Aihe: Hei, ostin jälleen kerran kitarakamaa!
1 2 3 4 5494 495 496 497 498 499 500 501
Laulava Kylätohtori
13.04.2015 18:41:45
MXR 10 Band EQ. Hyvä peli tarkkakorvaiselle ja hyvähermoiselle, mutta ei välttämättä minulle. Liian raskasta...

H.B.E. Detox EQ. Hyvä peli myös, mutta lisäarvo verrattuna kitaran volumeen on omassa käytössä kyseenalainen. Plussaa siitä, että saa trebleä lisää, mutta ei taida olla vaivan arvoista. Pitää nyt testata vielä, löytyykö käyttöä, vai hoitaako kitaran volume saman homman. Volumella säätö on kuitenkin portaatonta, Detoxilla ei...

En suostu vieläkään uskomaan pedaalittomuuden auvoon, vaan ostin VFE:n Screamiin. Josko nyt? Joko viimein? Kaikkien näiden vuosien ja pedaalien jälkeen, tässäkö se nyt on?
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
Sarko
13.04.2015 18:44:38
Laulava Kylätohtori: MXR 10 Band EQ. Hyvä peli tarkkakorvaiselle ja hyvähermoiselle, mutta ei välttämättä minulle. Liian raskasta...

H.B.E. Detox EQ. Hyvä peli myös, mutta lisäarvo verrattuna kitaran volumeen on omassa käytössä kyseenalainen. Plussaa siitä, että saa trebleä lisää, mutta ei taida olla vaivan arvoista. Pitää nyt testata vielä, löytyykö käyttöä, vai hoitaako kitaran volume saman homman. Volumella säätö on kuitenkin portaatonta, Detoxilla ei...

En suostu vieläkään uskomaan pedaalittomuuden auvoon, vaan ostin VFE:n Screamiin. Josko nyt? Joko viimein? Kaikkien näiden vuosien ja pedaalien jälkeen, tässäkö se nyt on?

Vaikuttaa aika OCD-hommilta noi sun pedaalihommat.
"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart
Christeraser
13.04.2015 19:25:36

Tuli vaihdettua Dual Rectifierin tilalle EVH 5150III 50w MTorin kautta. Toimii.

https://farm9.staticflickr.com/8825/16915742547_9a2450d283_h.jpg
Shredator
13.04.2015 20:07:08

Laulava Kylätohtori:

Pakko kysyä, että mitä tuossa on mitä tavan TS808 ei tarjoaisi? Siis oikeasti, niin että sen huomaa bändikontekstissa?
Jos et soita taimissa, olet liian hidas.
Niq
13.04.2015 20:12:13

Shredator: Pakko kysyä, että mitä tuossa on mitä LISÄÄ TÄHÄN JOKU TAVALLINEN PERUSTUOTE ei tarjoaisi? Siis oikeasti, niin että sen huomaa bändikontekstissa?

Tää kysymys on melko relevantti melkein mihin tahansa tämän keskustelualueen hehkutukseen, arveluun tai gasitukseen. ;)
Laulava Kylätohtori
13.04.2015 20:35:28
Shredator: Pakko kysyä, että mitä tuossa on mitä tavan TS808 ei tarjoaisi? Siis oikeasti, niin että sen huomaa bändikontekstissa?

Hyvä kysymys itse asiassa. Nykyinen S0r0666:n TS808 on eräs parhaista od-pedaaleista koskaan. Mutta tietyissä jutuissa liian treblekäs (johtuen muusta signaaliketjusta). Originaalia ei ole ollut, joten siitä tiedä mitään.

Mutta siis tuossa saa tonen taajuuskeskipistettä säädettyä. Samoin tuossa on tonen lisäksi hi cut. Ehkäpä noilla saa soundia tasapainotettua soundia tilanteessa, jossa od pistetään päälle kesken biisin, joten vahvarin ja pedaalin soundin pitää olla tasapainossa. Jos pedaali on koko ajan päällä, niin vahvarista treblet voisi pistää nollaan, mutta sitten soundi on tumppu pedaalin ollessa pois päältä.

Toisaalta, ehkä se S0r0n TS:n loistavuus perustuu juuri niihin maagisiin korkeampiin taajuuksiin. Tämä nyt ton tällaista. Meinasin jo spedujen ostelun lopettaa tältä erää, mutta tuossa vaan speksit kolahti niin hyvin, että pakkohan se oli testiin ostaa, kun hintakin oli sopiva... :)
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
Gabe
13.04.2015 20:48:53
Laulava Kylätohtori: En suostu vieläkään uskomaan pedaalittomuuden auvoon, vaan ostin VFE:n Screamiin. Josko nyt? Joko viimein? Kaikkien näiden vuosien ja pedaalien jälkeen, tässäkö se nyt on?

Mulla on ainoana särönä jo jonkun aikaa ollut Procon White Face Rat ja olen alkanut vakavasti miettimään että tarvitseeko ihminen muuta? Sillä hoituu hommat bluesista raskaaseenkin mättöön pikku säädöllä. Eikä varmasti hajoa.

http://muusikoiden.net/dyn/users/134555.jpg
Sarko
13.04.2015 20:59:02
Gabe: Mulla on ainoana särönä jo jonkun aikaa ollut Procon White Face Rat ja olen alkanut vakavasti miettimään että tarvitseeko ihminen muuta? Sillä hoituu hommat bluesista raskaaseenkin mättöön pikku säädöllä. Eikä varmasti hajoa.

Ei suotta klassikko, tuhansissa laudoissa toi on hyvästä syystä.
"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart
JaaGeRMaisTeR
13.04.2015 21:03:11
Ostin startopleksin, telen kaulan, hardtail tallan, kieliholkit, titebondia ja pari lankkua vanhaa tammea..
machinehead72
14.04.2015 08:42:00
Gabe: Mulla on ainoana särönä jo jonkun aikaa ollut Procon White Face Rat ja ...

Mitenkäs tuo eroaa perus rat facesta? Kiinnostaisi ottaa jompikumpi kokeiluun, vaikka oon jo monta kertaa todennu ettei säröpedaalit oo mua varten.. Sama multimuljuttimien kanssa:D
https://soundcloud.com/machinehead72 --> Pohojanmaan räkäsintä röck n rollia!
Gabe
14.04.2015 16:21:54
Sarko: Ei suotta klassikko, tuhansissa laudoissa toi on hyvästä syystä.

Jep, helvetin toimiva perus säröpurkki tilanteeseen kuin tilanteeseen ilman turhia krumeluureja.

machinehead72: Mitenkäs tuo eroaa perus rat facesta? Kiinnostaisi ottaa jompikumpi kokeiluun, vaikka oon jo monta kertaa todennu ettei säröpedaalit oo mua varten.. Sama multimuljuttimien kanssa:D

Jos perus rotalla viittaat Rat kakkoseen niin eroa on käsittääkseni ainakin siinä että Whitefacessa on tuo Motorola LM308 op-amp ja se on USAssa valmistettu. Kytkiksessäkin on vissiin jotain eroa. Pitkälti samaa huttua ne kuitenkin varnaan tuuttaa.
Artist
14.04.2015 18:05:51 (muokattu 14.04.2015 18:08:37)
Gabe:
Jos perus rotalla viittaat Rat kakkoseen niin eroa on käsittääkseni ainakin siinä että Whitefacessa on tuo Motorola LM308 op-amp ja se on USAssa valmistettu. Kytkiksessäkin on vissiin jotain eroa. Pitkälti samaa huttua ne kuitenkin varnaan tuuttaa.

Muistaakseni Rat 2 eli se ledillinen rotta oli pitkään samalla oparilla ja vissiin 2008 asti USA:ssa valmistettuja.

Hyvä pedaali anyway, siis sekä leditön small box (oli sitten white tai blackface) ja Rat 2, large boxista ei ole itsellä kokemusta.
"They tell me, but I tell them, I do it my way and I always will"
Gabe
14.04.2015 18:17:16
Artist: Muistaakseni Rat 2 eli se ledillinen rotta oli pitkään samalla oparilla ja vissiin 2008 asti USA:ssa valmistettuja.

Hyvä pedaali anyway, siis sekä leditön small box (oli sitten white tai blackface) ja Rat 2, large boxista ei ole itsellä kokemusta.

Joo, 2008 siirtyi Kiinaan mutta missähän kohtaa opari vaihtui TI OP07DP malliseen? Kyllä ne kaikki varmaan kuitenkin rotalta kuulostaa. Pitäis joku kerta napata torilta kiinanrotta ja vertailla huvikseen.
machinehead72
14.04.2015 18:45:23
onkos noissa kiina ja jenkki versioissa paljonkin hintaeroa? Lähinnä näin siis käytettynä torilta ostettuna:D Mitäs tuollaisesta muutenkaan kannattaa maksaa?
https://soundcloud.com/machinehead72 --> Pohojanmaan räkäsintä röck n rollia!
Hombre
15.04.2015 08:42:03 (muokattu 15.04.2015 08:42:31)
Gabe: Yllätin hieman itsenikin ja ostin Engl Powerballin:

https://www.dropbox.com/s/lj4nrjcq337l1su/Powerball.jpg?dl=0

Tarttis saada vielä yksi tyhjä 2x12 jostain ja olis asiat hyvin taas hetken.

Onneksi yllätykset eivät tästä eskaloituneet ja meni samoin tein torille. Ei tannu montaa tuntia putket hehkua. :D
-
Gabe
15.04.2015 09:35:35
Hombre: Onneksi yllätykset eivät tästä eskaloituneet ja meni samoin tein torille. Ei tannu montaa tuntia putket hehkua. :D

Kyllähän ne on tuossa aika monta tuntia hehkuneet. :) Kova kone se on edelleen ja aavistuksen harmittaa luopua. Olisi vain jatkuvaa tarvetta pikku combolle eikä minusta oikein ole noita hamstraamaan. Uusia juttuja on hauska kokeilla, jotkut jää jotkut jatkaa.
dropD
15.04.2015 12:37:44 (muokattu 15.04.2015 12:44:39)

Gabe: Tuollaiset -88/90 Vuoden Rat 2:set on olleet 120-150e ja uudehkot kiinanrotat 30-40e. -78-85 mallit on sitten jo hintavampia. En sen tarkemmin ole seuraillut. Kannattaa ostaa käytetty kiinanrotta alkuun, kyllä sillä selviää onko se sinun juttu.

Rotta-aiheeseen sen verran, että tuli aikanaan kasattua GGG Rodent-kitti ja se on kyllä edelleen yksi parhaista pöristimistä mitä on eteen tullut vaikka nykyiseltään ei tule juuri pedaaleja käytettyä ollenkaan.

Edit: Tuo oli juurikin LM308-lutikalla ja kytkiksessä oli pari vaihtoehtoista variaatiota, joista taisin tehdä "perinteisemmän". Hintaa oli aikanaan jotain 40 euron huiteissa.
Virhe! Tyhmä tai liian lyhyt kirjoitus
steelduck
15.04.2015 13:24:43

Fuzz Factory 7, nyt pitäisi vielä päästä kotiin kokeilamaan täältä reissussa.
Shredator
15.04.2015 16:14:52

Marshall-pino kasvoi JMP 2203:lla (vm '79). Tarvitseeko sitä edes muita vahvistimia?

http://muusikoiden.net/dyn/users/134618.jpg
Jos et soita taimissa, olet liian hidas.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)