Aihe: USB Hubit
1
Kvesti
09.04.2015 22:11:25
En löytänyt tästä aiheesta mitään haulla, joten aloitan keskustelun itse.

Yritän löytää hyvää ja toimivaa USB hubia musiikin tekoa varten. Tällä hetkellä on yksi käytössä, mutta tietokone tuntuu kadottavan sen tai siinä olevat laitteet satunnaisesti. Olen törmännyt useasti varoituksiin USB hubien käytöstä.

Nykyinen hub toimii hyvänä päivänä hyvin, huonoina se kadottaa laitteita muuteman kerran. Onko hyviä neuvoja, jolla asian saisi korjattua tai vinkkejä oikeasti toimivista USB hubeista?
-Q-
10.04.2015 10:52:46
Ensimmäisenä valintakriteerinä pitäisin ns aktiivista tai "powered" hubia jolle tulee oma sähkönsyöttönsä. Useimmat ongelmat USB-porttien jakamisessa hubeilla liittyy virransyöttöön kun sitä yhtä tietokoneen porttia kuormittaakin nyt useampi laite. Portteja kannattaa myös priorisoida niin että interfacet ja kiintolevyt yms. kriittiset laitteet tulee kiinni suoraan koneeseen ja hubin taakse sitten näppikset, kahvikupinlämmittimet ja kissanlelut ym. vähemmän tärkeät.
Kvesti
13.04.2015 02:06:12
Jotain tuollaista olen yrittänyt. Sellaiset laitteet, joiden ja koneen välillä liikkuu vain midiä on hubissa. Muut on suoraan koneessa. Hubi on powered. Oletusasetuksilla kone sammutti laitteita säästääkseen virtaa. Otin tuon pois päältä, mutta se ei täysin poistanut ongelmia.
Stöde
14.04.2015 08:27:22 (muokattu 14.04.2015 08:29:23)
Kvesti: Jotain tuollaista olen yrittänyt. Sellaiset laitteet, joiden ja koneen välillä liikkuu vain midiä on hubissa. Muut on suoraan koneessa. Hubi on powered. Oletusasetuksilla kone sammutti laitteita säästääkseen virtaa. Otin tuon pois päältä, mutta se ei täysin poistanut ongelmia.

Ehdottomasti virtalähteellinen laitos kannattaa hommata. Ei sekään tosin kaikkia ongelmia poista.

Itsellä oli parin kympin tarvike-hubi joka vähän väliä kadotti iLockin. Nyt ostin gigantista 40€-50€ euroa maksavan ja on toiminut paremmin. Ei sekään moitteetta.
Oli hieman kiirus hankinnalle ja etsin ihan teolliseen käyttöön olevaa räkkiratkaisua, mutta ei ihan heti löytynyt.

Kannattaa laittaa pari kymppiä enemmän kiinni niin vähenee turhautuminen.

EDIT: ...ja toki siis niin että tärkeimmät laitteet (interface) suoraan työasemaan kiinni ja hubiin sitten loput. Jos on USB-interface kyseessä.
HK
13.05.2015 08:17:10
Midi on niin nopea protokolla, ettei siinä meinaa nuo USB Hubit pysyä perässä.
Peltikorva puupäässä.
Attew
07.05.2017 13:20:35

Huom! Olet kirjoittamassa yli 725 päivää vanhaan aiheeseen!

Onko nyt parin vuoden aikana ilmestynyt markkinoille hyväksi todettuja hubeja? Vai pätkiikö kaikki jonkun verran?
Päähän kohdistuva isku on opintojen äiti.
Zieberheim
07.05.2017 13:42:00 (muokattu 07.05.2017 13:45:54)

Attew: Huom! Olet kirjoittamassa yli 725 päivää vanhaan aiheeseen!

Onko nyt parin vuoden aikana ilmestynyt markkinoille hyväksi todettuja hubeja? Vai pätkiikö kaikki jonkun verran?

https://www.verkkokauppa.com/fi/pro … UH3075-Hub-7-porttinen-USB-3-0-hubi

Mulla on ollut tällanen n. 1,5v käytössä. Ei ole pätkinyt kertaakaan, ja oon käyttänyt jopa livenä (jolloin hubiin oli kytkettynä 2x MIDI-kontrolleri). Ei mitään valittamista, pätkimistä tai kaatumista.

E: miinuksena tuossa tosin erittäin lyhyt johdon pituus, jos tarkoitus on käyttää pöytäkoneen kanssa niin vähän kikkailuksi menee. Läppärin kanssa kulkee kätevästi mukana ja lyhyt johto ei haittaa.
Attew
07.05.2017 23:02:06

Zieberheim: https://www.verkkokauppa.com/fi/pro … UH3075-Hub-7-porttinen-USB-3-0-hubi

Mulla on ollut tällanen n. 1,5v käytössä. Ei ole pätkinyt kertaakaan, ja oon käyttänyt jopa livenä (jolloin hubiin oli kytkettynä 2x MIDI-kontrolleri). Ei mitään valittamista, pätkimistä tai kaatumista.

E: miinuksena tuossa tosin erittäin lyhyt johdon pituus, jos tarkoitus on käyttää pöytäkoneen kanssa niin vähän kikkailuksi menee. Läppärin kanssa kulkee kätevästi mukana ja lyhyt johto ei haittaa.

Tuo näyttäisi kyllä hyvältä, pitää vähän tarkkailla että riittääkö johtopituus.
Päähän kohdistuva isku on opintojen äiti.
Skebaristi
09.05.2017 13:28:41

Zieberheim: https://www.verkkokauppa.com/fi/pro … UH3075-Hub-7-porttinen-USB-3-0-hubi

Tuota samaa katsoin vähän aika sitten, mutta hämmentävän paljon on saanut huonoja arvosteluja tuolla verkkokaupan sivuilla. :O

Minulla on varmaan jotain 10 vuotta vanha 4-paikkainen aktiivihubi joka on toiminut täysin moitteettomasti aina, mutta paikkoja saisi olla vähän enemmän. Ei vain ole vielä tullut täysin aukotonta vaihtoehtoa vastaan.
Zieberheim
11.05.2017 19:05:24

Skebaristi: Tuota samaa katsoin vähän aika sitten, mutta hämmentävän paljon on saanut huonoja arvosteluja tuolla verkkokaupan sivuilla. :O

Saman huomasin itsekin kun noita Verkkokaupan arvosteluja luin. Mulla ei kyllä tosiaan ole mitään valittamista ollut Macbook Pron kanssa. Hubiin kytkettynä mulla on ollut Eleven Rackia, Scarlett 18i20 & Apogee Duet välistä ihan vain testin vuoksi, ja mitään mainittavaa latenssin nousua tai droppailua ole ilmennyt. Ja VST-kirjastot mulla on ulkoisella kovolla, joka on tuohon kytkettynä. Nopeasti lataa ja soittaa pystyy MIDI-koskettimilla näitä softasynia ilman mitään pätkimistä. Jollakin muulla voi taas sitte olla eri kokoonpanolla eri kokemuksia :)
WanhaWetäjä
12.05.2017 18:27:09

Zieberheim: Saman huomasin itsekin kun noita Verkkokaupan arvosteluja luin. Mulla ei kyllä tosiaan ole mitään valittamista ollut Macbook Pron kanssa. Hubiin kytkettynä mulla on ollut Eleven Rackia, Scarlett 18i20 & Apogee Duet välistä ihan vain testin vuoksi, ja mitään mainittavaa latenssin nousua tai droppailua ole ilmennyt. Ja VST-kirjastot mulla on ulkoisella kovolla, joka on tuohon kytkettynä. Nopeasti lataa ja soittaa pystyy MIDI-koskettimilla näitä softasynia ilman mitään pätkimistä. Jollakin muulla voi taas sitte olla eri kokoonpanolla eri kokemuksia :)

Juu, hyvin on täälläkin pelittänyt iMacin kanssa, en muista että olisi hukannut kertaakaan yhtään laitetta. Lyhyt johto koneelle ei ole iso ongelma, lyhyitä 20-50cm usb jatkoja saa ostettua. Mulla siis kiinteässä käytössä pöytäkoneen kanssa.

Apogee Duet ja TimeMachine varmuuskopiolevy ovat suoraan koneen usbeissa, hubissa on skanneri, tulostin, midi>usb, EyeTV, yks ulkoinen varastokovis,Line6 Helix, yksi usb on vapaana, sitä käytän lähinnä kameran kuvien siirtoon.

Sitä en tiedä miten hubi pelittää jos sitä kuormittaa niin että useampi väylä on kerralla käytössä, moista tilannetta kun ei itselle juurikaan satu.
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
Kamazo
08.10.2018 19:14:47
Moi, onkos kertynyt uusia kokemuksia hyvistä hubeista musamaailmaan ?
Tämän hetkinen perus hub hukkaa cubasen donglen, jossa lisenssi sijaitsee, hiirikin aina hukkuu välillä, on rasittavaa. Portteja ei vaan ole läppärissä ilman hubia tarpeeksi.
otamatone
08.10.2018 21:58:11
TP-Link UH720 ja UH700 on kehuttu luotettaviksi hubeiksi yleisesti ottaen. Luulisi kelpaavan musakoneellekin.
Mr. Crowley
16.10.2018 14:59:32
Linkin mukainen Satechi on toiminut MacBook Pron kanssa erittäin hyvin.

https://varimport.fi/lisavarusteet/ … i-usb-3-0-7-porttinen-hubi?___SID=U
se parhaiten nauraa jolla vahvin lääkitys
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)