Aihe: Jackson!
1 2 3 4 5 6 7 814 15 16 17 18
Metalkallo
03.01.2015 14:59:00
Mitäs hyvää ja pahaa tuossa Jackson mid boostissa oli/on kun en muista enää?

Mulla on 2 Jackson elite- sarjan keppiä (V ja RR) ja molemmissa on tuo mid boost vakiona, tosin king v:stä olen poistanut sen jo aikoja sitten mutta rr:ssä se on yhä kiinni. Mid boostin kerahan kitarassa on 50k potikat + ainakin yksi 250k potikka ja en muista kunnolla miksi aikoinaan irroitin boostin v:stä? :D Jotain naturaalimpaa soundia se taisi olla tai jotain noilla 500k potikoilla jotka v:ssä kiinni? Molemmat kepit kuulostavat kyllä hyvältä ja tämän viestin tarkoituksena onkin lähinnä terävöittää muistia. Kiitoksia sille joka jaksaa vastata. :)
Järki joskus jäässä mutta tukka yhä päässä.
heviäijä
02.03.2015 18:40:42
Moi. Itteeni kiinostais pari kitaraa jacksonin pro-sarjasta, joista toinen on rrt. specsit vaikuttaa mun silmään laadukkailta (logosta ja inlaysta en tiiä onko helmiäistä vai mitä vrt. rr1 usa).

Eniten kiinostaa tuo valmistusmaa ja sen vaikutus laatuun. maalla ei ole väliä kunhan laatu on hyvä. Kuulin että jacksonin pro-sarjan pulttikaulaiset kitarat on tehty meksikossa ja neck-thru mallit indonesiassa. Kokemuksia saa laittaa jos on. Kiitos ripeästä vastauksesta jos joku siihen pystyy.
yanera
02.03.2015 19:50:30 (muokattu 02.03.2015 19:55:08)

Ittelläni on Jackson PS-1 EMG 81-85 mikeillä, Vuosimallia 95, mikit laitettu 2014.

Toinen halpis Jackson on modifoitu JS30dinky. Tallassa OFR ja tallamikkinä Dimarzio ToneZone Dp155 vakiona 500k potikat.

Huippukeppejä ovat....
Randall, Marshall, Peavey - Läpi Orangen.
heviäijä
02.03.2015 20:24:08
Onko pro sarjaa tuo aikasempi kenties japanissa tehty?
Metalkallo
02.03.2015 21:04:18 (muokattu 02.03.2015 21:15:01)
heviäijä: Onko pro sarjaa tuo aikasempi kenties japanissa tehty?

http://audiozone.dk/index-filer/jackson-pro-professional.php

Otettu tuosta artikkelista: None of the 1990-1995 Professional series guitars are made in USA. All of them are made in Japan at the "Charvel plant", as Jackson used to call the Chushin Gakki factory.

Eli 80-90 luvun on tehty japanissa ja nykyiset pro:t on indonesia.

Jos jostain saat käsiisi 2011-12 tehdyn Jackson Elite sarjan kitaran niin ne on todella loistavia ja made in japan. Hinta pyörii käytettynä siinä 700-1000 paikkeilla tai jopa alempana. Uutena kustansi 1200e, mutta uutena noita ei enää saa koska olivat Jacksonin japani tehtaan viimeisiä ennen kuin paikka suljettiin. Itselläni on king v elite.

Stars nimellä kulkevat on myös japanilaisia ja ovat Eliten vertaisia.

Nuo nykyiset Pro- sarjan kitarat eivät vaikuta mitenkään huonoilta ja speksitkin on ihan hyvät. Nuo otelautamerkit on kait muovia jos oikein muistan enää? Voi olla että muistan väärin, mutta joistain osista oli kuitenkin säästetty noissa Pro- sarjan kitaroissa. Muovinen otelautamerkki nyt taitaa olla pieni murhe kun muuten speksit on aika hyvät.

En kyllä tajua miksi Jackson suljetutti japanin tehtaansa vaikka sieltä tuli todella hyvän laatuista tavaraa ulos? Kenties olivat liiankin lähellä USA vastineita sillä sitä ainakin nuo Elitet on.
heviäijä
02.03.2015 22:00:53
Samaa veikkaisin tuosta sulkemisesta indonesiassa tuottaa halvemalla ilmeisesti
heviäijä
18.04.2015 11:20:11
Sattuukos kukaan tietämään että myykö mikään muu musaliike kuin DLXmusic tuota jackson rrt kitaraa. Sellanen vähän kiinnostais mutta jyväskylästä helsinkiin on turhan pitkä matka testaamaan 2 tai 3 kitaraa.
MYYKÄÄ MULLE JACKSON RR5 !!!!!!!!
Metalkallo
18.04.2015 13:52:55
heviäijä: Sattuukos kukaan tietämään että myykö mikään muu musaliike kuin DLXmusic tuota jackson rrt kitaraa. Sellanen vähän kiinnostais mutta jyväskylästä helsinkiin on turhan pitkä matka testaamaan 2 tai 3 kitaraa.

F-Musiikki myy Jackson merkkiä. En tiedä onko joissain liikkeissä heillä tuota RRT:tä testattavana heti mutta ainakin jos on osto aikomus niin yleensä ne voi tilata asiakkaan pyynnöstä sellaisen.
heviäijä
18.04.2015 15:08:20
Metalkallo: F-Musiikki myy Jackson merkkiä. En tiedä onko joissain liikkeissä heillä tuota RRT:tä testattavana heti mutta ainakin jos on osto aikomus niin yleensä ne voi tilata asiakkaan pyynnöstä sellaisen.

joo eikös f-musiikkikin ole helsingissä?
heviäijä
18.04.2015 15:17:57
heviäijä: joo eikös f-musiikkikin ole helsingissä?

Tai siis sielläkin
Metalkallo
18.04.2015 17:17:10
heviäijä: joo eikös f-musiikkikin ole helsingissä?

On ja joissain muissakin paikoissa.
http://www.f-musiikki.fi/yhteystiedot
mpekkanen
18.04.2015 19:30:29
Niin F-musiikin kun vaikka Seinäjoen Top Soundinkin sivut ovat kyllä sellaiset, ettei niillä ole läheskään kaikkia soittimia siellä sivuilla joita itse liikkeestä löytyy.
Eikä nämä ole ainoat sellaiset liikkeet.

Jyväskylän Musikantin kotisivut antavat kanssa ymmärtää ettei kitaroita ole ainakaan käytettynä kuin ihan kaksi tai kolme. Kyllä niitä kuitenkin on yleensä ollut enemmän ja niin on uusiakin enemmän kuin netistä näkee. Monet vielä sellaisia, ettei ne ole ihan tänään tai eilen tulleet.

Monella liikkeellä olisi kyllä parantamisen varaa tässä nettisivujensa päivittämisessä.
heviäijä
18.04.2015 20:48:04
mpekkanen: Niin F-musiikin kun vaikka Seinäjoen Top Soundinkin sivut ovat kyllä sellaiset, ettei niillä ole läheskään kaikkia soittimia siellä sivuilla joita itse liikkeestä löytyy.
Eikä nämä ole ainoat sellaiset liikkeet.

Jyväskylän Musikantin kotisivut antavat kanssa ymmärtää ettei kitaroita ole ainakaan käytettynä kuin ihan kaksi tai kolme. Kyllä niitä kuitenkin on yleensä ollut enemmän ja niin on uusiakin enemmän kuin netistä näkee. Monet vielä sellaisia, ettei ne ole ihan tänään tai eilen tulleet.

Monella liikkeellä olisi kyllä parantamisen varaa tässä nettisivujensa päivittämisessä.

Tuo on totta. Musikantin sivut eivät tosiaan vastaa tarjontaa liikkeessä. Olen kuitenkin vakituinen asiakas ;) no jaskojen osalta ei ole kovin kummoista hintaa f musiikissa saa halvemmallakin. Paljon on js sarjaa f musassa
mpekkanen
18.04.2015 22:30:33
heviäijä: Tuo on totta. Musikantin sivut eivät tosiaan vastaa tarjontaa liikkeessä. Olen kuitenkin vakituinen asiakas ;) no jaskojen osalta ei ole kovin kummoista hintaa f musiikissa saa halvemmallakin. Paljon on js sarjaa f musassa

Joskus kun kävin tuolla F-musiikissa(Helsingin) niin siellä oli ainakin yksi tosi hieno CS USA Charvel joka oli vielä puoleen hintaan tai enemmänkin. Hinta taisi olla jotain tonni kieppeillä. Tosi hyvä soitin ja oli enemmän kuin hintaisekseen hyvä minusta. Sitäkään en löytänyt F-musiikin mistään sivuilta ja ei ollut ainoa kitara jota ei nettisivuilla ollut. Tästä on jo aikaa yli 3 vuotta ja oli todella lähellä etten sitä ostanutkin.
Itsellä on aivan liikaa varsinkin sähkökitaroita joten se sitten jäi.

