Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: KEMPER ; MIKÄ SIINÄ ON HUONOA VAIKO AINOASTAAN HYVÄÄ..?
1 2 3 4 5
se riffi
18.04.2015 18:08:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

YouTube -videoiden perusteella laite on mainio. kertokaa käyttäjät onko vastaan tullut mitään huonoa. Onko linjasoundi oikeasti mahtava äänittäessä, onko eri käyttäjien soundeja oikeasti helppo ja ilmaista saada. ym ym .
 
blues guitar
18.04.2015 18:40:23 (muokattu 18.04.2015 18:44:09)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihan huutamattakin voin vastata että huonoa on hinta ja ulkonäkö.
 
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
johanssen
18.04.2015 18:43:40
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=197911&co=30
 
asialliset hommat hoietaan, muuten ollaan ku ellun kanat...
Mikko L
18.04.2015 18:47:21
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onhan se yksi parhaista mallintavista tällä hetkellä varsinkin tuossa hintaluokassa.
 
Ei kai mikään voi olla täydellistä? :) Sehän riippuu aina vähän mihin vertaa. Jos oot tottunut putkivahvistimiin niin äänentoisto ei tule varmaankaan olemaan samanlaista kuin ennen. Käytät joko monitoreja tai sitten putkipäätettä ja oikeaa kaappia, jolloin häviää ne mallintavan monipuolisuuden hyödyt. Studiohommissa/livehommissa tietenkin suora linjasoundi on erittäin kätevä.
 
Itse kuulun "siihen toiseen lahkoon" ja aikoinaan tein vertauksen näiden kahden välillä. Minun tarpeisiin ei ollut juurikaan kilpailusta kyse että Kemper jäi mun tarpeisiin kakkoseksi, mutta itse olenkin pikkutarkka napinvääntäjä ja haluan täyden kontrollin kaikesta. Tiedän että on se toinen ääripää joka haluaa soundit "heti" ja niille tämä Kemper on varmasti se oikea vaihtoehto.
 
Ihan rehellisyyden nimessä sanoisin että Kemperin yksi huono ominaisuus on se, ettei se profilointi ole aivan "unelmatarkka". Kyllä meidän studiossa kaikki tunnisti oikean ja mallintavan eron soundissa finetuninging jälkeenkin. Kun tekee palm muteja perus metalli E-jynkytystä niin siinä huomaa aika paljon mikä puuttuu Kemperissä. Esim. Mesa Roadster ja Orange Rockerverb oli aivan mahdotonta Kemperille kaapata dynaamisuutensa puolesta. Kuitenkin nämä erot on sellaisia että ei joku yleisössä oleva tyyppi osaisi sanoa korvakuulolta kumpi on oikea ja kumpi mallintava.
 
Kaiken voi oppia kunhan vaan lopettaa harjoittelemisen.
johanssen
18.04.2015 20:34:52
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mie aion ottaa tollasen kyllä testiin heti kun CustomSoundsille tulee noita vahvistimettomia räkkiversioita. (ostan perkele suomesta, enkä saksasta tai ylihintaisia) Sitten mallinnan omat putkipelini ja katon, että mihin toi taipuu. Tämä tosin tapahtuu tulevaisuudessa, eikä auta keskustelun aloittajaa tällä hetkellä.
 
Itseäni ei myöskään kiinnosta soundien/mallinnosten ilmaisuus, vaan niiden käyttökelpoisuus. Nettihän on täynnä niin ilmaista kuin maksullistakin kuraa. Mielellään sitä vaan on valmis maksamaan siitä, että joku tekee hyvää työtä, perehtyy asiaan ja jakaa sitä sitten meille muillekin.
 
Ennen tätä kutsuttiin työnteoksi ja siitä maksettiin palkkaa tai sitten olit yrittäjä ja elätit itsesi työnteolla.
 
asialliset hommat hoietaan, muuten ollaan ku ellun kanat...
fenkkuvanhus
18.04.2015 21:41:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitäpä haluat sillä tehdä ?
Kotiäänityksiä, livetilanne...
 
Soitatko aktiivimonitooreihin vai mieluummin kitarakaappeihin päättärin kanssa.
 
Voisi sanoa että pelkästään hyvää... ( jos et putki-uskovainen ole )... :-)
 
Myrkky Nuoli
18.04.2015 21:46:49 (muokattu 18.04.2015 21:47:20)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vahva epäilys siitä miltä kuulostaa fuzzit Kemperin läpi. Ite kun soittelen lähes pelkästään fuzzeilla niin vaaditaan tietynlaista palautetta vahvistimelta. Tuo on ainut jutska mikä jarruttelee, muutoin kiinnostaisi Kemper kotiin. Korjakkee jos olen väärässä.
 
More Nintendo, less Marshall.
fenkkuvanhus
18.04.2015 21:54:46 (muokattu 18.04.2015 23:24:27)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikko L: Onhan se yksi parhaista mallintavista tällä hetkellä varsinkin tuossa hintaluokassa.
 
Ei kai mikään voi olla täydellistä? :) Sehän riippuu aina vähän mihin vertaa. Jos oot tottunut putkivahvistimiin niin äänentoisto ei tule varmaankaan olemaan samanlaista kuin ennen. Käytät joko monitoreja tai sitten putkipäätettä ja oikeaa kaappia, jolloin häviää ne mallintavan monipuolisuuden hyödyt. Studiohommissa/livehommissa tietenkin suora linjasoundi on erittäin kätevä.
 
Itse kuulun "siihen toiseen lahkoon" ja aikoinaan tein vertauksen näiden kahden välillä. Minun tarpeisiin ei ollut juurikaan kilpailusta kyse että Kemper jäi mun tarpeisiin kakkoseksi, mutta itse olenkin pikkutarkka napinvääntäjä ja haluan täyden kontrollin kaikesta. Tiedän että on se toinen ääripää joka haluaa soundit "heti" ja niille tämä Kemper on varmasti se oikea vaihtoehto.
 
Ihan rehellisyyden nimessä sanoisin että Kemperin yksi huono ominaisuus on se, ettei se profilointi ole aivan "unelmatarkka". Kyllä meidän studiossa kaikki tunnisti oikean ja mallintavan eron soundissa finetuninging jälkeenkin. Kun tekee palm muteja perus metalli E-jynkytystä niin siinä huomaa aika paljon mikä puuttuu Kemperissä. Esim. Mesa Roadster ja Orange Rockerverb oli aivan mahdotonta Kemperille kaapata dynaamisuutensa puolesta. Kuitenkin nämä erot on sellaisia että ei joku yleisössä oleva tyyppi osaisi sanoa korvakuulolta kumpi on oikea ja kumpi mallintava.

 
Hienoo Mikko, sullahan meni muistaakseni lähes välit poikki Fractal Audion kanssa muutama vuosi sitten.
Haukuit ruttuun koko yrityksen ja kerroit että Line 6 HD-pod on paljon parempi...
Toi väitteesi Kemperistä on aika turha, pitääkö nyt täällä aloittaa tuo sama eipäs/juupas veivaaminen joka muualla on jo lopetettu ?
Toi kohtasi "ihan rehellisyyden nimissä" pikkuisen särähti.
Jokainen kitaristi itse päättää kumpaa käyttää, molemmat ovat hyviä, hieman erillaisia toki.
 
Niinkuin sanoit, hyvän putkivahvistimen fiilistä ei voi mikään mallintava toistaa,siksi myin oman Kemperin pois.
Monesta kohdasta kyllä samaakin mieltä kanssasi... :-)
 
fenkkuvanhus
18.04.2015 21:59:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Myrkky Nuoli: Vahva epäilys siitä miltä kuulostaa fuzzit Kemperin läpi. Ite kun soittelen lähes pelkästään fuzzeilla niin vaaditaan tietynlaista palautetta vahvistimelta. Tuo on ainut jutska mikä jarruttelee, muutoin kiinnostaisi Kemper kotiin. Korjakkee jos olen väärässä.
 
Unohda koko juttu, ei ole sulle. Fuzz ei ole enää fuzz Kemperin läpi, eikä minkään muunkaan mallintavan läpi.
 
Myrkky Nuoli
18.04.2015 22:09:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fenkkuvanhus: Unohda koko juttu, ei ole sulle. Fuzz ei ole enää fuzz Kemperin läpi, eikä minkään muunkaan mallintavan läpi.
 
Näimmie epäilinkin. Se on sääli! Kätevähän tuommoinen ois, nääs.
 
More Nintendo, less Marshall.
fenkkuvanhus
18.04.2015 22:12:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

johanssen: Mie aion ottaa tollasen kyllä testiin heti kun CustomSoundsille tulee noita vahvistimettomia räkkiversioita. (ostan perkele suomesta, enkä saksasta tai ylihintaisia) Sitten mallinnan omat putkipelini ja katon, että mihin toi taipuu. Tämä tosin tapahtuu tulevaisuudessa, eikä auta keskustelun aloittajaa tällä hetkellä.
 
Itseäni ei myöskään kiinnosta soundien/mallinnosten ilmaisuus, vaan niiden käyttökelpoisuus. Nettihän on täynnä niin ilmaista kuin maksullistakin kuraa. Mielellään sitä vaan on valmis maksamaan siitä, että joku tekee hyvää työtä, perehtyy asiaan ja jakaa sitä sitten meille muillekin.
 
Ennen tätä kutsuttiin työnteoksi ja siitä maksettiin palkkaa tai sitten olit yrittäjä ja elätit itsesi työnteolla.

 
Pahoittelen kun olen koko ajan äänessä. Pari vuotta sitten tilasin Kemperin Saksasta.
Saat iha nvarmaan jopa paremmalla hinnalla Custom Soundilta. Ei viellä heillä ollut ohjelmassa.
 
Omien vahvistimien mallinnus ei ole niin helppoa kuin ehkä annetaan ymmärtää. Mikrofonien valinta ja sijoittelu vaikuttaa tosi paljon.
 
Mitä tulee tosi hyviin saundeihin, yksi toimittaja on ollut ylitse muiden, AMP Factoty, Andy44. Ei paljon maksa mutta kannattaa ostaa.
 
blues guitar
18.04.2015 22:36:12
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Myrkky Nuoli: Vahva epäilys siitä miltä kuulostaa fuzzit Kemperin läpi. Ite kun soittelen lähes pelkästään fuzzeilla niin vaaditaan tietynlaista palautetta vahvistimelta. Tuo on ainut jutska mikä jarruttelee, muutoin kiinnostaisi Kemper kotiin. Korjakkee jos olen väärässä.
 
Eikö ne Kemperin omat fuzzit kelpaa? Onko testattu?
 
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
steelduck
18.04.2015 22:42:51
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Myrkky Nuoli: Vahva epäilys siitä miltä kuulostaa fuzzit Kemperin läpi. Ite kun soittelen lähes pelkästään fuzzeilla niin vaaditaan tietynlaista palautetta vahvistimelta. Tuo on ainut jutska mikä jarruttelee, muutoin kiinnostaisi Kemper kotiin. Korjakkee jos olen väärässä.
 
Huonosti toimivat oikeat pedaalit Kemperin edessä, mutta profiilikirjastossa on paljon Fuzzeilla ryyditettyjä profiileita, kuten esim Pharaoh profiileja jotka on hyviä. Kemperin sisäisinä efekteina on Fuzz Face ja Big Muff, jotka toimii ihan hyvin...
 
fenkkuvanhus
18.04.2015 22:46:47 (muokattu 18.04.2015 23:15:20)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

blues guitar: Eikö ne Kemperin omat fuzzit kelpaa? Onko testattu?
 
No kyllä sitä erillaista pörinää löytyy. On testattu. Ihmettelen vain että kun täällä on todella pitkä keskustelu ollut OIKEISTA fuzzeista ja kyse on siis parhaista Fuzz-pedaaleista mitä löytyy.
Niin tuoko sitten digitaalinen härpeke vielä jotain parempaa.
Live tilanteessa tai äänitityksen tuloksesta kuulijat tuskin mitään huomaavat. Eli kelpaa ja kelpaa...
Ajattelin lähinnä omaa hifistelyä...minä, kitara, vahvistin ja fuzz... :-)
 
Edit: ei meinaa fontit osua
 
blues guitar
18.04.2015 23:17:37
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fenkkuvanhus: No kyllä sitä erillaista pörinää löytyy. On testattu. Ihmettelen vain että kun täällä on todella pitkä keskustelu OIKEISTA fuzzeista ja kyse on siis parhaista Fuzz-pedaaleista mitä löytyy.
Niin tuoko sitten digitaalinen härpeke vielä jotain parempaa. Tarkoitan nyt sitä tilannetta jossa on kitaristi, putkivahvisti + fuzz.
Live tilanne tai äänitys..on eri juttu.

 
Ei varmaan parempaa....mutta riittävän hyvää ainakin mun mielestä.
Kätevästi kaikki yhdessä kompaktissa paketissa ja toimii hyvin kuuloke ja kotisoittelussa jos ei voi soittaa lujaa.
 
Tosin en ole fuzz asiantuntia ja itsekin käytän treeneissä ja keikoilla putkivahvistinta.
 
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
fenkkuvanhus
18.04.2015 23:29:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

blues guitar: Ei varmaan parempaa....mutta riittävän hyvää ainakin mun mielestä.
Kätevästi kaikki yhdessä kompaktissa paketissa ja toimii hyvin kuuloke ja kotisoittelussa jos ei voi soittaa lujaa.
 
Tosin en ole fuzz asiantuntia ja itsekin käytän treeneissä ja keikoilla putkivahvistinta.

 
Ihan samaa mieltä. Mutta ajattelin "ääritapausta" "Myrkkynuoli". En oikein jaksa uskoa että hänelle kolahtaa...
Pakollinen "hymiö" kyytiiin..
 
blues guitar
18.04.2015 23:33:56
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fenkkuvanhus: Ihan samaa mieltä. Mutta ajattelin "ääritapausta" "Myrkkynuoli". En oikein jaksa uskoa että hänelle kolahtaa...
Pakollinen "hymiö" kyytiiin..

 
Ehkä siinä ei ole samaa fiilistä kuin vanhassa putkivahvistimessa...eikä hajua. :D
 
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
fenkkuvanhus
18.04.2015 23:42:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

blues guitar: Ehkä siinä ei ole samaa fiilistä kuin vanhassa putkivahvistimessa...eikä hajua. :D
 
Sulla näköjään on tuo K ja olet hankkinut hyvät kaapit. Kyllä pitäisi kelvata.
Ja en minä nyt niin kalkkis ole etten olisi tykännyt Kemperistä. Kotisoitossa oli paras tilanne kun meni Matrixin kautta Marsun 2x12 kaappiin ja samanaikaisesti kahden Genelecin monitorin kanssa. Alkoi olla saundit kohdallaan (ja kuulo vaarassa).
 
Äänityskäyttöön, enemmän kuin oiva peli.
 
Mikko L
19.04.2015 01:14:44
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fenkkuvanhus: Hienoo Mikko, sullahan meni muistaakseni lähes välit poikki Fractal Audion kanssa muutama vuosi sitten.
Haukuit ruttuun koko yrityksen ja kerroit että Line 6 HD-pod on paljon parempi...
Toi väitteesi Kemperistä on aika turha, pitääkö nyt täällä aloittaa tuo sama eipäs/juupas veivaaminen joka muualla on jo lopetettu ?
Toi kohtasi "ihan rehellisyyden nimissä" pikkuisen särähti.
Jokainen kitaristi itse päättää kumpaa käyttää, molemmat ovat hyviä, hieman erillaisia toki.
 
Niinkuin sanoit, hyvän putkivahvistimen fiilistä ei voi mikään mallintava toistaa,siksi myin oman Kemperin pois.
Monesta kohdasta kyllä samaakin mieltä kanssasi... :-)

 
Mielestäni olin aika kiltti Kemperiä kohtaan kuitenkin. Noh lähdetäänpäs taas leikkiin mukaan.
 
Jos nyt sen verran korjaan tätä sanomaasi, että puhutaan ensimmäisen generaation Axe-Fx:stä jonka Rectosta oli leikattu tietoisesti alapäät pois koska sitä oli Fractalin mielestä liikaa. Hommasin niinä aikoina POD HD500:n midipedaaliksi Axelle ja omistin myös oikean Dualin niihin aikoihin. Postasin clipit että miten POD HD:n preamp oli lähempänä oikeaa kuin Axen preamp Dualin päätteen läpi. Olin siis oikeassa, jonka jälkeen tuli mallinnokset joissa oli "se oikea määrä" alapäätä.
 
Se miten huonot uutiset otettiin siellä päässä vastaan on asia erikseen. :) POD HD ei kuitenkaan ikinä voi kilpailla minkään "nykymallintavan" kanssa kun niiden kaapit on niin surkean kuuloiset ainakin minun mielestäni. Miksei niissä voi olla custom IR ominaisuutta?
 
Kritiikki voi joskus olla rakentavaa ja johtaa kehitykseen. Rinta rottingilla voin sanoa että minun kriittisyyden takia Axessa on mm. tone matching (ehdotin 2 vuotta ennen Kemperiä), mic+di impulssikaappaus, parhaat tehdaskaappimallinnokset... :) Ehkä se puhuu puolestaan, että kaikista näistä väännöistä huolimatta (joista suurin on ehdottomasti se että puolustin Kemperiä aikoinaan tuolla foorumilla) itse Fractalin johto otti minuun yhteyttä ja halusi palkata minut heille töihin. Olen ainoa Amerikan ulkopuolinen työntekijä Fractalilla.
 
En mielestäni sanonut missään välissä että "hyvän putkivahvistimen fiilistä ei voi mikään mallintava toistaa". Tässä on pätkä mun studiolta jossa on oikea Mesa Mark IV vs Axe-Fx II uusimmalla firmwarella. Myös soittotuntuma on sellainen että en uskaltaisi laittaa rahapanosta arvaukselle: https://soundcloud.com/irotlas/fw18-mk-iv-real-mk-iv
 
Jatketaanko on topic?
 
Kaiken voi oppia kunhan vaan lopettaa harjoittelemisen.
vaikeamuistaa
19.04.2015 02:13:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

steelduck: Huonosti toimivat oikeat pedaalit Kemperin edessä, mutta profiilikirjastossa on paljon Fuzzeilla ryyditettyjä profiileita, kuten esim Pharaoh profiileja jotka on hyviä. Kemperin sisäisinä efekteina on Fuzz Face ja Big Muff, jotka toimii ihan hyvin...
 
Jännä juttu, oikeastaan omat kokemukset on täysin päinvastaisia :)
 
Kemperin omat fuzzit on aika heikkoja esityksiä, mutta oikeat pedaalit toimii ihan yhtä hyvin kuin putkivahvistimen edessä. Ehkä riippuu vähän profiilista ja pedaalista.
 
If you don't have ability, you wind up playing in a rock band.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «