Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kenellä on oikeasti pitopelejä?
1 2 3 4 57 8 9 10 11
johanssen
10.04.2015 01:02:40
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on kaksi: Peterson StroboStomp2 ja Peterson Classic. Muut kamat vaihtuu ympäriltä, mutta noi on ja pysyy. Ja jos hajoais, niin uutta samanlaista tulis tilalle.
 
Löytyykö muilta oikeita pitopelejä vai onko kaikki uhrattavissa kamarunkkauksen alttarilla?
 
asialliset hommat hoietaan, muuten ollaan ku ellun kanat...
hallu
10.04.2015 01:16:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on kaikki pitopelejä vahvistimia myöten. Tai kaksi on vielä ylitse muiden, mutta en noista muistakaan taida enää luopua ja koska olen päättänyt etten osta kitaraa enää luopumatta jostakin vanhasta, niin kitararunkkausajat ovat sitten takana.
 
Pedaaleja en ole aikeissa myydä, mutta varmaan kaksi pedaalia pitäisi vielä ostaa meinaan tremolo ja wahi. Sitten se varmaan olisi siinä tuo kattaukseni. Ei sitä varmaan enää paremmaksi saa.
 
Olisipa jo kevät
johanssen
10.04.2015 01:29:09
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Mulla on kaikki pitopelejä vahvistimia myöten. Tai kaksi on vielä ylitse muiden, mutta en noista muistakaan taida enää luopua ja koska olen päättänyt etten osta kitaraa enää luopumatta jostakin vanhasta, niin kitararunkkausajat ovat sitten takana.
 
Pedaaleja en ole aikeissa myydä, mutta varmaan kaksi pedaalia pitäisi vielä ostaa meinaan tremolo ja wahi. Sitten se varmaan olisi siinä tuo kattaukseni. Ei sitä varmaan enää paremmaksi saa.

 
Sulla on hienosti asiat. Pyrkimys toki tuohon suuntaan on itsellänikin. Saapi vaan nähdä, riittääkö tämä maallinen vaellusaikani tuollaiseen seestymiseen.
 
asialliset hommat hoietaan, muuten ollaan ku ellun kanat...
machinehead72
10.04.2015 06:19:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse en usko että pääsen koskaan tuohon tilaan, vaan olen tuomittu kiertämään kaikki maailman soittovehkeet läpi.. Toisin sanoen _aina_ tulee jotain mielenkiintoista ja uutta vastaan mitä pitäisi päästä häpistelemään:D
Noh, ehkä se on se elämän tarkoitus:D
 
https://soundcloud.com/machinehead72 --> Pohojanmaan räkäsintä röck n rollia!
TTV
10.04.2015 06:34:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on kitarapuolella selkeästi kolme pitopeliä:
1. Ihka ensimmäinen sähkökitarani, puhkinussittu Sledgehammerin stratokopio, tunnearvoltaan korvaamaton
2. Ensimmäinen Ibanezin RGA121 kitarani, kerrassaan loistava yksilö
3. Amfisoundin TTV-7 Custom, itselle tehty.
 
Vahvistinpuolella selkeästi:
1. Ensimmäinen Bluetone Custom TTV One Louder, itselle tehty
2. Toinen Bluetone Custom TTV Even Louder, itselle tehty
3. Bluetone Bugaboo, ensimmäinen laatuaan, itse kehityksessä mukana
4. ENGL Savage, kantapään kautta opittu, ei voi luopua
 
Monesta muustakin kitarasta ja vahvistimesta olen pitämässä kiinni, mutta niihin ei noin selkeitä tunnesiteitä ole.
 
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
MikaHekkanen
10.04.2015 07:40:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei ole olemassa muita kuin pitopelejä.
Artist
10.04.2015 07:44:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on joku akustinen Ibanez ollut kohta 22 vuotta, eli suurimman osan elämästäni.
 
Sähkökitaroita on tullut ja mennyt, mutta näistäkin (itselleni) uusin on ollut mulla yli neljä vuotta ja vanhin 9 vuotta.
 
Vanhin vahvistin mulla on ollut 21 vuotta, pedaaleista ym. en tiedä kun en juuri nyt muista mitä löytyy.
 
"They tell me, but I tell them, I do it my way and I always will"
Genitalripper
10.04.2015 08:13:30 (muokattu 10.04.2015 08:15:53)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Mulla on kaikki pitopelejä vahvistimia myöten. Tai kaksi on vielä ylitse muiden, mutta en noista muistakaan taida enää luopua ja koska olen päättänyt etten osta kitaraa enää luopumatta jostakin vanhasta, niin kitararunkkausajat ovat sitten takana.
 
Tämä on aika paha paikka, mä nimittäin päätin samoin ja nyt on käsissä sen verran hyvät kitarat ettei mistään viitsisi luopua, mutta uusiakin tekisi mieli aina tasaisin väliajoin. GASittelu on entistä tukalampaa, kun sen lisäksi ettei niitä himoitsemiaan laitteita saa, on mukana myös tuska siitä että joutuu miettimään minkä muka laittaisi eteenpäin.
 
E: Tähän olen muuten ehkä luonut hätäratkaisuna pedaalilaudan kokoamisen, nythän noihin on nimittäin mennyt jo sen verran rahaa että kaiken eteenpäin laittamalla saattaisi jotain järkevää saada ostettuakin. Pienet purot ja niin edespäin. Vahinkoko?
 
Rämppy
10.04.2015 08:58:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla ei oo pitopelejä. Kaikki tavara on myytävissä, jos hinta on mulle hyvä.
 
Saahan sitä sanoa.
Numb
10.04.2015 08:59:30
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rämppy: Mulla ei oo pitopelejä. Kaikki tavara on myytävissä, jos hinta on mulle hyvä.
 
Vähän niinku näin. Toisaalta voisi sanoa, että kaikki ovat pitopelejä juuri nyt, vartin päästä ehkä ei.
 
Sävelet ja sanat, kitara ja laulu: Dunnet Head "Dunnet Headin musa on parhaiten kuvattavissa silleen, että se muistuttaa sitä kuin suomalaiset aikuisrokkarit kirjoittais irlantilaisia juomalauluja." - Arttu
J.Nikkanen
10.04.2015 09:00:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pitopelinä taitaa olla tuo Ibanezin SR910 basso. Muuta tavaraa on tullut ja mennyt mutta tuo vaan on pysynyt ja pysyy varmasti vastaisuudessakin. Ostin uutena vuonna 1998, joten onhan se jo hetken aikaa ehtinyt mulla olla.
 
Artist
10.04.2015 09:02:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rämppy: Mulla ei oo pitopelejä. Kaikki tavara on myytävissä, jos hinta on mulle hyvä.
 
Toisaalta näinkin. Noista vanhimmista romuistani en vaan usko saavani hyvää hintaa, ja poiskaan ei viitsi heittää... :)
 
"They tell me, but I tell them, I do it my way and I always will"
Laulava Kylätohtori
10.04.2015 09:14:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eka kunnon sähkökitara eli 2001 uutena ostettu Tokain strato. Eipä ole yksikään kitara ennen tai jälkeen sopinut omaan tassuun ja korvaan yhtä täydellisesti. Esim. tuo nykyinen AVRI on tietyiltä osin sinänsä parempi ja soi todella hienosti, mutta omiin subjektiivisiin tarpeisiin tuo Tokai on ykkönen. Ehkä olemme vain kasvaneet yhteen, mutta toisaalta tuskin sitä olisi tapahtunut, ellei tuo olisi juuri itselle sopiva kitara...
 
Tokai on vähän kuin soittaisi hyvistä stereoista täydellistä musiikkia ja AVRI on kuin soittaisi täydellisistä stereoista hyvää musiikkia...
 
Toinen on Bluetonen Dusty Road. Eipä ole parempaa vahvaria vastaan tullut. Eka oma custom ja siitä en luovu.
 
Kyllä sitä aina tekee mieli testailla jotain uutta, vaikka olisi minkälaiset kamat tahansa. Ainakaan oma testausinto ei tule siitä, etteikö nykyinen soundi olisi ns. täydellinen. Vaikka en keksi mitään parannettavaa ja soundi on loistava, niin silti on hauska testata uusia vermeitä...
 
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
Decadetroll
10.04.2015 09:28:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei sellaista olekaan, mitä ei gas-päissään tarvittaessa uhraisi. Ehkä ainoa pitopeli on tuo itse rakenneltu putkivahvari, tein siitä niin irstaan (mustaa ja metallinhohtopinkkiä), ettei sitä kehtaa ikinä kellekkään myydä :D
 
I am therefore leaving immediately for Nepal, where I intend to live as a goat.
Laulava Kylätohtori
10.04.2015 09:33:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Decadetroll: Ei sellaista olekaan, mitä ei gas-päissään tarvittaessa uhraisi. Ehkä ainoa pitopeli on tuo itse rakenneltu putkivahvari, tein siitä niin irstaan (mustaa ja metallinhohtopinkkiä), ettei sitä kehtaa ikinä kellekkään myydä :D
 
Kannattaa pitää sen verran kalustoa, että kun holtiton gas iskee, niin aina on jotain muuta realisoitavaa kuin se kaikkein rakkain peli. Aina, kun on muutamia ylimäräisiä kitaroita ja vahvareita, niin niistä on tarpeen vaatiessa helppo luopua.
 
Joka jannulla pitää olla riittävä 'gas-puskuri'...
 
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
Mandarax
10.04.2015 09:33:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun kaikki kitarat on pitopelejä - kunnes lähtevät vaihtoon tai myyntiin ;)
 
No mutta vakavasti ottaen, itselle teetetty customi ja ensimmäinen kunnon kitara varmaan pysyy talossa. Customista tulisi myydessä liikaa takkiin ja ekasta kitarasta ei juur rahaa saisi, käyttö- ja tunnearvo tekee niistä pitopelejä.
 
I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
Laulava Kylätohtori
10.04.2015 09:40:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt on tosin tilanne, että kamarumba loppuu ja pelit muuttuvat pitopeleiksi - ihan käytännön syistä. Soittotunneilla tullut käytyä ja nyt ei yksinkertaisesti aika enää riitä siihen pelaamiseen. Se aika on nyt pakko pistää soiton opiskeluun, ei ole vaihtoehtoja. Ja hyvä niin.
 
Samalla täytyy hattua nostaa teille 'teoreetikoille', joilla on homma hanskassa. Ei ole mikään pieni homma iskostaa niitä juttuja päähän niin, että ne tulevat tarvittaessa selkärangasta...
 
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
johanssen
10.04.2015 09:40:50
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Joka jannulla pitää olla riittävä 'gas-puskuri'...
 
Se kyllä täältäkin löytyy.
 
asialliset hommat hoietaan, muuten ollaan ku ellun kanat...
Gabe
10.04.2015 10:07:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Luulen että tuo Fender Custom Shop Stratocaster tulee pidettyä, se on niin hartaudella valittu. Hyvä yksilö ja tunne arvoakin on. Tulevaan Ruokankaaseenkin on sidottu sellainen summa rahaa että luopuminen olisi todella tyhmää. Bluetonen Custom nupista ja kaapeistakaan ei luovuta. Muuten antaa kaman kiertää vain..
Tomtom
10.04.2015 10:09:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AC30 ja Am DLX palastrato jonka kasasin omien speksien mukaan ("ittelle tehty") Ei voi kamoja syyttää jos noilla ei pärjää.
 
"Jos tämä jatkuu pahasti, joudutaan menemään instanssiin." - Lasse Mårtensson
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 57 8 9 10 11

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «