tomboarmageddon 15.04.2015 07:42:49 | |
---|
ferodoz: https://m.youtube.com/watch?v=I1z0VtzIHLI&feature=share Käväsin taas pitkästä aikaa tuuraamas Railion bändissä. Tää on pääsiäiseltä Rukan Zonesta. Kauheeta ryskäämistä ja kohkaamista, kiilaamista ja sleebaamista, mutta kivaa oli! Hyvinhän tuo sujuu ja tempot pysyy musta ihan hanskassa. Ei mee niinku orkkis, mutta mitä väliä... |
ferodoz 15.04.2015 09:34:04 | |
---|
tomboarmageddon: Hyvinhän tuo sujuu ja tempot pysyy musta ihan hanskassa. Ei mee niinku orkkis, mutta mitä väliä... Täytyy sanoa että mä en edes muista kuinka orkkis menee.. Siitä on todella pitkä kun oon sen kuullu, ja toi vedettiin ulkomuistista. Käytin rumpalin valtaa ja liidasin "eiku nyt mennään näin" -tyyppisesti, ja kyllä muut tuli perässä. :) Just a face in the crowd. |
tthei 15.04.2015 22:15:23 | |
---|
I'm not telling you what to do, I'm just recommending to use your options. |
-Dr.DW- 16.04.2015 08:48:28 | |
---|
VictimOfADown: Saako koko System of a Down discografian mahtumaan 10 minuuttiin? No tottakai! https://youtu.be/J70ZCpD0XUM Loistava veto! Hienosti alkoi aamu, kun tuota katsoi, aamukahvia särpiessä! + Bombing for peace is like fucking for virginity. |
Speedy 16.04.2015 09:01:10 | |
---|
VictimOfADown: Saako koko System of a Down discografian mahtumaan 10 minuuttiin? No tottakai! https://youtu.be/J70ZCpD0XUM Hyvä.. Rummut ois voinu kuulua enemmänkin. Ei tainnu olla putkeen soitettu koko jöötiä? Kalliimmat on useimmiten parempia kuin halvemmat. -arse |
tthei 16.04.2015 17:23:25 | |
---|
Speedy: Hyvä.. Rummut ois voinu kuulua enemmänkin. Ei tainnu olla putkeen soitettu koko jöötiä? Putkeen soitettu koko pätkä, mutta kolmella eri otolla. Kameroita kun ei ole kun yksi niin ei auttanut kun vedellä eri otoilla noi kuvakulmat. Ja ääni otettu suoraan kameran mikistä niin soundit on mitä on, joten suosiolla jätin vähän alemmalle tasolle :D I'm not telling you what to do, I'm just recommending to use your options. |
Seuraa lievää offtopiccia: Rumpuja on tullut treenattua pitkästä aikaa suht paljon, mutta narulle asti en ole laittanut mitään. Sen sijaan eräs bändioppilas pyysi tekemään itse väsäämäänsä iskelmärock-biisiin sovituksen (oikein jopa korvausta vastaan). Värkkäsin Logicilla sovituksen ja intouduin soittamaan siihen kitarasoolonkin. Siitä tuli oikein hajuton ja mauton, kuten koko sovituksesta (eli juurikin iskelmärock-tyylinen). Tuosta voi todeta: https://dl.dropboxusercontent.com/u/22414385/Kitarasoolo.mp3 |
ostany 17.04.2015 01:50:16 (muokattu 17.04.2015 02:17:56) | |
---|
Hommasin Zoomiin muuntajan ja otin tänään treenit nauhalle. Tommosta aaseedeeseetä inspiroin joutessani: https://youtu.be/NS0koA84eVk (Tulee aika lujaa -toim. huom.) |
TheRev 17.04.2015 07:46:02 | |
---|
|
DrmBug 17.04.2015 08:39:24 | |
---|
|
Speedy 17.04.2015 09:13:29 | |
---|
ostany: Hommasin Zoomiin muuntajan ja otin tänään treenit nauhalle. Tommosta aaseedeeseetä inspiroin joutessani: https://youtu.be/NS0koA84eVk (Tulee aika lujaa -toim. huom.) Hyvin kulkee.. Taidat tykätä tuosta takatakkata fillistä..:) Kalliimmat on useimmiten parempia kuin halvemmat. -arse |
hollmi-5 17.04.2015 11:17:26 | |
---|
ostany: Hommasin Zoomiin muuntajan ja otin tänään treenit nauhalle. Tommosta aaseedeeseetä inspiroin joutessani: https://youtu.be/NS0koA84eVk (Tulee aika lujaa -toim. huom.) Zoomissa voliumesäädin pitää minulla olla alle ykkösellä linjaan ja mikeillä, että ei mene ruvelle. H4n siis. En ole yhtään päässyt jyvälle, miksi se on noin tehty. Soundit, piuhat ja kajarit. |
ostany 17.04.2015 12:29:26 | |
---|
Speedy: Hyvin kulkee.. Taidat tykätä tuosta takatakkata fillistä..:) Tattista! Titityytiti filli passaa tuohon biisiin kuin nenä päähän, niin mitäs sitä pyörää uudelleen keksimään. :) hollmi-5: Zoomissa voliumesäädin pitää minulla olla alle ykkösellä linjaan ja mikeillä, että ei mene ruvelle. H4n siis. En ole yhtään päässyt jyvälle, miksi se on noin tehty. Tuossa mun Q3:sessa on vain kolmiasentoinen kytkin mic gainille, high-low-auto asetuksilla. Aikaisemmin oon käyttänyt auto asentoa, mutta sehän tunnetusti pumppaa, niin tällä kertaa kokeilin high asentoa ja ruvellehan tuo meni. Seuraavaksi kokeiluun low asento... |
fish-eye 17.04.2015 13:32:21 | |
---|
ostany: Tattista! Titityytiti filli passaa tuohon biisiin kuin nenä päähän, niin mitäs sitä pyörää uudelleen keksimään. :)
Tuossa mun Q3:sessa on vain kolmiasentoinen kytkin mic gainille, high-low-auto asetuksilla. Aikaisemmin oon käyttänyt auto asentoa, mutta sehän tunnetusti pumppaa, niin tällä kertaa kokeilin high asentoa ja ruvellehan tuo meni. Seuraavaksi kokeiluun low asento... Ehdottomasti low tuossa koneessa. Autollakin pystyy, pyykki tulee vaan alkuun. Olen sekä low:lla että auto:lla äänittänyt mm. treenejä. |
ferodoz 17.04.2015 16:17:44 | |
---|
Ei se autogain pumppaa jos vaihdat sen asetuksen "only down" muotoon. :) Just a face in the crowd. |
ostany 17.04.2015 18:31:20 | |
---|
ferodoz: Ei se autogain pumppaa jos vaihdat sen asetuksen "only down" muotoon. :) Que? Ei tossa karvalakki Q3:sessa tietääkseni oo muuta valitsinta, kun tuo 3-asentoinen kytkin. Tsekkasin, ettei menustakaan löydy mitään autogain asetuksia. |
griip 17.04.2015 19:05:51 | |
---|
hollmi-5: "Kommentit soitostasi: Alkuun pelteihin kilistelyä, jossa ei oikein kukaan bändistä ollut kartalla= turha osio, jossa sinunkin maalailut menivät hiukan sinne päin, mutta ei maaliin. Sitten biisi oli alkavinaan. Bassorummun iskut? Miten olitte sovittaneet basistin kanssa (rytmiryhmä). Oikein: Ette olleet. Tommoiseen puhtailla soundeilla maalailuun paksu crashikomppi? Ei toiminut minulle. Kuuntelitko bändiä? Ehkä olit keskittynyt omaan suoritukseen ja se unohtui. Eli tärkein juttu musassa: Kuunnelkaa toisianne. Klikit ja tempot ei ole se, jota kannattaa seurata. Kanssasoittajat ovat. Jyräsit muut. Esitykseltä putosi jännite puolessa välissä. Sovitusjuttuja kannattaa miettiä. Tauon jälkeen taas sinun bassorumpulinja ei ollut biisiin liimattu. Olit vain päättänyt. "tämä on kiva...", vaikka se ei tukenut biisiä, seurannut kanssasoittajia. Biisi ei noussut enää plaaniin. Toivoin, että olisi. Aloittelijat ovat aloittelijoita ja kaikki aloittavat joskus. Huumaannuitte valoista ja äänentoistosta. Se on ihan hyväksyttävää. Pyysit kommenttia ja se tuli." Kiitos. Tätä hainkin, vaikken samaa mieltä kaikissa esille nostamissasi asioissa kanssasi olekaan, niin arvostan inputtiasi. Siinä olet ihan oikeassa, että keskityin ihan liikaa omaan suoritukseeni, koska jännitti aivan saatanasti, mutta 90% samalla tavalla me ollaan vedetty tota biisiä kohta pari vuotta, ja suuri osa yleisöstä tykkäsi - mm. pari niistä bändeistä, jotka pääsivät jatkoon. Makuasioita lienevät noi basari -ja crashiasiat. Jos ei ole post-rock -genreen perehtynyt, niin varmasti voi kuulostaa yliampuvalta ja oudolta, eikä groovaa omaan korvaan. Virheitä tehtiin toki kaikki ja niistä oppii, toivon mukaan. Ja aloittelijahan mä olen kun vajaat kuusi vuotta olen rumpuja soittanut enkä ole tuota vetoa lukuunottamatta keikkaillut, siitä ei liene epäilystäkään. Pointtinani oli lähinnä se, että asiat voi ilmaista rakentavamminkin kuin lyttäämällä kaiken ihan vaan sen takia, ettei napannut. Mä olen koulutukseltani opettaja, joten tartun tällaisiin asioihin ehkä turhan hanakasti - ehkä tässä on se kuuluisa sukupolvien välinen kuilu sitten välissä. Mene ja tiedä. Anyway, kiitokset tästä asiallisesta palautteesta. Perusteltua kritiikkiä todellakin tarvitsen kehittyäkseni rumpalina. life's a bummer when you're a hummer |
ferodoz 18.04.2015 13:39:35 | |
---|
ostany: Que? Ei tossa karvalakki Q3:sessa tietääkseni oo muuta valitsinta, kun tuo 3-asentoinen kytkin. Tsekkasin, ettei menustakaan löydy mitään autogain asetuksia. Okei, no sitten muistam väärin. Siinä q3hd -versiossa onkin sitten valikossa jo toi asetus. Just a face in the crowd. |
Ke1none 19.04.2015 13:06:00 | |
---|
|
Speedy 19.04.2015 19:27:22 | |
---|
Kalliimmat on useimmiten parempia kuin halvemmat. -arse |