Urmas Potkuri 15.03.2015 21:51:05 | |
---|
Kiitoksia ystävällismielisestä suhtautumisestanne ja lämmittävistä kommenteistanne. :-) Kotiuduin tienpäältä ja uutta skabaa olisi kohta tarjolla. "Too Old To Rock 'n' Roll; Too Young To Die" |
Urmas Potkuri 19.03.2015 00:13:53 | |
---|
Nyt kävi hiukan ohrasesti ton divariskaban kanssa, koska joudun huomenna reissuun yli viikoksi ja äänestys voi olla hankala järjestää, kun en oikein vielä tiedä kuinka tiukka ohjelma siellä on. Eli voisiko joku ystävällisesti järjästää äänestyksen, jollen ite ehdi tai pysty sitä eteläisestä ahriikasta saakka hoitamaan? Olisi kovin kiitollinen... Pahoillani tästä olen kyllä. "Too Old To Rock 'n' Roll; Too Young To Die" |
Vesa423 19.03.2015 17:35:37 | |
---|
Urmas Potkuri: Eli voisiko joku ystävällisesti järjästää äänestyksen, jollen ite ehdi tai pysty sitä eteläisestä ahriikasta saakka hoitamaan? Olisi kovin kiitollinen... Pahoillani tästä olen kyllä. Järkkäillään. Hyvää reissua vaan! |
Tuomo_ 29.03.2015 14:24:44 | |
---|
Kiitokset kannatuksesta. Uutta skabaa on kierrossa. Olkaa hyvä. Armon Kerjäläinen jo vuodesta 1955. |
Tuomo_ 05.04.2015 19:13:08 | |
---|
Kaikki äänestäneet ja tulokset alla, Vesa423 8p korvaoo 3p Bluestumppi 6p Sjömanni 4p EJ650 9p Armon Kerjäläinen jo vuodesta 1955. |
EJ650 05.04.2015 21:47:54 | |
---|
Uutta putkessa. |
Urmas Potkuri 10.04.2015 18:49:30 | |
---|
korvaoo: mie lopetin jo aikaa sitten koittamasta täydellistä kisavetoa, se kuolee kuitenkin viikon sisään... Oletpa jälleen aivan oikeassa, mutta kun... Onhan se tietty mahdollisen (mutta epätodennäköisen) reenauksen kannalta hyvä, kun on haasteita. Nopeat on jotenkin helpompia, niissä virheet peittyy armottomaan räpellykseen. :-D "Too Old To Rock 'n' Roll; Too Young To Die" |
korvaoo 10.04.2015 19:12:25 (muokattu 10.04.2015 19:15:33) | |
---|
Urmas Potkuri: Oletpa jälleen aivan oikeassa, mutta kun... Onhan se tietty mahdollisen (mutta epätodennäköisen) reenauksen kannalta hyvä, kun on haasteita. Nopeat on jotenkin helpompia, niissä virheet peittyy armottomaan räpellykseen. :-D mä tykkään paljon enempi hitaista, saa aikaa ajatella että jos soiittaiski asteikon tai sormituntuman vastaisesti jonkun toisen sävelen :) jostain syystä sitä ei vain tule :( tai siis tulee useinkin muttei tarkoituskella :D vielä viides editti, en mie tuolla tarkoittanu että soittaisin kaikki ekalla, ehei todellakaan, oon ite perfektionisti, mutta tiedän etten kykene virheettömään suoritukseen en millään, joten se jauhaminen pitää lopettaa joskus ja useinmiten parempi lopettaa se ennenkun alkaa ideoimaan jotain ihka outoa. kaikki paitsi on turhaa. |
Sjömanni kysyi tuossa "Divariskaba 221 äänestys" -ketjussa, että "Mikä vehjas mahtaa olla primääri mölyntuottaja?" Viime aikoina olen käyttänyt Line6 Guitar Portia Windows-ympäristössä. Guitar Port on ikivanha vehje, eikä sitä enää valmisteta. Soundit eivät ole kummoisia ja tilannetta pahentaa se, että kannettava tietokoneeni aiheuttaa ikävää sähköhäiriötä ja siksi kitarasta lähtevän surinan määrä on armoton. No, surina vaimenee olennaisesti, jos tone-potikat vääntää nollille... niin olen tehnytkin ja soundi on sen mukainen. En itsekään tykkää näistä soundeista. Äänittelisin mieluummin iPadillä - sen kanssa ei ole surinan kanssa ongelmaakaan (paitsi jos samaan aikaan laittaa kannettavan tietokoneen päälle). iPadissä käyttämäni äänikortti on kuitenkin huollossa, ollut jo melko kauan... toivottavasti se tulee pian takaisin, saa vähän miellyttävämpää soundimaailmaa sitten. |
EJ650 12.04.2015 23:15:03 | |
---|
Tulokset Vesa 1p Sjömanni 4p Kovakoo 6p Muthatrucker 6p EJ650 7p tjj2000 2p Bluestumppi 9p Urmas potkuri 13p Pätkän taustaan nappasin yhdestä EC biisistä. Onnea Urmakselle jolle vetovastuu. |
EJ650 12.04.2015 23:34:08 | |
---|
Moi, Itse olen näiden uusien härpäkkeiden kanssa vielä harjoitteliaja. Kaikkee oon kokeillu mitä sattuu käsiin saamaan. Tällähetkellä kytkentä on: Kitara-TS808-OrangeMicroTerror. Mikki(celestion 12") - M-audio fast track toimii mikin pre amppin ja siitä mikseriin -mixer(kaiku)-PC (audacity). Monitoreina M-audio aktiivi kajarit. Ei mitään jälkikäsittelyä, paitsi biisin loppuun häivytys. |
Urmas Potkuri 13.04.2015 00:57:28 | |
---|
Että sitten tälleen? Kiitokset ystävällisyydestänne ja uutta skabaa on tulilla hiukan erilaisella taustalla. Valitsin tuommoista "Americanaa" vaihteeksi. Toivottavsti kelpaa. "Too Old To Rock 'n' Roll; Too Young To Die" |
machinehead72 13.04.2015 07:06:27 | |
---|
Mistäs te voittajat noita taustoja hommaatte? Äänitättekö yleensä itse vai kopioitteko jostain? Huvittaisi osallistua, mutta pelottaa että jos voittaa ja joutuu lähteä studiota vuokraamaan:D https://soundcloud.com/machinehead72 --> Pohojanmaan räkäsintä röck n rollia! |
EJ650 13.04.2015 08:21:46 | |
---|
Netistä löytyy joitakin taustoja. Youtuben taustoja voi myös hyödyntää kun kytkee jonkun tallennuslaitteen aux out tai johokin out linjaan. 1,5min on sopiva pituus pituus. Uskon että jos voittaja ei löydä uuta matskua niin apuja löytyy. Laitat vaikka tänne kommenttia,.rohkeesti vaan mesiiin. Itse aloitin pelkällä tallennuslaitteen joka oli kajarin edessä. |
korvaoo 13.04.2015 09:07:21 | |
---|
youtubeen on olemassa downloadereitakin jos moisia uskaltaa asennella, mutta kun hakee googlesta backing tracks niin alkaa löytyä, tuota kun maustaa sopivilla lisäkkeillä, esim backing track blues, osuu jo aika paljon paremmin :) kaikki paitsi on turhaa. |
Gary Enfield 13.04.2015 12:11:26 | |
---|
|
Urmas Potkuri 13.04.2015 17:23:32 | |
---|
machinehead72: Mistäs te voittajat noita taustoja hommaatte? Äänitättekö yleensä itse vai kopioitteko jostain? Huvittaisi osallistua, mutta pelottaa että jos voittaa ja joutuu lähteä studiota vuokraamaan:D Tuossa tulikin jo hyviä neuvoja vaikka kuinka paljon, mutta jos nyt minäkin jotain täydentävää tähän horisen. :-) Kokeilin googlata tollasella "backing tracks free" ja sieltähän noita vyöryi vaikka kuinka paljon. Osa ei tietenkään ollut sitä mitä piti ja osa ei ollut laadultaan kovin hyvää kamaa, mutta silti tuli valinnan vaikeuksia niiden osalta, mitkä olivat ihan ok. Valitsin vain niitä sivustoja missä sai ladata suoraan mp3 muodossa. Suurempi ongelma on sitten sen tausta valinta. Tämä nykyinen tausta tuolla skabassa voidaa vaihtaa ilman muuta, kun se ei taida olla ihan sitä puristien tarkoittamaa "rootsia". Välistä se vain puuduttaa tää perinteinen tai sitten en vaan osaa. :-) "Too Old To Rock 'n' Roll; Too Young To Die" |
machinehead72 13.04.2015 18:18:47 | |
---|
Paljon Kiitoksia kaikille neuvoista! Nyt pitää vain kaivaa jonkinnäköiset äänitysvehkeet esiin ja ruveta soittelemaan:) https://soundcloud.com/machinehead72 --> Pohojanmaan räkäsintä röck n rollia! |
Urmas Potkuri 19.04.2015 22:27:45 | |
---|
Divari222 äänestys tulos: Kaksi erottui ja muut seurasivat matkan päästä. Erilaisia näkemyksiä ja tyylejä. Hauskaa oli noita kuunnella, ja kiitokset siitä. Voiton vei Jerry_Jones 11p, onneksi olkoon! Tyylikäs veto. Tiukasti kannassa tjj2000 9p ja ansaitut onnittelut Tervakoskele. :-) Sitten on hiukan välimatkaa ja kolmantena Vesa423 ja 4p. BT (3p) UP (3p) Seuraavan kisan vetää Jerry_Jones! "Too Old To Rock 'n' Roll; Too Young To Die" |
karik 03.05.2015 21:45:36 | |
---|
Urmas Potkuri: karik - Hieno soundi ja erilainen lähestymistapa. Putki? Muutama korostetun "raju" vibra. Ei ollut putkea, korostettua kammen käyttöä kylläkin oli. |