Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Bänditoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: kun kukaan ei maksa vuokraa
1 2
leukaöljy
19.04.2015 09:36:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toisella bändillä vuokrat taas melkein kuukauden myöhässä. Olen soitellut kolmesti ja laittanut viestiä neljästi. Aina vastaus on "OK". Rahaa ei kuitenkaan näy. Treeniksestä tuli taas karhukirje ja jouduin maksamaan laskun omistani ettei mene perintään. Nyt ei ole sitten viikkoon yhtään rahaa ennen tilipäivää. Sama homma joka kuukausi. Vuokra on ruhtinaalliset 25€ per turpa. Ei huvittaisi potkia äijiä poiskaan kun ovat muuten ihan mukavaa sakkia, maksukyvyttömiä vain. Mites muilla?
 
Herrasmiekkoinen
19.04.2015 10:10:59 (muokattu 19.04.2015 10:12:16)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

leukaöljy: Ei huvittaisi potkia äijiä poiskaan kun ovat muuten ihan mukavaa sakkia, maksukyvyttömiä vain. Mites muilla?
 
Ei tosin ole omakohtaista kokemusta, mutta itse tuollaisessa tilanteessa potkisin toisen bändin pois. Etenkin kun eivät osaa tuoda ilmi asiaa etteivät voi maksaa, ja esimerkiksi yritä sopia asiaa jotenkin, vaan ilmeisesti välttelevät asiaa ja pitävät sinua epätiedossa, onko maksua tulossa vaiko ei. Joku kunnollinen bändi siihen tilalle niin ei tarvitse sinun maksaa tuommoisten treenausta.
 
"Muskettisoturit ja karhunpyynti. Ei musiikilta voi enempi vaatia.aah." -megatherium
leukaöljy
19.04.2015 10:26:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En tiedä eikö rahaa ok vai eikö vain huvita. Kyse ei ole mistään pojankoltiaisista vaan kolme-nelikymppisistä miehistä. Vituttaa maksella muiden harrastukset omasta pussista. Kyllähän ne rahat aina jossain vaiheessa tulee mutta se ei lohduta siinä kohtaa kun itellä alkaa olemaan tili tyhjä. Täytyy varmaan sanoa Timo Soinin sanoin " eihän tässä ole mitään järkeä. Nyt lopetetaan tämä holtiton rahan jakaminen muille"
 
Bonham
19.04.2015 12:00:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lukko sarjotukseen, pidät kamat panttina kuunes liksaa näkyy. Ja jatkossa muutaman kuukauden takuuvuokra, josta sitten nappaat kun homma toistuu.
 
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
Jeszse
19.04.2015 12:01:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lähtökohtasesti ihan susipaska systeemi että toisen bändin vuokranmaksu on teidän vastuulla. Kandee varmaan ilmottaa vuokranantajalle että te kun maksatte ajallaan mut noi muut ei, ni eihän se teidän ongelma oo.
 
ka uja teletabbies sa o yy sa o kaa sano koo fatpipe -megatherium || The Jasser Arafats || Crimson Day
Stoalainen
19.04.2015 12:03:57 (muokattu 19.04.2015 18:49:44)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuttua touhua, toisaalta en ole koskaan ollut vastuussa koko kämpästä, ainoastaan oman bändini osuudesta. Tän asian kanssa täytyy vaan olla tiukkana ja ellei maksu onnistu, porukka vaihtoon. On niitä bändejäkin jotka osaavat maksaa ajallaan.
 
Ja nimenomaan tuo, että se yhteissumma kokonaisuudessaan kirpasee yhen henkilön tiliä aika pahasti. En sitten tiedä johtuuko siitä hlökohtasen vuokramäärän pienuudesta vai mikä siinä on, että se on niin hankala maksaa? "Se on vain 10-25e, eihän se ole vakavaa maksaa vähän myöhässä." Ja sitten ne rästit alkaa kerääntymään, ja selitykset. Pitäs painottaa että vittu, se 25e per pää ei ole paljon, ja sitä suuremmalla syyllä se pitäs olla helppo maksaa, mutta sitten kun se onkin 25x5 ja oma osuus päälle niin summa on 150e, yksin, ja se on iso lovi kenen tahansa talouteen! Kaikilta menee kämppä alta, tai sitten potkitaan maksuongelmista kärsivät vittuun, tietääpähän sitten varmasti paljonko sitä omaa rahaa reenikseen menee eikä tarvi ootella muita.
 
Mie oon tehny omalle porukalle selväksi että en ala kattelemaan jos ei osata ajoisaa maksaa, oli kuinka hyvä tyyppi tahansa. Ja jos tulee ihan oikea syy miksei maksaa pysty niin siitä pitää voida kertoa. Olen tarpeeksi ollu tekemisissä henkilöiden kanssa joille jopa 10e/kk tuntu olevan ylitsepääsemättömän hankala hoitaa.
 
Too weird to live, too rare to die
Spandau-
19.04.2015 12:46:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kannattaa alkaa perimään se rästiin jäävä vuokrasumma tasapuolisesti kaikilta niiltä jotka maksavat vuokran säännöllisesti; onpahan sitten ainakin useampi henkilö hiillostamassa niitä vapaamatkustajia pihalle.
 
MannihilatoR
19.04.2015 17:48:44 (muokattu 19.04.2015 17:51:10)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

leukaöljy: Toisella bändillä vuokrat taas melkein kuukauden myöhässä. Olen soitellut kolmesti ja laittanut viestiä neljästi. Aina vastaus on "OK". Rahaa ei kuitenkaan näy. Treeniksestä tuli taas karhukirje ja jouduin maksamaan laskun omistani ettei mene perintään. Nyt ei ole sitten viikkoon yhtään rahaa ennen tilipäivää. Sama homma joka kuukausi. Vuokra on ruhtinaalliset 25€ per turpa. Ei huvittaisi potkia äijiä poiskaan kun ovat muuten ihan mukavaa sakkia, maksukyvyttömiä vain. Mites muilla?
 
Aivan kuin oma kokemus ^^
 
onhan se kummallista ettei aikuisilla ihmisillä ole varaa/halua maksaa omaa osuuttaan.
 
ikävä kyllä jossain vaiheessa tulee se raja vastaan, kun ei enää itse pysty venymään.
 
perustetaanko bändi Lahes?!
teukka
19.04.2015 19:57:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On mullekin jotkut jääneet joskus velkaa. Koska vuokravastuu oli mulla. Soitin kahdessa bändissä samassa kämpässä ns. Tuttujen kesken. Kovasti lupaili tämä eräs maksella. Joopa. Tästä on vuosia. Maksoin 2 hengen vuokraa enkä saanut aina muilta kompensaatiota. Sit kun omat asiat meni päin vittuu ilmotin että joku muu ottaa kämpän nimiinsä koska oma perse ei kestä. Ei sitten ottanu ja siinä hajos yksi bändi heti ja toinen myöhemmin. Toi on ihan hirvee suo. Tällä hetkellä jokainen vastaa vain omasta osuudestaan suoraan ja jos ei suoritusta näy roinat kannetaan oven toiselle puolelle.
 
Siis onko muita kuin V-mäisiä kitaroita?
Kailis
20.04.2015 03:55:05 (muokattu 20.04.2015 03:55:52)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bonham: Lukko sarjotukseen, pidät kamat panttina kuunes liksaa näkyy. Ja jatkossa muutaman kuukauden takuuvuokra, josta sitten nappaat kun homma toistuu.
 
Paljonko sarjo(i)tus maksaa Turussa?
 
TRAUM: mua vituttaa idiootit...tai siis ei muuten mutta kun niillä on äänioikeus siinä missä meikäläiselläkin.
Bonham
20.04.2015 08:32:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kailis: Paljonko sarjo(i)tus maksaa Turussa?
 
Vähemmän kuin sen antaman signaalin vaikutus.
 
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
elsewhere
20.04.2015 14:25:48
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuttua puuhaa. Meillä minä vastaan kolmen bändin kämpän vuokrasta, ja kaikki maksavat osuutensa minulle. Harvassa on ollut se kuukausi, jolloin ei tarvitse karhuta ihmisiltä rahaa, ja kaikki ovat sentään työssäkäyviä ihmisiä ja vuokra per nuppi vajaat 30 euroa. Nyt pistin ukaasin, että treenaus loppuu, jos rahat eivät ole tilllä kuukausittain, ja kehotin laittamaan palkkapäivänä automaattiveloituksen verkkopankkiin. Tämä on varmaankin ensimmäinen kuukausi, kun ilmeisesti kaikki menee hyvin :)
 
Jonkin verran tässä on tullut rahallisesti takkiin vuosien varrelta (mm. yhden tyypin vakavat toimeentulo-ongelmat), mutta enää en sellaista katselisi. Mukavia tyyppejä vaikka olisivatkin, niin jos valehtelevat ja lupailevat ja sitten kuitenkin perseilevät ja matkustavat muiden siivellä, niin kusipäät ulos vaan. Ottajiahan varmasti hyvälle treenikselle on.
 
~ Love broke out and I forgot it's war.
Antti1
20.04.2015 16:43:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

elsewhere: Tuttua puuhaa.
 
Mulla on myös kolme bändiä pyöriteltävänä treeniksellä ja oikeastaan ensimmäistä kahta vuotta lukuunottamatta voi varmaan yhden tai kahden käden sormilla laskea ne kuukaudet, jolloin tilillä olisi ollut eräpäivänä tarpeeksi rahaa. Mä olen koko sen ajan tietty joko opiskellut, tai ollut työttömänä. Välillä ei ole ollut helppoa ja monta kertaa olen joutunut käyttämään lainarahaa vuokrien maksamiseen. Joskus on vituttanut niin ankarasti, että on tehnyt mieli kuristaa ihmisiä.
 
Mutta sitten taas täytyy todeta kääntöpuolena, että kaikki kuitenkin loppujenlopuksi aina maksavat, enkä varsinaisesti ole millään toimenpiteillä joutunut uhkailemaan. Syynä on lähinnä muistamattomuus ja epäsäännölliset tulot, jonka vuoksi porukka ei voi käyttää automaagimaksuja. Muistuttamalla hoituu, tai sitten ollaan sovittu asia jonkun hetkellisen rahaongelman vuoksi tavalla x.
 
Sinänsähän se kuitenkin on perseestä, että mulla on rahat aivan helvetin tiukilla ilman treenisvuokraakin ja sit joudun muiden perseilyn takia maksamaan ylimääräistä. Mun tuloilla se johtaa esimerkiksi siihen, etten voi ostaa kaupasta aina välttämättä ruokaa kuun lopussa. Täytyy ennakoida, koittaa säästää naurettavista tuloista joku lantti ja kituuttaa muutenkin jatkuvasti. Ei oo kivaa, mutta toisaalta ton kituuttamisen perimmäinen syy ei löydy mistään 220€ treenisvuokrasta.
 
"NYT ÄMMÄ KELLOT LYÖ!" Hevimusaa vuodelta 2014
Kailis
22.04.2015 13:28:27 (muokattu 22.04.2015 13:29:24)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bonham: Vähemmän kuin sen antaman signaalin vaikutus.
 
Jaahas. 150€ kun maksaa helposti niin mikäs siinä eikä sitä saa helposti sovittua kuluihin. Plus aika jonka kestää etsiä uudet tyypit. Itse olen vastuullisena vuokraajana meidän kämpässä. Noi treenikämppäkompleksien pyörittäjät kun ei ole innoissaan siitä että jokainen bändi puhumattakaan jokaisesta tyypistä maksaisi erikseen niille, yhden vuokrasopparinhan ne on tehneet. Mä käyn muutaman kerran vuodessa tiliotteen läpi ja katson onko vuokrat tulleet. Ei ne aina ole, mutta tiukasti pyytämällä ollaan pysytty raiteilla. Ei ole mikään unelmahomma, mä melkein ehdottaisin että se joka pyörittää pyytäisi muutaman euron per naama kipukorvausta. Ei ole nimittäin koskaan napannut ketään kun olen pyytänyt kierrättämään hommaa. Oon tehnyt tota yli kymmenen vuotta.
 
TRAUM: mua vituttaa idiootit...tai siis ei muuten mutta kun niillä on äänioikeus siinä missä meikäläiselläkin.
Bonham
22.04.2015 15:17:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kailis: Jaahas. 150€ kun maksaa helposti niin mikäs siinä eikä sitä saa helposti sovittua kuluihin. Plus aika jonka kestää etsiä uudet tyypit. Itse olen vastuullisena vuokraajana meidän kämpässä. Noi treenikämppäkompleksien pyörittäjät kun ei ole innoissaan siitä että jokainen bändi puhumattakaan jokaisesta tyypistä maksaisi erikseen niille, yhden vuokrasopparinhan ne on tehneet. Mä käyn muutaman kerran vuodessa tiliotteen läpi ja katson onko vuokrat tulleet. Ei ne aina ole, mutta tiukasti pyytämällä ollaan pysytty raiteilla. Ei ole mikään unelmahomma, mä melkein ehdottaisin että se joka pyörittää pyytäisi muutaman euron per naama kipukorvausta. Ei ole nimittäin koskaan napannut ketään kun olen pyytänyt kierrättämään hommaa. Oon tehnyt tota yli kymmenen vuotta.
 
Ei varmasti ole herkkua hommaa... varsinkin jos oma tili näyttää nollaa. Ja kun aina pitää kuitenkin olla se yksi, joka homman hoitaa. Siksi tuo maksamattomuus on todella kusipäistä hommaa.
 
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
leukaöljy
22.04.2015 21:04:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sain uuden porukan tilalle. Täytyy perjantaina vissiin ilmotella toiselle bändille että ei tarvii laittaa enää puuttuvia vuokria (eräpäivä oli 2.4 ja tällä hetkellä yksi neljästä on maksanut) ja että hakevat kamansa pois kuun taitteessa.
 
elsewhere
24.04.2015 01:14:59
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

leukaöljy: Sain uuden porukan tilalle. Täytyy perjantaina vissiin ilmotella toiselle bändille että ei tarvii laittaa enää puuttuvia vuokria (eräpäivä oli 2.4 ja tällä hetkellä yksi neljästä on maksanut) ja että hakevat kamansa pois kuun taitteessa.
 
Kamat treeniksellä onkin sitten oma juttunsa. Jos ihmisistä löytyy lapamadon vikaa, voi olla että niitä kamoja saadaan katsella siellä vielä kuukausi-ja vuositolkulla. Tästä(kin) on kokemusta.
 
~ Love broke out and I forgot it's war.
MannihilatoR
24.04.2015 09:11:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sitten vaan säilytysvuokraa 1€/päivä kunnes kamat haetaan. Tai jos liian kauan menee niin kamat myyntiin.Jos useamman kerran varoitettu niin voi voi...
 
perustetaanko bändi Lahes?!
leukaöljy
24.04.2015 12:48:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

elsewhere: Kamat treeniksellä onkin sitten oma juttunsa. Jos ihmisistä löytyy lapamadon vikaa, voi olla että niitä kamoja saadaan katsella siellä vielä kuukausi-ja vuositolkulla. Tästä(kin) on kokemusta.
 
Meillä on ollut sama treenis yli 10 vuotta ja siellä on ollut monta bändiä. Niiden jäljiltä kämpälle on jäänyt 1kpl rantasaunan kokoista bassokaappi-nuppi settiä, 3kpl kitarakaappeja ja pari nuppia sun muuta. EI noista jaksa ressiä ottaa, onpahan varakamoja keikoilke mukaan.
 
Hobare
24.04.2015 16:55:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

leukaöljy: Meillä on ollut sama treenis yli 10 vuotta ja siellä on ollut monta bändiä. Niiden jäljiltä kämpälle on jäänyt 1kpl rantasaunan kokoista bassokaappi-nuppi settiä, 3kpl kitarakaappeja ja pari nuppia sun muuta. EI noista jaksa ressiä ottaa, onpahan varakamoja keikoilke mukaan.
 
Aikamoista. Miten helvetissä porukkaa ei kiinnosta hakea kamojaan takas?
 
"When it comes down to what you really, really need when youre playing, you use your hi-hat, snare, ride, and kick drum. Honestly, I think the more gear you have, the less creative youll be."
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «