PasiB 06.04.2015 15:15:03 | |
---|
blessed: Tuo Tampereen on ollu tovin myynnissä, siinä on keräilijäekstraa hinnassa kai jonkin verran. Muistaakseni pari kk sitten oli vastaava 2000-l relic CS jollain 1800e pyynnillä torilla. Jos ei tarvi olla Fender niin torilla näyttäis olevan myös Amfisound jazz basso myynnissä ja Oulussa vieläpä. Luulis olevan laadukas peli, mallina ollut -69 jazzo ilmon mukaan. Amfisound kannattaa tsekata, hintakaan tuolla ei ole paha mutta jos lavassa pitää lukea Fender niin Kitarapajalla on American Vintage myynnisssä. Helsingin liikkeessä taitaa olla kaksi ja nuohan tulee Oulun putiikkiin testattavaksi kun pyytää. Kullaksella on kaksi CS jassoa mutta hinta on aivan järjetön. |
jaajo2 06.04.2015 15:30:22 | |
---|
Ok .muistatko Pasi ku joskus pirun kauvan sitte vaihettiin bassokamoja ?mä sain sulta peaveyn setin ja sulle impact ja semmonen umpi kaappi.mä hävitin peaveyt vuosi sitten menivät Kemiin ja keikka käyttöön |
J.Hollström 06.04.2015 15:44:43 | |
---|
|
jaajo2 06.04.2015 16:21:42 | |
---|
Minkä arvoinen tuommoinen japsi vois olla ?ei kai nyt ihan nuin paljoa |
Hei. Muakin kiinnostaa, ihan oikeesti, vaikka en ostamassa olekaan, semmonen, että kun näitä American-sarjoja näyttää olevan Special, Standard ja Vintage (muistaakseni, korjatkaa toki..). Niin että mikä niissä on oleellinen ero, hinnan lisäksi? Ja onko Jaappanin mallit parempia ku halvimmat yankeet? And it's just a waste of time.. |
jaajo2 06.04.2015 16:33:14 | |
---|
Tää on jotenki mysteerinen juttu ja monimutkainen koko jazz basso juttu ois tosiaan erittäin mielenkiintoista saaha tietoa enemmänkin ja suomen kielellä. |
PasiB 06.04.2015 18:46:57 (muokattu 06.04.2015 20:10:48) | |
---|
jaajo2: Ok .muistatko Pasi ku joskus pirun kauvan sitte vaihettiin bassokamoja ?mä sain sulta peaveyn setin ja sulle impact ja semmonen umpi kaappi.mä hävitin peaveyt vuosi sitten menivät Kemiin ja keikka käyttöön Siitä on jokunen vuosi aikaa :-) Pitkäänhän ne pivikat sulla sitten oli. Muistelen että Impact hajosi keikkareissulla kun ajettiin mutkassa pitkäksi ja kamat levis pitkin Joloskylän tien vartta. E: Miksikäs oot Ariaa myymässä, mullakin tuo on ollut lähtevien joukossa mutta ei sitten ole kuitenkaan raskinut hävittää: http://muusikoiden.net/dyn/users/133582.jpg |
jaajo2 06.04.2015 19:29:03 | |
---|
No ku ei tuu soitettua sitä enään niin joutaa semmoiseen kotiin jossa sitä käytetään. |
hollstro 06.04.2015 21:14:42 | |
---|
jukkajylli: Hei. Muakin kiinnostaa, ihan oikeesti, vaikka en ostamassa olekaan, semmonen, että kun näitä American-sarjoja näyttää olevan Special, Standard ja Vintage (muistaakseni, korjatkaa toki..). Niin että mikä niissä on oleellinen ero, hinnan lisäksi? Ja onko Jaappanin mallit parempia ku halvimmat yankeet? Standard on perusbasso nykspekseillä, Vintage vastaa jotain tiettyä vuosiksertaa, esim. Jazz Bass on 1964:n tai 1974 spekseillä ja Presarit 1962 ja 1957 ja noissa De Luxeissa on usen pimpattu tota stanadardia elektroiniikan ja mikkivaihtiehtojen osalta, samoin niissä voi olla blingiä otelautamerkeissa ja plekusuojassa sekä parempi talla ja virittimet. Kuvia kattelemalla selviää aika paljon. vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen |
Rämppy 07.04.2015 09:09:23 | |
---|
jukkajylli:...Ja onko Jaappanin mallit parempia ku halvimmat yankeet? Jaappanin mallit on yleensä hyviä. Mun mielipide on, että ovat keskimäärin parempia kuin ainakin halvimmat jenkit. Mulla on tällä hetkellä kaksi F:n precisionia: usa vintage 62 ri ja Japan vintage 57 ri. Laadullista eroa ei mun mielestä ole, molemmat timmiä työstöä. Jos oikein tarkaksi heittäydytään, niin japsi on jopa himpun verran tarkemmin viimeistelty. USA-mallissa on nitrolakat, japsissa poly. USA-version hintalappu on noin kaksinkertainen japsiin verrattuna. Saahan sitä sanoa. |
okabass 07.04.2015 09:27:15 (muokattu 07.04.2015 09:30:44) | |
---|
Rämppy: Jaappanin mallit on yleensä hyviä. Mun mielipide on, että ovat keskimäärin parempia kuin ainakin halvimmat jenkit. Mulla on tällä hetkellä kaksi F:n precisionia: usa vintage 62 ri ja Japan vintage 57 ri. Laadullista eroa ei mun mielestä ole, molemmat timmiä työstöä. Jos oikein tarkaksi heittäydytään, niin japsi on jopa himpun verran tarkemmin viimeistelty. USA-mallissa on nitrolakat, japsissa poly. USA-version hintalappu on noin kaksinkertainen japsiin verrattuna. Meksikon puolella rajaa kootut ovat myös hinta-laatusuhteeltaan hyviä. Päädyin siksi MIM Presariin. Epäilemättä myös Jatsit ovat ok. In porto perse vitulus est. Käännös: "Satamassa on vasikka". |
hollstro 07.04.2015 09:32:46 | |
---|
Mun kokemuksen mukaan hintalappu ja laatu (lähinnä metriaalit ja osat) ovat linjassa näissä Fenderin vehkeissä. Työn laatu on jokaisessa Fenderissä kunnossa. Mutta kun puusta tehdään, voi niitä yksilöllisiä vaihteluita soinnissa olla, ja onkin. vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen |
Rämppy 07.04.2015 09:51:41 | |
---|
Joissain japsi-fenkuissa on lehmusrunko, joista väännettään foorumeilla että onko riittävän aitoa vaiko eikö. Mutta kalliimman sarjan japseissa on yleensä leppärunko, samoin USA-mikit. Kaulat ovat jaappanin fendereissä olleet aina hyviä ja vakaita ainakin sen perusteella mitä mun käpäliin on osunut. Mulla ei ole japaninkaulojen kanssa ollut koskaan ongelmia tai ylimääräistä säätämistä. Muutaman USA-fenkun kanssa on vuosien varrella ollut kaulan kanssa enemmän tai vähemmän murhetta. Saahan sitä sanoa. |
Topiello 07.04.2015 15:21:57 | |
---|
Tästä olikin aikaisemmin puhetta.. Vaihdoin ameriikan presarin meksiko-jatsiin. Meksiko resonoi puitaan huomattavasti voimakkaammin jenkkipresariin verrattuna. Meksikon viimeistely ei ole jenkin luokkaa mutta tatsi ja saundi vie voiton meksikoon. Puolet kalliimpi jenkkifenkku tuntuu ryöstöltä nyt, kun on kokemusta molemmista. |
hollstro 07.04.2015 16:17:59 | |
---|
Topiello: Tästä olikin aikaisemmin puhetta.. Vaihdoin ameriikan presarin meksiko-jatsiin. Meksiko resonoi puitaan huomattavasti voimakkaammin jenkkipresariin verrattuna. Meksikon viimeistely ei ole jenkin luokkaa mutta tatsi ja saundi vie voiton meksikoon. Puolet kalliimpi jenkkifenkku tuntuu ryöstöltä nyt, kun on kokemusta molemmista. Jotkut soittimet vaan soi heikommin, eikä siinä vamistusmaa ratkaise. Yksilöerojen piikkiin. vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen |
Topiello 07.04.2015 18:14:01 | |
---|
|
hollstro 07.04.2015 21:04:35 | |
---|
Toiset uskoo että puiden soinilla on merkitystä, jotkut ei usko sen vaikutavan sähköiseen saundiin. Minä toki uskon puden ja soinin merkityseen. Se on kaikki kaikessa. vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen |
Olli.M 08.04.2015 06:05:47 | |
---|
hollstro: Toiset uskoo että puiden soinilla on merkitystä, jotkut ei usko sen vaikutavan sähköiseen saundiin. Minä toki uskon puden ja soinin merkityseen. Se on kaikki kaikessa. Ääni Soinille! |
Calle Rosenheim 08.04.2015 13:35:13 | |
---|
|
jaajo2 10.04.2015 21:01:51 | |
---|
Näyttää olevan aika painavia yleensä nuo jazzarit olkoon cs tai vintage reilusti yli neljä kiloa. |