![]() 22.01.2015 09:37:16 | |
---|---|
timobass: Laitanpa tänne pikkumuotoisen SSD-levykyssärin. - Muutaman vuoden vanhaa Windows 7 OEM kone - 1 tera kovo, yksi osio, n. 200 gigaa käytetty - AHCI-mode biossissa 'auto' - TRIM oletuksena päällä. Ajatuksena asentaa siis SSD (250GB) tähän järjestelmään ja siirtää (kloonata) käyttis SSD:lle ja vapauttaa kovalevy datalle (=musakäyttöön). Ajattelin toimia näin: SSD:n koneeseen, formatoin sen, päivittän firmwaren, kloonaan vanhan kovalevyn (HDClone) ja muutan biossista SSD:n buuttaavaksi. Tämän jälkeen formatoin HDD:n ja siirrän SSD:ltä käyttöön kelpaavan datan HDD:lle. Mitä tässä voisi mennä pieleen? Netti on täynnä toinen toistaan eriskummallisempaa ohjeistusta. Pahimmat epäilevät, ettei käyttis toimi uudella SSD-asemalla yms. Juu ei siinä sen enempää oikeastaan voi mennä pieleen kuin että käyttis ei sitten toimikaan SSD:llä. Kunhan et HDD:tä jyrää missään vaiheessa niin aina on mahdollisuus kokeilla uudelleen. Itse kyllä suosittelen käyttiksen asennusta puhtaalta pöydältä SSD:lle. The only true wisdom is in knowing you know nothing. | |
![]() 22.01.2015 10:10:54 (muokattu 22.01.2015 10:12:25) | |
Grugi: Juu ei siinä sen enempää oikeastaan voi mennä pieleen kuin että käyttis ei sitten toimikaan SSD:llä. Kunhan et HDD:tä jyrää missään vaiheessa niin aina on mahdollisuus kokeilla uudelleen. Itse kyllä suosittelen käyttiksen asennusta puhtaalta pöydältä SSD:lle. Mikrosoft sivuillansa: "Kun teet suuria muutoksia tietokoneen laitteistoon, esimerkiksi vaihdat kiintolevyn ja muistin samaan aikaan, Windows täytyy ehkä aktivoida uudelleen." Eli tässä tapauksessa, kun vaihtaa pelkän kovalevyn, ei pitäisi olla ongelmia. Mutta ymmärrän tuosta myös sen, että jos tulee ongelmia, niin voin esim. puhelinaktivoida uudelleen käyttiksen. Jos olisi käyttislevyt, niin voisin harkita puhdasta asennusta. Mutta katotaan nyt, miten käy. Jos tulee suurta kaaosta, niin käväsen ostamassa Win 7 - ja vietän päivän pari asennellessani ajureita sun muita softia... :/ E: Niin, ja en kyllä ihan ekaksi jyrää vanhaa kovista... ;) | |
![]() 22.01.2015 10:22:13 | |
timobass: Mikrosoft sivuillansa: "Kun teet suuria muutoksia tietokoneen laitteistoon, esimerkiksi vaihdat kiintolevyn ja muistin samaan aikaan, Windows täytyy ehkä aktivoida uudelleen." Eli tässä tapauksessa, kun vaihtaa pelkän kovalevyn, ei pitäisi olla ongelmia. Mutta ymmärrän tuosta myös sen, että jos tulee ongelmia, niin voin esim. puhelinaktivoida uudelleen käyttiksen. Käytännössä jos sen puhtaan asennuksen tekee niin saa varautua puhelinaktivointiin. Ainakin jos se käyttis on asennettu aiemminkin. Jos olisi käyttislevyt, niin voisin harkita puhdasta asennusta. Mutta katotaan nyt, miten käy. Jos tulee suurta kaaosta, niin käväsen ostamassa Win 7 - ja vietän päivän pari asennellessani ajureita sun muita softia... :/ E: Niin, ja en kyllä ihan ekaksi jyrää vanhaa kovista... ;) Saahan sen käyttöjärjestelmän jostain aina imuroitua, kuhan vaan pitää huolen siitä, että se on sama mikä on aiemmin asennettu. Siitähän sen tuoteavaintarrasta näkee minkä version tarvitsee. Suosittelen kyllä asentamaan puhtaalta pöydältä ja sitten jättämään sen vanhan kovon varastokovoksi. "Elämä on lyhyt ja surkea. Kannattaa iloita kun voi." | |
![]() 23.01.2015 15:52:47 | |
^Summa summarum.. Lähtökohdat näette muutava viesti taakse päin. Tilanne nyt taas hallussa. Meinasi tulla pari mutkaa matkaan, kun ei kloonauksen jälkeen oikein kone halunnut buutata SSD-levyn käyttistä. Siihen auttoi (yllätysyllätys) Windows 7 korjauslevy, jolla henki löytyi (y). Nyt futaa hienosti. Täyttä hyötyä ei tuosta SSD-levystä saakaan irti, kun tässä mun koneessa onkin (yllätyksekseni) sen verta vanha emolevy, joka ei tue AHCI-modea. Olin kyllä jo ostamassa Win7 käyttislevyjä, mutta onneksi maltoin googlata tämän emolevyn keskusteluja ja siellä oli porukoilla kovasti ongelmia asentaa Win7 uudelle SS-levylle, joten nyt mennään tällä kombinaatiolla. Mitään motkotusta käyttis ei ole (ainkaan vielä) päästänyt, joten uudelleenaktivointia ei tarvinne suorittaa. Parilla kolmella eri kloonaussoftalla (Clonezilla, EZ-gig, HD-clone) yritin kloonausta. Nämä kaikki takkusivat yllättäen (?). Loppujen lopuksi tein kloonauksen EaseUS Backupilla, jolla pelitti hienosti. Saman firman partitiointityökalulla partitioinnit. Vanhan kovon formatoin ja lohkoin kolmeen osaan. Buuttinopeudet paranivat kyllä huomattavasti. | |
![]() 05.02.2015 23:02:08 | |
Uskaltaakohan mielestänne Ebayssä myynnissä olevia tunnettujen syntikoiden halpoja samplekirjastoja hankkia? Tarkoitan esimerkiksi tämmöisiä tuotteita: USA:sta http://www.ebay.com/sch/powersounds … =&_armrs=1&_ipg=&_from= ja Englannista http://www.ebay.com/sch/nocturnal12 … =&_armrs=1&_ipg=&_from= Otin tuohon jälkimmäiseen myyjään yhteyttä ja hän sanoi itse samplanneensa soundit soittimistaan, kuten Korg M3:sta. Oletan siksi myös tuon Amerikan jannun toimivan tee-se-itse -pohjaisesti. Voiko tuollaisten tuotteiden olettaa olevan laadukkaita ja ovatko ne ylipäänsä laillisia? Jos ne ovat asiallisia, noin voisi saada vaikkapa Kronoksen soundit halvalla käyttöönsä Native Instrumentsin Kontaktissa, tarvitsematta hankkia tyyristä Kronosta itse. Mielipiteitä, kommentteja? | |
![]() 08.02.2015 19:28:26 | |
Midi-keyboardin liittäminen win8-koneeseen olisi ongelmana. Kotistudio pyörii xp-pohjaisena, minkä siis järjestelmänä hallitsen. Läppärissä windows kasi, enkä osaa sitä sen vertaa, että saisin kiipparin kiinni. Koskettimistossa (Roland pc-300) on usb-liitin, mutta Roland nähtävästi ei vaivaudu tekemään ajureita kymmenen vuotta vanhoihin laitteisiinsa. "Yön kiitäjät syyttä taikka syystä, yössä siintävät." - Sir Mr. Taf | |
![]() 15.02.2015 09:39:01 | |
vanha_pieru: Uskaltaakohan mielestänne Ebayssä myynnissä olevia tunnettujen syntikoiden halpoja samplekirjastoja hankkia? Tarkoitan esimerkiksi tämmöisiä tuotteita: USA:sta http://www.ebay.com/sch/powersounds … =&_armrs=1&_ipg=&_from= ja Englannista http://www.ebay.com/sch/nocturnal12 … =&_armrs=1&_ipg=&_from= Otin tuohon jälkimmäiseen myyjään yhteyttä ja hän sanoi itse samplanneensa soundit soittimistaan, kuten Korg M3:sta. Oletan siksi myös tuon Amerikan jannun toimivan tee-se-itse -pohjaisesti. Voiko tuollaisten tuotteiden olettaa olevan laadukkaita ja ovatko ne ylipäänsä laillisia? Jos ne ovat asiallisia, noin voisi saada vaikkapa Kronoksen soundit halvalla käyttöönsä Native Instrumentsin Kontaktissa, tarvitsematta hankkia tyyristä Kronosta itse. Mielipiteitä, kommentteja? Vaikea nähdä että miten tuo olisi laillista, onhan ne samplekirjastot on tekijänoikeuden alaista kamaa siinä missä muutkin tuotteet. vaikka ei se nyt vertaannukaan suoraan, niin eihän esim. radiosta nauhoittamiaan sisältöjä saa myydä eteenpäin voitollisesti. | |
![]() 15.02.2015 22:20:05 | |
Twinkle: Vaikea nähdä että miten tuo olisi laillista, onhan ne samplekirjastot on tekijänoikeuden alaista kamaa siinä missä muutkin tuotteet. vaikka ei se nyt vertaannukaan suoraan, niin eihän esim. radiosta nauhoittamiaan sisältöjä saa myydä eteenpäin voitollisesti. Uskon tämän. Omakin epäilykseni oli asiassa niin suurta, etten ostanut noita samplekirjastoja (joku muu sen sijaan oli hankkinut tuosta jälkimmäisestä linkistä avautuneet kirjastot tai sitten myyjä oli poistanut ne myynnistä muina miehinä). Ihmetytti sekin, että ei näkynyt vastaavia tuotteita missään virallisemmissa yhteyksissä, esimerkiksi Korgin valmistamina, myynnissä. Kaiketi tuollaisten valmistaminen vain söisi Korgin rautasoittimien myyntiä. | |
![]() 02.04.2015 18:05:35 | |
Apuva!! Ostin uuden macin ja tässä ei ole Firewire liitäntää... Mikä neuvoksi? Koneen liittimissä löytyy sekä thunderbolt ja usb. pitäis saada interface kiinni jossa pelkkä firewire tietysti!! :) Nopeella googlailulla ja 5 liikkeessä käynti ei tuottanut tulosta. Jospa täällä joku olis paininut saman ongelman kanssa! Kiits,,,,,,,,, | |
![]() 02.04.2015 18:07:25 | |
Thunderboltiin saa adapterin, jolla saat fw:n kiinni. "NYT ÄMMÄ KELLOT LYÖ!" Hevimusaa vuodelta 2014 | |
![]() 02.04.2015 18:17:37 | |
Antti1: Thunderboltiin saa adapterin, jolla saat fw:n kiinni. Onko tietoo mistä? | |
![]() 02.04.2015 18:32:37 | |
Arny: Onko tietoo mistä? Vaiks tosta: http://www.verkkokauppa.com/fi/prod … Thunderbolt-FireWire-adapteri-MD464 Edes tätä yhtä ei ole olemassa. | |
![]() 02.04.2015 19:32:49 | |
Melkeen nolottaa :) kaiken sen ettimisen jälkeen .. Kiitoksia!! Henri Henri Olavi: Vaiks tosta: http://www.verkkokauppa.com/fi/prod … Thunderbolt-FireWire-adapteri-MD464 | |
![]() 05.04.2015 14:20:47 | |
Kaipaisin tietoa muilta joilla on käytössään Tascam US-1200 usb-audiointerface että miten laitteen saa toimimaan Multitrack-tilassa? Lisäksi minkäänlaista signaalia ei tule äänitysohjelmaan vaikka pitäisi kun toiminto on valittu. Laitteen omasta kuulokelahdöstä kuuluu kyllä mutta mitään ei mene nauhoitettavaksi asti. Ymmärsin että tuossa Multitrack-tilassa voi kuunnella soittoa samaan aikaan luurien kautta nauhoittaessa esim. kitaraa, tietokoneelta tulevan taustan kanssa. Nauhoitusohjelmana on Sonar 8.5. Kaikki mahdolliset ääniasetukset laitteen omasta paneelista ja nauhoitusohjelman asetuksista olen jo läpi käynyt. Stereo Mix modessa signaali tulee äänityssoftaan mutta edellä mainittua luurikuuntelua taustan kanssa ei saa. | |
![]() 22.04.2015 21:35:15 | |
Olen yrittänyt ottaa yhteen sekundääriseen käyttöön ikivanhaa kovalevyvikaista kannettavaa asentamalla siihen XP:n uudelleen. Omalla kovalevyllä ei asennus eikä kone lähtenyt käyntiin, mutta löysin hyllystäni 45 GB SSD levyn. Sain asennettua sille käyttiksen, mutta jostain syystä kone näkee levytilaa vain 8 GB eikä suostu tekemään suurempaa partitiota. No XP vie tästä puolet ja varsinaisia ohjelmia tulisi asennettavaksi pari kolme. Eihän tuolla levytilalla juhlita, joten olisi kiva saada vinkkejä asetusten virittämiseksi. Hätätilassa tuo 8 GB riittää, eikä uutta levyä kannata ehkä hankkia, kun ei ole varmuutta laitteen moitteettomasta toiminnasta. Tietysti voisi tutkailla paljonko tuossa XP:n viemässä 4 GB:ssä on turhaa ja poistettavissa. Konetta ei ole tarkoitus liittää nettiin. | |
![]() 23.04.2015 09:13:20 | |
JuhaHo: Olen yrittänyt ottaa yhteen sekundääriseen käyttöön ikivanhaa kovalevyvikaista kannettavaa asentamalla siihen XP:n uudelleen. Omalla kovalevyllä ei asennus eikä kone lähtenyt käyntiin, mutta löysin hyllystäni 45 GB SSD levyn. Sain asennettua sille käyttiksen, mutta jostain syystä kone näkee levytilaa vain 8 GB eikä suostu tekemään suurempaa partitiota. No XP vie tästä puolet ja varsinaisia ohjelmia tulisi asennettavaksi pari kolme. Eihän tuolla levytilalla juhlita, joten olisi kiva saada vinkkejä asetusten virittämiseksi. Hätätilassa tuo 8 GB riittää, eikä uutta levyä kannata ehkä hankkia, kun ei ole varmuutta laitteen moitteettomasta toiminnasta. Tietysti voisi tutkailla paljonko tuossa XP:n viemässä 4 GB:ssä on turhaa ja poistettavissa. Konetta ei ole tarkoitus liittää nettiin. En oikein osaa ottaa kantaa tuohon levytilahommaan, mutta olen itsekin väsäillyt XP:n asennuksen kanssa niin, että kone ei ole ollut netissä. Vastaan on tullut ongelma Service Packien kanssa. Jos asennat puhtaan asennuksen, XP:ssä ei ole Service Packeja ja jotkut ohjelmat eivät ehkä toimi kuin vain Service Pack 2:n tai Service Pack 3:n kanssa. Tällaisten ynnä muiden ajurien ja oikeiden kieliversioiden etsiminen onkin sitten oikein mukavaa ajanvietettä. Neljä kanavaa riittää musiikin tekemiseen | |
![]() 24.04.2015 20:18:00 (muokattu 24.04.2015 20:19:46) | |
Saisko vinkkejä soundien hiomiseen? Täältä kyselin joskus aikoinaan koti-studion alkeista ja oon sen jälkeen opiskellut oma-aloitteisesti vääntelemällä kaikennäköisiä vipuja ja nappuloita omasta DAW:sta. En ole muokkaillut sooloprojektini soundeja juuri mitenkään vaan pyrin aina löytämään mahdollisimman hyvät soundit suoraan soittimesta kuin soittimesta ja sit vaan muokkaa volumet kohalleen. Tarkoitus olis julkaista jossain vaiheessa EP:tä, niin kaikki vinkit soundien hiomiseksi täydellisyyteen otetaan vastaan. Tässä viimeisintä esimerkkibiisiä: https://soundcloud.com/thescoundrel/the-ascent-feat-henri-harell E: Varsinkin jos jollain on jotain oikeasti kalliita hifi-vehkeitä niin olis mielenkiintoista tietää miltä nämä sellaisen kautta kuulostaa. Itselläkin siis vähän hifistin vikaa ja soundit on helvetin tärkeät minulle. Rölölöö | |
![]() 27.04.2015 14:03:16 | |
Ronttimus: Saisko vinkkejä soundien hiomiseen? Täältä kyselin joskus aikoinaan koti-studion alkeista ja oon sen jälkeen opiskellut oma-aloitteisesti vääntelemällä kaikennäköisiä vipuja ja nappuloita omasta DAW:sta. En ole muokkaillut sooloprojektini soundeja juuri mitenkään vaan pyrin aina löytämään mahdollisimman hyvät soundit suoraan soittimesta kuin soittimesta ja sit vaan muokkaa volumet kohalleen. Tarkoitus olis julkaista jossain vaiheessa EP:tä, niin kaikki vinkit soundien hiomiseksi täydellisyyteen otetaan vastaan. Tässä viimeisintä esimerkkibiisiä: https://soundcloud.com/thescoundrel/the-ascent-feat-henri-harell E: Varsinkin jos jollain on jotain oikeasti kalliita hifi-vehkeitä niin olis mielenkiintoista tietää miltä nämä sellaisen kautta kuulostaa. Itselläkin siis vähän hifistin vikaa ja soundit on helvetin tärkeät minulle. Symbaalit tässä on ainakin karun kuuloiset. Jotain ylä- ja alamiddleä niistä pois. Täältä voi löytyä neuvoja kans: https://muusikoiden.net/keskustelu/ … sts.php?c=16&t=189845&o=280 Breathing Black Metal since 1997 | |
![]() 04.05.2015 02:32:50 (muokattu 04.05.2015 02:46:57) | |
Mulla on A5-kokoinen tiedosto Wordissa (2013). Kun siirrän sen Microsoft Publisheriin (2013), niin Publisher yrittää väkisin sovittaa sen A4-kokoon. Olen yrittänyt tuoda Word-tiedoston eri formaateissa ja eri reittejä pitkin, mutta aina Publisher sovittaa sen samalla tavalla väärin. Miten saan ongelman korjattua tai onko jotain muuta hyvää taitto-ohjelmaa? Oikeastaan kaikki on melkein tulostamista vailla valmiina Word-tiedostossani, pitäisi lähinnä saada sivut sellaiseen järjestykseen, että ne on helppo tulostaa ja taitella käsin lehtiseksi. EDIT: Tajusinpas, että saan Adobe Readerin kautta tulostettua tuon oikein. | |
![]() 04.05.2015 20:15:57 | |
Mulla on Sonar X2 ja siinä ei softasynat pidä asetuksiaan. Valitsen jonku synan ja siitä vaikka tietyn soittimen ja painan playtä niin se vaihtaa sen defaultiin. Toiston ollessa päällä vaihdan takaisin haluamakseni, mutta pysyy päällä vain niin kauan kunnes stoppaan ja painan uudestaan playta. Kaikissa synissa sama vika. Osaako joku auttaa? | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)