Tampereellakin on muuten muutama ihan hyvä liike joissa ainakin toisessa on myös Jacksonin kitaroita. Musacorner ja DLX taisivat olla. En tosin muista mitä malleja oli ja kummassa liikkeessä.
Pari kuukautta sitten kävin ja muistaakseni silloinkin katsoin nettisivuja niin ei nekään vastanneet kaupan valikoimaa.

On tietysti parempi niin, että liikkeessä on isompi valikoima kuin että Thomann tyyliin on kaikenlaista mutta niitä ei kaikkia ole kuitenkaan heti saatavilla.

Onko sitten noiden kotisivujen tekeminen tosiaan niin vaikeaa, että sinne joka liike laittaisi kaiken mitä löytyy. Pitäähän niiden liikeiden inventaariokin tehdä joskus, että siinähän se samalla tulisi.
Aina kun jotain uutta tulisi niin samantien sivuille se ja vastaavasti jos joku ostaa niin sivuilta pois.

Tuntuisi, että Suomalaisten kivijalkaliikkeiden kannattaisi varsinkin tähän puoleen satsata. Ihan kaikki ei kuitenkaan soittele koko ajan liikkeisiin ja kysele valikoimaa kun vastaukset on, että katsele netistä(vaikka siellä ei kaikki olisikaan).
Toisekseen kaikki ei varmaan lähde ihan huvikseen ainakaan toisiin kaupunkeihin katsomaan mitä niissä musaliikkeissä sattuu nyt olemaan paikan päällä. Jyväskylässä kun ei ole enää keskustassa ollenkaan soitinliikettä, vaikka täällä on kuitenkin konservatorio. Ei sitä ihan pienen asian takia jaksa lähteä Seppälänkankaalle jos sinne ei ole muuta asiaa.

Jos tämä kotisivujen kehittäminen ei kiinnosta liikkeitä niin kyllä he siinä itse tekevät itselleen karhun palveluksen.
On toisaalta turha liikeiden valittaa kun rahat menee Thomannille ja muualle kun itse ei panosteta juurikaan niihin sivuihin.
mpekkanen
18.04.2015 23:00:11
Metalkallo: Torilla on tällä hetkellä ainakin 1 kiinteätallainen RR5, mutta tietty jos haluaa testata niin sitten vaikeampi juttu.

Mitä itselläni oli joku aika vielä sitten RRT Elite niin kovin kevyt oli kitara painoltaan mutta soi silti hienosti. Tuo keveys kuitenkin on sellainen asia että joku tykkää ja joku ei, itselleni se oli hiukan liian kevyt kitara painoon nähden.

Monelle saattaa olla taas yllätys, että vanhat CS Jacksonit 80-luvulta voivat olla yllättävänkin painavia kitaroita. Varsinkin läpirunkoiset.
Itselläni oli yksi CS Firebird Jackson joka oli muistaakseni 86 vuodelta(tai sitten ihan 87 alusta). Se oli kyllä huomattavasti raskaampi kuin usea Gibson Les Paul jota olen tavannut. Painoi varmasti yli 5 kiloa :)
Sitten taas 87 CS RR oli paljonkin kevyempi ja muutoinkin hyvä peli. Itse tykkäsin siitä ja se oli minusta sopivan painava ja muutoinkin hyvä kitara.

Myös jotkut vanhemmat Charvel kitarat model 5 ja model 6 saattavat olla aika painavia kitaroita.
Makuasioitahan nämä on ja osaksi myös tottumisjuttuja.
heviäijä
18.04.2015 23:36:39
Metalkallo: Torilla on tällä hetkellä ainakin 1 kiinteätallainen RR5, mutta tietty jos haluaa testata niin sitten vaikeampi juttu.

Mitä itselläni oli joku aika vielä sitten RRT Elite niin kovin kevyt oli kitara painoltaan mutta soi silti hienosti. Tuo keveys kuitenkin on sellainen asia että joku tykkää ja joku ei, itselleni se oli hiukan liian kevyt kitara painoon nähden.

Olen huomannut ja harmittellut että on seinäjoella asti :( kumman itse ostaisitte jackson dk2ht (mehiko) vai rrt (varmaankin indonesia) vaiko joku esp (ltd) käytettynä
zedder
18.04.2015 23:42:00
heviäijä: Olen huomannut ja harmittellut että on seinäjoella asti :( kumman itse ostaisitte jackson dk2ht (mehiko) vai rrt (varmaankin indonesia) vaiko joku esp (ltd) käytettynä

Olen huomannut että kummittelet aika monessa eri ketjussa jossa käsitellään Jackson merkkisiä kitaroita.

Mikä sinulla nyt on varsinaisesti kiinnostuksen kohteena, mitkä kriteerit tuon kitaran pitää täyttää?

Tuon Jackson -nimisen puljun nimissä on tuotettu vuosien saatossa monen monta erilaista kitaramallia usealla eri mantereella, eri hintaluokissa ja eri tyyppisistä puulajeista, metalliosista puhumattakaan.

Paljonko tuohon toivomaasi kitaraan olisi varaa upottaa euroja?
Jokaisella on oikeus kieltäytyä aikuisten kitaroista.
heviäijä
18.04.2015 23:59:43 (muokattu 19.04.2015 00:00:37)
zedder: Olen huomannut että kummittelet aika monessa eri ketjussa jossa käsitellään Jackson merkkisiä kitaroita.

Mikä sinulla nyt on varsinaisesti kiinnostuksen kohteena, mitkä kriteerit tuon kitaran pitää täyttää?

Tuon Jackson -nimisen puljun nimissä on tuotettu vuosien saatossa monen monta erilaista kitaramallia usealla eri mantereella, eri hintaluokissa ja eri tyyppisistä puulajeista, metalliosista puhumattakaan.

Paljonko tuohon toivomaasi kitaraan olisi varaa upottaa euroja?

Eurojen määrä riippuu kesätöistä 700-1000€. Tosiaan jackson ois kiva mutta tavallaan kiinnostaa esp/ltd uusi/käytetty miksi ei ibanez jos löytyy hyvällä kaulalla (ei liian ohut ja leveä.) jackson vaan ois "unelmien täyttymys". Onhan tätä tullu turhaakin jauhettua näistä kitaroista. Esim olen kysynyt jotain jostain kitarasta ja seuraavaksi todennut ettei se ole minua varten.

Niistä kriteereistä
-H-H mikitys
-Rhoads tai superstrato
-neck-thru olisi kiva (ei pakollinen)
-kiinteä talla (OFR:n kohdalla saatan harkita uudelleen)
-6 kieltä ja väh 22 nauhaa

Tätä on nyt vaan tultu kyseltyä koska tekisi mieli saada yleisesti kuulla mielipiteitä ja kokemuksia joistain kitaroista, vaikka minä itsehän päätän ostanko vai enkö. Tyhmää olisi lähteä kokeilemaan eri kaupunkiin kitaraa ja sitä ennen täältä olisi kuullut että siinä on joku osa huono tai se on vaikka ohutsoundinen. (En lämpene) Tosin soittimetkin ovat yksilöitä.
zedder
19.04.2015 00:02:47 (muokattu 19.04.2015 00:04:33)
heviäijä: Eurojen määrä riippuu kesätöistä 700-1000€. Tosiaan jackson ois kiva mutta tavallaan kiinnostaa esp/ltd uusi/käytetty miksi ei ibanez jos löytyy hyvällä kaulalla (ei liian ohut ja leveä.) jackson vaan ois "unelmien täyttymys". Onhan tätä tullu turhaakin jauhettua näistä kitaroista. Esim olen kysynyt jotain jostain kitarasta ja seuraavaksi todennut ettei se ole minua varten.

Niistä kriteereistä
-H-H mikitys
-Rhoads tai superstrato
-neck-thru olisi kiva (ei pakollinen)
-kiinteä talla (OFR:n kohdalla saatan harkita uudelleen)
-6 kieltä ja väh 22 nauhaa

Tätä on nyt vaan tultu kyseltyä koska tekisi mieli saada yleisesti kuulla mielipiteitä ja kokemuksia joistain kitaroista, vaikka minä itsehän päätän ostanko vai enkö. Tyhmää olisi lähteä kokeilemaan eri kaupunkiin kitaraa ja sitä ennen täältä olisi kuullut että siinä on joku osa huono tai se on vaikka ohutsoundinen. (En lämpene) Tosin soittimetkin ovat yksilöitä.

No mitenkäs tämä:

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=977366

tai tämä:

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=956629
Jokaisella on oikeus kieltäytyä aikuisten kitaroista.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)