Sarko 15.04.2015 17:11:08 | |
---|
Gabe: Barflykin vaikuttaa hyvältä, voisi olla jopa parempi tähän tarkoitukseen. 5w ja VVR lupailee hyvää soundia kerrostaloon sopivilla äänenvoimakkuuksillakin.. Stalker vaikuttaa monipuolisemmalta, speksien suhteen ottaisin ehkä sen mielummin. VVR:n kanssa. "You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart |
Gabe 15.04.2015 18:18:41 | |
---|
Sarko: Stalker vaikuttaa monipuolisemmalta, speksien suhteen ottaisin ehkä sen mielummin. VVR:n kanssa. Samaa pohdin itsekin, toisaalta en mitään monipuolista konetta välttämättä kaipaa. Oleellisinta olisi hyvät soundit pienelläkin volumella, näppärä koko ja että säröpurkit kelpaa. Noh, menee varmaan ensi kuun loppuun niin on aikaa miettiä. Onko kellään kokemusta hyväsoundisista kymppituumaisista kaiuttimista? |
Laulava Kylätohtori 15.04.2015 18:38:19 | |
---|
Gabe: Onko kellään kokemusta hyväsoundisista kymppituumaisista kaiuttimista? WGS Veteran... Believe what you want, it doesn't mean you're right... |
TTV 15.04.2015 19:50:54 | |
---|
Laulava Kylätohtori: WGS Veteran... Tää voipi olla aika terävä, jos purnukoista säröjä meinaa enemmän ruuvailla, puhtailla toi on todella hyvän kuuloinen. Toki se kaapin rakenne vaikuttaa todella paljon... Mulla oli 2x 10" Veteranit Bluetonen kaapissa ja omilla särötasoillani se oli aivan liian terävä setti. "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
"You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King) |
Sarko 15.04.2015 20:20:05 | |
---|
Gabe: Samaa pohdin itsekin, toisaalta en mitään monipuolista konetta välttämättä kaipaa. Oleellisinta olisi hyvät soundit pienelläkin volumella, näppärä koko ja että säröpurkit kelpaa. Noh, menee varmaan ensi kuun loppuun niin on aikaa miettiä. Ei se Stalker varmaan juurikaan fyysisesti isompi ole ja luulen että VVR:n sekä oikean elementin kanssa pelatessa kerrostalokäytössä soundit on kohdillaan. Ite olen paiskonut 5 wattisilla putkareilla ihan bänditreenejäkin, tosin 12" kaiuttimen kanssa. Ite tosin nautin putkireverbistä niin paljon että Stalker olisi oma valinta. Tollasen pienitehoisen combon kanssa kokeilisin Greenback 10" tai WGS Green Beretin 10" versiota. Voipi kuulostaa makealta esim. jonkin tweed-henkisen pikkuputkarin kanssa. "You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart |
Gabe 15.04.2015 20:38:06 | |
---|
Laulava Kylätohtori: WGS Veteran... Tätä mietin itsekin alkuun mutta 12 tuuman Veterankin on yksinään vähän liian terävä, pelkään että 1x10 menee jo hankalaksi. Toisaalta tuota kehutaan aika paljon. Sarko: Ei se Stalker varmaan juurikaan fyysisesti isompi ole ja luulen että VVR:n sekä oikean elementin kanssa pelatessa kerrostalokäytössä soundit on kohdillaan. Ite olen paiskonut 5 wattisilla putkareilla ihan bänditreenejäkin, tosin 12" kaiuttimen kanssa. Ite tosin nautin putkireverbistä niin paljon että Stalker olisi oma valinta. Viisikin wattia on jo paljon. Swart meni kiertoon juuri kun ei ollut VVR:ää. Pistin kyselyt Barflystä ja Tweed Princetonista, luulen että ne on nyt lähinnä minun tarvetts. Reverbiä en tahdo mutta VVR ja negatiivisen takaisin kytkennän On/Off tulee. Tollasen pienitehoisen combon kanssa kokeilisin Greenback 10" tai WGS Green Beretin 10" versiota. Voipi kuulostaa makealta esim. jonkin tweed-henkisen pikkuputkarin kanssa. Tuollainen vois muuten toimia hyvi. |
