Aihe: Nightwish
1 2 3 4 5144 145 146 147 148207 208 209 210 211
krautio
09.04.2015 16:07:00

On toki luonnollisempi, mutta onko tae, että olisi paremman kuuloinen? Minusta miksaus on liian kiltti ottaen huomioon biisien luonteen.

reaper666: Mutta se soundi on luonnollisempi tällä kertaa kun vertaa vanhempiin. Niissä se oli silleen geneerisempi.
Hey Ho, Let's Go!
Rhapa
09.04.2015 17:57:20
Autossa pyöritellyt tuota uutta levyä soittimessa ja n. 5 läpikuuntelun jälkeen totean sen olevan aika pliisu kokonaisuus. Jokseenkin munaton ja hengetön levy. Kaipaisi rosoisuutta ja sitä tarttumapintaa. Hyviä juttuja paljon siellä täällä mutta ei vain jaksa innostaa kuunteluun tällainen tuotanto ja napsuttelu. Rummut voisi aivan hyvin korvata levyillä konerummuilla, jos soundit on tätä ja liikkumatilaa on näin vähän.
Informaatiokameli
09.04.2015 18:19:55

Rhapa: Autossa pyöritellyt tuota uutta levyä soittimessa ja n. 5 läpikuuntelun jälkeen totean sen olevan aika pliisu kokonaisuus. Jokseenkin munaton ja hengetön levy. Kaipaisi rosoisuutta ja sitä tarttumapintaa. Hyviä juttuja paljon siellä täällä mutta ei vain jaksa innostaa kuunteluun tällainen tuotanto ja napsuttelu. Rummut voisi aivan hyvin korvata levyillä konerummuilla, jos soundit on tätä ja liikkumatilaa on näin vähän.

En ehkä itse menisi autostereoiden perusteella sanomaan mistään musiikista yhtään mitään :D
Everybody loves somebody but nobody loves rumpali.
Rhapa
09.04.2015 18:30:44
Informaatiokameli: En ehkä itse menisi autostereoiden perusteella sanomaan mistään musiikista yhtään mitään :D

Totta tuokin. Spotifystä kotona kuunneltuna tosin samat vibat ainakin Elánista.
Informaatiokameli
09.04.2015 18:37:30

Rhapa: Totta tuokin. Spotifystä kotona kuunneltuna tosin samat vibat ainakin Elánista.

Se onkin aika käppä biisi. Ei sovi lainkaan levyn muiden biisien joukkoon.
Everybody loves somebody but nobody loves rumpali.
Perro Stupido
10.04.2015 09:17:30
https://www.youtube.com/watch?v=K_dJlad_fMQ

Suht timmissä vireessä bändi. Rumpalilla on vaikutusta asiaan aika paljon.
Jeszse
10.04.2015 10:25:20
Thubby: Minä sanoisin, jos annatte luvan, että hianon levyn ovat tehneet.

Sama täällä, en oo oikeen mitään valittamista keksiny.
ka uja teletabbies sa o yy sa o kaa sano koo fatpipe -megatherium || The Jasser Arafats || Crimson Day
MiXeR-93
10.04.2015 11:13:01
Suosikkilevy aina ja edelleen Wishmaster:) Soundit ja sävellykset sopivan brutaalia ja silti niin melodista:D
Hetfield
10.04.2015 11:37:36

Perro Stupido: https://www.youtube.com/watch?v=K_dJlad_fMQ

Suht timmissä vireessä bändi. Rumpalilla on vaikutusta asiaan aika paljon.

Hyvinhän se Kaitsu pistelee menemään. Tosin se nyt ei liene mikään ylläripylläri. https://www.youtube.com/watch?v=Mc6LI0rLVbw
"I hope you've had all the children you want... 'Cause this is gonna blow your balls off."
Perro Stupido
10.04.2015 13:05:55
Hetfield: Hyvinhän se Kaitsu pistelee menemään. Tosin se nyt ei liene mikään ylläripylläri. https://www.youtube.com/watch?v=Mc6LI0rLVbw

Eihän se yllätys olekaan, tässä vaan taas nähdää kuinka paljon tiukka rumpali vaikuttaa koko bändin soundiin. :)

Enkä nyt sano, etteikö Nevalainen olisi mies paikallaan, mutta kyllä Hahto silti on paljon tiukempi timen kanssa.

Tässä muuten koko eilinen keikka: https://www.youtube.com/watch?v=fZC … =PLzjlS8vHSuAchBLOCF5OCFY7qBaVbhGjW
Mikko
10.04.2015 13:21:30
Perro Stupido: Eihän se yllätys olekaan, tässä vaan taas nähdää kuinka paljon tiukka rumpali vaikuttaa koko bändin soundiin. :)

Enkä nyt sano, etteikö Nevalainen olisi mies paikallaan, mutta kyllä Hahto silti on paljon tiukempi timen kanssa.

Ai että soittaa tarkemmin klikkiin? Ok, tempon sisälläkin voi groovata, mutta näkisin että tässä tapauksessa koko bändi soittaa livenä taustanauhojen tahtiin aika tarkasti olipa kannuissa kuka hyvänsä.
Perro Stupido
10.04.2015 13:36:58
Mikko: Ai että soittaa tarkemmin klikkiin? Ok, tempon sisälläkin voi groovata, mutta näkisin että tässä tapauksessa koko bändi soittaa livenä taustanauhojen tahtiin aika tarkasti olipa kannuissa kuka hyvänsä.

Mitä tuohon tempon sisällä groovaamiseen tulee, niin totta kai voi. Se on sitten eri asia pysyykö se time oikeasti hyvin kasassa ja kuulostaako tiukalta, eli kyllä se rumpali siihen vaikuttaa. Metronomin kanssa pitää osata soittaa, ei se onnistu harjottelematta. Taustanauhojen kanssa ei ihan hirveästi ole liikkumavaraa, koska ne tulee tietomakoneelta eikä anna armoa tempon suhteen.

Ja kyllähän tossa nyt groovea on, sen verran nyt ainakin että minä sen sieltä pystyn löytämään. Kai se groovekin on vähän makuasia..

Hyvältä toi bändi kuulostaa ton keikan perusteella. Voi olla, että pitää Ratinaan mennä katsastaan.
Jeszse
10.04.2015 16:22:36
Perro Stupido: Tässä muuten koko eilinen keikka: https://www.youtube.com/watch?v=fZC … =PLzjlS8vHSuAchBLOCF5OCFY7qBaVbhGjW

Jumalauta, Stargazers setissä. Nyt kyllä.
ka uja teletabbies sa o yy sa o kaa sano koo fatpipe -megatherium || The Jasser Arafats || Crimson Day
ekikoo
10.04.2015 16:27:03
Stargazers nice. Pitäisiköhän ostaa qstok-liput.
I would if I could...! Bitch!
janezki_
10.04.2015 16:30:34 (muokattu 10.04.2015 16:32:47)
Stargazers! Kusen hunajaa.

Kyllä vituttaa, jos eivät soita tuota Joensuussa.
Suattaapi olla niin tai suattaapi olla olematta. Männessä näkköö!
Luthanasia
10.04.2015 16:54:24

Jälleen kerran voisin kauniisti pyytää settilistainfot spoilereiden taakse.

Ei sillä ettei tuo biisi maistuisi, nimittäin sehän maistuu.
"Pessimist won't never be disapointed"
njihe
10.04.2015 20:37:31
Informaatiokameli: En ehkä itse menisi autostereoiden perusteella sanomaan mistään musiikista yhtään mitään :D

Mulla käy hifi-tyyppejä vähän sääliksi, jos ne ei todella kuule musiikista mitään muuta kuin äänenlaadun ja miksauksen onnistumisen. Kyllä se itse musiikin hyvyys/paskuus paljastuu autostereoistakin. Tai vaikka purkkipuhelimesta.

Ymmärrän, että överikompressoinnin ja puhelinkaiuttimien aikakaudella loistava äänenlaatu on harvinaista herkkua. Ajattelen kuitenkin äänenlaadun ja -toiston välineenä tärkeämmän päämäärän (musan) välittämisessä, en itseisarvona. Esim. 20-luvun jazz-tallenteet välittävät itse musiikin rahinastaan ja taustahälystään huolimatta.

Jos levy ei toimi kuulijalle, vika tuskin on stereoissa. Tai mikäli näin ei ole, mainitse minulle joku levy, joka ei lainkaan toimi esim. autossa kuunneltuna, vaan ainoastaan kunnon äänentoistojärjestelmän kautta kuunneltuna. Lupaan kuunnella sen molemmin tavoin ja valistua.

(älkää syökö minua tämän lausunnon takia)
"Just like anything, to sing, to sing/ To sing is a state of mind" - Jackson C. Frank
VeeKoo
10.04.2015 21:09:46 (muokattu 10.04.2015 21:21:48)

Ai että, nyt ei kyllä yhtään harmita että on laulurinteelle liput hommattu. Alkaa kesälomakin siitä sopivasti.

Muutamia livekeikkoja Nightwishiltä seuranneena nyt on pitkästä aikaa semmosta livemenoa. Tiukkaa soitantaa, mut jotain pientä vaaran ja meiningin tuntua.
Hahto soittaa juuri sopivasti omaa näkemystä sekaan. Jukan kanssa oli melko sama olisiko taustanauha pyörinyt.

Edit; en halua kattoa koko keikkaa, jotta settilista olisi edes vähän yllätyksenä laulurinteillä.
Kellekkään ei yllätyksenä tule et ghost love score soitetaan, se oli pakko kattoo viel tolta nauhotteelta ja näyttää perään pitkää nenää kommentille
shuffle: Surullinen asia on se, että vaikka Hahto kova rumpali onkin niin Ghost Love Score ei enää tule kuullostamaan samalta, jos soittavat enää koko biisiä. Jukka vetää sen niin ässästi.
:----------D
Ei ehkä samalta, mutta paremmalta?

Hahto ottaa biisin haltuun 100% ja pistää viel rimaa aika paljon ylemmäs.

Minulle, jolle rumputyöskentely on erittäin tärkeää livekeikoilla, on mahtavaa päästä kattomaan NW:tä tällä kokoonpanolla. Jukka on varmasti mies paikallaan, mutten koskaan ole kovin suuresti hänen rummutuksestaan pitänyt.
"Naisiahan saa räpläillä koska tahansa, mutta kaunista rumpua harvemmin. "
Dirtyh
10.04.2015 21:25:26

Mä oon vähän kahden vaiheilla tän levyn kanssa. Siis sen suhteen onko se parempi kuin Dark Passion Play vai ei.

Toisaalta mukana on pari aivan timangista biisiä mutta toisaalta sitten taas tuntuu että osassa biisejä sovitukset ovat ajaneet tärkeyjärjestyksessä sävellysten ohi. Lisäksi välillä snadisti häiritsee kun Vokalisti jää äänivyöryn alle. Varsinkin nimibiisin lopussa se korventaa.

Poet and the pendelum on mulle edelleen se ykkösbiisi.

Shudder before the beatiful on varmaan se tän levyn osuvin biisi mulle. Se on myöskin se biisi missä itse bändi on pääosassa lähestulkoon koko ajan. Ehkä mä olisi kaivannut mukaan vähän lisää bändikeskeisyyttä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)