Aihe: Akustiset rummut mesh -sähkörummuiksi 1 2 | |
---|---|
![]() 06.10.2006 18:03:54 | |
- Lautaset oli livenä melkopaljon pienemmän kokosia kuin kuviteltiin. Normaali ruoka-lautasen kokoluokkaa Jos tuo oikeasti ********, niin Rolandilla on isompiakin. Muistaakseni 15-tuumaisiakin. Relax. | |
![]() 07.10.2006 14:02:01 | |
Jos tuo oikeasti ********, niin Rolandilla on isompiakin. Muistaakseni 15-tuumaisiakin. Aidon näköisiä ovat HArtdynamics ECYMBAL -sarjan pellit, joita ainoana diilerinä Euroopassa myy www.drum-tec.de Ja Drumlordin setissähän ne on hyvin nähtävillä: http://www.saturnkat.com/drumlord/html/equipment.htm En koskaan unohda kasvoja, mutta teidän kohdallanne olen valmis tekemään poikkeuksen. | |
![]() 22.10.2006 10:01:54 | |
Jatkanpa tähän originaaliin ketjuun. - Meillä on ollut ongelmia säätää snare kuntoon. Etukäteenkin arvaattiin että vaikein homma, mutta ei vaan tunnuta saavan sitä nyt lainkaan iskuun. TDrumin stereo triggeri Mesh kalvo ja 14" virppa. Säätöyritykset päättyy siihen, että se tremolo ei vieläkään irtoa tai sitten joka toinen isku tulee tuplana. Rolandin TD5 aivo ja alkaa ideat säätämisessä loppua. Monipuoliset säädöt lyö silloin silmille kun ei oikein tarkkaan tiedä mitä säätäisi. | |
![]() 14.04.2015 18:05:00 | |
Tuon kyseisen aiheen nykyaikaan kysymällä mielipiteitä/kokemuksia tulevalle projektilleni, eli akustiset rummut sähkösetiksi. Olen sitten aloittelija näissä asioissa joten.... Suunnitelma on tämä: Aion hankkia mahdollisimman halvan, (300-600€) mutta toimivan akustisen rumpusetin pohjaksi plus jotkut mesh-kalvot. Tähän kohtaan tarvitsen vinkkiä mistä, miten ja millainen setti olisi hyvä ko. tarkoitukseen. (mahdollisesti tulevaisuudessa otan käyttöön ihan vain akustisena settinä) Sitten triggerit virveliin, tomeille sekä bassolle. Ddrum tms. abauttiarallaa satasen settiä ajattelin..? Aivoksi Alesis I/O ja siitä kiinni koneeseen ja joku ohjelma pyörittämään. Tähänkin vinkkiä jos löytyy No sitte symbaaleiksi Zildjian GEN16 -setti. Miltä kuulostaa, onko mahdollista tehdä unelmista totta vai onko tämä puhdasta utopiaa? Kiitos etukäteen. | |
![]() 14.04.2015 22:48:48 (muokattu 14.04.2015 22:51:19) | |
Jaakkiboi: Tuon kyseisen aiheen nykyaikaan kysymällä mielipiteitä/kokemuksia tulevalle projektilleni, eli akustiset rummut sähkösetiksi. Olen sitten aloittelija näissä asioissa joten.... Suunnitelma on tämä: Aion hankkia mahdollisimman halvan, (300-600€) mutta toimivan akustisen rumpusetin pohjaksi plus jotkut mesh-kalvot. Tähän kohtaan tarvitsen vinkkiä mistä, miten ja millainen setti olisi hyvä ko. tarkoitukseen. (mahdollisesti tulevaisuudessa otan käyttöön ihan vain akustisena settinä) Sitten triggerit virveliin, tomeille sekä bassolle. Ddrum tms. abauttiarallaa satasen settiä ajattelin..? Aivoksi Alesis I/O ja siitä kiinni koneeseen ja joku ohjelma pyörittämään. Tähänkin vinkkiä jos löytyy No sitte symbaaleiksi Zildjian GEN16 -setti. Miltä kuulostaa, onko mahdollista tehdä unelmista totta vai onko tämä puhdasta utopiaa? Kiitos etukäteen. Jos ostat akustiset, niin mun mielestä kannattaa ostaa sellaset mitkä saat sitten joskus myytyä pois akustisina. Esim Pearl Export taitaa olla maaliman eniten myyty setti, tästä seuraava on Pearl Vision. Tuon parempia ei varmaan kannata uhrata tällaiseen prokkikseen. Muista merkeistä joku muu tietää enemmän. Thomannilta esim. saat halvalla nuo mesh headit (tdrum) ja triggerit niihin. Ihan halvimpia triggereitä en suosittele ostamaan, mulla ollu ddrumin redshotit ja meni rikki helposti. Virppaan kannattaa ostaa 2-kerroksinen kalvo, esim. Roland. alesis I/O on ihan toimiva kyllä, sulla jää heikoimmaiksi lenkiksi hi-hatti mutta aloittelija pääsee alkuu ihan sillä edullisimmalla vaihtoehdolla. Muista hankkia tietokoneeseen usb/midi -interface jotta saat liitettyä I/O -triggerin tietokoneeseen. Tietokoneeseen voit hankkia esim: Addictive drums, Superior Drummer tai Steven slate -rumpusoftan. En tiedä noista Zildjian GEN16 -lätyistä mutta jos sulla on rumpuaivona tollanen halvin mahdollinen niin hankkisin myös halvemmat kumisymbaalit - tokihan valinta on sinun. Mun mielestä akustisesta saa nätin sähkösetin kotiin, itelläkin tällanen projekti suunnitteilla. EDIT: Virppaan kannattaa hankkia sellanen triggeri joka tunnistaa sekä kalvon, että reunan. Sitten jollain pyörän sisäkumilla tms. demppaat sen virvelin reunan jottei kuulu älytöntä kopinaa. Muista miettiä joku alusta rummuille erityisesti jos asut kerrostalossa (ja jos tulee kotiin). Muuten menee kopina rakenteita pitkin alakerran naapuriin ja se ei välttämättä diggaa rokista. | |
![]() 14.04.2015 23:03:05 | |
Ehdottomasti kannattaa luopua ajatuskin kumisista symbaaleista, jos on vain mahdollisuus hommata Gen16 Buffed Bronze -setti. Tuota bb settiä kehun siksi, että ovat soinniltaan paljon, hopeisempia matalampia ja helpomman kuuloisia akustiselta melultaan. Klippien perusteella tosin. Oli kumisymbaali mikä tahansa, niin ongelmia niihin tulee ja tatsi on aika karu. Ei juuri mitään reboundia, mutta tietysty reenautuupahan ranne! :) Superior drummer, läppäri ja piuhat -sekä mieleinen soundipankki. m/ Bombing for peace is like fucking for virginity. | |
![]() 15.04.2015 18:28:46 (muokattu 15.04.2015 18:31:43) | |
Ehkä nuo Gen16 lätyt on sitten niin hyvät että niistä kannattaa se 900e maksaa, en tiedä itse. Mun mielestä kuitenkin 120e modulista on liian pieni panostus jos laittaa 900e lättyihin :). Edit: Kattelin youtubesta niin noihan on ihan helvetin äänekkäät, siis kerrostalossa soitteloon. | |
![]() 15.04.2015 18:43:19 (muokattu 15.04.2015 18:43:49) | |
Kojootti_84: Ehkä nuo Gen16 lätyt on sitten niin hyvät että niistä kannattaa se 900e maksaa, en tiedä itse. Mun mielestä kuitenkin 120e modulista on liian pieni panostus jos laittaa 900e lättyihin :). Edit: Kattelin youtubesta niin noihan on ihan helvetin äänekkäät, siis kerrostalossa soitteloon. Itse olen saanut ihan päinvastaisen käsityksen äänekkyydestä. Kyllä kerrostalossakin saa sen verran ääntä esiintyä, pitää olla paksu nahka kun näissä kuutioissa asustaa... Modulin hinnalla ei ole yhtään mitään merkitystä, kun sieltä otetaan vain MIDI signaali. Päinvastoin palikkahan sitä pitäisi olla jos jonkun esim. TD-12 modulin tuohon käyttöön hommaa... Kumilätyt tuppaa olemaan täynnä erilaisia triggausvirheitä vanhemmiten. Itselläni olisi seuraavana haaveena tuo Gen16 setti. Ja miksi paskoa kumikänkyillä akustisen setin fiiliksen päälle? Bombing for peace is like fucking for virginity. | |
![]() 15.04.2015 20:28:55 | |
Tämä setti tulee omaan kellariin nyt kun sellainen vihdoin on, joten äänten vaimennus on enemmänkin naapurisovun ja oman viihtyvyyden takia. Mitä modulia suosittelette jos tuo suunnittelemani on "susi"? TD-30 olisi unelma, mutta näillä palkoilla remontin kylkeen se on aika pirun suolanen pala. Niin ja juuri Gen16-setin takia on joustettava muissa komponenteissa. Todennäköisesti päivittelen vuosien varrella kaikkia osia aina kun on tarvis. | |
![]() 15.04.2015 20:37:00 (muokattu 15.04.2015 20:43:14) | |
Moi, Allekirjoittaneella on akustisesta setistä tehty sähkösetti ollut jo useamman vuoden. Kuva löytyy omista kuvista. Triggereiksi hommasin DDrumin setin: http://www.thomann.de/fi/ddrum_triggerset.htm Virvelin triggeri tunnistaa myös reunan, muut ovat monoversioita. Rakenne näissä on tosi tukeva. Kalvot ovat DDT:n kaksikerroskalvoja, löytyivät torilta. Symbaalit Alesiksen Surget jotka Thomannilta aikoinaan hommasin. Ovat näemmä poistuneet Thomannin valikoimista. Haitsupädi Rolandin CY-5. Kontrollerina Jobeckyn normi haitsutelineeseen laitettava kampe, mikä löytyi torilta. Aivona oli alkuun Alesiksen Trigger IO, se vaihtui jossain vaiheessa Rolandin TD-12 -moduliksi. Torilta tämäkin löytyi. Vinkkinä sen verran, että muusikoiden.netin toria kannattaa seurata aktiivisesti, tuurilla löytyy sopivaa tavaraa kohtuuhintaan. Viimeiseen pariin vuoteen en ole settiin muutoksia tehnyt, joten kai sitä tyytyväinen on ;-) Klassinen musiikki on paljon parempaa kuin miltä se kuulostaa. | |
![]() 15.04.2015 23:05:42 | |
-Dr.DW-: Itse olen saanut ihan päinvastaisen käsityksen äänekkyydestä. Kyllä kerrostalossakin saa sen verran ääntä esiintyä, pitää olla paksu nahka kun näissä kuutioissa asustaa... Modulin hinnalla ei ole yhtään mitään merkitystä, kun sieltä otetaan vain MIDI signaali. Päinvastoin palikkahan sitä pitäisi olla jos jonkun esim. TD-12 modulin tuohon käyttöön hommaa... Kumilätyt tuppaa olemaan täynnä erilaisia triggausvirheitä vanhemmiten. Itselläni olisi seuraavana haaveena tuo Gen16 setti. Ja miksi paskoa kumikänkyillä akustisen setin fiiliksen päälle? Joo ymmärrän pointin kyllä, ja lähteehän kumilätyistäkin mekkalaa. Nämä on kuitenkin mielipideosaston juttuja, itse hankkisin ennemmin "kunnon haitsun" esim. VH-11 ja sitä tukevan modulin ja vaikka rolandin kumilätyt ja miettisin noita zilkkuja joskus myöhemmin. On toi 900e kyllä iso raha laittaa sähkörummun symbaaleihin, käytettynä vois olla järkevät JOPA mun mielestä :). | |
![]() 15.04.2015 23:09:09 | |
Jaakkiboi: Tämä setti tulee omaan kellariin nyt kun sellainen vihdoin on, joten äänten vaimennus on enemmänkin naapurisovun ja oman viihtyvyyden takia. Mitä modulia suosittelette jos tuo suunnittelemani on "susi"? TD-30 olisi unelma, mutta näillä palkoilla remontin kylkeen se on aika pirun suolanen pala. Niin ja juuri Gen16-setin takia on joustettava muissa komponenteissa. Todennäköisesti päivittelen vuosien varrella kaikkia osia aina kun on tarvis. Sorry epäselvä viestintä aikasemmin, ei toi mikään susi ole. Tarkotin vaan että aika halpa verrattuna muihin romppeisiin. Tuo laitos ei esim. tue portaatonta haitsua, on vain auki/kiinni. Ja siis ehkä on järkevääkin hankkia toi Alesis midi-triggeri ensiksi ja miettiä upgreidausta sitten myöhemmin. | |
![]() 16.04.2015 09:30:13 | |
Kojootti_84: Sorry epäselvä viestintä aikasemmin, ei toi mikään susi ole. Tarkotin vaan että aika halpa verrattuna muihin romppeisiin. Tuo laitos ei esim. tue portaatonta haitsua, on vain auki/kiinni. Ja siis ehkä on järkevääkin hankkia toi Alesis midi-triggeri ensiksi ja miettiä upgreidausta sitten myöhemmin. Mun mielestä se pointti on just tossa, että jos meinaa hankkia Gen16 packin ja käyttää pelkästää softasoundeja tietokoneelta, niin pelkkien rumpujen triggaukseen Trigger I/O on hinta-/laatusuhteeltaan just paras vaihtoehto. Trigger I/O tukee myös portaatonta haitsua. | |
![]() 16.04.2015 10:03:28 | |
Sellaista huruilua olen kuullut tuolta foorumeilta, että Gen16 olisi saamassa Midi ominaisuuden... Eli kannattaisi ehkä hieman odotella MK-3:sta... Kilkuttaa sen aikaa kahdenkympin Milleniumeilla! :D Bombing for peace is like fucking for virginity. | |
![]() 16.04.2015 10:27:49 | |
29: Mun mielestä se pointti on just tossa, että jos meinaa hankkia Gen16 packin ja käyttää pelkästää softasoundeja tietokoneelta, niin pelkkien rumpujen triggaukseen Trigger I/O on hinta-/laatusuhteeltaan just paras vaihtoehto. Trigger I/O tukee myös portaatonta haitsua. Ok, en vaan itse ole saanut haitsua toimimaan portaattomasti. Täytyypä tutkia asiaa syvemmin jos saisin sen toimimaan. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)