Aihe: Nightwish
1 2 3 4 5146 147 148 149 150207 208 209 210 211
LyraB
20.04.2015 00:24:42
Ylihyvä levy. Elan pois vain kiitos. Pilaa fiiliksen siinä kahden ekan tykityksen jälkeen.

Sanokaa minua albumia epäkunnioittavaksi tai whatevö, mutta oon tässä kuunnellut levyä omalla biisijärjestyksellä. Ihmeellisyyksiä ei ole tapahtunut, sillä vaihdoin Elanin Saganiin. Toimii niin v*tun paremmin tuosssa kohtaa. Taisi muuten Yolopainen sanoa että Sagan olisi tullut levylle mutta kun ei vain CD:n keston vuoksi mahtunut.
shuffle
20.04.2015 07:40:17
LyraB: Ylihyvä levy. Elan pois vain kiitos. Pilaa fiiliksen siinä kahden ekan tykityksen jälkeen.

Sanokaa minua albumia epäkunnioittavaksi tai whatevö, mutta oon tässä kuunnellut levyä omalla biisijärjestyksellä. Ihmeellisyyksiä ei ole tapahtunut, sillä vaihdoin Elanin Saganiin. Toimii niin v*tun paremmin tuosssa kohtaa. Taisi muuten Yolopainen sanoa että Sagan olisi tullut levylle mutta kun ei vain CD:n keston vuoksi mahtunut.

Olen siinä käsityksessä että Elan oli Marcon idea. Näin Holopainen ainakin on viitannut haastatteluissa, sanoi itse halunneensa singleksi Enema Ruhin mutta Marco ja Troy saivat hänet muuttamaan mieltään. Sagan on kyllä kirkkaasti parempi veto.
Holopainen itse kutsuu Elania haastattelussa keskinkertaiseksi biisiksi, jonka Marco ja Troy kaivoivat demoista esiin ja alkoivat kehua. Olisi Holopainen vain pitänyt päänsä. Mies on nero alallaan ja arvostelukyvyltään täysin kartalla. Elan on siis bändidemokratian hedelmä.
Toisaalta onhan Powerslavellakin kolmantena biisinä Losfer Words, jota nyt ei ihan hittisingleksi voi kutsua ja joka on jopa instrumentaali...
Elanissa ärsyttää A. pillit, B. se, että se on elementeiltään äärigeneerinen. Kertosäe on sellainen viiden pennin halpis, joita iskelmäradio on täynnä. A-osa on ihan ookoo.
Ei se huono biisi ole, vaan täysin keskinkertainen.
Twinkle
20.04.2015 09:06:08
njihe: Mulla käy hifi-tyyppejä vähän sääliksi, jos ne ei todella kuule musiikista mitään muuta kuin äänenlaadun ja miksauksen onnistumisen. Kyllä se itse musiikin hyvyys/paskuus paljastuu autostereoistakin. Tai vaikka purkkipuhelimesta.

Juu, kannattaa kattoo esimerkiksi Sikstuksen Kappelin freskoja mustavalkoisesta A4-valokopioista ja sitten yrittää arvioida, että onko ne nyt mimmoista settiä kuvataiteellisesti. Vaikka en hifisti olekaan, niin pystyn kuitenkin samaistumaan varsin hyvin siihen porukkaan, jotka tahtoo kuunnella musiikkinsa sellaisena kuin tekijänsä on tarkoittanut sen kuultavaksi.
reaper666
20.04.2015 11:11:26
Twinkle: Juu, kannattaa kattoo esimerkiksi Sikstuksen Kappelin freskoja mustavalkoisesta A4-valokopioista ja sitten yrittää arvioida, että onko ne nyt mimmoista settiä kuvataiteellisesti. Vaikka en hifisti olekaan, niin pystyn kuitenkin samaistumaan varsin hyvin siihen porukkaan, jotka tahtoo kuunnella musiikkinsa sellaisena kuin tekijänsä on tarkoittanut sen kuultavaksi.

Näkee siitä mustavalkoisesta A4:stakin, että ompas hieno maalaus.
Samat hifi tyypit arvioi leffat kuvan-, ja äänenlaadun perusteella. Esim.käsikirjoituksella taikka juonella ole väliä.
saastara
20.04.2015 13:58:54 (muokattu 20.04.2015 14:00:01)
reaper666: Näkee siitä mustavalkoisesta A4:stakin, että ompas hieno maalaus.
Samat hifi tyypit arvioi leffat kuvan-, ja äänenlaadun perusteella. Esim.käsikirjoituksella taikka juonella ole väliä.

Teknisen ja tuotannollisen jäljen arvostaminen ja taiteellisen näkemyksen ja toteutuksen arvostaminen lienevät siis toisensa poissulkevia vaihtoehtoja?

Vaikka en itse mikään Lego-palikat-kaiutinpiuhoilla-tyyppinen hifisti olekkaan, näissä keskusteluissa on hyvä pitää semmoinen fakta mielessä, että niillä jotka eivät kuuntele musiikkia helvetin hyvillä vehkeillä, ei ole mitään käsitystä siitä mitä puhuvat aihepiiriin liittyen.
"As long as there is music I am immortal and I have lived forever if I can remember a song"
Errata
20.04.2015 19:06:33
shuffle: Olen siinä käsityksessä että Elan oli Marcon idea. Näin Holopainen ainakin on viitannut haastatteluissa, sanoi itse halunneensa singleksi Enema Ruhin mutta Marco ja Troy saivat hänet muuttamaan mieltään.

Olipahan kenen idea oli mutta hämmentävää että tuo Edema Ruh nyt sivuutetaan keikoillakin ihan kokonaan, sikahyvä piisi! Voisivat vaihtaa keikan päätöskipaleen Last ridestä Edemaan viimeistään suomen keikoilla, eikös niin?! eikös tuo kappale ole kuin tehty sellaiseksi..
Dirtyh
20.04.2015 21:25:14

Errata: Olipahan kenen idea oli mutta hämmentävää että tuo Edema Ruh nyt sivuutetaan keikoillakin ihan kokonaan, sikahyvä piisi! Voisivat vaihtaa keikan päätöskipaleen Last ridestä Edemaan viimeistään suomen keikoilla, eikös niin?! eikös tuo kappale ole kuin tehty sellaiseksi..

Ai keskitempoinen biisi joka edustaa levyn tylsempää kolmannesta? Sen sijaan Last Ride on ihan perskeleen kova lopetusbiisiksi. No, Yövissy-makuja on monia. Onhan tolla uudella levylle todella hyviä biisejä mutta näemmä diggailen eri biiseistä kuin monet muut.
Ianuarius
21.04.2015 08:20:53

Edema Ruh on loistava biisi, niinku melkein kaikki tällä levyllä, mutta kyllä meikä tykkää siitä Élanista kumminki enemmän. Sinkkuversio on vaan vähän paska ku sitä on leikottu. Normivesiota tulee kuunneltua aivan helvetisti.
The secret to creativity is knowing how to hide your sources. -Albert Einstein
Errata
21.04.2015 17:44:14
Dirtyh: Ai keskitempoinen biisi joka edustaa levyn tylsempää kolmannesta? Sen sijaan Last Ride on ihan perskeleen kova lopetusbiisiksi. No, Yövissy-makuja on monia. Onhan tolla uudella levylle todella hyviä biisejä mutta näemmä diggailen eri biiseistä kuin monet muut.

Ei. Kappale edustaa levyn parhaimmistoa. Ja ihmettelen miksi liki kaikkialla sivuutetaan juuri tuo kappale joten olet ihan huoletta monen muun joukossa mielipiteesi kanssa :)
Askr
22.04.2015 07:43:56
Errata: Olipahan kenen idea oli mutta hämmentävää että tuo Edema Ruh nyt sivuutetaan keikoillakin ihan kokonaan, sikahyvä piisi! Voisivat vaihtaa keikan päätöskipaleen Last ridestä Edemaan viimeistään suomen keikoilla, eikös niin?! eikös tuo kappale ole kuin tehty sellaiseksi..
Edema Ruh on häiritsevän iskelmällinen, ei innosta sitten yhtään.
Dirtyh
22.04.2015 08:05:07

Askr: Edema Ruh on häiritsevän iskelmällinen, ei innosta sitten yhtään.
Jep, ja ne pianohommat kertsissä kruunaa kokonaisuuden. Välittömästi tulee mieleen Arttu Wiskarin Sirpa. Se ei liene kovin hyvä juttu.
Topiello
22.04.2015 10:50:30
Mä olen häpeilemättömästi poppimelodioiden ystävä ihan korniuteen asti. Siksipä Edema Ruh iskee mun hermoon. Mä oon kuulevinani näissä Tuomaksen melodioissa aina jotain Moonlight Shadow fiilistelyä, joka muuten on ihan loistava kipale myös.
#luurankojarokinystävänkaapista
reaper666
22.04.2015 10:54:09
Topiello: Mä olen häpeilemättömästi poppimelodioiden ystävä ihan korniuteen asti. Siksipä Edema Ruh iskee mun hermoon. Mä oon kuulevinani näissä Tuomaksen melodioissa aina jotain Moonlight Shadow fiilistelyä, joka muuten on ihan loistava kipale myös.
#luurankojarokinystävänkaapista

Moonlight Shadow on varmaan maailman paras biisi!!!!
Dirtyh
22.04.2015 12:02:01 (muokattu 22.04.2015 12:03:51)

reaper666: Moonlight Shadow on varmaan maailman paras biisi!!!!

Tämä ei ole mitään muuta kuin totta!

Mäkin olen paatunut pop-fanaatikko mutta Edema Ruh ei silti ole musta levyn parasta antia. Mutta sinä onkin iskelmää. Sellaista keskellä kaistaa olemista. Nightwishillä ja Floorilla se kaista on leveä.

Otin tänään autoon kuunteluun 2 edellistä levyä. Tuntuu että kovin monta biisiä ei kestä vertailua uuden levyn parhaimmistoon.
njihe
23.04.2015 20:06:24 (muokattu 23.04.2015 20:07:40)
reaper666: Kyllä olen itsekin hifistä kiinnostunut yms. Mutta ärsyttää se kun ei puhuta onko biisit hyviä vaan, että soundaako ne hyvältä.

Näin just. Ja jos vain ehkä 1 % levyjen kuuntelijoista on oikeasti törkeän hyvät hifilaitteet, joilla kuulee musan "oikein", levyä tehdessä kannattaa kaupallisesti ja miksei taiteellisestikin ajatellen kiinnittää huomiota siihen, että se soundaa siedettävältä myös autostereoista, mankoista ja nappikuulokkeista. Itsellänikään ei ole juuri kompetenssia keskustella hifistä, mutta biiseistä ja musasta yleensä ottaen voin sanoa jotain.

Oletteko muuten törmänneet Patrick Rothfussin kirjoihin, joista Edema Ruhin nimi (ja sisältö) on tempaistu? Aika hyvää settiä, jos tykkää fantasiasta.
"Just like anything, to sing, to sing/ To sing is a state of mind" - Jackson C. Frank
vt1100
24.04.2015 15:09:04
Kyllä Marco hyvä laulaja on, ehkä pieni kyllästyminen omalla kohdalla.
varpio
24.04.2015 15:16:52 (muokattu 24.04.2015 15:18:34)
OPJ1974: Troyn bouzouki-soittoa olisi saanut hyödyntää enemmänkin levyllä, upean kuuloinen kapistus!

Bouzouki on suomeksi busuki. Hyvä keksintö silti.

Niin ja olisin voinut puuttua siihen äänen puutavaraan (timber) myös, mutta onneksi en puuttunut.
TemeTuo
29.04.2015 18:38:02
Pakko myöntää että todella hyvä albumi. Olen kuunnellut tätä kotona ja koulussa sekä soitellut kappaleita rummuilla, eikä näihin kappaleisiin kyllästy! Itse olen alkanut kuuntelemaan Nightwishiä joskus v. 2010 ->, ja ekalle keikallekin pääsen Heinäkuussa. Paras albumi mielestäni tähän mennessä. Parhaimmistoon kuuluu kyllä Shudder Before The Beautiful, Weak Fantasy, Yours Is An Empty Hope ja The Greatest Show On Earth. Silloin kun Jukka astui syrjään, oli vähän aikaan surullisempi fiilis mutta kyllähän Kai hoitaa hommansa. Toivottavasti Jukalla on vielä paikka auki. Onko muilla tietoa koska tämä albumi tulee spotifyihin? :)
Regalis Apertura
29.04.2015 20:38:53
Kuulin jostakin että NW olisi kieltänyt lisäämästä levyä Spotifyyn. Tiedä sitten oliko syynä lähes mitättömät Spotify-korvaukset vai jokin muu?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)