Aihe: Lyriikat biisissä?? 1 | |
---|---|
![]() 26.05.2004 19:07:21 | |
Eli kuinka tärkeät sanoitukset ovat biisissä? Voiko hyvä biisi pelastaa lyriikoiden sanomattomuuden? Voiko hyvät lyriikat pelastaa koko biisin? Kumpaa kiinnität enemmän huomiota biisissä, sanoihin vai itse musiikkiin? Itselläni on niin, että kiinnitän yllättävän paljonkin huomiota sanoihin. Esim. Cradle of Filthin musiikki on mielenkiintoista, mutta en pysty kuuntelemaan sitä mitenkään kammottavien sanotuksien perusteella.. Joissain biiseissä en edes tajua sanoja, esim. Kaksio - tyttö tanssii. Ne on sellasta höttöä, että valuu heti toisesta korvasta ulos kun sisään on ehtiny. Semmottittas. Näetkö?
En minäkään. | |
![]() 26.05.2004 19:14:46 (muokattu 26.05.2004 19:15:09) | |
Eli kuinka tärkeät sanoitukset ovat biisissä? -hyvin tärkeät Voiko hyvä biisi pelastaa lyriikoiden sanomattomuuden? -voi, mutta en suosittele sen kokeilemista :) Voiko hyvät lyriikat pelastaa koko biisin? -kyllä niillä saattaa olla osuutta asiaan, mutta hyvä melodia kyllä pystyy pelastamaan ihan kaiken! Kumpaa kiinnität enemmän huomiota biisissä, sanoihin vai itse musiikkiin? -Kumpiinkin, mutta kyllä se biisi on pää-asiallinen, mutta sanat ovat osa kokonaisuutta, joten niihin kannattaa satsata. Onnittelut oman tietokoneen nettiin kytkemisestä! ;) | |
![]() 28.05.2004 20:06:52 | |
Eli kuinka tärkeät sanoitukset ovat biisissä? Riippunee kielestä/maasta. Jos teet Suomeen biisejä, niin sanotuksilla ei ole juuri vitunkaan väliä. Teit sitten suomeksi tahi muun maan kielillä. Täällä (M.netissä) uskoisin ihmisten kuitenkin arvostavan elämäntapaansa niin paljon, että jos olet Anssi Kela tai Gikku P, niin en tunkisi niitä sanotuksia tänne arvosteltaviksi. Hyvässä biisissä kaikki on kohdallaan, itse välitän enemmän sanotuksista ja tunnelmasta. Voiko hyvä biisi pelastaa lyriikoiden sanomattomuuden? Hyvin vähän olen ymmärtänyt Toolin sanoitus kokonaisuuksista, mutta onhan se parhaita bändejä siitä huolimatta. Voiko hyvät lyriikat pelastaa koko biisin? Todellakin. Lyriikoiden ympärille biisit rakennetaan, se mitä soitetaan pitäisi tukea sitä mitä soitetaan. EI TOISINPÄIN! Valmiista instrumentaalibiisistä voi kehittyä tunnelma, johon sanat luodaan, mutta soitannan pitäisi olla toissijaista joka tapauksessa. Jos olisit menestynyt, niin haluaisitko olla Yngwie? Kumpaa kiinnität enemmän huomiota biisissä, sanoihin vai itse musiikkiin? Koko paskaan. On hyviä räppisanotuksia olemassa (oooohhhh, onko??!?), mutta eipä niitä oikeen nappaa kuunnella taustojen vuoksi. On kyllä helvetin kovia rokkikipaleita, joiden sanotukset raiskaa ihmisten korvia ja sulattaa aivoja. Ja tämä kaikki mieheltä, jonka viimeinen ostettu levy on Meshuggahin Chaosphere ja on menossa provinssiin moshaamaan. "Do as daddy says, don't do as daddy does!" "Be my reminder here that i am not alone in this..." MJK | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)