Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Voi veljet, mitkä säädöt..
1 2
janpeko
08.04.2015 11:19:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vierailin eilen pääkaupunkiseudulla sijaitsevassa musiikkiliikkeessä. Katselin ja kokeilin kitaroita ja totesin niiden säätöjen olevan ihan päin..
Soittelin useampaa kitaraa eri hintaluokista/merkeistä ja kaikki tuntuivat olevan suoraan boksista meiningillä.
Ajattelin, että mitenhän tämmöinen edesauttaa myyntiä, jos kitara ei ole missään järjellisissä säädöissä. Tässäkään liikkeessä kitaroiden määrä ei ylitä 30 kitaraa, joten pienellä perussäätelyllä varmaan menekki kasvaisi merkittävästi.
Kitarapajalla soittelin akustisia ja täytyy sanoa, että siellä esivalmistelut tehdään mallikkaasti. Soittimet ovat asiallisesti perussäädettyjä ja mukavia soitella.
 
jarkki
08.04.2015 11:50:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo täytyy sanoa että pajalla homma toimii. Ostin sieltä kitaran jokin aika sitten ja en saanut kitaraa edes käsiini ennenkuin säädöt oli tarkastettu ja nauhojen päät katsottu. Yhden kitaran nauhoja hiottiin ennen kokeilua. Palvelu todella esimerkillistä mutta tilat hiukan ahtaat jos asiakkaita paikalla useampi.
 
Gabe
08.04.2015 12:03:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eilen sattui silmään näyteikkunassa käytetty kitara jossa kaksi kielistä oli katki ja otelauta ihan pölyn peitossa. Onnea vain myyntiin tuollaisten kanssa..
benny
08.04.2015 12:26:06
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikäs siinä, jos kivijalkaputiikeilla on tähän varaa.
 
shitfuck inc.
rrroope
08.04.2015 12:31:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kerran anttilassa huomautin myyjälle, että esillä olevasta williams kitarasta on kaula poikki, eikä tämä välttämättä oo kauheen hyvää mainosta ko. kitaroille. myyjä totesi ettei ehjää kitaraa kannata laittaa esille kun joku rikkoo sen kuitenkin. että näin.
 
okei, kyseessä ei olu siis oikea musaliike eikä oikea kitara mutta kuitenkin... hyvää myyntityötä
 
Laulava Kylätohtori
08.04.2015 12:55:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rrroope: kerran anttilassa huomautin myyjälle, että esillä olevasta williams kitarasta on kaula poikki, eikä tämä välttämättä oo kauheen hyvää mainosta ko. kitaroille. myyjä totesi ettei ehjää kitaraa kannata laittaa esille kun joku rikkoo sen kuitenkin. että näin.
 
okei, kyseessä ei olu siis oikea musaliike eikä oikea kitara mutta kuitenkin... hyvää myyntityötä

 
:D
 
**************
 
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
pappasfin
08.04.2015 12:59:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onhan noita joo huonosti säädettyjä kitaroita soitinliikkeissä.
Mutta jos niitä on niin ei kun myyjälle vinkaamaan, että saiskos tuon säätöihin, ainakin ite sanon ja pyydän laittelemaan kuntoon säädöt jos oikeasti vakavissani kitaroita olen katsomassa sillä silmällä ja helpompihan niitä on verratakin on säädetty sopivaksi.
 
Tähän mennessä ei ole myyjät ainakaan mulle nikotelleet asiasta ja ovat säätäneet kitarat, samalla on tullu puhuttua niin kitaroista kuin ilmoistakin myyjien kanssa.
 
Meillä ihmisillä on suuvärkki, jonka avulla voi kommunikoida ja ite olen sen verran puhelias, että pyydän ne säädöt ja pälpätän muutakin samalla ;D
 
Toki ois kyllä hyvä, jos ne olis valmiina jo hyvissä säädöissään ja toki osahan on jo hyvissäkin säädöissään eikä tarvi säädellä pahemmin.
 
PappaSFin
pappasfin
08.04.2015 13:06:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rrroope: kerran anttilassa huomautin myyjälle, että esillä olevasta williams kitarasta on kaula poikki, eikä tämä välttämättä oo kauheen hyvää mainosta ko. kitaroille. myyjä totesi ettei ehjää kitaraa kannata laittaa esille kun joku rikkoo sen kuitenkin. että näin.
 
okei, kyseessä ei olu siis oikea musaliike eikä oikea kitara mutta kuitenkin... hyvää myyntityötä

 
Eipä niillä Anttilan kitaroilla ole hirveän paljon väliä onko ne ehjiä vaiko rikkinäisiä, sen verran ne on aina olleet laadultaan heikkoja mitä tavaratalossa niitä on käpistelly.
 
Enkä kovinkaan luota niihin myyjiin näissä soitinasioissa kun tuppaa täys laminaattinen kitarakin myyjän puheiden perusteella olevan täyskokopuukantinen ;)
 
PappaSFin
Rämppy
08.04.2015 15:10:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ensivaikutelmassa on voimaa. Jos skitta tuntuu heti ensi kosketuksella hyvältä käteen ja soi hyvin eikä särise, saattaa just se olla ostopäätöksen laukaiseva impulssi.
 
Saahan sitä sanoa.
Metalkallo
08.04.2015 15:49:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antavat näköjään kitaroiden vain roikkua myynnissä mutta eivät tajua säätää niitä. Kitaroitahan pitäis säätää koska ne elää.
 
Järki joskus jäässä mutta tukka yhä päässä.
Gabe
08.04.2015 17:21:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rämppy: Ensivaikutelmassa on voimaa. Jos skitta tuntuu heti ensi kosketuksella hyvältä käteen ja soi hyvin eikä särise, saattaa just se olla ostopäätöksen laukaiseva impulssi.
 
Juuri näin, ei ainakaan itse jaksa pyytää viittä kitaraa säätämään jos haluaisi pikaisesti kokeilla. Siinä kohtaa kun sääsöt on sitä luokkaa että osa kielistä on katki niin menee siinä tovi jo kun venailee että se lyödään iskuun. Jos haluaa tehdä kauppaa niin kyllähän se myyntiartikkeli kannattaisi pitää ostopäätökseen houkuttelevassa kunnossa.
pappasfin
08.04.2015 17:39:37 (muokattu 08.04.2015 17:52:32)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: Juuri näin, ei ainakaan itse jaksa pyytää viittä kitaraa säätämään jos haluaisi pikaisesti kokeilla. Siinä kohtaa kun sääsöt on sitä luokkaa että osa kielistä on katki niin menee siinä tovi jo kun venailee että se lyödään iskuun. Jos haluaa tehdä kauppaa niin kyllähän se myyntiartikkeli kannattaisi pitää ostopäätökseen houkuttelevassa kunnossa.
 
Juuh, mutta kuitenkin on hyvä muistaa se, että asioista voi ja pitääkin sanoa myyjälle.
Monesti kun tuppaa jostain syystä unohtumaan puhtaasti se, että asioista pitää ja voi keskustella sen sijaan, että heti lähtee kantapäillään kääntyen jo melkein ovelta :)
 
Olen ihan samaa mieltä, että ne kepukat pitäis olla säädöissään mutta jos liikkeessä on vaikkapa sanotaan 40 - 50 sähkistä, 20 akkaria ja paljon muutakin kamaa ja työtä muutakin kuin kitaran säätämistä niin voi hyvinkin löytä skittaa jotka ei säädöissä ole, myyjäthän ne on ihmisiäkin hekin ja mulla ainakin on tapana katsoa tilannetta sillä silmällä, että annan heille mahdollisuuden palvella ja olen aina saanut palvelua.
 
Asiaa voi ja kannattaa lähestyä myös siltä kantilta, että kuinka moni itse meistä hoitaa työnsä tai leiviskänsä jne. aina niin hyvin, että homma on kuosissaan? Ja jos vastaus on aina niin hyvä niin mutta jos vastaus on että välistä mokaa eikä huomaa asioita niin oisko kiva, jos sitten ihmiset ei niistä koskaan sano ja lähtee kannoiltaan sanomatta mitään eikä anna mahdollisuutta korjata tilannetta?
 
