Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Valaise Villeä: Osa 12345 Onko kaikki Boss ACA-sarjalaiset 12,3V
1
Luuviulu
12.04.2015 13:34:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

...vaikka 9V Paristoilla toimivatkin?? Sekottaa (hieman) Kun jotkin Japsit on 12,3V ja jotkut vaan 9,6V -Ja silti molemmat toimii 9V paristoilla.
 
Tarkoittaako Japan PSA sit AINA sitä, että silloin voi huoletta laittaa sen 9V (tarkemmin 9,6V) -virtalähteen ja ei tarvitse miettiä, että tarviikohan tämäkin purkki kuitenkin 12,3V vaikka PSA -lukeekin?
 
...sanoisin, että hieman on hämmentävää tuo Boss:in politiikka ollut....... :D :D
 
-Kiitos kaikille vastaajille!! :) :)
 
tommiot
12.04.2015 13:43:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ACA = 12V
PSA = 9V
 
En nyt oikein ymmärrä mikä tässä on hämmentävää...
 
Luuviulu
12.04.2015 14:13:18 (muokattu 12.04.2015 14:13:50)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Se kun toiset sanoo, että vaikka on ACA, niin silti sopii 9V virtalähde. Tai siis 9,6V, jos pilkkua "piip", mutta mun käsittääkseni AINA kun lukee ACA, niin se on se 12,3V, VAIKKA toimiikin 9V paristolla. -Olen siis joko väärässä, tai muut niin väittävät ovat väärässä. Ois kiva tietää kumpi on väärässä, koska jos se olen minä joka olen väärässä, niin silloin saatan rikkoa pedaalini?
 
tommiot
12.04.2015 14:28:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos vaik luet läpi noi sun aiemmin aloittamat ketjut aiheesta, kun asia on jo selitetty siellä http://muusikoiden.net/keskustelu/p … ts.php?c=15&t=221108&o=0&#p11758660
 
Da Make
12.04.2015 14:32:43 (muokattu 12.04.2015 18:13:38)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Luuviulu: Se kun toiset sanoo, että vaikka on ACA, niin silti sopii 9V virtalähde. Tai siis 9,6V, jos pilkkua "piip", mutta mun käsittääkseni AINA kun lukee ACA, niin se on se 12,3V, VAIKKA toimiikin 9V paristolla. -Olen siis joko väärässä, tai muut niin väittävät ovat väärässä. Ois kiva tietää kumpi on väärässä, koska jos se olen minä joka olen väärässä, niin silloin saatan rikkoa pedaalini?
 
ACA pedaalit ei yleensä toimi oikein jos ajat sinne matalampaa jännitettä, mutta ne ei mee rikki. PSA pedaaliin kun ajat ACA virtaa niin sitä ei ole tarkoitettu kestämään korkeampaa jännitettä ja voi hajota joko heti tai ajan mittaan.
 
12,3V ACA pedaalissa on sisällä kytkentä, joka kuristaa 12v (reguloimattoman) syötön 9volttiseksi. Pedaalin saundin tekevä virtapiiri syö siis edelleen 9volttia.
 
Mutta jos käytät 9.6v virtalähdettä, kuristin/regulaattori tiputtaa jännitteen alle käyttökelpoisen; pedaali menee päälle, ledi on himmeä ja saundi voi olla vääristynyt jos tulee ollenkaan läpi.
 
edit:
 
Sillä ei pitäisi olla merkitystä, kuka on oikeassa, kuka on väärässä vaan että itse ymmärtää tilanteen perustuen faktoihin. Virtalähteiden ei pitäisi olla tunneasia eikä kenenkään muusikon jokasunnuntainen päänvaiva.
 
Katso omat plussasi täältä! "Vedetään sisään tai ulos muttei REAMPATA !"
Luuviulu
12.04.2015 15:17:29 (muokattu 12.04.2015 15:19:18)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostan useammin pedaaleja, kuin laitan niitä päälle ja kun kaikissa ei tule nykyään manuaaleja mukana, niin ei aina pysy peräs. Voi olla että olen montaakin samaa asiaa kysynyt täällä ja en vaan muista aina että olenko edes kysynyt sitä kysymystä, kun noita kitaroitakin tuppaa olemaan lähemmäs 100kpl ja osa projekteja ja pedaaleja n.200kpl ni ei vaan pysy aina peräs, että muistais mitä on kysynyt.
 
-Kiitos tuolle yhdelle, joka selitti asian todella hyvin, te muut turhanmussuttajat, noh, joo, jääköön sanomatta...
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «