Aihe: Mitä treenaat tällä hetkellä?
1 2 3 4 516 17 18 19 20 21 22 23 24 25
Epämuusikko
12.12.2014 12:23:29
Laakstr: Perus Shuffle haamunuotein. Grrrr, ja kyllä on helwata vie tekemistä että snareaksenttien jälkeiset ghostit pysyy volumitasoltaan samana kuin muut ghostit!

Mites aksenttia edeltävät?
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
Laakstr
12.12.2014 13:08:16
Epämuusikko: Mites aksenttia edeltävät?

Jostain kumman syystä eivät tunnu niin hankalalta alkuunkaan. Kapulakontrollista / -tekniikasta johtuen, tarkemmin sen puutteesta, jälkeiset on mulle paljon haastavammat.
Aika hätäinen... Mutta aina on kuitenkin iloinen yleisilme päällä
ostany
13.12.2014 17:45:33 (muokattu 13.12.2014 17:46:47)
Laakstr: Jostain kumman syystä eivät tunnu niin hankalalta alkuunkaan. Kapulakontrollista / -tekniikasta johtuen, tarkemmin sen puutteesta, jälkeiset on mulle paljon haastavammat.

Kuinkas, jos kokeilis treenata ajan kanssa yhden käden neljä peruslyöntiä putkeen, eli ylhäältä ylös, ylhäältä alas, alhaalta alas ja alhaalta ylös, niin että teet niistä neljän iskun tasaisen loopin. Tulee siis: aksentti, aksentti, tap, tap. Aloita hitaasti ja lisää tempoa kun homma toimii rennosti. Kehitys on hidasta, mutta varmaa.
Laakstr
13.12.2014 18:55:24
ostany: Kuinkas, jos kokeilis treenata ajan kanssa yhden käden neljä peruslyöntiä putkeen, eli ylhäältä ylös, ylhäältä alas, alhaalta alas ja alhaalta ylös, niin että teet niistä neljän iskun tasaisen loopin. Tulee siis: aksentti, aksentti, tap, tap. Aloita hitaasti ja lisää tempoa kun homma toimii rennosti. Kehitys on hidasta, mutta varmaa.

Hiukan samantyylisen treenin kehittelin vasurin treenaukseen triolilla: tap-Aksetti-tap ja siitä sitten "komppi": Ride+B+tap-Aksetti-tap ja melko nopsaan alkoi hahmottua miten hommasta saa kiinni sekä orastavaa edistystäkin mielstäni havaitsin.

Tuossa on varsin havainnollinen video aiheeseen liittyen; http://youtu.be/5TAUHxiBwxQ
Aika hätäinen... Mutta aina on kuitenkin iloinen yleisilme päällä
ostany
13.12.2014 19:08:19 (muokattu 13.12.2014 19:11:03)
Laakstr: Hiukan samantyylisen treenin kehittelin vasurin treenaukseen triolilla: tap-Aksetti-tap ja siitä sitten "komppi": Ride+B+tap-Aksetti-tap ja melko nopsaan alkoi hahmottua miten hommasta saa kiinni sekä orastavaa edistystäkin mielstäni havaitsin.

Joo, tuossa on samasta hiekkalaatikosta kyse :).
Tuossa neljän peruslyönnin hinkkaamisessa on kyllä se etu, että siinä tulee soitettua kaikki variaatiot läpi, eli se olisi kokonaisvaltaisempi, settibalanssiakin parantava treeni. Toisekseen, jos soittaa yhdellä kädellä pelkästään tuota neljää peruslyöntiä putkeen, saa kaiken keskittymisen pistettyä siihen, eikä muut raajat tarvitse huomiota. Näin ollen kehittyminenkin on oletettavasti nopeampaa.

Edit: niin ja tuota neljää peruslyöntiä tokkeensa kannattaa treenata molemmilla käsillä.
statistiÖ
13.12.2014 19:46:36

Hihatin kapulointia. Ei mun pitänyt tätä ollenkaan alkaa. Sitten kiinnosti, miten ja millaisen saundin siitä saa irti. Saahan siitä. Ja tietysti uutta kätisyyskikkailua aivot hieman solmussa.
Yllättävää että piti hieman opetella sitä läiskyttämistä, että sai ekan siedettävän äänen, vaikka ridestä irtoaa toisella kädellä sen seitentä sorttia, eikä piisaakaan. Sitten niitä ääniä tulikin muutama muu ihan helposti. Tipillä vaikeinta. Timellisesti vaikuttaa helpommalta kuin ride ja erilaiselta, joka on outoa.

Filleihin, erityisesti tahdin mittaisiin, olen käyttänyt aikaa ja kaikenlaiseen muuhun, vanhaan useimmiten.

Tänään olin kyllä tosi väsy soittaessa ja olen edelleen. Väsy-päivät on parhaita "helppojen" perusjuttujen reenaamiseen, meinaa vaan tipahtaa jakkaralta jos-kun vaipuu transsiin. Rässit on näihin tilanteisiin oivia apuja.
Jouluna reenaan kaksi tai kolme päivää lepäämistä aivan kaikista normiarjen fyysisyyksistä, paitsi syömisestä. Saattaa kadota eräs rasia suklaatakin.
¤ RLRR LRLR RLRR LRLR ¤ Jos ei soi hiljaa, soi kovaa ¤ ranttatantta ¤ hevi mamma, kevyt musiikki ¤
Megalurppa
25.03.2015 21:21:00
Tällä hetkellä treenaan komppeja kirjasta "Afro Caribbean Drum Grooves - Chuck Silverman"

Olen vasta kirjan alussa ja kirjan alkupuolenkin nuottienluku tuottaa hienoisia vaikeuksia. Lähinnä taukojen opettelun suhteen.

Lisäksi opettelen myös toista kirjaa joka käsittelee drum n bass tyylistä soittoa.

myös vasemman jalan liidausta olen alkanut käyttämään.
Juhani_t
29.03.2015 23:56:39
Viimekertaisen ruNputunnin "kotitehtäviä" naputelleena tulee aika rujosti esiin kuinka heikko on vasen käsi ja jalkakin. Tähän täytyy nyt panostaa.
Epämuusikko
30.03.2015 01:13:50
Näköjään oikeaa kättä. Kiitos Markkuliini :D
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
tomboarmageddon
30.03.2015 07:44:02
Joo16biitti yhdellä kädellä lähti mullakin treenaukseen.
Pidemmän aikaa ollut myös semmonen projekti, että oon yrittäny öykkämöykkätouhuihin saada turboahdetun kuulloista rumpalointia, mutta , että olis rentoa. Yhdellä bassarilla vain ja paksut kapulat väärinpäin volat tapissa ja ei mitään triggereitä tiettenkään ku niin old school;)
Näköjään tämmönen vaihe. Yhteen aikaan sitä treenas hiljaa ja mahdollisimman smoothia soittoa ja nyt toinen ääripää. Onneks kumpaakin tulee toteutettua suht säännöllisesti bändeissäkin...
Kimd
07.04.2015 22:50:39
Kantriporukka aktivoituu niin kehnosti joten nostin jazz treenit takaisin prioriteetille rudimenttien kanssa
Harrastelija harrastelija rumpali
ferodoz
08.04.2015 19:33:50

Bon Jovia, Europea, H.E.A.T:ia, ja Dioa. Mahtava biisilista tulossa lauantaina, etenkin Bon Jovien osalta.
Just a face in the crowd.
statistiÖ
18.04.2015 18:48:07

Hihat 16-osia vasemmalla kädellä ja oikealla virveliin kakkosnelosta. Kumpiko on vaikeampaa, oikea käsi. Oikealla tulee kyllä stadionkaiku- ja mäjäysaksentteja helposti, mutta niiden luonne ja ajoitus on väärä kakkosneloseen.
Samalla huomasin, että jatkuva päivittäinen riden kolistaminen tekee käsivarren lihaksista yksipuolista, vaikka samalla kädellä mäiskii kahta tomia välillä. Auttaisi virvelin rutinoiminen tai muu oikealla virvelille menevä soitto.
Vasen käsi hihatilla toki myös lihaskuntokuurilla.
Perustason musiikinteoria tuli suoritettua loppuun tällä viikolla. Kannattiko rumpujen soittajan mennä teoriatunneille, kannatti. Rumpuja ei pidä erottaa musiikista, vaikka soittaisi mitä tai yksin. Ehkä paras anti mulle kuluneesta kolmesta vuodesta on perustason kokonaiskuva ajanjaksosta tahti.
Kesällä viimeisen kirjan rytmit virvelille, kieli ei taipunut..
¤ RLRR LRLR RLRR LRLR ¤ Jos ei soi hiljaa, soi kovaa ¤ ranttatantta ¤ hevi mamma, kevyt musiikki ¤
Kailis
20.04.2015 03:08:40

Soittoa bändin kanssa. Ikuinen proggis. Without them I am nothing.
TRAUM: mua vituttaa idiootit...tai siis ei muuten mutta kun niillä on äänioikeus siinä missä meikäläiselläkin.
sahkuifk
20.04.2015 03:30:29
Kailis: Soittoa bändin kanssa. Ikuinen proggis. Without them I am nothing.

Juu. Ei ole koskaan maistunut treenaus yksin, harmittaa.
Silloin pitää puskee kun reikä on ruskee.
Kailis
20.04.2015 04:11:39

sahkuifk: Juu. Ei ole koskaan maistunut treenaus yksin, harmittaa.

Siis oon mä treenannut ihan helvetisti yksin. Jotenkin nyt taas kun soittaa kahdessa bändissä tulee kiinnitettyä asioihin huomiota eri tavalla. Toivottavasti musa edellä.
TRAUM: mua vituttaa idiootit...tai siis ei muuten mutta kun niillä on äänioikeus siinä missä meikäläiselläkin.
Drumpaul
21.04.2015 20:00:40
Kesäksi pitäis saada samba ja reggae groovaamaan. Lähtee jo jotenkuten.
statistiÖ
21.06.2015 20:10:11

Kesän ulkoilma virvelöintikausi avattu, kun ei pääse joka päivä reenikselle. Mikä onkin toisaalta hyvä, syy reenata asioita, joita setillä reenaa huonosti tai ei lainkaan. Kun paljon soittaa pelkkää settiä, alkaa "nojailla" virvelin sijaan muihin soittimiin.
Tämän kesän ykkösprioriteetti on aksentointi. Monta kertaa aloittanut tätä setillä, aina unohtanut. Lyönnin keventämistä, (on)timen hallintaa, hitaasti soittamista..
¤ RLRR LRLR RLRR LRLR ¤ Jos ei soi hiljaa, soi kovaa ¤ hevi mamma, kevyt musiikki ¤
dictatorsh*t
19.07.2015 19:10:24
Vasuria

Motivaatioksi riittää neljättä kuukautta jatkunut jännetuppitulehdus oikeassa kädessä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)