Aihe: Basson tilutus..
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Basismi
26.05.2004 15:33:58
Mielenkiintoista. Kaikki ennen vuotta -1959 soitettu jatsi siis todellakin soitetiin tuossa yhdessä kuppilassa. Wau.

Mistä vedit tuon vuosiluvun? Muutenkin alkaa argumentointisi olla sitä luokkaa etten pysy enää lainkaan kärryillä.
It's hard to be humble when you're so fucking big!
Karlsson
26.05.2004 15:37:44
Olette liian huvittava.

"-Jatsidiggari, joka ei ymmärrä nykyjatsin akateemista kikulisuorituspaineisuutta. "

Selitä minulle mitä on:
1) Jatsi
2) nykyjatsi
3) kikulisuorituspaineisuus

niin jatketaan juttelua.

Jaa, että pitää ruveta tappelemaan makuasioista vai?

1) afroamerikkalainen musiikin suuntaus jossa improvisaatiolla suuri osa.

2) Edellinen tänä päivänä

3) "Pakko soittaa vitust tähän et kaikki tajuu etä mä osaan soittaa vitust tähän"

Onkos se nyt niin kamalaa jos joku ei tykkää musiikin kääntämisestä urheiluksi?
"Siis Cmaj7 sisältää sävelet C, E, G, Bb. Tuossa Ylä E on G:ssä, siinä aiemmassa se oli vapaana E." -KMT
Johannes_t
26.05.2004 15:37:55

Pappajatsi (huom. oikeinkirjoitus) terminä on syntynyt kuvaamaan sitä huttua, joka soi Paapan Kapakka -nimisessä soittojuottolassa. Käykää sivistämässä itseänne.

Minä Tarzan, sinä tamperelainen?
hemmo
26.05.2004 15:48:43

Mistä vedit tuon vuosiluvun? Muutenkin alkaa argumentointisi olla sitä luokkaa etten pysy enää lainkaan kärryillä.

Peace tai turpaan.

Hra arvan argumentaatio perustuu joskus kehittämäämme pseudokieleen eli arhementoon, joka koostuu väärinymmärryksistä, virhelyönneistä, sanaväännöksistä sekä silkasta laiskuudesta.
Just ostin jotain, en muista enää mitä, halavalla. S.V.S.
Keny
26.05.2004 15:50:52
Pappajatsi (huom. oikeinkirjoitus) terminä on syntynyt kuvaamaan sitä huttua, joka soi Paapan Kapakka -nimisessä soittojuottolassa. Käykää sivistämässä itseänne.

Ollaan oltu siellä oman bändi kanssa keikalla ja jengi diggas pirusti ja ei tasan soiteta pappajazzia vaan kunnon funkgroovee.
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
Teijo K.
26.05.2004 16:04:01

Tästä hörhön lausunnosta.

Ennen 1960-lukua todellakin oli vain pappajazzia. Sitten keksittiin jazz.

Sitten kun itse totesit.

Niin keksin yhdistää tuollaisen omasta mielestäni keventävän huumorivitsin. Elkää nyt noin suuttuko sentään. Eihän tämä nyt niin vakavaa pitäisi olla?
Hurjasa noiruudessani poltin tupakkia. En enää.
JPL
26.05.2004 16:36:54
Ollaan oltu siellä oman bändi kanssa keikalla ja jengi diggas pirusti ja ei tasan soiteta pappajazzia vaan kunnon funkgroovee.

Näin ja jos joskus jazziksi menee niin siitä on eccokenkäjazz aikas perkuleen kaukana.

Jotain aiheestakin eli tottakai bassolla voi tiluttaa, kaikella on paikkansa...jossain.
E=mc2? No way!E=e,g#,b
Basismi
27.05.2004 09:09:07
Niin keksin yhdistää tuollaisen omasta mielestäni keventävän huumorivitsin. Elkää nyt noin suuttuko sentään. Eihän tämä nyt niin vakavaa pitäisi olla?

Mitä, väittely on vasta alussa ja nyt jo ruvetaan liennyttämään.

Noh, huumorinomaisesti kutsuin standardeja pappajatsiksi, antakee anteeksi.

Kyllä mun mielestä kaikessa standardien jälkeisessä jaskassa pitää olla paitsi musiikin teoreettinen hallinta harmonioineen erittäin hyvin hallussa, myös nopeutta sormissa. Ja sitten nämä kaksi pitää yhdistää toimivaksi sopaksi.

Vinkkase Keny kun olette täälläpäin seuraavan kerra, niin tulen tsekkaamaan.
Quu
27.05.2004 09:27:58 (muokattu 27.05.2004 09:28:44)

Kattelin noita 7/9/14-kielisiä viritelmiä ja täytyy kyllä sanoa, että 4 tai 5 kieltä riittää mulle.
Totaalisesti sen takia, että jos G-kielen alle tulee lisää tavaraa(kieliä), en enää kykene soittamaan kunnolla.

EDIT: Siis käytännön syistä ei enempää kuin 5 kieltä (niinkään montaa mulla ei edes ole vielä ollut).
http://hevijammu.cjb.net Hinta: 420e/En tingi.
Johannes_t
27.05.2004 09:29:23

Kyllä mun mielestä kaikessa standardien jälkeisessä jaskassa pitää olla paitsi musiikin teoreettinen hallinta harmonioineen erittäin hyvin hallussa.

Mulla taas on semmoset tuntemukset ja kokemukset, että esim. Parkerin tuotantoa on täysin mahdotonta soittaa ilman mainitsemiasi hyveitä. Se on sitä Bopia.
Basismi
27.05.2004 12:53:09
Mulla taas on semmoset tuntemukset ja kokemukset, että esim. Parkerin tuotantoa on täysin mahdotonta soittaa ilman mainitsemiasi hyveitä. Se on sitä Bopia.

No sitähän mä yritin juuri sanoa että pitää olla nuo kohdillaan ja lisäksi vielä sormissa vikkelyyttä.
chief
27.05.2004 13:06:14
Kyllä mun mielestä kaikessa standardien jälkeisessä jaskassa pitää olla paitsi musiikin teoreettinen hallinta harmonioineen erittäin hyvin hallussa, myös nopeutta sormissa. Ja sitten nämä kaksi pitää yhdistää toimivaksi sopaksi.

Mitäs toi standardien jälkeiset jaskat meinaa? Onkos ne stankut enimmäkseen peräisin jostain ennen 1940-lukua? Ja millon bii-bop tuli kuvioihin? Mä oon ihan tampio. :-O
C.H.I.E.F Chaplinmaisen Hempeä ja Ivallisen Etuileva Folklaulaja
Karlsson
27.05.2004 13:07:51
Mitäs toi standardien jälkeiset jaskat meinaa? Onkos ne stankut enimmäkseen peräisin jostain ennen 1940-lukua? Ja millon bii-bop tuli kuvioihin? Mä oon ihan tampio. :-O

Joo, jää vähän hämäräksi. Jazz-stankkuja kun on soitettu maailman sivu. Ehkä se meinaa että niinko keikalla niitten jälkeen. Niiko esmes encoressa.
"Siis Cmaj7 sisältää sävelet C, E, G, Bb. Tuossa Ylä E on G:ssä, siinä aiemmassa se oli vapaana E." -KMT
Basismi
27.05.2004 15:44:50

Tjaa, en ole kyseisen terminologian asiantuntija, mutta käsittääkseni standardit ovat keskimäärin kohtuu iäkkäitä teoksia. Korjatkaa jos olen väärässä.
Basismi
27.05.2004 15:47:24
Jaa, että pitää ruveta tappelemaan makuasioista vai?

Kuka aloitti?

1) afroamerikkalainen musiikin suuntaus jossa improvisaatiolla suuri osa.

Olen valaistunut.

2) Edellinen tänä päivänä

Toiseksi viimeinen edellisviikolla.

3) "Pakko soittaa vitust tähän et kaikki tajuu etä mä osaan soittaa vitust tähän"

Heitä nyt ihmeessä joku esimerkki, kun ei tuo kuvaus oikein aukene.
TiMiTheShiT
27.05.2004 19:06:04
Siksi, että haluan kehittyä nimen omaan basistina...en kitaristina, vaikka siihenkin olisi mahdollisuus.

Onhan se järjetöntä sinänsä ajatella bassoa tilu-soittimena, kun ajattelee että sen tarkoitus on vain luoda musiikille pohja. Mutta silti asia kiinostaa.. Hyviä basisteja ei kuitenkaan ole liikaa

hoho haisee heheheheheheh
he he heeh heh heh uuh hah hah haa |"kuinka moni oikeesti on sitä mieltä, että ihmisyys ja luonto on luotu raivattavaks tieltä?" -Jukka Poika-|
Karlsson
28.05.2004 08:11:53
Sori nyt Basismi, mutta en aio lähteä riitelemään väkisten asiasta jossa ei ole mitään riideltävää.

Itse käsitän sanan tilutus lähinnä tuonne tekniseen sisällöttömään kikkailuun ja se jää omassa musiikin arvostuksessani selvästi taka-alalle.

Sinulle sitten tilutus voi merkitä jotain muuta tai sitten se hengetön kikuli-osasto on sinun juttusi. Ja mun puolesta saakin olla, en menetä yöuniani sen vuoksi.
Karlsson
28.05.2004 15:20:21
Minä arvostan musiikkia, jossa on ideaa. Sillä ei ole niinkään väliä monellako äänellä se idea on tuotu julki. Tekninen hyvyys ei ainakaan vähennä kyseisen musiikin hyvyyttä. No turha tätä on jankata, ole ymmärtämättä jos kerran haluat.

Joo, olen. Ilmeisesti sarkasmia ei voi edellyttää ymmärrettävän ellei tunge viestiä täyteen laumaa hymiöitä?

Tilutus vain tilutuksen vuoksi on joskus ihan viihdyttävää. Mitä pahaa siinä on? Ei pitäisi olla keneltäkään pois...

No, sitähän mä olen sanonut. Älä nyt menetä yöuniasi, jos joku ei jaksa innostua sun suosikkimusasta.

Pistetään nyt se hymiö tähän perään niin jos vaikke se herneen palko tipahtais sieltä pikku nenusta poies.

:)
Basismi
28.05.2004 15:52:48
Joo, olen. Ilmeisesti sarkasmia ei voi edellyttää ymmärrettävän ellei tunge viestiä täyteen laumaa hymiöitä?

Ei se hymiöistä ole kiinni, olen vain epäileväinen sun sarkasmisi suhteen, jotta onko sellaista.

No, sitähän mä olen sanonut. Älä nyt menetä yöuniasi, jos joku ei jaksa innostua sun suosikkimusasta.

Kunhan nyt laitan omia kommentteja väliin silloin kun joku alkaa vittuilemaan musiikkimaustani.

Pistetään nyt se hymiö tähän perään niin jos vaikke se herneen palko tipahtais sieltä pikku nenusta poies.

Samoin

:)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)