Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Line6 M9 kokemuksia?
1
Höntastic
17.04.2015 11:10:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen miettinyt kyseistä laitetta delay- ja modulaatioefektien käyttöä varten. Vahvistimena mulla on Tone King Imperial 20th anniversary. Vaikuttaako laite vahvistimen ominaissoundiin? Mitä mieltä? Kiitos.
 
Klapp
17.04.2015 12:08:38 (muokattu 17.04.2015 12:10:52)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vaikuttaa ja ei vaikuta. Multsareista paras ja läpinäkyvin, jota itse olen soittanut. Voi olla vain yleistä nihilismiäni, tai puristinen fiksaatio,, mutta semmonen fiilis lopulta jäi päälimmäiseksi (omistin pelin ehkä 3 vuotta), että päällä ollessaan ehkä kuitenkin latistaa silleen digitaalisen suuntaan sitä soundia. Miedommilla asetuksilla aina tietysti vähemmän. Tämä on vain pieni miinus ja pieni vaikutus, M9 on kokonaisuudessaan oikein hyvä moulinex (jos tietokoneista soitossaan tykkää) ja käyttis on helppo ja toimiva. Säröosasto käyttökelvoton, toki, tässäkin.
 
Höntastic
17.04.2015 13:24:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, säröosastoa ei ole tarkoituskaan käyttää lainkaan.
 
Sammo
17.04.2015 13:51:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Höntastic: Joo, säröosastoa ei ole tarkoituskaan käyttää lainkaan.
 
Ajattelitko käyttää vahvistimen säröä on varmaan seuraava kysymys? Mulla on M13 ja oli DL4, ja kummastakaan en tykännyt vahvistimen loopissa, joka on vahvistimen säröä käyttäessä ainoa järkevä vaihtoehto. Ainakin DL4:n kanssa vahvistin pukkasi liian kuumaa signaalia ja M13 oli myös 4CM:n kanssa muita ongelmia. Riippuu paljon vahvistimen loopista miten tulee toimimaan, ja pikagooglauksella tuossa Imperialissa ei ole looppia ollenkaan.
 
"With me, I play loud. It's right out there. My manhood is right on the table. Examine it, pick it up, if you will. There it is." - Nigel Tufnell, Guitar Player Oct. '84
gunnar
17.04.2015 15:14:33 (muokattu 17.04.2015 15:15:09)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla M9 säröpurkkien ja vahvarin välissä muljutin, delay, reverb käytössä ja tyytyväinen olen! Stomp modessa käyttöliittymä on huippu live käyttöä ajatellen.
En ole huomannut että söisi soundia ja saahan laitteen myös true bypass modeen.
Mulla se on tosin erillisen true bypass loopin takana siksi, että saan polkaistua soolo säröt ja kaikki mausteet yhdellä polkaisulla päälle :)
Oma kuvan sininen pikku purkki on Loopperi boksi.
 
Höntastic
17.04.2015 16:22:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei ole efektilooppia, eli vahvarin eteen tulee. Säröt otan purkista. Tällä hetkellä on vaan T-Rexin mudhoney 2, mutta joskus tulee lisää säröpurkkeja. Simble kiinnostais. Vahvistimessa on kaksi kanavaa, joista toista käytän soolokanavana. Volumet on säädetty sillä tavoin, että kovaa rapatessa molemmat kanavat muroutuu ihan vähän, mutta cleani se soundi silti on.
 
McLeach
18.04.2015 20:24:47 (muokattu 18.04.2015 20:27:00)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Höntastic: Ei ole efektilooppia, eli vahvarin eteen tulee. Säröt otan purkista. Tällä hetkellä on vaan T-Rexin mudhoney 2, mutta joskus tulee lisää säröpurkkeja. Simble kiinnostais. Vahvistimessa on kaksi kanavaa, joista toista käytän soolokanavana. Volumet on säädetty sillä tavoin, että kovaa rapatessa molemmat kanavat muroutuu ihan vähän, mutta cleani se soundi silti on.
 
Itse käytän m13:a juurikin samalla systeemillä säröspedujen kanssa vahvistimen edessä, vahvistimen ollessa rouhealla cleanilla. Tosi hyvin on pelittänyt ja modulaatiot sekä kaiut omaan korvaan tosi hyvän kuulosia ja monipuolisia. Ollut vaikka mimmosella kytkennällä kiinni vahvistimessa mutta tää perus setti on mieleisin. Säröt on tosiaan laitteesta aika heikkoja, filtterit ihan kivoja, vaikkakin levelin säätöä kaipaisin niihin moneen. Nyt ainakin vahvistimen edessä tuntuu että ne lisäävät hieman kokonaisvolyymia päällä ollessaan. Mutta kaiken kaikkiaan loistovehje monipuolisiin saundeihin, poikkeuksellisen mukavalla käyttöliittymällä kaikki nämä ämmät. Mitään saundin värittymistä en ole huomannut, mutta lähes aina onkin tbp:nä.
 
Höntastic
19.04.2015 12:35:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitoksia kokemuksistanne! Olen päätellyt, että laite ei ainakaan ihan susi ole, joten taidan antaa sille mahdollisuuden. Saahan sen sitten laitettua uudelleen kiertoon, mikäli ei toimi halutulla tavalla/laadulla.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «