Gaudeamus 28.05.2004 00:36:08 | |
---|
Tele, ( looks so cool, imho :) vetää puoleensa Stratoa enemmän, mutta mutta… pistää miettimään, sillä aika ajoin on tullut kommentteja, että Strato antaa enemmän anteeks kuin Tele ja olis helpompi soitettava kuin Tele. Olen sen verran noviisi näissä kitarahommissa, että kaipaisin asiaan tarkennusta ennen kuin ryntään kauppoja tekemään. Siis onko väite totta? Ja jos on, niin kertokaa ihmeessä, missä ja miten erot tulevat esiin. Tarkoitus on, totta kai, testata molempia ennen ostopäätöstä, mutta kun noviisi olen, niin en oikein luota kykyyni arvioida, kumpi olisi järkevin valinta. Olisiko siis Strato innostukseni ja kehitykseni kannalta parempi valinta kuin Tele, vaikka sen perään kuolaankin? Harkinnassa ovat Squierin standard ja Yamahan Pacifica 112 mallit. Kumpi paree? Ja jos ja kun Straton ja Telen soitettavuudessa on eroja, niin mistä ne johtuvat ja miten ne käytännössä tulevat esiin? |
JCM 28.05.2004 00:38:45 | |
---|
En ole paljoa kummallakaan soittanut, mutta siitä soittotatsista voisin uskaltaa sanoa että aika lailla samanlaisia ovat soittaa molemmat. Korjatkaa, mikäli olen väärässä. Shun saturday iltoja, those having me nolostumaan. Lubrication Midsummer Page kädenväännössä and can better tulitikkutempunkin, what is naturally as Page allege canning appropriation combination sormella tulitikkuaskista röökin and firing its. |
Tee 28.05.2004 09:07:21 | |
---|
Loistavahan telellä on soittaa. Haet sopivan ja käteensopivan kaulan vaan. :K |
JuSu 28.05.2004 10:21:32 | |
---|
En ole paljoa kummallakaan soittanut, mutta siitä soittotatsista voisin uskaltaa sanoa että aika lailla samanlaisia ovat soittaa molemmat. Korjatkaa, mikäli olen väärässä. En sano, että olisit väärässä, mutta omat kokemukseni ovat hiukan erilaisia. Ja erilaisia kokemuksia on varmasti yhtä paljon kuin soittajia. Mun käpälissä suurin ero tuntuu niin, että strato on helpompi ohjattava ja siitä saa kivoja soundeja ulos kevyelläkin tatsilla, kun taas tele oikein usuttaa lyömään kovalla kädellä jotta sieltä irtoaa sitä telenapsua kunnolla. Sellainen mieto crunch ja tele molemmat mikit päällä, siinä on hieno soundi! Aloittelijalle kuitenkin suosittelisin stratoa, siitä saa nopeammin enemmän irti. Tele imho vaatii jo pikkuisen enemmän kokemusta, jotta sen saa soimaan nätisti. Mutta mielipiteitähän nämä. JuSu Ooostakaa ooostakaa, hyvejä kitaroita, Ibanez, Charvel... Katso tori. |
Joees 28.05.2004 10:48:17 | |
---|
Aloittelijalle kuitenkin suosittelisin stratoa, siitä saa nopeammin enemmän irti. Tele imho vaatii jo pikkuisen enemmän kokemusta, jotta sen saa soimaan nätisti. Mutta mielipiteitähän nämä. JuSu Näin minäkin olen asian kokenut olevan. Kummatkin loistavia soittimia mutta strato voisi olla aloittelijalle parempi.
Groooove is in heart! |
G-mies 28.05.2004 10:50:13 | |
---|
Strato on myös vähän Teleä mukavampi kylkeä ja kyynärvartta vasten. Main screen turn on. |
Quu 28.05.2004 10:58:13 | |
---|
Ainakin mitä tietoa olen täällä saanut, niin meksikostraton ja -telen kauloissa ei ole paksuuseroja. http://hevijammu.cjb.net
Hinta: 420e/En tingi. |
Shaft 28.05.2004 11:00:35 | |
---|
Aloittelijalle kuitenkin suosittelisin stratoa, siitä saa nopeammin enemmän irti. Tele imho vaatii jo pikkuisen enemmän kokemusta, jotta sen saa soimaan nätisti. Olen periaatteessa samaa mieltä, mutta ei se ero kuitenkaan niin suuri ole. Voit aivan hyvin ostaa Telen mikäli pidät siitä enemmän. Stratosta löytyy tupla-cutawayt ja contourit, joten soittoergonomia on vähän parempi. Toisaalta Telessä on oma soundinsa ja tyylinsä, minkä vuoksi monet pitävät siitä enemmän. Mikäli mahdollista, kannattaa kokeilla mahdollisimman montaa kitaraa sopivan löytämiseksi. |
Pitkavirta 28.05.2004 13:52:16 | |
---|
Voit aivan hyvin ostaa Telen mikäli pidät siitä enemmän. samaa mieltä. sitäpaitsi kyllä telellä varmasti oppii soittamaan aivan yhtälailla ku stratollakin. jos on pitkään soittanu stratolla, ja kokeilee teleä käteen, se tuntuu ehkä aluks vähän omituiselta. sama pätee kai toisinki päin? |
Juutas 28.05.2004 14:07:48 | |
---|
Omasta mielestäni tärkeimpiä eroja on kaksi Stratossa on kampi, telessä ei. Straton ääni on pehmeämpi ja telen tiukempi. Siinäpä se pähkinänkuoressa. Itse käytän teleä enimmäkseen sointujen soittoon ja komppaukseen ja kun haluan revittää, kaivan straton esille. Kumpikin ovat hyviä kitaristin perustyökaluja, jotka täydentävät toisiaan. Kun et ilmeisesti ole ostamassa aitoa Fenkkua, niin mallia tärkeämmäksi saattaa muodostua merkki ja se mystinen "yksilö" eli ota se mikä parhaiten tuntuu käteesi sopivan. Matkikoon sitten kumpaa tahansa mallia... =) |
perkule mikä ketju...koitat molempia ja ostat sen joka on parempi. ei kai sitä nyt kukaan voi sanoa kumpi sulle on parempi. itse tykkään että tele on aika laimee verrattuna stratoon..mutta se luultavasti johtuu soittotyylistäni ja siitä minkälaista musiikkia soitan..that's it my wallet's fat and so is my head |