Aihe: Suuren Suuri Pedaali- ja Efektirupattelu
1 2 3 4 550 51 52 53 54165 166 167 168 169
Shredator
17.03.2015 21:21:59

Rakentelin BYOC Shredder -kitin ja on aivan pakko hehkuttaa tätä pedaalia. En ole tehnyt vertailua alkuperäiseen Marsun Shredmasteriin, mutta onhan tämä nyt aivan todella loistavan kuuloinen pedaali! Pientä säätöä tulen tekemään basso- ja trebletaajuuksiin, mutta mainio tämä on näinkin.
Jos et soita taimissa, olet liian hidas.
heviäijä
23.03.2015 14:21:02
Aloitetaan tervehdyksellä (Terve)

Olisin tässä hankimassa uutta kitaraa hevihommiin ja samalla ajattelin hankkia jonkun säröpedaalin. Oman vahvistimen ampiaispesäsärö on turhan lattea. Minkälaista pedaalia suosittelisitte. Hintaa voisi olla 0-150e. (150 on jo aika suolainen mutta ei mahdoton hinta) Käytössäni on Fender Mustang I V2 transistoricombo (70w) Soittelen kasariheviä/Thrash/Speed/nopeaa heviä.

- Joidenkin m.netissä tapaamieni henkilöiden puheista ymmärtää että kaikki pedaalit kuulostavat samalta pihinältä transistoricombon läpi, jos näin on 150e tuntuu turhalta sijoitukselta

-Otan virran maadoittamattomasta pistorasista. Hurina voimistuu mahdollisesti.

-Hot Head ei jaksa kiinnostaa soundin ja palautteen takia. Sama koskee Boss metal zone pedaalia.

Onko jotain joita kannattaa välttää? Kiinnostaisi se että tekeekö AMT hyviä/laadukkaita pedaaleja? Saa suositella pedaaleja. Pedaalilautoja, ulkoisia virtalähteitä ja muita hässäköitä ei vielä ole niin tykkäisin jos se toimii 9v paristolla (eikös useimmat toimi niin?) Vai toimiiko?

Plussaa pikaisesta vastauksesta.
BurningSensation
23.03.2015 14:42:26

heviäijä: Aloitetaan tervehdyksellä (Terve)

Olisin tässä hankimassa uutta kitaraa hevihommiin ja samalla ajattelin hankkia jonkun säröpedaalin. Oman vahvistimen ampiaispesäsärö on turhan lattea. Minkälaista pedaalia suosittelisitte. Hintaa voisi olla 0-150e. (150 on jo aika suolainen mutta ei mahdoton hinta) Käytössäni on Fender Mustang I V2 transistoricombo (70w) Soittelen kasariheviä/Thrash/Speed/nopeaa heviä.

- Joidenkin m.netissä tapaamieni henkilöiden puheista ymmärtää että kaikki pedaalit kuulostavat samalta pihinältä transistoricombon läpi, jos näin on 150e tuntuu turhalta sijoitukselta

-Otan virran maadoittamattomasta pistorasista. Hurina voimistuu mahdollisesti.

-Hot Head ei jaksa kiinnostaa soundin ja palautteen takia. Sama koskee Boss metal zone pedaalia.

Onko jotain joita kannattaa välttää? Kiinnostaisi se että tekeekö AMT hyviä/laadukkaita pedaaleja? Saa suositella pedaaleja. Pedaalilautoja, ulkoisia virtalähteitä ja muita hässäköitä ei vielä ole niin tykkäisin jos se toimii 9v paristolla (eikös useimmat toimi niin?) Vai toimiiko?

Kyllä minä itse soittelin AMT R1 purkilla ihan tyytyväisenä trankkuvahvistimeen. AMT:n mallintavista purkeista saa ihan Ok saundia, kun ohittaa vahvistimen oman etuvahvistimen ja kytkee suoraan päätevahvistimeen (efektilenkin return, onko mustangissa?).
heviäijä
23.03.2015 14:44:53
(efektilenkin return, onko mustangissa?).

Enpä tiedä kuulostaa melkoiselta säätämiseltä. En ole tuollaisia tai vastaavia asioita tutkinu fenkustani. Yleensä piuha kiinni sopivan saundin hakeminen ja menoksi on se mun vahvarin räplääminen
BurningSensation
23.03.2015 14:52:48

heviäijä: Enpä tiedä kuulostaa melkoiselta säätämiseltä. En ole tuollaisia tai vastaavia asioita tutkinu fenkustani. Yleensä piuha kiinni sopivan saundin hakeminen ja menoksi on se mun vahvarin räplääminen

No eipä siinä sen kummempaa säätämistä ole kuin kitarasta piuha purkkiin ja purkista FX returniin vahvistimen taakse jos siellä semmoinen on.
heviäijä
23.03.2015 17:30:15
BurningSensation: No eipä siinä sen kummempaa säätämistä ole kuin kitarasta piuha purkkiin ja purkista FX returniin vahvistimen taakse jos siellä semmoinen on.

Ahaa sitä siis meinasit, ei ole FX returnia, Footswitch jakki on
Tami
23.03.2015 21:52:10 (muokattu 23.03.2015 21:53:52)

heviäijä: Aloitetaan tervehdyksellä (Terve)
Hintaa voisi olla 0-150e. (150 on jo aika suolainen mutta ei mahdoton hinta) Käytössäni on Fender Mustang I V2 transistoricombo (70w) Soittelen kasariheviä/Thrash/Speed/nopeaa heviä.

Mä käyttäisin koko 150 euroa ja sijoittaisin ne mooereihin. Tuo vahvari on heikko lenkki, joten sijoittaisin useampaan polkimeen ja valmistautuisin tulevaisuuteen. Hustle drive ja Solo polkimilla kattaa melko laajan paletin särömaailmasta ja niillä pärjää aika pitkälle. Ostamalla tommosen halpisvirtalähteen säästät pattereiden hinnassa melko nopeesti tuon verran. Mulla ainakaan tuo mooeri ei hurise hirmuisesti hintaansa nähden.. :-)

Mä tuhlaan kaikki sun rahat..
Ensin virtalähde: http://www.topsound.fi/mooer-virtalaehde-pdnt-9va-eu.html
ja jakopiuha: http://www.topsound.fi/amp-cd-6.html

Sitten polkimia:

Solo: http://www.topsound.fi/mooer-solo.html
https://www.youtube.com/watch?v=GVzerV83Ves

Sille boostikaveriksi hustle drive:
http://www.topsound.fi/mooer-hustle-drive.html

vai oisko parempi ostaakin hustlen tilalle delay niihin vuorenhuippusooloihin?
http://www.topsound.fi/mooer-reecho.html
https://www.youtube.com/watch?v=7zGdNzu4cPc
En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
heviäijä
23.03.2015 22:32:24
Delayta en tarvi kiitti kuitenkin. Oisko tossa 2 pedaalia toinen riffittelyä ja toinen sooloilua varten vai katoinko huolimattomasti. Onko tuosta virtalähteestä merkittävää hyötyä? Olen melkoinen uuno näissä pedaaliasioissa ennen on nimittäin menty vahvarin säädöillä taikka yhdellä kuppasella pedaalilla
heviäijä
23.03.2015 22:35:46
Niin ja tuleekos tuosta ulkoisen virtalähteen käytöstä jotain mahdollisia ylläreitä kun ottaa virran suojamaadoittamattasta pistorasiasta?
Laulava Kylätohtori
27.03.2015 13:20:21
Olipas muuten Rockettin Lemon Aid hyväsoundinen peli Les Paulin kanssa. Varsinkin full boost-moodissa murisi kuin villitiikeri konsanaan. Samaa ei oikein tuntunut od-speduilla saavan...

Niin hyvä, että oli pakko ottaa se pois torilta. Pidetään nyt itsellä, kun ei siitä viitsi puoli-ilmaiseksi luopua....
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
hessu-91
09.04.2015 19:46:09
Tuli laitettua tollainen Hayden Mofo30 ja matkassa tuli Haydenin oma jalkakytkin FS101.
Ajattelin vaihtaa tuon jalkakytkimen johdon tilalle jakin, koska johto on kamalan lyhyt ja ajattelin kiinnittää kyseisen kytkimen pedaalilautaani.

Minkäslainen jakki tuohon operaatioon kannattaisi laittaa jotta onnistuisi mahd. hiljainen lopputulos?
Laulava Kylätohtori
15.04.2015 21:47:53
Voitteko kuvitella!?!? VFE:n The Scream ei ollutkaan Graalin Malja. Eikä olleet nuo EQ:tkaan. Eikä OD820-klooni. Eikä Hot Silicon tai Diamondin Cornerstonekaan. Olen niin kovin yllättynyt ja ihmeissäni...

Onhan tuo Scream loistava. Tai oikeastaan molemmat Screamit - VFE:n ja S0r0666:n. Tosi lähellä ovat toisiaan, niin kuin kuuluukin. Mutta VFE:n säätöjen avulla siitä saa tosin myös erilaista soundia. Mutta tiedä sitten. Selkeästi on säädöt tarkoitettu kultakorville, koska ei näillä puurokorvilla saa niistä oikein mitään irti. Kyllähän se soundi muuttuu aavistuksen, mutta hankala se on sanoa, kumpi on parempi. Ja varsinkaan, millaisissa säädöissä trimmereiden ja sisäisten toggle switchien kuuluisi olla, että se toimisi parhaiten bändin kanssa...

Huuhaata ovat tuollaiset säädöt. Turhia ja tarpeettomia. Aiheuttaa vain turhautumista ja mielipahaa. Siis meille puurokorville. Kultaiset korvat tietysti juhlivat ja iloitsevat kera riemunkiljahdusten, kun se soundin kultainen Eldorado viimein löytyi (mistä tulikin mieleen, että ostin El Doradon hihnan Les Pauliin)... :)
Dunga
16.04.2015 21:53:54
Pitkästä aikaa uusi säröloota tulossa: Bogner Burnley.

Vähän sellanen fiilis on että distortionit ei oo mua varten mutta kokeillaan nyt vielä kerran, kun kerra on "tarve" isommalle särölle :)
War... war never changes.
rrroope
17.04.2015 13:33:08
Laulava Kylätohtori: Voitteko kuvitella!?!? VFE:n The Scream ei ollutkaan Graalin Malja. Eikä olleet nuo EQ:tkaan. Eikä OD820-klooni. Eikä Hot Silicon tai Diamondin Cornerstonekaan. Olen niin kovin yllättynyt ja ihmeissäni...

Onhan tuo Scream loistava. Tai oikeastaan molemmat Screamit - VFE:n ja S0r0666:n. Tosi lähellä ovat toisiaan, niin kuin kuuluukin. Mutta VFE:n säätöjen avulla siitä saa tosin myös erilaista soundia. Mutta tiedä sitten. Selkeästi on säädöt tarkoitettu kultakorville, koska ei näillä puurokorvilla saa niistä oikein mitään irti. Kyllähän se soundi muuttuu aavistuksen, mutta hankala se on sanoa, kumpi on parempi. Ja varsinkaan, millaisissa säädöissä trimmereiden ja sisäisten toggle switchien kuuluisi olla, että se toimisi parhaiten bändin kanssa...

Huuhaata ovat tuollaiset säädöt. Turhia ja tarpeettomia. Aiheuttaa vain turhautumista ja mielipahaa. Siis meille puurokorville. Kultaiset korvat tietysti juhlivat ja iloitsevat kera riemunkiljahdusten, kun se soundin kultainen Eldorado viimein löytyi (mistä tulikin mieleen, että ostin El Doradon hihnan Les Pauliin)... :)

graalin malja on tubescreamer + OCD + Fuzz Face. Piste.
Myrkky Nuoli
17.04.2015 14:30:58 (muokattu 17.04.2015 14:32:08)
rrroope: graalin malja on tubescreamer + OCD + Fuzz Face. Piste.

Hömpötykset pois ja pelkkä fuzz face niin ollaan asian äärellä. Mulla ei oo tainnut pariin vuoteen olla mitään muita säröttimiä laudassa kun fuzzeja :D
Aika pitkään oli pelkkä Fuzz Face, mutta tänä keväänä lähti vakavasti lapasesta.
More Nintendo, less Marshall.
Gabe
17.04.2015 14:53:20
Myrkky Nuoli: Hömpötykset pois ja pelkkä fuzz face niin ollaan asian äärellä. Mulla ei oo tainnut pariin vuoteen olla mitään muita säröttimiä laudassa kun fuzzeja :D
Aika pitkään oli pelkkä Fuzz Face, mutta tänä keväänä lähti vakavasti lapasesta.

Ajattelin laittaa laudan jossa on: viritin, Proco Rat ja Strymon Deco. Siinä olis enemmän kuin hyvin minun tarpeisiini.
Sarko
17.04.2015 15:31:59
Gabe: Ajattelin laittaa laudan jossa on: viritin, Proco Rat ja Strymon Deco. Siinä olis enemmän kuin hyvin minun tarpeisiini.

Lähtikö fuzzit Ratin myötä kiertoon?
"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart
Laulava Kylätohtori
17.04.2015 16:52:49
Myrkky Nuoli: Hömpötykset pois ja pelkkä fuzz face niin ollaan asian äärellä. Mulla ei oo tainnut pariin vuoteen olla mitään muita säröttimiä laudassa kun fuzzeja :D

Kyllä minä valitsisin pelkän TS:n, jos vain yksi pitäisi ottaa. Fuzz Face voisi tietysti olla ihan huvin vuoksi tai sitten Jaskan Ge-boosteri...

Mutta kyllä nämä pedaalit ovat itsellä ratkaisu ongelmaan, jota ei oikeasti ole olemassa. Se on se yksi bosoteri, joka on hyvä olla tiettyjä tilanteita varten, muu on turhaa.
Myrkky Nuoli
17.04.2015 17:02:08
Laulava Kylätohtori: Kyllä minä valitsisin pelkän TS:n, jos vain yksi pitäisi ottaa. Fuzz Face voisi tietysti olla ihan huvin vuoksi tai sitten Jaskan Ge-boosteri...

Mutta kyllä nämä pedaalit ovat itsellä ratkaisu ongelmaan, jota ei oikeasti ole olemassa. Se on se yksi bosoteri, joka on hyvä olla tiettyjä tilanteita varten, muu on turhaa.

Meikällä taas on leipäsaundi, jota ei saa ilman pedaalia. Yhellä customoidulla fuzz facella pärjäisin kyllä, loput on sitten erilaisia testailuja ja mausteita. Parhaimmillaan erilaiset fuzzit pakottaa soittamaan uusilla tavoilla ja antaa oivalluksia. Lähes joka kerta ku duunaan jonkun fuzzin joka puhuttelee kunnolla, teen testisessioissa biisiaihon kun löydän sen jutun missä se palvelee tarkotusta. Ihanaa.

En tosin eti mitään graalin maljaa vaan pokkana annan pöristä ja katon mitä jää käteen. Se on paljon kevyempää pääkopalle.
More Nintendo, less Marshall.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)