Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Äänikorttia treenikselle?
1 2
fcb
13.04.2015 11:54:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi!
Tarkoitus olisi äänitellä omaa bändiä. Olen harkinnut steinbergin äänikorttia
 
http://www.thomann.de/fi/steinberg_ultimate_cubase_recording_pack.htm
 
Toinen vaihtoehto oli
 
http://www.thomann.de/fi/focusrite_scarlett_18i20.htm.
 
Tossa focusritessä mietitytti, että phantom oli valittavissa ainoastaan neljän ryhmissä.
 
Äänikortin lisäksi tilaamme useamman mikin rumpujen äänitykseen.
 
Olemme täysin aloittelijoita äänittämisessä, joten jos joku voisi valaista mitä muuta pitäisi ottaa huomioon niin olisin kiitollinen.
 
Jaava
13.04.2015 12:01:39 (muokattu 13.04.2015 12:08:30)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Se mustanaamio ei haittaa niissä muissa kanavissa. Paitsi jos käytätte jotain vintagenauhamikkejä. Molemmat noista äänikorteista on varmaan ihan päteviä. Tarvitsette siis mikit, piuhat, mikkiständit, äänikortin, jonkun softan jolla äänittää ja huomattavan paljon kärsivällisyyttä kun kaikki ei mennytkään ihan plug and play.
 
"Katastrofien ei pitäisi kestää näin kauan, haluan aamiaista!"
PurpleCandle
13.04.2015 12:13:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fcb: Moi!
Tarkoitus olisi äänitellä omaa bändiä. Olen harkinnut steinbergin äänikorttia
 
http://www.thomann.de/fi/steinberg_ultimate_cubase_recording_pack.htm
 
Toinen vaihtoehto oli
 
http://www.thomann.de/fi/focusrite_scarlett_18i20.htm.
 
Tossa focusritessä mietitytti, että phantom oli valittavissa ainoastaan neljän ryhmissä.
 
Äänikortin lisäksi tilaamme useamman mikin rumpujen äänitykseen.
 
Olemme täysin aloittelijoita äänittämisessä, joten jos joku voisi valaista mitä muuta pitäisi ottaa huomioon niin olisin kiitollinen.

 
Suljetut kuulokkeet on varmaan hyvä olla soundien kuunteluun mikkejä asetellessa.
 
Minulla on antipatia Focusritea kohtaan kun oma kappale ei ole niin hyvä kuin oletin sen olevan. Joku RME ei hirveästi maksa kuitenkaan.
 
Breathing Black Metal since 1997
johanssen
13.04.2015 16:39:04 (muokattu 13.04.2015 16:39:22)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fcb: Moi!
Tarkoitus olisi äänitellä omaa bändiä. Olen harkinnut steinbergin äänikorttia
 
http://www.thomann.de/fi/steinberg_ultimate_cubase_recording_pack.htm
 
Toinen vaihtoehto oli
 
http://www.thomann.de/fi/focusrite_scarlett_18i20.htm.
 
Tossa focusritessä mietitytti, että phantom oli valittavissa ainoastaan neljän ryhmissä.
 
Äänikortin lisäksi tilaamme useamman mikin rumpujen äänitykseen.
 
Olemme täysin aloittelijoita äänittämisessä, joten jos joku voisi valaista mitä muuta pitäisi ottaa huomioon niin olisin kiitollinen.

 
Paljonkos teillä on budjetti? Ei onneksi ihan pieni kait kuitenkaan?
 
asialliset hommat hoietaan, muuten ollaan ku ellun kanat...
fcb
13.04.2015 18:41:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

johanssen: Paljonkos teillä on budjetti? Ei onneksi ihan pieni kait kuitenkaan?
 
Kiitos vastauksista!
Ei ole budjettia sen tarkemmin rajattu. Tarkoitus on hankkia laitteet, millä pärjäisi sitten pitempääkin, jos/kun osaamista karttuu. Nelikymppisistä äijistä bändi koostuu ja minut on valjastettu perehtymään asiaan..
 
johanssen
13.04.2015 21:59:14
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fcb: Kiitos vastauksista!
Ei ole budjettia sen tarkemmin rajattu. Tarkoitus on hankkia laitteet, millä pärjäisi sitten pitempääkin, jos/kun osaamista karttuu. Nelikymppisistä äijistä bändi koostuu ja minut on valjastettu perehtymään asiaan..

 
Meidän pumpussa viiskymppisiä ukkoja ja mulla toi sama homma, jonka sie oot saanu, mutta...
Montako kanavaa mikeille tarvitsette sisään samanaikaisesti? Siitähän toi setti sitte vähän riippuu.
 
RME UCX http://www.thomann.de/fi/rme_fireface_ucx.htm tai UFX http://www.thomann.de/fi/rme_fireface_ufx.htm on äänikortiksi todella hyviä vaihtoehtoja. ADATin kautta saat helposti tohon UCX 8 kanavaa lisää ja taas tohon UFX joko 8 tai 16 tarpeen mukaan. Ja ne laitteen omat kanavat tietty lisäksi (2 kpl UCX ja 4 kpl UFX).
 
Tollanen Behringerin ADA8200 on yksi budjettivaihtoehto niiden kanavien lisäämiseen. http://www.thomann.de/fi/behringer_ada_8200_ultragain.htm Parempia varmasti löytyy, kun pistää pikkusen paalua lisää pöytään.
 
Mulla on käytössä noista vähän vanhemmat versiot eli RME FF400 ja behringerin ADA8000 eli 10 mikkikanavaa riittää meille mainiosti. Mutta myö tehdäänkin vaan treeniksellä treenidemoja, sovituskokeiluja yms. Siihen noi riittää mainiosti. Ja mikä tärkeintä, ne on pelittäny vuosikausia ilman mitään kaatumis tai muita ongelmia.
 
Mutta tällä hetkellä mie en ees käytä treeniksellä tota settiä, kun tarvin noita parempia vehkeitä muualla, vaan otan matskun ZOOM R16 kanssa muistikortille ja otan kortilta lukijan avulla sitte työhuoneella yksittäiset raidat softaan ja sitte vaan pikku miksua perään ja se demo on siinä. Zoomihan on sellanen muovisen oloinen laatikko, mutta hyvin se mulla riittää tohon demoiluun. Vakavammat hommat tehdään sitte muilla vehkeillä. Ja toi ZOOMI joutaa hyvin majailemaan siellä treeniksellä ja on halpa.
 
Mikkeinä mulla on vaan SM57:kaa, SM58:sia, sennheiserin e906:ta, pari pikkukonkkaa rummuille OH:na ja jotkut AKG:n edulliset virppa- ja basarimikit.
 
Mulla on kaks bändiä, jotka treenaa samassa tilassa. Kaikki kamat on valmiiksi mikitettyinä, joten oikeat piuhat vaan tallentimeen kiinni ja rec, ja raidat on muistikortilla.
 
asialliset hommat hoietaan, muuten ollaan ku ellun kanat...
fcb
14.04.2015 00:46:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

johanssen: Meidän pumpussa viiskymppisiä ukkoja ja mulla toi sama homma, jonka sie oot saanu, mutta...
Montako kanavaa mikeille tarvitsette sisään samanaikaisesti? Siitähän toi setti sitte vähän riippuu.
 
RME UCX http://www.thomann.de/fi/rme_fireface_ucx.htm tai UFX http://www.thomann.de/fi/rme_fireface_ufx.htm on äänikortiksi todella hyviä vaihtoehtoja. ADATin kautta saat helposti tohon UCX 8 kanavaa lisää ja taas tohon UFX joko 8 tai 16 tarpeen mukaan. Ja ne laitteen omat kanavat tietty lisäksi (2 kpl UCX ja 4 kpl UFX).
 
Tollanen Behringerin ADA8200 on yksi budjettivaihtoehto niiden kanavien lisäämiseen. http://www.thomann.de/fi/behringer_ada_8200_ultragain.htm Parempia varmasti löytyy, kun pistää pikkusen paalua lisää pöytään.
 
Mulla on käytössä noista vähän vanhemmat versiot eli RME FF400 ja behringerin ADA8000 eli 10 mikkikanavaa riittää meille mainiosti. Mutta myö tehdäänkin vaan treeniksellä treenidemoja, sovituskokeiluja yms. Siihen noi riittää mainiosti. Ja mikä tärkeintä, ne on pelittäny vuosikausia ilman mitään kaatumis tai muita ongelmia.
 
Mutta tällä hetkellä mie en ees käytä treeniksellä tota settiä, kun tarvin noita parempia vehkeitä muualla, vaan otan matskun ZOOM R16 kanssa muistikortille ja otan kortilta lukijan avulla sitte työhuoneella yksittäiset raidat softaan ja sitte vaan pikku miksua perään ja se demo on siinä. Zoomihan on sellanen muovisen oloinen laatikko, mutta hyvin se mulla riittää tohon demoiluun. Vakavammat hommat tehdään sitte muilla vehkeillä. Ja toi ZOOMI joutaa hyvin majailemaan siellä treeniksellä ja on halpa.
 
Mikkeinä mulla on vaan SM57:kaa, SM58:sia, sennheiserin e906:ta, pari pikkukonkkaa rummuille OH:na ja jotkut AKG:n edulliset virppa- ja basarimikit.
 
Mulla on kaks bändiä, jotka treenaa samassa tilassa. Kaikki kamat on valmiiksi mikitettyinä, joten oikeat piuhat vaan tallentimeen kiinni ja rec, ja raidat on muistikortilla.

 
Huh! Tulipahan taas mietittävää.. Lisäkanavat olisi kyllä toivottavia. Meidän tapauksessa reenis sijaitsee minulla kotona. Jotenkin olin ajatellut, että soittimet äänitetään pääasiassa erikseen ja toivoin, että kahdeksan kanavaa riittäisi rumpujen äänitykseen. Myös Steinbergin mukana tuleva cubase 8 houkuttelisi, jos sattuisi tulevaisuudessa biisien jatkokäsittely suuremmin kiinnostamaan.
 
rintapek
14.04.2015 02:08:39
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fcb: Huh! Tulipahan taas mietittävää.. Lisäkanavat olisi kyllä toivottavia. Meidän tapauksessa reenis sijaitsee minulla kotona. Jotenkin olin ajatellut, että soittimet äänitetään pääasiassa erikseen ja toivoin, että kahdeksan kanavaa riittäisi rumpujen äänitykseen. Myös Steinbergin mukana tuleva cubase 8 houkuttelisi, jos sattuisi tulevaisuudessa biisien jatkokäsittely suuremmin kiinnostamaan.
 
Luehan toi johanssenin kirjoitus ihan ajan ja ajatuksen kanssa.
Asioista ei kande tehdä sen monimutkaisempia kuin ovatkaan.
 
Tommoisella zoomilla yksistään saa tehtyä pieniä ihmeitä. Jos ny vaikkapa tommoinen on reeniksellä valmiiks mikitettynä ja äänitys on vain napin painalluksen päässä, niin jääpi aikaa soittamisellekin. Jolloin se kerta milloin bändi vetää kuin unelma saattaa taltioitua.
 
Vastaavasti jos kämpällä on kamaa vailla osaavaa käyttäjää, niin aika palaa ihmettelyyn ja säätämiseen, eikä soittamiseen.
 
johanssen
14.04.2015 09:32:48
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rintapek: Luehan toi johanssenin kirjoitus ihan ajan ja ajatuksen kanssa.
Asioista ei kande tehdä sen monimutkaisempia kuin ovatkaan.
 
Tommoisella zoomilla yksistään saa tehtyä pieniä ihmeitä. Jos ny vaikkapa tommoinen on reeniksellä valmiiks mikitettynä ja äänitys on vain napin painalluksen päässä, niin jääpi aikaa soittamisellekin. Jolloin se kerta milloin bändi vetää kuin unelma saattaa taltioitua.
 
Vastaavasti jos kämpällä on kamaa vailla osaavaa käyttäjää, niin aika palaa ihmettelyyn ja säätämiseen, eikä soittamiseen.

 
Jees, just näin. Ja saa sillä Zoomilla tehtyä ihan hyvin noi päällekkäis äänityksetkin. Ja 8 kanavaa riittää rumpuihin oikein hyvin. Mitä enemmän mikkejä käyttää, sitä haastavampaa -ja samalla tietysti mielenkiintoisempaa rumpuäänityksestä tulee. Kunnon soundi vaatii sitte tietty lisäksi vielä hyvän tilan. Lähtisin kuitenkin liikkeelle rumpujen kanssa niin, että käytätte vain virpalle ja basarille omat mikkinsä ja sitte yksi tai kaksi overheadia. Näin on mahdollista saada mahtavaa settiä aikaan ja youtubesta voi katella alkuun vähän opasteita.
 
Meillä otetaan tosiaan kama sisään livenä ja kamat on sijoitettu mahdollisuuksien mukaan niin, että vuodot olis jotenkin hallittavissa ( tää on aina kompromissia eri asioiden kanssa), mutta tosiasia on, että kaikki vuotaa aina kaikkeen, mutta loppupeleissä sillä on myös puolensa.
 
Cubase 8 on varmasti hyvä softa miksaukseen. Ite oon käyttäny Cubasea alusta lähtien ja kun siihen pääsee sisään, on työskentely todella helppoa ja nopeaa. Ja varmasti ihan mikä muu tahansa tähän tarkoitukseen suunniteltu softa ajaa asiansa.
 
Zoomillahan voi itessään myös tehdä miksauksia ja siinä on efektejä ym. Mutta minä en oo jaksanut perehtyä siihen puoleen vaan käytän ainoastaan niitä 8 ekaa kanavavaa, joilla otan matskun talteen muistikortille ilman mitään kikkailuja tai prosessointia, ja muistikortilta sitte Cubaseen, sillä siinä mun workflow on ylivoimainen mihinkään muuhun verrattuna. Siis tiedän mitä teen.
 
Ja sitte tietysti tarvitte luureja, jos kerta teette päällekkäisäänityksiä. Suljetut on siihen minusta parhaat. Itse suosin AKG 271 mkII:sia, joita mulla on useita, sillä olen työskennellyt niillä niin pitkään, että tunnen ne niin hyvin , että niillä voin hyvin myöskin miksata tollasta demokamaa.
 
Tollasella Zoomilla ja siihen päälle Cubase pääsette hyvin alkuun. Ja edullisesti myös. Mutta jos on halua sijoittaa laadukkaampaan kalustoon niin mikä ettei. Ja silloin on RME äänikorttina edelleen min suositus.
 
Mutta tässähän sulle on kuitenkin pähkäiltävää varmasti muutamaksi illaksi. Päivittelehän sitte tietoja, minkälaiseen settiin päädytte ja kuinka homma skulaa.
 
asialliset hommat hoietaan, muuten ollaan ku ellun kanat...
-Q-
14.04.2015 12:49:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

johanssen:Tollasella Zoomilla ja siihen päälle Cubase pääsette hyvin alkuun. Ja edullisesti myös.
 
Ja taitaapi edelleen olla niin että Cubasen (demohommiin varmasti riittävä) AI/LE versio tulee Zoomin mukana samaan hintaan.
 
fcb
14.04.2015 12:51:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

johanssen: Jees, just näin. Ja saa sillä Zoomilla tehtyä ihan hyvin noi päällekkäis äänityksetkin. Ja 8 kanavaa riittää rumpuihin oikein hyvin. Mitä enemmän mikkejä käyttää, sitä haastavampaa -ja samalla tietysti mielenkiintoisempaa rumpuäänityksestä tulee. Kunnon soundi vaatii sitte tietty lisäksi vielä hyvän tilan. Lähtisin kuitenkin liikkeelle rumpujen kanssa niin, että käytätte vain virpalle ja basarille omat mikkinsä ja sitte yksi tai kaksi overheadia. Näin on mahdollista saada mahtavaa settiä aikaan ja youtubesta voi katella alkuun vähän opasteita.
 
Meillä otetaan tosiaan kama sisään livenä ja kamat on sijoitettu mahdollisuuksien mukaan niin, että vuodot olis jotenkin hallittavissa ( tää on aina kompromissia eri asioiden kanssa), mutta tosiasia on, että kaikki vuotaa aina kaikkeen, mutta loppupeleissä sillä on myös puolensa.
 
Cubase 8 on varmasti hyvä softa miksaukseen. Ite oon käyttäny Cubasea alusta lähtien ja kun siihen pääsee sisään, on työskentely todella helppoa ja nopeaa. Ja varmasti ihan mikä muu tahansa tähän tarkoitukseen suunniteltu softa ajaa asiansa.
 
Zoomillahan voi itessään myös tehdä miksauksia ja siinä on efektejä ym. Mutta minä en oo jaksanut perehtyä siihen puoleen vaan käytän ainoastaan niitä 8 ekaa kanavavaa, joilla otan matskun talteen muistikortille ilman mitään kikkailuja tai prosessointia, ja muistikortilta sitte Cubaseen, sillä siinä mun workflow on ylivoimainen mihinkään muuhun verrattuna. Siis tiedän mitä teen.
 
Ja sitte tietysti tarvitte luureja, jos kerta teette päällekkäisäänityksiä. Suljetut on siihen minusta parhaat. Itse suosin AKG 271 mkII:sia, joita mulla on useita, sillä olen työskennellyt niillä niin pitkään, että tunnen ne niin hyvin , että niillä voin hyvin myöskin miksata tollasta demokamaa.
 
Tollasella Zoomilla ja siihen päälle Cubase pääsette hyvin alkuun. Ja edullisesti myös. Mutta jos on halua sijoittaa laadukkaampaan kalustoon niin mikä ettei. Ja silloin on RME äänikorttina edelleen min suositus.
 
Mutta tässähän sulle on kuitenkin pähkäiltävää varmasti muutamaksi illaksi. Päivittelehän sitte tietoja, minkälaiseen settiin päädytte ja kuinka homma skulaa.

 
Kiitoksia taas hyvistä neuvoista!
Pitänee tosiaan sulatella tietoja pari iltaa. Jos Thomannin katalogia oikein tulkitsin, niin zoom ja erikseen ostettu cubase maksaisi suunnilleen saman verran kuin tuo steibergin setti?
Päivittelen tietoja, kunhan saadaan jotain aikaiseksi.
Katsotaan kuinka äijien käy!!
 
anapena
14.04.2015 13:09:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pääsisitte muutamalla satasella, jos hankitte käytetyn 8-channel-interfacen ja vaikka satasen uuden pikkuCubasen siihen. Toki Cubasenkin voi ostaa käytettynä. Sitten kun kyllästyttää, niin Cubasen voi välirahalla päivittää isompaan. Muttajotta äänittely olisi kätevää, niin sitä varten olisi hyvä valjastaa ihan oma henkilönsä. Ja valmistautua ja testata etukäteen ennen H-hetkeä. Homma menee kuitenkin enemmän tai vähemmän munilleen ekalla kerralla, vaikka olisi miten reenannu.
Tuollainen Zoomin tapainen on paljon suoraviivaisempi vaihtoehto, siitä voi sitten siirrellä matskut jatkotyöstöä varten koneelle. Silloin riittää paljon yksinkertaisempi ja halvempi äänikortti. Zoomin mukana ja monien äänikorttien mukana tulee pikkucubase, ja ilmaisia, tai ainakin lähes, (Reaper, Presonus) softia on. Zoomeja pyörii käytettynä, itselläkin saattaisi olla yksi tiedossa.
 
Istu ja pala!
-Q-
14.04.2015 14:29:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fcb: Kiitoksia taas hyvistä neuvoista!
Pitänee tosiaan sulatella tietoja pari iltaa. Jos Thomannin katalogia oikein tulkitsin, niin zoom ja erikseen ostettu cubase maksaisi suunnilleen saman verran kuin tuo steibergin setti?
Päivittelen tietoja, kunhan saadaan jotain aikaiseksi.
Katsotaan kuinka äijien käy!!

 
No vielä sanon uudestaan kun oikein tarkistin asian: Zoomin mukana tulee Cubasen LE versio joka riittää varmasti alkuun. Täysversion tuomat lisätoiminnot ei varmasti ole välttämättömiä treenikämppädemoilussa.
 
ganesha
14.04.2015 18:19:45 (muokattu 14.04.2015 18:20:09)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Steinbergeissä on hinta-laatusuhteeltaan parhaat etuasteet ja muuntimet näissä tämän hintaluokan vehkeissä. Ja itse suosisin usb2.0-interfacen sijasta Firewire-palikkaa, esim:
 
http://www.thomann.de/fi/steinberg_firewire_audio_interfacet.html
 
-Q-
14.04.2015 22:06:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ganesha: Steinbergeissä on hinta-laatusuhteeltaan parhaat etuasteet ja muuntimet näissä tämän hintaluokan vehkeissä. Ja itse suosisin usb2.0-interfacen sijasta Firewire-palikkaa, esim:
 
http://www.thomann.de/fi/steinberg_firewire_audio_interfacet.html

 
Tässä vaiheessa FireWiren elinkaarta ei ole kyllä mitään järkeä ostaa uutta FW-only interfacea ellei siihen ole jotain vallan erityistä syytä. Jopa FW:n suurin lipunkantaja Apple alkoi jättämään liitännän pois koneistaan jo vuosia sitten.
 
Pauli Lappalainen
15.04.2015 09:28:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ganesha: Steinbergeissä on hinta-laatusuhteeltaan parhaat etuasteet ja muuntimet näissä tämän hintaluokan vehkeissä. Ja itse suosisin usb2.0-interfacen sijasta Firewire-palikkaa, esim:
 
http://www.thomann.de/fi/steinberg_firewire_audio_interfacet.html

 
Jossain vaiheessa nuo Steinbergin purkit olivat RME:n tekemiä tiedä sitten nykyisistä.
 
Firewire lienee menneen talven liityntä.
 
Ostakaa jotain. Jos hinta ei miellytä, niin tee tarjous.
Danko
15.04.2015 09:56:54
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-Q-: Tässä vaiheessa FireWiren elinkaarta ei ole kyllä mitään järkeä ostaa uutta FW-only interfacea ellei siihen ole jotain vallan erityistä syytä. Jopa FW:n suurin lipunkantaja Apple alkoi jättämään liitännän pois koneistaan jo vuosia sitten.
 
...ainoastaan korvatakseen sen Thunderbolt-väylällä, jota pitkin Firewirekin mukavasti kulkee.
 
"Ei riitä, että seurataan vain musiikkielämän työtä ja saavutuksia, vaan on jatkuvasti pidettävä silmällä kokonaisorganismia ja puututtava ajoissa virheellisen kehityksen oireisiin." - Herman Kretzchmann: Musikalische Zeitgrafen 1903
-Q-
15.04.2015 14:05:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Danko: ...ainoastaan korvatakseen sen Thunderbolt-väylällä, jota pitkin Firewirekin mukavasti kulkee.
 
Mukavasti ja vähemmän mukavasti. Aika paljon löytyy myös tarinoita jälkimmäisestä tilanteesta. Ja kun ottaa huomioon historian tuntemat FWn yhteensopivuusongelmat jo eri piirivalmistajien kesken niin tuntuu turhalta. Vaihtoehto toki kokeiltavaksi jos nurkissa on vanha FW interface mutta jos kerran on ostamassa uutta interfacea niin miksi pitäisi maalata itsensä nurkkaan kun joka koneesta löytyy se USB.
 
Henri Henri Olavi
15.04.2015 14:17:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-Q-:Ja kun ottaa huomioon historian tuntemat FWn yhteensopivuusongelmat jo eri piirivalmistajien kesken niin tuntuu turhalta.
 
Sikäli tämä ei ole käsittääkseni mikään issue enää, sillä adapteri kääntää FW->TB, jolloin vastaanottavassa päässä ei ole mitään FW-piirisarjaa.
 
Edes tätä yhtä ei ole olemassa.
-Q-
15.04.2015 18:39:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Henri Henri Olavi: Sikäli tämä ei ole käsittääkseni mikään issue enää, sillä adapteri kääntää FW->TB, jolloin vastaanottavassa päässä ei ole mitään FW-piirisarjaa.
 
Mielenkiintoinen logiikka. Eli nyt kun se FW emulointi suoritetaan sillä thunderbolt kontrollerilla, ajurilla tai kaapelissa chipillä, millä sen nyt tehdäänkään, niin siinä ei enään ole minkäänlaista virheen mahdollisuutta? Se vaan niinku toimii ihan välttämättä? Omat kokemukset tietotekniikan saralla on erilaisia mutta uskoohan jotkut joulupukkeihin ja muihin jumalolentoihin..
 
En mä itseasiassa tiedä miksi mä nyt tässä edes jankkaan. Fakta nyt kumminkin on että ko. väylä on vanha ja katoava luonnonvara. En näe järkeä sijoittaa rahaa vanhentuneeseen tekniikkaan enkä varsinkaan suositella sitä muille kun sille ei ole minkäänlaisia perusteita mutta kukin tavallaan.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «