Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Uusi akustinen
1
Tuoppi99
13.04.2015 18:07:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nonii elikkä akustisen haluaisin hommata enkä tiedä niistä juurikaan. Olen soittanut kitaraa 6 vuotta nyt ja sähkökitaroita aina soittanut tällä hetkellä itsellä kaks sähkistä ja haluaisin vielä akustisen hommata. Mikä olis hyvä merkki/malli jonka sais noin 300e. Hinnallahan ei mitään parhainta tietenkään saa mutku tää tulis ihan kolmos kitaraks vaan enkä sitä niin paljon käyttäisi kuin sähkökitaroitani. Kertokaa kokeneemmat :D ?
 
johanssen
13.04.2015 18:48:12
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuoppi99: Nonii elikkä akustisen haluaisin hommata enkä tiedä niistä juurikaan. Olen soittanut kitaraa 6 vuotta nyt ja sähkökitaroita aina soittanut tällä hetkellä itsellä kaks sähkistä ja haluaisin vielä akustisen hommata. Mikä olis hyvä merkki/malli jonka sais noin 300e. Hinnallahan ei mitään parhainta tietenkään saa mutku tää tulis ihan kolmos kitaraks vaan enkä sitä niin paljon käyttäisi kuin sähkökitaroitani. Kertokaa kokeneemmat :D ?
 
Yamaha tai Sigma tuohon hintaan. Mars akustiset osiota lueskelemaan. http://muusikoiden.net/keskustelu/51
 
asialliset hommat hoietaan, muuten ollaan ku ellun kanat...
pappasfin
13.04.2015 19:38:21 (muokattu 13.04.2015 19:39:24)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuoppi99: Nonii elikkä akustisen haluaisin hommata enkä tiedä niistä juurikaan. Olen soittanut kitaraa 6 vuotta nyt ja sähkökitaroita aina soittanut tällä hetkellä itsellä kaks sähkistä ja haluaisin vielä akustisen hommata. Mikä olis hyvä merkki/malli jonka sais noin 300e. Hinnallahan ei mitään parhainta tietenkään saa mutku tää tulis ihan kolmos kitaraks vaan enkä sitä niin paljon käyttäisi kuin sähkökitaroitani. Kertokaa kokeneemmat :D ?
 
Ibanezin AW500NT http://www.levytukku.fi/ibanez_aw500nt (hinta 66 euroa yli budjettisi eli 366 mutta älä anna sen kiusata vaan satsaat sen tuohon lisää.
 
Tuo on hyvä akustinen mitä ole aina soitellu kun Levytukussa olen käynyt ja joka kerta se on soinu nätisti, toki yksilöitä noi on kaikki mutta uskoisin Levytukussa äijien kattovan tuon puolen sulle kuntoon jos tohon päädyt.
 
Tuossa ei ole sen omaa elektroniikkaa mutta jos et sellaista tarvi niin tuo on hyvä vaihtoehto siinä tapauksessa ja saahan sen laiteltua jälkikäteenkin.
 
PappaSFin
perttime
13.04.2015 20:18:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noita mainittuja saattaa hyvinkin olla (tai tulla) muusikoiden.netin Torilla.
 
Kimmo72
13.04.2015 20:35:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Köh köh.
http://muusikoiden.net/keskustelu/51
 
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
"She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..." -Kevin Moore
discominister
14.04.2015 09:25:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pappasfin: Ibanezin AW500NT http://www.levytukku.fi/ibanez_aw500nt (hinta 66 euroa yli budjettisi eli 366 mutta älä anna sen kiusata vaan satsaat sen tuohon lisää.
 
Tuo on hyvä akustinen mitä ole aina soitellu kun Levytukussa olen käynyt ja joka kerta se on soinu nätisti, toki yksilöitä noi on kaikki mutta uskoisin Levytukussa äijien kattovan tuon puolen sulle kuntoon jos tohon päädyt.
 
Tuossa ei ole sen omaa elektroniikkaa mutta jos et sellaista tarvi niin tuo on hyvä vaihtoehto siinä tapauksessa ja saahan sen laiteltua jälkikäteenkin.

 
Tietysti mistä tykkää, mutta en lähtisi akustisissa Ibaneziin satsaamaan. Kävin katsastamassa tuossa vasta Levytukun tarjonnan ja oli kyllä osa ihan roskapuista tehty. Ja työn jälki mitä sattuu. Tuohon hintaluokkaan Sigma taitaa olla paras (Kitarapaja) ja Yamaha tekee hyvää kanssa.
 
johanssen
14.04.2015 09:43:01
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

discominister: Tietysti mistä tykkää, mutta en lähtisi akustisissa Ibaneziin satsaamaan. Kävin katsastamassa tuossa vasta Levytukun tarjonnan ja oli kyllä osa ihan roskapuista tehty. Ja työn jälki mitä sattuu. Tuohon hintaluokkaan Sigma taitaa olla paras (Kitarapaja) ja Yamaha tekee hyvää kanssa.
 
Samaa mieltä diskoministerin kanssa. On varma, ettei tähän talouteen tule koskaan yhtään Ibanezin akkaria. En tykkää niiden soundista yhtään -komeitahan ne toki on. Monia eri hintaluokan iboja oon soitellu ja kaikissa on jotain häiritsevää. Se on varmaan mun päässä toi antipatia, mutta silti. Jollekin toiselle se niiden soundimaailma on taas varmaan just se juttu. Joten aloittajan olis hyvä vähän testiä omilla korvilla ja kätösillä noita edukkaitakin keppejä, sillä eriltä nekin soundaa.
 
Kun saat hyvä sointisen ja helpposoittoisen akkarin, niin huomaat viettäväsi sen kanssa enemmän aikaa kuin luulit.
 
asialliset hommat hoietaan, muuten ollaan ku ellun kanat...
pappasfin
14.04.2015 12:10:26 (muokattu 14.04.2015 12:15:36)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

discominister: Tietysti mistä tykkää, mutta en lähtisi akustisissa Ibaneziin satsaamaan. Kävin katsastamassa tuossa vasta Levytukun tarjonnan ja oli kyllä osa ihan roskapuista tehty. Ja työn jälki mitä sattuu. Tuohon hintaluokkaan Sigma taitaa olla paras (Kitarapaja) ja Yamaha tekee hyvää kanssa.
 
Mulla on ollut kaksikin Ibanezin akustista eikä niissä ole mitään vikaa ollut, jokainenhan kitara testitään omin kätösin.
 
Ovat olleet soundiltaan varsin hyviä ja viimeistelyssäkään ei vikoja niissä ollut.
Toinen niistä on nyt veljellä ja toisen myin uuden hankinnan alta pois kun ostin ökykalliin akkarin ;D
 
Ja tuo malli mistä kirjoitin olen useampaan otteeseen testinyt omin kätösin ja aina se on ollut hyvä kitara (toki ne on yksilöitä kaikki mistä jo mainitsinkin aikaisemmin).
 
Ibanezin akkareissa ei ne kaikki ole "roskapuista tehty ja jälki mitä sattuu" eikä merkkiä pitäisi leimata sen takia, että osa on ollut huonoja.
 
Mitä tulee Sigmaan ja Yamahaan, niin löytyy niistäkin huonoja yksilöitä esim. viimeksi testaamat Yamahan teräskieliset olivat ns. ääneltään melko kuolleita yksilöitä, mutta siitäkään huolimatta en leimaa koko Yamahaa huonoksi vaan pysyttäydyn Yamahan suhteen, että on edelleen ihan hyväkin merkkinä huolimatta huonoista yksilöistä.
 
Jokaisessa merkissä on hyvää ja huonoa eli niitä susia löytyy joka merkistä mukaan lukien Martinit, Taylorit kalliitkin merkit, toki laatuvaihtelu on pienempää kalliimman pään vehkeissä.
 
Soundit toki on aina makukysymyksiä ja toki soittajat pitävät eri asioista eikä kaikki tykkää Ibanezista eri syistä, ei itelläkään iske monet eri merkit erinäisistä syistä ;D
 
PappaSFin
18is9
14.04.2015 14:40:12 (muokattu 14.04.2015 15:13:12)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itellä on hankinnassa joko The Loar tai Recording King nimeltämainitsemattomasta saksalaisesta verkkokaupasta. Kovasti ovat kehuja saaneet tuon hintaluokan vehkeiksi. Taitavat olla ainoita kokopuisia noissa hinnoissa. Kokopuinen Loar tosin maksaa himpun verran yli 400, RK jää alle kolmen sadan. Saas nähdä mitä huttua sieltä tulee :).
 
"I listened hard but could not see" - YES, And You and I
Tuoppi99
14.04.2015 17:59:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos neuvoista kovasti! Tulin kuiten siihen tulokseen, että en mä löydä sitä oikeaa kitaraa mulle kyselemällä :D. Pitää mennä kitarakauppaan ja testailla :).
 
Hikkis
14.04.2015 17:59:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse suosittelen tutustumaan myös Godinin alla toimivien (Seagull, Simon & Patrick, Norman ja Art & Lutherie) valmistajien mallistoon. On monen näköistä ja kokoista soitinta ja käytettynäkin näkyy aina silloin tällöin torilla tuohon hintaan.
 
Ja kyllä, minullakin on torilla myynnissä Normannin kitara, eli 100% mainos ;)
 
johanssen
14.04.2015 20:07:23
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuoppi99: Kiitos neuvoista kovasti! Tulin kuiten siihen tulokseen, että en mä löydä sitä oikeaa kitaraa mulle kyselemällä :D. Pitää mennä kitarakauppaan ja testailla :).
 
Tosta saat plussan.
 
asialliset hommat hoietaan, muuten ollaan ku ellun kanat...
pappasfin
14.04.2015 21:26:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuoppi99: Kiitos neuvoista kovasti! Tulin kuiten siihen tulokseen, että en mä löydä sitä oikeaa kitaraa mulle kyselemällä :D. Pitää mennä kitarakauppaan ja testailla :).
 
Hyvä homma, tuo on paras vaihtoehto että itse testaa omin käsin ja korvin homman.
 
PappaSFin
18is9
22.04.2015 12:38:52 (muokattu 22.04.2015 17:23:45)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pappasfin: Hyvä homma, tuo on kallein vaihtoehto että itse testaa omin käsin ja korvin homman.
 
Korjattu :).
 
Recording King tuli eilen postissa. Vähän ristiriitainen fiilis, kitara resonoi oikein kauniisti ja soitettavuus on hyvä. Kauniskin se on. Ala-e vaan tuntuu jotenkin kuolleelta. Pitää ottaa satula varovasti irti ja katsoa mitä se on syönyt ja vaihtaa samalla uudet kielet.
 
EDIT: No satulaluu oli yllättäen hiottu niin että ala-e:n kohdalla satula ei varmasti ottanut taskun pohjaan kiinni ollenkaan. Ei ollut kuin millin osasta kiinni, mutta silti. Pikkuisen hiomapaperia ja uudet kielet korjasivat tilanteen.
 
"I listened hard but could not see" - YES, And You and I
18is9
24.04.2015 19:16:31 (muokattu 24.04.2015 19:45:43)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässäpä vielä äänite, jos nyt jotakuta kiinnostaa (Recording King RO-10). En ole oikeastaan koskaan soitellut metallikielisellä joten tämä heijastelee myös osiltaan meikän soittotekniikkaa. Basso-osasto on sormisoitossa vähän tumppu, mutta plekulla se tuntuu olevan tasapainossa.
 
Klipissä on sama äänite kahteen kertaan, ensin aivan kuivana ja sitten pikkuisen laitoin kaikua, kompuraa ja ekua. Äänityslaitteena Zoomin H6 n. puolen metrin päästä edestä.
 
https://dl.dropboxusercontent.com/u … 20RO-10%20dry%20and%20wet%20mix.mp3
 
"I listened hard but could not see" - YES, And You and I
johanssen
24.04.2015 19:26:08
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

18is9: Tässäpä vielä äänite, jos nyt jotakuta kiinnostaa. En ole oikeastaan koskaan soitellut metallikielisellä joten tämä heijastelee myös osiltaan meikän soittotekniikkaa. Basso-osasto on sormisoitossa vähän tumppu, mutta plekulla se tuntuu olevan tasapainossa.
 
Klipissä on sama äänite kahteen kertaan, ensin aivan kuivana ja sitten pikkuisen laitoin kaikua, kompuraa ja ekua. Äänityslaitteena Zoomin H6 n. puolen metrin päästä edestä.
 
https://dl.dropboxusercontent.com/u … 20RO-10%20dry%20and%20wet%20mix.mp3

 
Ihan tasapainonen soundi min korvaan ja hintahan ei oo tosiaan paha. Ja ihan näppärät sormet tossa sai sen soundin aikaan...
 
asialliset hommat hoietaan, muuten ollaan ku ellun kanat...
Ziggy Bubba
24.04.2015 20:38:09 (muokattu 24.04.2015 20:40:51)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yamaha tekee tosi tasasta laatua tolla rahalla. Ite päivitin oman Yammun DW-7:n kanadalaiseen Simon & Patrickin Woodland Cedariin, sain siististi pehmeämpää soundia.
 
Molempia firmoja on helppo suositella.
 
E: Yamahan ostin aikoinaan vertaamalla F-musiikissa mainittua DW-mallia pariin FG720-yksilöön. Kaikki testatut olivat erittäin toimivia ja laadukkaita. FG "hävisi" tummemman sointinsa takia. Jotkut vois taas tykätä siitä enemmän.
 
Käy tosiaan testaataamassa kaupassa akkarit läpi.
 
Meikä Youtubessa: ZE BUBBA's gear demos
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «