Aihe: Hei, ostin jälleen kerran kitarakamaa!
1 2 3 4 5493 494 495 496 497 498 499 500 501
sustain65
05.04.2015 11:56:31
FrankComa: Mistä ostit sabra cadabran ja paljon köyhdyit. Itekin oon aatellu hankkia ko. pedaalin.

Olin laiska ja ostin Custom Soundsilta uutena, köyhdyin sen mitä moisesta pyytävät.
Gabe
05.04.2015 19:43:55
RaskasMielinen: No niin:) Powerball on ensimmäinen "oikea" vahvistimeni ja edelleen talossa. Vahvistinten ostamisen olisi voinut lopettaa siihen. Siitä löytyy kyllä aika lailla aivan kaikki. Ainoastaan high gain -soundin erottelevuudessa on sanomista, mutta sitä varten on pedaaleja. Tämän vahvistimen efektiloopilla tekee oikeastikin jotakin. Lisäksi plussaa kanavakohtaisesta volumesta, jolla on helppo säätää kanavien välinen volume-ero pois tai mieleisekseen. Kaksi jalkakytkimellä ohjattavaa master-volume on yhtä kuin boostaamisen helppous. Myös vahvistimen oma noise gate on jotain mitä arvostan. 100 wattinen jyrä, joka toimii sopivan kaapin kansaa vaikka kotona ilman keinokuormaa. Aivan loistava studiotyöskentelyyn. Jos keikkailisin ja kaikki genret pitäisi onnistua, niin: tämä.

Itse olen yleensä aika allerginen monille säätimille, mutta tässä nämä tuntuu jotenkin tosi loogisilta ja toimivilta. Oli haussa treenikselle riittävän monipuolinen pysyvä asukki ja luulen että sellaisen sain. :) Millaisilla kaapeilla olet tuota käyttänyt? Yllätti muuten miten hyvältä tämä kuulostaa ihan hiljaisillakin äänenpaineilla, vaikka sillä ei nyt tässä kohtaa ole väliä. Kiva kuitenkin.

Snapo: Hieno homma mikäli moderni saksalainen miellyttää, muuten sulla taitaa olla vähän perinnehenkisempää osastoa talossa? Onhan voimapallossa ainakin vipuja mitä väännellä, eikös siinä ole joka kanavalle omat säätimet. Itsellä tosiaan jäi aikoinaan hieman steriili kuva nupista, en tiiä olisiko tilanne eri jos nyt saisi testata. Muutamia klippejä kattelin mutta ei ihan osunu itelle mutta onneks jokainen saa valita välineensä.

Jos joku Engl kiinnostaisi niin olis varmaankin uudempi Invader mutta onneksi pärjää kevyemmälläkin kalustolla. Myin alkuvuodesta e530:n ja hommasin tilalle H&K Statesman Dual EL84 mistä irtoaa helkutin hyvä puhdas ja tuo syö ihan kiitettävästi purkkeja. Seuraavana vähän houkuttelisi Bognerin punainen.

Joo, onhan nuo vissiin olleet aina vähän perinnehenkisempiä. Kuten soittamani musiikkikin. Ehkä tämä siksi tuntuu niin virkistävältä. :) Tosin alan pelkäämään että minussa asuu joku piilometallimies, mesakin löytyy nimittäin. Jos en pidä varaani niin tuonne ilmestyy joku hevikirves vielä joku kaunis päivä. :D Noh, enpä minä Mesalla ja Englilläkään kyllä mitään deat metallia väännä. Mutta joo, makuja on monia. Itselleni taas ei Statesman iskenyt yhtään kun testasin sellaista comboversiota Powersoundsilla. :) Volan alkupään puhtaat oli ihan jees mutta muuten se oli kyllä kamala. Ehkä toimii juuri pedaalialustana parhaiten, ei se kyllä hinnan kiroissa ollut.
RaskasMielinen
05.04.2015 20:22:04

Gabe: Itse olen yleensä aika allerginen monille säätimille, mutta tässä nämä tuntuu jotenkin tosi loogisilta ja toimivilta. Oli haussa treenikselle riittävän monipuolinen pysyvä asukki ja luulen että sellaisen sain. :) Millaisilla kaapeilla olet tuota käyttänyt? Yllätti muuten miten hyvältä tämä kuulostaa ihan hiljaisillakin äänenpaineilla, vaikka sillä ei nyt tässä kohtaa ole väliä. Kiva kuitenkin.

Powerballin kontrollit eivät ole niin herkät kuin esim. Mesojen (omakohtaisia kokemuksia tosin vain Rectosta ja Stiletosta). Soundien ruuvaaminen omaan korvaan kohdilleen on siten helppoa ja nopeaa lukuisista säätimistä huolimatta.

Mulla on Powerballin kaverina Marsun 1960A, jossa on orkkis g75t -elementit. Myöskin V30 -elementit toimii oikein hyvin. Makuasioita. Jotkut hehkuttavat edellämanittujen kombinaatiota. Kun jaksaisin, niin vaihtaisin omaan em. kaappiini kaksi elementtiä juuri V30:iin ja nimenoman niin, että voi kytkimellä valita joko-tai - tai sitten sekä-että. ENGL käyttää omissa kaapeissan muistaakseni V60-elementtejä. Niistä mulla ei ole kokemusta.

Powerballin soundi/soundit ovat nimen omaan sen etuasteessa ja siksi se toimii hyvin hiljaisellakin äänenpaineella.

Tietysti vahvistinvalmistajat ovat valinneet kullekin tuotteelleen tietyn imagon. Se että jollain vahvaimella voi soittaa ilman pedaaleja jotain "äärimetallia", ei kuitenkaan välttämättä kerro siitä läheskään kaikkea. Rectohan nyt on toinen klassinen esimerkki tästä (muistaakseni joidenkin country-muusikoidenkin suosikki).

Uusin tuttavuus mulla on Fender Machete, jonka lunastin taannoin aivan levottomalla pilkkahinnalla uutena eräästä musiikkiliikkeestä. Sitäkin markkinoitiin (valmistus lopetettu) nimenomaan high gain -jyränä (jona ja liian kalliina se jäi kauppojen hylyille, koska Fender-logo ei juuri kiihota matellifanaatikkoja) ja onhan siinä gainia "tarvittaessa" aivan levoton määrä - mutta mitäpä soundia siitä ei löytyisi (kanavakohtaiset "notch"-säätimet jne. ym.). Machete uhkaa meillä jopa Powerballin jäämistä taloon, paitsi että Powerballissa on yksi soundi, jota en ole onnistunut saamaan aikaiseksi millään muulla -> Menköön nyt näin pääsisäisen "kunniaksi" (ja pahoitteluni, taas kerran, päälleliimatusta rumpukoneesta):

https://www.youtube.com/watch?v=4PkiOCbqvZI

Puheenollen Powerballin monipuolisuudesta:

https://www.youtube.com/watch?v=ivAjIq8D0Vo
Kousi
05.04.2015 22:46:33 (muokattu 05.04.2015 22:47:07)
Gabe:
Itselleni taas ei Statesman iskenyt yhtään kun testasin sellaista comboversiota Powersoundsilla. :) Volan alkupään puhtaat oli ihan jees mutta muuten se oli kyllä kamala. Ehkä toimii juuri pedaalialustana parhaiten, ei se kyllä hinnan kiroissa ollut.

Testasitko tuota Dual EL84:sta? Statesmanejakin on aika montaa eri mallia jotka eroavat hieman saundillisesti, mutta mielestäni ovat suoraan sellaisia vahvareita jotka toimivat nimenomaan ilman pedaaleita mainiosti. Toki riippuen pedaaleista voi niilläkin saada hyviä tuloksia aikaan. Yhtä mallia lukuunottamatta kaikki ovat olleet omistuksessa (nuppi vieläkin), ja väittäisin että jos noista ei saa juuri mitään järkevää saundia irti niin ensiksi kannattaa hakea vikaa kitarasta ja sitten soittajasta :) Hintaansa nähden mielestäni varsin hyväsaundisia koneita hyvillä ominaisuuksilla. Toki makuja on monia, ei siinä mitään.
Gabe
05.04.2015 23:12:11
Kousi: Testasitko tuota Dual EL84:sta? Statesmanejakin on aika montaa eri mallia jotka eroavat hieman saundillisesti, mutta mielestäni ovat suoraan sellaisia vahvareita jotka toimivat nimenomaan ilman pedaaleita mainiosti. Toki riippuen pedaaleista voi niilläkin saada hyviä tuloksia aikaan. Yhtä mallia lukuunottamatta kaikki ovat olleet omistuksessa (nuppi vieläkin), ja väittäisin että jos noista ei saa juuri mitään järkevää saundia irti niin ensiksi kannattaa hakea vikaa kitarasta ja sitten soittajasta :) Hintaansa nähden mielestäni varsin hyväsaundisia koneita hyvillä ominaisuuksilla. Toki makuja on monia, ei siinä mitään.

Muistaakseni se oli tuollainen EL84 versio, 1x12 combo se oli. Voi olla että se kitarakin oli huono, ehkä myös nuppiversio olisi toiminut paremmin jonkun hyvän 2x12 kaapin kanssa. Hätäisesti testasin ja jäi mieleen että ihan kivat puhtaat mutta muuten ei niin vakuuttanut. Ei se ihan susipaska ollut mutta on niitä huomattavasti parempiakin comboja tullut kokeiltua. Ei se kallis toisaalta ollut, joku alle 800e muistaakseni. Mutta kuten sanottu, ei se testikitarakaan mikään hyvä ollut. Olin hakemassa BKP:n mikkejä ja räpeltelin vähän kun aikaa oli.
Snapo
06.04.2015 10:49:15
Gabe: Muistaakseni se oli tuollainen EL84 versio, 1x12 combo se oli. Voi olla että se kitarakin oli huono, ehkä myös nuppiversio olisi toiminut paremmin jonkun hyvän 2x12 kaapin kanssa. Hätäisesti testasin ja jäi mieleen että ihan kivat puhtaat mutta muuten ei niin vakuuttanut. Ei se ihan susipaska ollut mutta on niitä huomattavasti parempiakin comboja tullut kokeiltua. Ei se kallis toisaalta ollut, joku alle 800e muistaakseni. Mutta kuten sanottu, ei se testikitarakaan mikään hyvä ollut. Olin hakemassa BKP:n mikkejä ja räpeltelin vähän kun aikaa oli.

Jooh. Säröpuolella mielestäni laite on omimmillaan rokissa ja sitä kevyemmässä. Kyllä se on hoitanut keikoillakin Bon Jovit ihan uskottavasti mutta sitä rankempaan särön luonne ei mielestäni sovellu. Onneks mulla on purkit tätä varten.

Oon jossain aiemmin maininnu, mutta olin ihan pirun yllättyny miten ison soundin tommosesta umpinaisesta 1x12 voi saada. Jostain syystä tykkään paljon enemmän mitä tuota edeltävä Orangen PPC 212 oli.

800e varmaankin uutena? Torilla noita liikkuu johonkin 500 pintaan.
"Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin."
Laulava Kylätohtori
06.04.2015 11:01:09
Snapo: 800e varmaankin uutena? Torilla noita liikkuu johonkin 500 pintaan.

Pyytää kyllä, mutta meneekö noita ikinä tuohon hintaan? Omani ostin 300 ja yritin myydä hieman päälle 300, mutta loppu viimeksi taisi mennä kakkosella alkavalla summalla....

Olihan se hyvä vahvari sinänsä, mutta omistin silloin jo Bluetonen, joten meni samoin tein myyntiin. Muistelisin, ettei ollut hiljaisilla volumeilla parhaimmillaan. Saatan olla väärässäkin...
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
Snapo
06.04.2015 13:49:28
Laulava Kylätohtori: Pyytää kyllä, mutta meneekö noita ikinä tuohon hintaan? Omani ostin 300 ja yritin myydä hieman päälle 300, mutta loppu viimeksi taisi mennä kakkosella alkavalla summalla....

Olihan se hyvä vahvari sinänsä, mutta omistin silloin jo Bluetonen, joten meni samoin tein myyntiin. Muistelisin, ettei ollut hiljaisilla volumeilla parhaimmillaan. Saatan olla väärässäkin...

Eiköhän päälle 400e pitäis olla ihan passeli hinta kun uutena myytiin vissiin lähempänä tonniakin. Se vaan että kallistuuko usein tuon osaston vahvareissa F-osastoon esim. hot rod deluxe? Ihan hissunkissun yövolumella soundi on tumma mutta mielestäni kirkastuu melko nopeasti. Naapurisopu pitäisi säilyä. Toisaalta itsellä se on säilynyt vaikka olisikin enemmän luukuttanut, tai eivät ole uskaltaneet tulla sanomaan :D
"Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin."
Sarko
08.04.2015 17:10:58
FYA Electronicsin EFF Fuzz saapui.
"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart
kekkuliheikki
08.04.2015 19:01:35
Ostiko joku saatana taalta Peavey Vandenberg customin. Oli liikaa duunikiireita ja missasin.

Nyt pitaa heti ilmoittautua ja myyda se minulle!
En allekirjoita.
stratobuster
08.04.2015 19:53:10 (muokattu 08.04.2015 19:55:53)
Ibanez TS mini.
http://www.ibanez.co.jp/products/u_ … 6&series_id=153&effect_id=2
On muuten söpö ilmestys Polytune minin ja Ditton välissä :-)
Morri
08.04.2015 20:17:26
Bluetone Bugaboo meni tänään tilaukseen, pakkohan se oli, sen verran vakuuttava laite kyseessä. Nyt vain odotellaan kuukaudesta kahteen...odottavan aika on pitkä.
Believe those who are seeking the truth. Doubt those who find it. André Gide
Gabe
08.04.2015 21:41:20
Morri: Bluetone Bugaboo meni tänään tilaukseen, pakkohan se oli, sen verran vakuuttava laite kyseessä. Nyt vain odotellaan kuukaudesta kahteen...odottavan aika on pitkä.

Arvasin että sorrut pian. :D On päässyt Bluetonen jono tosiaan vähän venähtämään, mutta hyvähän se vain on että hommia piisaa.
TTV
09.04.2015 06:54:42
Morri: Bluetone Bugaboo meni tänään tilaukseen, pakkohan se oli, sen verran vakuuttava laite kyseessä. Nyt vain odotellaan kuukaudesta kahteen...odottavan aika on pitkä.

Hyvä valinta! Otitko se normiversion 2x päätteellä vai tuliko Customointia?
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Morri
09.04.2015 08:37:02
TTV: Hyvä valinta! Otitko se normiversion 2x päätteellä vai tuliko Customointia?

2x pääte 6L6-putkilla juu ja melkolailla normiversiolla mennään,niin hyvältä se demonuppi kuulosti sellaisenaan. Ainoastaan clean-kanavalle tulee erillinen bright-kytkin lisänä. Ei mahda mitään, kyllä minussa metallimies nyt ja aina asuu eli sen osaston on löydyttävä vahvistimesta myös ilman pedaaleita :)
Believe those who are seeking the truth. Doubt those who find it. André Gide
Stalkah
09.04.2015 09:22:12

Temppuileva Bad Cat Siamese Drive lähti takaisin ja tilalle tuli Xotic EP Booster. Bad Catin spedun kohdalla poikkeus taitaa lähinnä vahvistaa säännön (tuo heidän spedunsa oli huonosti toimivaa itämaan rojua, vaikka vahvarit on rautaa), mutta EP vaikuttaa kyllä pirun hyvältä ja rehelliseltä pikku boosterilta. Omassa setupissani se löys aika nopsaa paikan efektiloopista, jota kautta se boostaa valmiiksi säröytynyttä signaaliakin kohtuu hyvin.
Tyhjillään näitä sulkapäitä tuhdot kanootin
johanssen
09.04.2015 12:41:11

Stalkah: Temppuileva Bad Cat Siamese Drive lähti takaisin ja tilalle tuli Xotic EP Booster. Bad Catin spedun kohdalla poikkeus taitaa lähinnä vahvistaa säännön (tuo heidän spedunsa oli huonosti toimivaa itämaan rojua, vaikka vahvarit on rautaa), mutta EP vaikuttaa kyllä pirun hyvältä ja rehelliseltä pikku boosterilta. Omassa setupissani se löys aika nopsaa paikan efektiloopista, jota kautta se boostaa valmiiksi säröytynyttä signaaliakin kohtuu hyvin.

Pirun hyvä pikku purkki. Mullakin on ollu se jo pari vuotta loopissa eikä oo ees käyny mielessä vaihtaa sitä mihinkään muuhun.
asialliset hommat hoietaan, muuten ollaan ku ellun kanat...
rivo setä
09.04.2015 22:57:12
Custom shopin Fender Jazzmaster tuli tänään hommattua. On tää vaan niin hienoa;)
Hämmästyttävän monipuolinen kitara verrattuna esim. jaguaariin. Loistava peli!
johanssen
13.04.2015 16:17:37

Kaveriksi faded Cherrylle ES-335 faded Black. Veikkaan, että tulevat hyvin juttuun.
asialliset hommat hoietaan, muuten ollaan ku ellun kanat...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)