Marley 09.04.2015 10:52:56 | |
---|
Tuli lievennettyä Tele GASia Tokai ATE-33 Humbucker kepukalla. Erittäin positiivinen yllätys kun heti aamusta sain kätösiini tuon. Kiinan pojat viimeistelleet kitaran niin ettei ole mitään huonoa sanottavaa. Mikithän näissä nyt ehkä vois olla hiukan paremmatkin, mutta kivalta soundaa näinkin. Kaulassa siis humppari. Väri naturaali. Hieno on! |
valtsujackson 10.04.2015 14:26:39 | |
---|
Marley: Tuli lievennettyä Tele GASia Tokai ATE-33 Humbucker kepukalla. Erittäin positiivinen yllätys kun heti aamusta sain kätösiini tuon. Kiinan pojat viimeistelleet kitaran niin ettei ole mitään huonoa sanottavaa. Mikithän näissä nyt ehkä vois olla hiukan paremmatkin, mutta kivalta soundaa näinkin. Kaulassa siis humppari. Väri naturaali. Hieno on! Tilasin ite kans saman kepukan viikko takapperin mutta perkeleet musamaailmassa lähettivät vahingossa singlecoil version mulle >:( piti lähettää takaisin ja nyt taas odotella että oikea skeba saapuu. Hyvä kuitenkin tietää jo etukäteen että kyseessä tulee olemaan hyvä kitara. |
valtsujackson: Tilasin ite kans saman kepukan viikko takapperin mutta perkeleet musamaailmassa lähettivät vahingossa singlecoil version mulle >:( piti lähettää takaisin ja nyt taas odotella että oikea skeba saapuu. Hyvä kuitenkin tietää jo etukäteen että kyseessä tulee olemaan hyvä kitara. Juu. Aika ohut kaula tuossa, siitä ehkä vähän miinusta. Tosin makuasiahan se on. Mutta noin laadullisesti ainakin meikäläisen kohdalle sattunut yksilö on hyvä. |
johanssen 11.04.2015 00:55:05 | |
---|
Mulla on tällä hetkellä Aurora T-Stylessä hyvinkin perinteiset ja kirkkaat Aurora Chili mikit. Alun perin tää skeba oli tarkoitus pyhittääkin perinne henkiseen fiilistelyyn, mutta kun se on niin perkeleen hyvä soittaa, on se vallannu nyt tilaa tuolta räkärock-sektoriltakin. Ja silloin kyllä kaivattais pikkusen lisää räyhäisää luonnetta mikkisektoriin. Tsekkaillu ja miettiny asiaa oon ja huomio on kiinnittyny nyt tollaseen Dimarzion Area Hot T-settiin. Onko noista hyvää tai huonoa palautetta antaa. Hevanderia en vedä - Punkrockpoppia kyllä. asialliset hommat hoietaan, muuten ollaan ku ellun kanat... |
Gabe 11.04.2015 00:58:33 | |
---|
johanssen: Mulla on tällä hetkellä Aurora T-Stylessä hyvinkin perinteiset ja kirkkaat Aurora Chili mikit. Alun perin tää skeba oli tarkoitus pyhittääkin perinne henkiseen fiilistelyyn, mutta kun se on niin perkeleen hyvä soittaa, on se vallannu nyt tilaa tuolta räkärock-sektoriltakin. Ja silloin kyllä kaivattais pikkusen lisää räyhäisää luonnetta mikkisektoriin. Tsekkaillu ja miettiny asiaa oon ja huomio on kiinnittyny nyt tollaseen Dimarzion Area Hot T-settiin. Onko noista hyvää tai huonoa palautetta antaa. Hevanderia en vedä - Punkrockpoppia kyllä. Jos kuumista telemikeistä puhutaan niin katso ihmeessä myös Bare Knuckle Pickups Piledriver. |
valtsujackson 12.04.2015 11:14:55 | |
---|
Marley: Juu. Aika ohut kaula tuossa, siitä ehkä vähän miinusta. Tosin makuasiahan se on. Mutta noin laadullisesti ainakin meikäläisen kohdalle sattunut yksilö on hyvä. Mites se lakkaus siinä kaulassa ja otelaudassa? onko satiini vai high gloss? Siinä normi versiossa jonka ne mulle lähetti näytti olevan satiini pinta joka yllätti koska muistaakseni yleensä Tokai skeboissa on ollut tosi paksu kiiltävä lakka kerros. |
Marley 12.04.2015 18:20:17 | |
---|
valtsujackson: Mites se lakkaus siinä kaulassa ja otelaudassa? onko satiini vai high gloss? Siinä normi versiossa jonka ne mulle lähetti näytti olevan satiini pinta joka yllätti koska muistaakseni yleensä Tokai skeboissa on ollut tosi paksu kiiltävä lakka kerros. Satiini on molemmin puolin kaulaa. Oikein mukava soittaa. |
valtsujackson 14.04.2015 22:07:30 | |
---|
Tänään tuli Tokai ATE-33 Humbucker taloon ja täytyy kyllä sanoa että viimeistely on erittäin siisti. Erityisesti nauhan päät on hyvin hiottu ja kaulan satiini viimeistely on erittäin mukavan tuntuinen kourassa. Pieksee kyllä mexico telet ja stratot mitä on tullut koitettua. Suosittelen. |
rosberg 14.04.2015 23:00:54 | |
---|
onko tää joku ikäkysymys, mutta mä en enää tykkää kuumista mikeistä. normaaleilla saa sen lujempaa (kuin omaa poikaa) lyömällä kyllä paremmin ja dynamiikka toimii. Ja soitan ihan kaikkia musiikkityylejä. Ainoastaan jos mikki soundaa huonolle, niin sitten niitä vaihdellaan (ja on vaihdeltu). http://cheepthrillguitar.blogspot.fi/ |
Gabe 14.04.2015 23:02:22 | |
---|
valtsujackson: Pieksee kyllä mexico telet ja stratot Ja taas piestään. :( |
Alfons Åberg 15.04.2015 12:07:51 | |
---|
rosberg: onko tää joku ikäkysymys, mutta mä en enää tykkää kuumista mikeistä. normaaleilla saa sen lujempaa (kuin omaa poikaa) lyömällä kyllä paremmin ja dynamiikka toimii. Ja soitan ihan kaikkia musiikkityylejä. Ainoastaan jos mikki soundaa huonolle, niin sitten niitä vaihdellaan (ja on vaihdeltu). En pidä minäkään, enkä oikeastaan ole mihinkään kitaraan kaivannut kuumia mikkejä. Toki joidenkin 6 kilo-ohmin stratomikkien kanssa tulee hurinaongelmat vastaan jos kitara pitää miksata pintaan, mutta normaaliin soittoon mun mielestä suht pienitehoiset mikit ja tarvittava lisäpotku sitten eq:lla tai soundia värittämättömällä linjaboosterilla. "Linkkejä artikkeleihin tai tutkimuksiin, joissa Hulkon muusikon uran näytöt todetaan merkittäviksi" -Jazzmies |
valtsujackson 16.04.2015 08:41:30 | |
---|
Gabe: Ja taas piestään. :( Kyllä mehico kepakoitten nauhanpäät kaipaakin vähä pieksemistä. |
Muovinen 16.04.2015 10:19:29 | |
---|
rosberg: onko tää joku ikäkysymys, mutta mä en enää tykkää kuumista mikeistä. Sama homma. Tullu todettua, että lopputulos on monesti parempi, kun siihen lopulliseen soundiin varsinkin säröillä mennään asteittain, eikä ammuta signaalia tukkoon heti alussa. Lisäksi plekutyöskentelystä tulee paljon antoisampaa. Mulla on kaikissa kitaroissa aika miedot mikit nykyään. |
Alfons Åberg 16.04.2015 18:11:02 (muokattu 16.04.2015 18:11:38) | |
---|
Muovinen: Sama homma. Tullu todettua, että lopputulos on monesti parempi, kun siihen lopulliseen soundiin varsinkin säröillä mennään asteittain, eikä ammuta signaalia tukkoon heti alussa. Lisäksi plekutyöskentelystä tulee paljon antoisampaa. Mulla on kaikissa kitaroissa aika miedot mikit nykyään. Toistan taas itseäni, mutta mikäli signaali on "pakko" saada tukkoon heti nollasta lähtien, riittävän monella taajuuskaistalla ja värittämättömällä boostilla oleva eq hoitaa saman asian ja monesti monipuolisemmalla soundivalikoimalla kuin kuumat mikit. "Linkkejä artikkeleihin tai tutkimuksiin, joissa Hulkon muusikon uran näytöt todetaan merkittäviksi" -Jazzmies |
weelie 19.05.2015 16:03:44 | |
---|
Gabe: Ja taas piestään. :( Muttei sentään mennen tullen, että kehitystä kai tämäkin. http://pickingjjcale.blogspot.com/ |
fenkkuvanhus 19.05.2015 21:07:14 (muokattu 20.05.2015 06:39:02) | |
---|
.... |
Juzpe 04.06.2015 15:28:00 | |
---|
|
RJU 24.06.2015 12:36:40 | |
---|
Hommasin telkopion. Soitan pajon sormipikkausta, josta nousi kysymys. Miten tuollainen 6-palainen talla ja vanhanmallinen 3-palainen tuhkakuppitalla eroavat oikean käden osalta pikkauksessa? Olkean käteni totuttelu pitempään soittamiseen 6-palaisella vie näemmä ainakin tovin ja mietin tallan vaihtoa. |
RJU 01.07.2015 12:27:33 (muokattu 01.07.2015 14:55:56) | |
---|
^Vastaan itse. 6-palaisen tallan säätöruuvit paksummilla kielillä kävivät oikean kämmenen syrjään, joten vaihdoin 10 mm ruuvit 8 mm ruuveihin ja ongelma ratkesi ilman tallan vaihtoa. Ruuvit eivät nyt nouse esiin eivätkä raavi kämmenen syrjää. Hintaakaan ei juuri tullut. Telecaster-foorumilla on sivutolkulla juttua perinteisen tuhkakupin erosta kolmella tallapalalla tai kuudella tallapalalla ilman tuhkakuppia olevaan 6-palaiseen, mutta soittotuntumaa ei keskustelussa juuri sivuta. |
jomppu 03.07.2015 15:41:30 | |
---|
Onko mahdollista saada telen tallamikki saundia vähemmän kirkkaaksi kondensaattorin arvoa muuttamalla? Ja samallahan muuttuu tietysti kaulamikin saundikin, eikö vaan? Kysyn kun minulla on am std tele vakio mikeillä, muuten ihan passelit mikit moneen hommaan, mutta säröä jos (ja kun) on, niin tallamikin saundi on kyllä omaan korvaani turhan kirkas, tai kirskuva. Tonella säätämällä saa kyllä helpotusta, mutta vähän siitä saundista sitten häviää "meininkiä". |