Puavali 16.04.2015 23:08:45 | |
---|
Gabe: ...Onko kellään kokemusta hyväsoundisista kymppituumaisista kaiuttimista? Weber Silver Ten Radiaani toimmii Olen rento, rauhallinen ja ulospäinsuuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. |
harryk 17.04.2015 07:43:10 | |
---|
Puavali: Weber Silver Ten Olemme käyttäneet Weberin kaiutinelementtejä aikanaan, eli n. 4-5 vuotta sitten jonkun verran. Siihen aikaan taalan kurssi oli vielä jotenkin järkevä pientenkin kaiutinerien tuonnille. Sittemmin myös lentorahdin hinta USA:sta on noussut ja kaiutinelementit joudutaan nykyään pakkaamaan entistä isompiin laatikoihin turvallisuusmääräysten vuoksi. Tämä kaikki aiheutti sen, että oma tuontimme Weberien osalta loppui. Ne ovat USA:ssa kohtuuhintaisia tuotteita, mutta eivät välttämättä Suomeen pienissä erissä tuotuna. Weberillä ei ole myöskään kattavaa maaoilmnalaajuista jälleenmyyjäverkkoa, vaan luottavat enemmän omaan suoramyyntiinsä. Voisimme tarjota asiakkaillemme myös tätä kaiutinvaihtoehtoa, jos niitä olisi järkihintaan saatavissa. Suomalaisia käsintehtyjä putkivahvistimia kaikille soittajille www.bluetone.fi |
Twinkle 17.04.2015 13:06:40 | |
---|
harryk: Sittemmin myös lentorahdin hinta USA:sta on noussut ja kaiutinelementit joudutaan nykyään pakkaamaan entistä isompiin laatikoihin turvallisuusmääräysten vuoksi. Mielenkiinnosta, niin kauanko tästä on aikaa kun tällainen muutos on tapahtunut? Viimeksi kun tilasin nivaskan elementtejä, niin ne oli ihan samalla tavalla pakattuja kuin aina ennenkin. |
harryk 17.04.2015 16:03:17 | |
---|
Twinkle: Mielenkiinnosta, niin kauanko tästä on aikaa kun tällainen muutos on tapahtunut? Viimeksi kun tilasin nivaskan elementtejä, niin ne oli ihan samalla tavalla pakattuja kuin aina ennenkin. Sain jostain kuulla, että nykyiset määräykset vaatisivat kaiuttimelle isomman pakkauskotelon, jottei sen magneetti häiritse muita rahtitavaroita. Se voi olla kyllä väärä tieto. Vertaan nykyisiä rahtihintoja siihen mitä ne olivat kun taalan kurssi oli 1,60 n. 4-5 vuotta sitten. Nyt kurssi heiluu välillä 1,05-1,07 ja rahtihinnat ovat kait muutenkin nousseet tuonaikaisesta. Suomalaisia käsintehtyjä putkivahvistimia kaikille soittajille www.bluetone.fi |
Gabe 17.04.2015 21:20:05 | |
---|
harryk: Sain jostain kuulla, että nykyiset määräykset vaatisivat kaiuttimelle isomman pakkauskotelon, jottei sen magneetti häiritse muita rahtitavaroita. Se voi olla kyllä väärä tieto. Vertaan nykyisiä rahtihintoja siihen mitä ne olivat kun taalan kurssi oli 1,60 n. 4-5 vuotta sitten. Nyt kurssi heiluu välillä 1,05-1,07 ja rahtihinnat ovat kait muutenkin nousseet tuonaikaisesta. Mulle tuli juuri rapakon takaa kautin ja se pienempi laaikko missä ne yleensä on tulleet oli laitettu selvästi isomman sisälle. Vähän ihmettelin mikä ajatus siinä oli ollut taustalla mutta jos jotain uusia määräyksiä on tullut niin se selittäisi. Eipä ole oikein kannattavaa ostaa mitään enää rapakon takaa nykyhinnoilla.. |
Gabe 18.04.2015 17:47:48 (muokattu 18.04.2015 17:53:24) | |
---|
No niin, Stalker meni tilaukseen. Pitkiä kuukausia taas edessä. :) E. Niin ja nuppina, on ihanan pieni kyllä. |
johanssen 18.04.2015 19:10:14 | |
---|
Gabe: No niin, Stalker meni tilaukseen. Pitkiä kuukausia taas edessä. :) E. Niin ja nuppina, on ihanan pieni kyllä. Sulla alkaa kyllä olla mahtava setti kasassa. Voi vaan nöyränä ihailla. Paljonhan sitä kamaa meillä kiertää, mutta sieltä välistä ne kuitenkin löytyy myös ne itelle sopivat. asialliset hommat hoietaan, muuten ollaan ku ellun kanat... |
Gabe 18.04.2015 19:35:47 | |
---|
johanssen: Sulla alkaa kyllä olla mahtava setti kasassa. Voi vaan nöyränä ihailla. Samat sanat siihen suuntaan. :) Vaikka täytyy sanoa että ei me taideta olla hamstraajia sieltä pahimmasta päästä kuitenkaan. Ainakin omilla kamppeilla on kaikilla selkeä käyttötarkoitus ja tarve enkä välttämättä hirveesti tämän enempää rompetta enää tahdo. Paljonhan sitä kamaa meillä kiertää, mutta sieltä välistä ne kuitenkin löytyy myös ne itelle sopivat. Tietyt palikat liikkuu mutta hiljalleen alkaa tuntumaan että palaset loksahtelee paikalleen. Oma maku on tullut ainakin selväksi. :D |
johanssen 18.04.2015 20:00:01 | |
---|
Gabe: Vaikka täytyy sanoa, että ei me taideta olla hamstraajia sieltä pahimmasta päästä kuitenkaan. Tietyt palikat liikkuu mutta hiljalleen alkaa tuntumaan että palaset loksahtelee paikalleen. Oma maku on tullut ainakin selväksi. :D Kyllähän meillä se oma kitarakamamaailma aika selvänä siintää. Bluetonen 5e3:sta tässä kuumeisesti oottelen, jotta sitä pääsis tolla T-Stylellä kurittamaan ja miettimään lopullisesti sen mailan mikkipolkan: Pysynkö vintagessa vai enkö pysy vai mitä teen vai purkkia eteen??? Se selviää sitten tuonnempana. asialliset hommat hoietaan, muuten ollaan ku ellun kanat... |
Gabe 18.04.2015 21:07:12 | |
---|
johanssen: Bluetonen 5e3:sta tässä kuumeisesti oottelen, jotta sitä pääsis tolla T-Stylellä kurittamaan ja miettimään lopullisesti sen mailan mikkipolkan: Pysynkö vintagessa vai enkö pysy vai mitä teen vai purkkia eteen??? Se selviää sitten tuonnempana. Sanohan sitten mietteitä kun se kotiutuu. Tuleeko combona vai nuppina? Mihin kaiuttimeen päädyit? Tele ja 5e3 on hyvä pari. :) |
johanssen 19.04.2015 21:22:32 | |
---|
Gabe: Sanohan sitten mietteitä kun se kotiutuu. Tuleeko combona vai nuppina? Mihin kaiuttimeen päädyit? Tele ja 5e3 on hyvä pari. :) Tällä kertaa ihan peruscombo 12" WGS BlackHawkilla. asialliset hommat hoietaan, muuten ollaan ku ellun kanat... |
Gabe 19.04.2015 21:39:47 | |
---|
johanssen: Tällä kertaa ihan peruscombo 12" WGS BlackHawkilla. Blackhawk toimii kyllä tuossa varmasti hyvin. Katsoitko tuubista demoja missä oli 5e3 ja BlackHawk? Hyvät soundit. :) |
Puavali 20.04.2015 16:01:27 (muokattu 20.04.2015 16:02:02) | |
---|
Vää rä ket ju... Radiaani toimmii Olen rento, rauhallinen ja ulospäinsuuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. |
Gabe: Blackhawk toimii kyllä tuossa varmasti hyvin. Katsoitko tuubista demoja missä oli 5e3 ja BlackHawk? Hyvät soundit. :) Arvaappa? Kyllä! Ja jo vähän päässäni fiilistelin. asialliset hommat hoietaan, muuten ollaan ku ellun kanat... |