitarapajalla on muuten jotkut esim. Martin kitarat jopa halvempia kuin Thomannilla. Kuitenkin jokainen saa ostaa ihan mistä haluaa soittimensa, eipä tuo minulle kuulu.
 
Musafasulla näyttää olevan nyt jotain tarjouksia muutaman päivän. Noista saattaa joskus tehdä ihan hyviäkin löytöjä jos osuu itselle sopiva soitin kohdalle.

 
Niin saa ja joskus periaatteista pitää maksaa. Nauttikaatten kaikin mokomin kitarapajan hyvästä palvelusta ja halvoista hinnoista, mutta itse jätän väliin sen puljun.
 
Olisipa jo kevät
AngieRainbow
23.04.2015 23:21:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Nauttikaatten kaikin mokomin kitarapajan hyvästä palvelusta ja halvoista hinnoista, mutta itse jätän väliin sen puljun.
 
Saisiko tähän vähän perustelua?
 
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
steelduck
23.04.2015 23:37:58
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AngieRainbow: Saisiko tähän vähän perustelua?
 
Tuollahan se on jo perusteltu. Ne puhuu weppisivuilla englantia. Vähemmästäkin sitä hermostutaan... :D
 
Laulava Kylätohtori
24.04.2015 09:25:57 (muokattu 24.04.2015 09:28:03)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: No tietenkin löytää ja löytäähän sitä ulkomailtakin, mutta kyse on enemmän periaatteesta se on niinkuin märkä rätti vasten naamaa ettei suomalainen firma katso tarpeelliseksi palvella suomen kielellä. Ei tätä kieltä muutenkaan liikaa puhuta ja jos emme itse viitsi sitä puhua niin ei sitä puhu kukaan.
 
Mutta ei siinä mitään, sehän on liikkeen oma linjanveto ja saa tehdä sivunsa vaikka kiinaksi jos haluaa. Sehän on vain tapa valikoida asiakkaitaan että ketä haluaa palvella. Minä nyt olen tuohduksissa milloin mistäkin eikä siitä tarvitse kenenkään olla millänsäkään. Kuitenkin jopa saksalaiset firmat katsovat suomen kielen palevelemisen arvoiseksi, niin itse en moista linjanvetoa hyvällä katso, mutta eipä kitarapaja tai mikään mukaan firma minun roposiani kaipaa. Jos kivijalkaliikkeiden ahdingosta puhutaan, niin mieluummin tilaan thomannilta kuin osatan kitarapajalta ihan vaan noiden sivujen vuoksi. Oikeasti asioin musafasulla.

 
Komppia Myrkky Nuolelle. En ole itsekään ikinä edes tajunnut, etteivät ne sivut ole suomeksi. Olisin ihan pokkana väittänyt, että suomeksi ovat, jos ei nyt olisi tullut puhetta asiasta.
 
Mutta Hallun kannattaisi ajatella asiaa myös vähän laajemmin, eikä vain vaatia omasta poterosta palvelua suomeksi - varsinkin tällaisessa tapauksessa, jossa sillä ei ole oikeasti mitään merkitystä.
 
Kyllä kitarapajan resurssit varmasti ovat sen verran rajalliset, ettei huvikseen kannata useille kielille kääntää. Varsinkin, kuten jo sanoin, kun se on ihan sama, että lukeeko siinä guitars vai kitarat. Mitä todellista lisäarvoa se toisi, että siellä olisi nappi, josta kieli vaihtuu. Se nappi ja sen ylläpito kuitenkin maksaisi aikaa ja rahaa.
 
Kitarapaja taitaa olla liike, joka on oikeasti suuntautunut myös ulkomaisille markkinoille, joten minusta tuo englannin käyttö on oikeasti perusteltua. Onhan siellä sellaisia kitaroita myynnissä, joita tuski koskaan saa Suomeen myytyä.
 
Kyllä, Hallu, sinun mielipiteesi on varmasti yhtä oikea kuin omanikin, mutta suosittelen vaan miettimään asiaa myös Kitarapajan kannalta, niin huomaat, ettei se englannin käytön tarkoitus ole vittuilla ja väheksyä suomalaisia... :)
 
e. enkä usko, että suomen kielen tulevaisuus on siitä kiinni, lukeeko Kitarapajan sivuilla effects vai efektit, joten en näkisi sitä kovinkaan validina argumenttina...
 
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
jpaa
24.04.2015 09:39:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

steelduck: Olisko sopivan hullu:
http://www.raingerfx.com/dr-freak-3.html

 
:) :)
 
Korjaan puheitani sen verran että tuosta vähän perinnehenkisempään suuntaan menevää kuitenkin. Voi jeesus mikä laite!
 
Custom Soundsin sivuilla on muuten erinomaisesti toteutettu tuo efektipuolen tarjonta. Jokaisesta purkista löytyy jonkinlainen testausvideo Youtuben syövereistä. Noita fuzzeja kyttäsin eilen sieltä.
 
"To be is to do" - Socrates "To do is to be" - Jean-Paul Sartre "Do be do be do" - Frank Sinatra
mpekkanen
24.04.2015 10:22:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kitarapajalle soittelin kerran ja kysyin yhden kitaran kytkennöistä. Kitara oli sellainen joka oli heiltä ostettu. Kuului hetkinen ja porakoneen ääni. Sitten kysyi onko minulla kynää ja paperia ja kertoi minulle tuon kytkennän.
Kitara oli sellainen jossa on pleksi ja kielet piti irroittaa ennen pleksin avaamista.
Koko homma oli minulle selvitetty ihan parissa minuutissa ja siinä meni eniten aikaa kun itse kirjoitin niitä asioita ylös.
 
Muutamia soittimia olen sieltä käynyt ostamassa ja pari olen tilannut. Puhelimeen on aina vastattu ihan Suomeksi ja asiallisesti ja samoin myös liikkeessä paikanpäällä. Palvelu on ollut aina hyvää ja ystävällistä, ainakaan minulla ei ole mitään valittamista.
Tuskin Suomen kielen asema Kitarapajan sivujen takia kovinkaan paljoa muuttuu. Varmaan TV ja tietokoneet ovat siihen enemmän kyllä syyllisiä, eikä sille kauheasti yksilönä mitään voi.
Kuitenkin jokainen voi ostaa mistä haluaa soittimensa, mutta Kitarapajalla on kyllä nettisivuissaan se hyvä puoli että ne ovat päivitetty ja sieltä löytyy aika hyvin ne kitarat joita liikkeessä on muutenkin. Sitä samaa ei voi valitettavasti sanoa monesta muusta Suomalaisesta kitaraliikkeestä.
Eli jos kivijalkaliikkeillä menee täällä kotimaassa huonosti, niin on se osaksi heidän omaa syytään. Kun netistä ei löydy puoliakaan niistä soittimista joita liikkeessä on hyllyssä tai tiedot eivät ole muutoin ajan tasalla. Kitarapajan sivut ovat kyllä tässä mielessä hyvät, vaikka eivät kotimaan kielellä olekkaan.
 
Gabe
24.04.2015 10:23:46 (muokattu 24.04.2015 10:27:27)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Suomeksi ne on Kitarapajalla kuitenkin aina oletusarvoisesti palvelleet kun siellä on käynyt/soittanut/sähköpostitellut (en uskaltanut kirjoittaa mailannut). Mitä tulee lainasanoihin ja kielen häviämiseen niin kyllä kieli elää ja on aina elänyt. Kielen tehtävä on toimia ihmisen kommunikoinnin välineenä ja siksi se mukautuu aikaan ja tarpeeseen. Jos me aletaan boikotoimaan kotimaisia kivijalkaliikkeitä nettisivujen perusteella ja tilataan ulkomailta kalliimmalla niin juuri näin me varmistetaan että meidän kielellä saatavat lähipalvelut vähenevät.
 
Ps. Minunkin piti käydä ihan katsomassa oliko ne pajan sivut tosiaan englanniksi. :)
 
E. Ainoa muutos minkä Kitarapajan sivuille lisäisin olisi nettioston mahdollisuus. Vähentäisi pelottavien ihmiskontaktien määrää. :)
Sarko
24.04.2015 10:27:10 (muokattu 24.04.2015 11:09:30)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe:Jos me aletaan boikotoimaan kotimaisia kivijalkaliikkeitä nettisivujen perusteella ja tilataan ulkomailta kalliimmalla niin juuri näin me varmistetaan että meidän kielellä saatavat lähipalvelut vähenevät.
 
Joskus logiikka liikkuu hämärän rajamailla.
 
"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart
mpekkanen
24.04.2015 10:42:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Thomann myy Martin Backpacker B-stock kitaraa 265,-
http://www.thomann.de/fi/martin_guitars_backpacker_steel_b_stock_2.htm
 
Kitarapaja myy samaa uutena 215,-
http://www.kitarapaja.com/acoustic.htm
 
Tästä vain tällainen pikainen esimerkki.
 
antnis
24.04.2015 11:34:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Taisin just ostaa Dusty Road nupin torilta. Saa nähä lähteekö pedaalit myyntiin (taas).
 
johanssen
24.04.2015 12:05:06
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

antnis: Taisin just ostaa Dusty Road nupin torilta. Saa nähä lähteekö pedaalit myyntiin (taas).
 
Toi ei tarvi kuin Flintin kumppanikseen ja tosiaan pärjää hyvin ilmankin. Kiitos kaupoista! Mutta pitäähän sitä silti speduja olla, että pääsee tekemään kamarumbaa.
 
asialliset hommat hoietaan, muuten ollaan ku ellun kanat...
Laulava Kylätohtori
24.04.2015 12:07:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

antnis: Taisin just ostaa Dusty Road nupin torilta. Saa nähä lähteekö pedaalit myyntiin (taas).
 
Pohdinkin jo, että joko olet sen hankkinut. Onnittelut. Ja pidä ne spedut vaikka laatikon perällä. Kuitenkin kaipaat niitä jossain kohtaa, vaikket niitä tarvitsisikaan...
 
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
Gabe
24.04.2015 12:37:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

antnis: Taisin just ostaa Dusty Road nupin torilta. Saa nähä lähteekö pedaalit myyntiin (taas).
 
No niin, se on hyvä kone.
AngieRainbow
24.04.2015 18:18:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

steelduck: Tuollahan se on jo perusteltu. Ne puhuu weppisivuilla englantia. Vähemmästäkin sitä hermostutaan... :D
 
Jaa katohan vaan. En jaksanut alkaa selaamaan taakse päin. No onneksi ei sen suuremmasta katastrofista ollut kysymys.
 
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
antnis
24.04.2015 18:27:21 (muokattu 24.04.2015 18:35:23)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Pohdinkin jo, että joko olet sen hankkinut. Onnittelut. Ja pidä ne spedut vaikka laatikon perällä. Kuitenkin kaipaat niitä jossain kohtaa, vaikket niitä tarvitsisikaan...
 
Kiitti ja joo, nukuin vielä yön yli mutta ei se hommaa mitenkään muuttanut. Fuzzin jätän varmaankin, saa nähä noiden muiden kanssa, toisaalta niitä on aina yhtä kiva ostella uudestaan... :D
 
Jousikaiku ratkaisi asian, tekisi mieli vielä modauttaa tuohon tremolo jos vaan onnistuu jotenkin järkevästi...
 
Ziggy Bubba
24.04.2015 18:45:26 (muokattu 24.04.2015 18:47:43)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostin paketin Elixirin 10-kieliä - plus Sonorin Benny Greb -siguvirvelin, uusia kalvoja sekä Tunebot-virittimen. Pearlin Eliminator -mallin tuplapedaalit tuli torilta edellisviikolla... Pelottavasti kääntyy ostot tonne rumpuosastolle.
 
https://dl.dropboxusercontent.com/u … ot/Sonor%20Benny%20Greb%20Snare.JPG
 
Meikä Youtubessa: ZE BUBBA's gear demos
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5497 498 499 500 501

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «