Aihe: Piano miditiedostoja
1
Timo JM
28.05.2004 11:32:47

Tietäisiköhän kukaan jotain osoitetta josta voisi löytää erilaisia pianosäestyksiä midiversioina? Tällä hetkellä olisi työn alla yksi rokkibiisi mihin pitäisi saada sellaista perinteistä kilkutusta. (Vai haluaisiko joku kenties yrittää itse?
...siis mun mielestä.
deggis
28.05.2004 11:57:08

Vai haluaisiko joku kenties yrittää itse?

Sinä :-) Mutta niin, jos sellaista perinteistä pianokivaa tarviit, niin sitä löytää varmaan senkin biisin päälle vielä aika hyvin ihan arpomalla biisin sointujen päälle tavaraa.
Mushroom Cut No13
Zammy
28.05.2004 12:01:44 (muokattu 28.05.2004 12:23:14)
Tällä hetkellä olisi työn alla yksi rokkibiisi mihin pitäisi saada sellaista perinteistä kilkutusta. (Vai haluaisiko joku kenties yrittää itse?

Siis anteeksi? "Tein oman biisin, löytyykö siihen jostain valmis pianokuvio" ????? Kertooko tuo "perinteistä" jo vähän liikaa kaavaan vaipumisesta?
Mulla on pappatunturi. Sininen ja sporttinen. Sillä naiset isketään - sen sorttinen.
Zammy
28.05.2004 13:29:12
Osaisiko joku ehkä vastata itse kysymykseen? Olisin kyllä ihan iloinen jos joku voisi neuvoa miten saisin biisillemme hyvän virtuaalipianistin kun aitojakaan ei ole saatavilla.

Eli tässä tapauksessa alkuperäisessä kysymyksessä on selvästi virhe. Eli et etsi kaiketi miditiedostoja vaan esimerkiksi VST-plugaria jolla saa pianosoundeja kehiin?
Mulla on pappatunturi. Sininen ja sporttinen. Sillä naiset isketään - sen sorttinen.
Timo JM
28.05.2004 16:10:34

Eli tässä tapauksessa alkuperäisessä kysymyksessä on selvästi virhe. Eli et etsi kaiketi miditiedostoja vaan esimerkiksi VST-plugaria jolla saa pianosoundeja kehiin?

Sori nyt, mutta taitaa olla vähän vaikeuksia luetun ymmärtämisessä. Mielestäni molemmissa viesteissäni mainitsen selvästi, että etsin biisille pianosäestystä.
...siis mun mielestä.
kivi
28.05.2004 16:52:28
Sori nyt, mutta taitaa olla vähän vaikeuksia luetun ymmärtämisessä. Mielestäni molemmissa viesteissäni mainitsen selvästi, että etsin biisille pianosäestystä.

Kyllä kyllä, mutta jos nyt luet tarkemmin omat viestisi, niin niistä saa sen kuvan, että haet valmista midifilettä, josta pätkiä pianoa biisisi päälle - kuitenkaan kertomatta, haluatko midifileenä Kimalaisen lennon vai Eldankajärven jään
:-)

Ja tiedän, olet aikuinen mies etkä ensi kertaa rabbia kyydissä. Mutta jos haluat biisiisi sopivan midipianon, mikset kysy:
"Soittaisiko joku biisiini pianon midiksi?"

Pilkunviilausta? Ei kun silkka väärinymmärryksen paikka.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
deggis
28.05.2004 16:54:26

No siis sittenhän homma menee niin, että etsit jonkun biisin jossa on identtinen sointukierto jossain kohtaa, ja rippaat siitä. Ejayllähän homma hoituisi konepoppispuolella helposti.

Mutta ihan huomiona, että jos jo tehtyihin biiseihin yrittää muualta lähteä kalastamaan valmiita pianokuvioita, tulee lopulta olemaan selkeästi helpompaa vaan alkaa pyörittämään niitä itse. Vaikka joutuuhan niitä pyörittämään joka tapauksessa.

Sori, vastaanpa edelleen kai vienosti kysymyksen ohi.
Mushroom Cut No13
Zammy
28.05.2004 16:55:44
etsin biisille pianosäestystä.

Siis jollekin tietylle ja kenties tunnetulle biisille? Vai jollekin sun omalle tai tuntemattomalle? Ja jos sen pitäis suoraan siihen kappaleeseen käydä niin jonkunäköset soinnut tai clippi tai jotain vois olla paikallaan. Mun ymmärrys sille, mitä haet on nyt kyllä puutteellinen.
Timo JM
28.05.2004 17:52:04 (muokattu 29.05.2004 02:22:03)

Kyllä kyllä, mutta jos nyt luet tarkemmin omat viestisi, niin niistä saa sen kuvan, että haet valmista midifilettä, josta pätkiä pianoa biisisi päälle - kuitenkaan kertomatta, haluatko midifileenä Kimalaisen lennon vai Eldankajärven jään
:-)

Ja tiedän, olet aikuinen mies etkä ensi kertaa rabbia kyydissä. Mutta jos haluat biisiisi sopivan midipianon, mikset kysy: "Soittaisiko joku biisiini pianon midiksi?"

Pilkunviilausta? Ei kun silkka väärinymmärryksen paikka.

Okei okei, kuvittelin vain, että jostain olisi ehkä mahdollista löytää valmista pianosäestystä eroteltuina eri soinnuille. Ehkä kuvittelin liikoja.

Huomasin, että Band-In-a-Boxillahan tuo hoituisi, mutta sopivan tyylin löytäminen tuottaa ehkä vaikeuksia.

Vaan jos jotain kiinnostaa, niin saa kyllä mielellään kokeilla. Biisi löytyy alla olevasta linkistä. Osa matskusta on vielä demoasteella. (Esim. laulu johon tulee toinen mies tanakammalla tatsilla oktaavia ylempää.)

http://members.surfeu.fi/op/enemman_aikaa.mp3

P.S. Etsitään muutenkin ryhmään sopivaa kosketinsoittajaa. Ikä saisi olla lähempänä neljääkymmentä kuin kolmeakymmentä. Pääpaino on musan tekemisessä, ei treenaamisessa :-)
...siis mun mielestä.
Kumiankka
29.05.2004 23:20:57
Joo Band in a Box kehiin vaan, ja netti on miditiedostoja pullollaan, osa jopa hyviä, tarvii vain valita ja löytää oikea miljoonien joukosta

Eräs oikea muusikko sanoi mulle joskus että kaikki hyvät bisit on netissä...
Mohla
02.06.2004 19:16:37

Lyökää linkkejä kehiin, jos joku tietää. Itseäkin kiinnostaa muutenvaan tommonen mahdollisuus.
Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski?
-Charlie McCharty
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)