Asian ajattelun voi viedä myöskin niin pitkälle, että parisuhteessa mokaa, oisko kiva vaan kääntyä silloinkin kannoiltaa puhumatta mitään? (Edit: ehkä vähän huono vertaus mutta vertaus kuitenkin, voishan sitä jonkin näköisenä parisuhteena pitää kamarunkkari ja myyjäliikettäkin ;D ).
 
Me olemme ihmisiä, soitinliikkeiden myyjätkin on ihmisiä, joilla on omat mokansa ja huolensa.
 
Loppuun pitää vielä todeta sekin seikka, että uskoisin aika monen erottavan kuitenkin siitä kitarasta sen, onko se hyvä vaiko huono vaiko vain huonoissa säädöissä :)
 
Sorry pitkähkö kirjoitus ja olen asoissa samaa mieltä mutta peräänkuulutan myös sen puolesta, että asioista mainitaan ja annetaan mahdollisuus muille korjata tilanne. Liian paljon kun näkee sellaista että vaan jätetään kertomatta, eikös olisi parempi kertoa ja mahdollisesti vaikuttaa asiaan positiivisesti, jotta jatkossa kitarat olis säädöissään ;D
 
Edit: niin ja en todellakaan ole soitinliikkeen myyjä, jos nyt joku näin saattaisi arvailla, kamarunkkari ehkä mutten myyjä ;D
 
Edit: En ole muuten juurikaan törmänny kitaraan liikkeessä jossa olis edes kieli poikki, liekö mulla vaan halvatun hyvä tuuri (tai sitten muisti pätkii)
 
PappaSFin
hallu
08.04.2015 17:42:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No monesti laadukkaammat soittimet pidetään hyvässä iskussa, mutta halvemmat kitarat ovat joskus luokattoman huonoissa säädöissä. Siinä on hankala päätellä kitarasta oikeastaan mitään. Toisaalta itse olen saanut aina hyvää palvelua kaikkialta muualta paitsi kitarapajalta, mutta sekin johtuu siitä etten ole pystynyt menemään sinne enää takaisin saatuani huonoa palvelua (nykyisin sielläkin kuuluu palvelu olevan hyvää).
 
Olisipa jo kevät
s8na
08.04.2015 18:22:56
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pappasfin: Juuh, mutta kuitenkin on hyvä muistaa se, että asioista voi ja pitääkin sanoa myyjälle.
Monesti kun tuppaa jostain syystä unohtumaan puhtaasti se, että asioista pitää ja voi keskustella sen sijaan, että heti lähtee kantapäillään kääntyen jo melkein ovelta :)

 
Ei se oo asiakkaan homma olla liikkeen johtaja, joka sanoo miten homman pitäis mennä. Se pitäis löytyä sieltä liikkeestä tekemästä töitä, sillehän siitä maksetaan.
 
hallu
08.04.2015 18:47:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

s8na: Ei se oo asiakkaan homma olla liikkeen johtaja, joka sanoo miten homman pitäis mennä. Se pitäis löytyä sieltä liikkeestä tekemästä töitä, sillehän siitä maksetaan.
 
Voihan sen noinkin ajatella. Itse ajattelen niin, että haluan luoda jonkinlaisen suhteen siihen liikkeeseen jossa sitten asioin. Toivon, että hoitamalla oman osani asiakassuhteessa hyvin, niin liikkeessä minua autetaan silloin kun apua tarvitsen, vaikka en joka käänteessä olisikaan lompsa levällään. Toki hyväksi asiakkaaksi oppiminen ottaa aikansa ja joskus on myös ostettava jotakin:-), se vähän niinkö kuuluu siihen maksavana asiakkaana olemiseen.
 
En minäkään mene tietenkään neuvomaan kauppiasta siinä miten sen pitää työnsä tehdä, mutta totta kai hyvässä hengessä ja ystävyydellä ilmaisen mitä minä asiakkaana liikkeeltä odotan ja minkälaista palvelua arvostan. Vastaavasti yritän itse vastata liikkeen käsitystä hyvästä asiakkaasta ja toivon, että minulle hyvässä hengessä ilmaistaan mitä minulta asiakkaana odotetaan. Silloin se asiakassuhde kehkeytyy hyväksi ja kun liike ymmärtää minua ja minä sitä liikettä, niin väärinkäsityksiä ei synny ja jos syntyy ne on helpompi ratkaista.
 
Mutta kukin tyylillään. Itse olen saanut kyllä hyvää palvelua ja palautetta melkein aina.
 
Olisipa jo kevät
pappasfin
08.04.2015 19:13:38 (muokattu 08.04.2015 19:18:02)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

s8na: Ei se oo asiakkaan homma olla liikkeen johtaja, joka sanoo miten homman pitäis mennä. Se pitäis löytyä sieltä liikkeestä tekemästä töitä, sillehän siitä maksetaan.
 
Juuh, totta ettei ole asiakkaan homma olla liikkeen johtaja mutta aina voi kuitenkin asiakkaana kertoa kohteliaasti mitä palvelulta haluaa ja samalla voi rakentaa hyviä suhteitä kauppiaisiin.
 
Positiivinen palaute niin palvelun onnistumisesta kuin epäonnistumisesta on erittäin tärkeää sille myyjälle / myyjäliikkeelle kuin jatkossa myös ostajille.
 
Kun myyjä ei kiireessä välttämättä aina "hoksaa" vaikka pitäis, että kitarat ei ole säädöissään niin on hyvä, että asia tuodaan esille kohteliaasti.
 
Hyvään kauppasuhteeseen kuuluu palaute, rakentava keskustelu ja jopa ihan vaan paskan puhuminen myyjien ja liikkeen kanssa, sillä tavoin luodaan suhteita ympärilleen tässä hommassa ja sama pätee moneen muuhunkin suhteeseen.
 
Nykymaailmassa keskustellaan aivan liian vähän ylipäätään positiivisesti niin onnistumisista kuin epäonnistumisista ja unohdetaan ne taidot, joilla hyvät suhteet luodaan ympäristöön. Hyvät suhteet elämässä on ihan hemmetin hyvä homma ja niistä on myös hyötyä molemmille osapuolille.
 
Aina puhutaan hyvistä tai vähemmän hyvistä myyjistä mutta on hyvä muistaa myös se millainen on hyvä ostaja ;D
 
PappaSFin
Osteri
08.04.2015 21:01:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pappasfin: palaute niin palvelun onnistumisesta kuin epäonnistumisesta on erittäin tärkeää sille myyjälle / myyjäliikkeelle
Toimii niillä yrityksillä jotka ovat kiinnostuneita palutteesta joka KEHITTÄÄ/LISÄÄ heidän myyntiään. Ei muilla. Edistyneet yritykset jopa lähettävät viestiä perään, että miten palvelu sujui. Voin ymmärtää jos musaliikkeellä ei ole kitarat säädöissä, että ovat vaan päättäneet ettei tarvitse, mutta siitä huolimatta hämmästelen sitä kyllä.
 
Hyvään kauppasuhteeseen kuuluu palaute, rakentava keskustelu ja jopa ihan vaan paskan puhuminen myyjien kanssa, ....luodaan suhteita...
Tätä ei vaan kaikki osaa. Lähtökohtaisesti Suomessa pitää maksaa muutama € siitä, että edes hymyillään, siitä on vielä matkaa sujuvaan jutusteluun.

Aina puhutaan hyvistä tai vähemmän hyvistä myyjistä....
Ollaan totuttu arvottamaan myyjä vain rahallisen menestyksen kautta. Usein tosin sellainen palvelualtis ja jutusteleva myyjä miellyttää asiakaskuntaa ja tuppaa siinä samalla myös menestymäänkin. Toimin itse myynnissä jo 30 vuotta ja oma kokemus perustuu siihen. Itse onnistun silloin kun vien muusinetin kautta tarjoamani kitaran tai vahvistimen 150km - 300km etäisyydelle ja kaupat toteutuu.
Pointteja tässä on kaksi: 1-myyjän pitää nähdä hieman vaivaa jos haluaa kaupaksi jotain tavaraa 2-torilla on tarjolla yksi todella fantastinen Carvin, muut myytävät on jo myyty.
 
Gabe
08.04.2015 21:36:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pappasfin: Juuh, mutta kuitenkin on hyvä muistaa se, että asioista voi ja pitääkin sanoa myyjälle.
Monesti kun tuppaa jostain syystä unohtumaan puhtaasti se, että asioista pitää ja voi keskustella sen sijaan, että heti lähtee kantapäillään kääntyen jo melkein ovelta :)

 
Totta turiset. Jos ole oikeasti ostoaikeissa niin toki huomautan epäkohdista ja pyydän laittamaan kuosiin ennen kuin teen päätöksiä. Myyjissäkin on valitettavasti niitä hyviä ja huonoja yksilöitä. Pikkuliikkeissä on yleensä huomattavasti parempi palvelu kuin ketjuissa tai isommissa liikkeissä, valitettavasti valikoimat on vastaavasti suppeampia. Varmaan aika hankala saada tällaiseen erikoisliikkeeseen henkilöä joka on paitsi pätevä asiakaspalvelija mutta myös tietää niistä kitaroista. Tähän kun lyödään päälle yksityisyrittäjän stressi ja alan yleinen tilanne niin voi olla joskus päiviä kun ei ole hymy niin herkässä.
 
Itse suosin parhaani mukaan kotimaisia liikkeitä. Aika pitkälti tulee asioitua niiden tiettyjen tahojen kanssa. On hauska kun vuosien mittaan tulee myyjät tutuksi. Uraltonen Mikolta saa aina nopeasti apua ja neuvoja, viimeksi sain yhden putken huomattavasti edullisemmin kuin sitä mitä aluksi kaavailin ei ollut saatavilla. Paikallisesta F-Musiikista sain tänään spontaanin alennuksen kielistä. Custom Sounds on loistava kauppa jne. Kannattaa tosiaan rohkeasti jutella niille myyjille ja luoda hyvä myyjä-asiakassuhde. Ihmisiä nekin vain on ja haluavat varmasti suoda positiivisen ostokokemuksen.
 
Edit: En ole muuten juurikaan törmänny kitaraan liikkeessä jossa olis edes kieli poikki, liekö mulla vaan halvatun hyvä tuuri (tai sitten muisti pätkii)
 
Räpsäisin kuvankin luurilla tästä kyseisestä yksilöstä, ei ole tainnut tulla ruokottomampaa kitaraa vastaan... ja vielä näyteikkunassa. :D
Osteri
08.04.2015 21:44:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: Paikallisesta F-Musiikista (Turku).....
 
Vantaan paikallisessa F-musiikissa myös hyvät tyypit. Kitarapäällikkö varsin osaava ja avulias. Rumpupäällikkö itsekin kovien miesten levyillä ja rakkautta koko taiteeseen. Näkyy palvelussa selkeästi ja säädöt on.
 
Wäiski
08.04.2015 22:07:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osteri: Vantaan paikallisessa F-musiikissa myös hyvät tyypit. Kitarapäällikkö varsin osaava ja avulias. Rumpupäällikkö itsekin kovien miesten levyillä ja rakkautta koko taiteeseen. Näkyy palvelussa selkeästi ja säädöt on.
 
Vantaalla on tosiaan ilo asioida. Samoin Kitarapaja, Custom Sounds ja Uraltone ovat palvelleet esimerkillisesti. Edes hintojen vuoksi ei tarvitse tyytyä huonompaan, yleensä sopivat ja kilpailukykyiset hinnat löytyvät pyytämättä. Toki on niin, että Pajalla ja Custom Soundsilla ei ole halpislaitteita ja kalliimpien katteilla on myös mahdollista pitää myyntiartikkelit kunnossa. Hyvä palvelu ei liene liikkeellekään juuri huonoa kalliimpaa.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «