fox 27.03.2015 21:20:02 | |
---|
barclay: Kiitoksia. Heti löytyi. Vuosia olen asiaa miettinyt ja googlettamalla on löytynyt vain Krameria sun muuta hieman samalta näyttävää, muttei kuitenkaan oikeaa. Kramer, vaikka sekin on alumiinilapainen, eroaa siinä että se lapa on yläreunasta "auki" eli se on vähän niinku hanko. Travis Beanit kaikki on sieltä lavan päästä umpinaisia, siinä on ikäänkuin "T":n mallinen aukko lavassa.. |
zapateados 27.03.2015 22:42:50 (muokattu 27.03.2015 22:43:41) | |
---|
"Ain't nobody now can play the blues that I play" - Junior Kimbrough |
FensonGibder 29.03.2015 16:42:53 | |
---|
335 on oikea kloset klassik.. Everybody wants one, but nobody plays with. Sattana kun väsähdin kitaralehtien kahden vuoden jatkuvaan tulitukseen puoliakustisista malleista, niin heikkona hetkenä tuollainen punainen karkki jäi kainaloon heräteostoksena.. Miun Tokai-kopsulla on pari tuntia soittoaikaa takana, enkä näe miksi soittaisin mielummin sillä kuin LP:llä. Paino sama, mikit ja mensuuri samat, bodyn koko on LP:ssä pienempi. Parhaimmillaan seinäkoristeena - onhan se huikean näköinen malli. Mennee ehdottomasti vaihtoon kun tulee ensimmäinen tilaisuus päästä eroon. Riffi, nyt. |
Ziggy Bubba 29.03.2015 16:51:38 (muokattu 29.03.2015 16:52:09) | |
---|
FensonGibder: Miun Tokai-kopsulla on pari tuntia soittoaikaa takana, enkä näe miksi soittaisin mielummin sillä kuin LP:llä. Paino sama, mikit ja mensuuri samat, bodyn koko on LP:ssä pienempi. Oma japsi 335-Tokai on kyllä selvästi kevyempi kuin mun LP:t, höyhensarjalainen suorastaan Gibboihin verrattuna. Kaverin kiinalainen vastaava oli reippaasti painavampi, mahtaa olla eri puut niissä. Ja tämä saa kyllä soittoa, melkeinpä eniten viime aikoina. |
Myrkky Nuoli 29.03.2015 19:43:30 | |
---|
FensonGibder: 335 on oikea kloset klassik.. Everybody wants one, but nobody plays with. Sattana kun väsähdin kitaralehtien kahden vuoden jatkuvaan tulitukseen puoliakustisista malleista, niin heikkona hetkenä tuollainen punainen karkki jäi kainaloon heräteostoksena.. Miun Tokai-kopsulla on pari tuntia soittoaikaa takana, enkä näe miksi soittaisin mielummin sillä kuin LP:llä. Paino sama, mikit ja mensuuri samat, bodyn koko on LP:ssä pienempi. Parhaimmillaan seinäkoristeena - onhan se huikean näköinen malli. Mennee ehdottomasti vaihtoon kun tulee ensimmäinen tilaisuus päästä eroon. On kyllä ihan täysin erilainen soittoergonomialtaan kun Les Paul, mutta jos LP:n fiiliksestä tykkäät enemmän niin sillähän se on ratkastu. Ite en pidä niistä lainkaan ja Tokain ES335-japsi on mun ehdoton ykköskitara :) More Nintendo, less Marshall. |
Ziggy Bubba 29.03.2015 20:02:12 (muokattu 29.03.2015 20:04:34) | |
---|
Myrkky Nuoli: On kyllä ihan täysin erilainen soittoergonomialtaan kun Les Paul, mutta jos LP:n fiiliksestä tykkäät enemmän niin sillähän se on ratkastu. Ite en pidä niistä lainkaan ja Tokain ES335-japsi on mun ehdoton ykköskitara :) Kas, sullahan on samalla värillä vielä Toksu-Essi kuin mulla. Potikan- ja kytkimennupit tosin eri värillä. Kätisyys ja kolhut on myös eri ääripäistä. Komeasti ruhjottu värkki :) E: onkos tossa kaulassa Phat Cat, BKP vai mikä? Mulla on kaulamallin Katti tallassa ja Bluesbucker kaulassa. Parempi balanssi mulla näin. |
PIM 30.03.2015 10:18:35 | |
---|
Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän. |
Myrkky Nuoli 30.03.2015 10:54:15 | |
---|
Ziggy Bubba: Kas, sullahan on samalla värillä vielä Toksu-Essi kuin mulla. Potikan- ja kytkimennupit tosin eri värillä. Kätisyys ja kolhut on myös eri ääripäistä. Komeasti ruhjottu värkki :) E: onkos tossa kaulassa Phat Cat, BKP vai mikä? Mulla on kaulamallin Katti tallassa ja Bluesbucker kaulassa. Parempi balanssi mulla näin. Jeppistä. Kaulassa on BKP Mississippi Queen - parasta mitä tiedän. Pistän jokaiseen humpparikitaraan kaulaan sen. Tallassa '57 Classic. More Nintendo, less Marshall. |
Myrkky Nuoli: On kyllä ihan täysin erilainen soittoergonomialtaan kun Les Paul, mutta jos LP:n fiiliksestä tykkäät enemmän niin sillähän se on ratkastu. Ite en pidä niistä lainkaan ja Tokain ES335-japsi on mun ehdoton ykköskitara :) Kaikki keikat soitan aina ES-335:lla - on just sopivan kokoinenkin mulle, kun en mikään metrihessu ole. Ja ylänauhoille pääsee paljon helpommin kuin Les Paulissa. Old Fenders never die |
PIM 30.03.2015 12:12:24 | |
---|
Mä ostin joskus ennen joulua käytetyn Höfnerin Verythinin ja yllätyin todella miten hyvän 335 tyyppisen kitaran nykyään saa parilla sadalla eurolla. Edellinen 335 tyyppinen mulla oli melkein kymmenen kertaa kalliimpi Gibsonin 87 vuoden ES 335 eikä tää halpis jäänyt millään osa-aluella törkeästi huonommaksi. Nimensä mukaan Verythin on tosiaan very thin ja siksi sopii näin Fender-miehenkin kätöseen paremmin kuin 335 koppanen. Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän. |
Lunnu 30.03.2015 12:28:34 | |
---|
Kuha: ...- on just sopivan kokoinenkin mulle, kun en mikään metrihessu ole. Ja ylänauhoille pääsee paljon helpommin kuin Les Paulissa. Naulan kantaan. Lessu näyttää typerältä jos on vähänkään pitempi kaveri (185 riittää). Toinen juttu meikäläiselläkin on tuo doublecut - mä en useasta yrityksestä huolimatta ole oppinut soittamaan lessulla noilta ylänauhoilta. Nostalgy is not what it used to be |
gazorlac 30.03.2015 18:10:04 | |
---|
Perkele kun piti mennä tätäkin ketjua lukemaan... Hulluna alko gaasittamaan essi. Tuollahan torilla roikkuis nätti punanen Tokai... |
Laulava Kylätohtori 30.03.2015 20:19:04 | |
---|
gazorlac: Perkele kun piti mennä tätäkin ketjua lukemaan... Hulluna alko gaasittamaan essi. Tuollahan torilla roikkuis nätti punanen Tokai... Anna mennä vaan, tämä ketju on ennenkin saanut ihmiset tekemään epätoivoisia tekoja... :D Pientä Essi-gasia on kyllä ilmassa, mutta yksi Gibson-johdannainen riittää, enkä Lespasta luovu, joten huonolta näyttää... Nyt täytyy keskittyä - miettiä, mikä elämässä on tärkeintä... Believe what you want, it doesn't mean you're right... |
kekkuliheikki 30.03.2015 21:31:02 | |
---|
Joo vittu alkaa mullakin nostamaan taas essikaasu paataan. En allekirjoita. |
steelduck 30.03.2015 21:33:20 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Nyt täytyy keskittyä - miettiä, mikä elämässä on tärkeintä... Näin kerran tarran missä tämä oli kiteytetty hyvin: "He who dies with most guitars wins..." |
fox 30.03.2015 21:45:26 | |
---|
kekkuliheikki: Joo vittu alkaa mullakin nostamaan taas essikaasu paataan. No mites, vai pistikkö jo LR:n lihoiks?? |
jniska 31.03.2015 08:27:11 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Anna mennä vaan, tämä ketju on ennenkin saanut ihmiset tekemään epätoivoisia tekoja... :D Pientä Essi-gasia on kyllä ilmassa, mutta yksi Gibson-johdannainen riittää, enkä Lespasta luovu, joten huonolta näyttää... Nyt täytyy keskittyä - miettiä, mikä elämässä on tärkeintä... Mitäs möit Essin , hehheee ;-). On muuten LOISTAVA kitara, varsinkin Sheptone Tribute-mikkisetillä höystettynä. "Ei autoa kortilla ajeta eikä vilkulla käännetä" |
kekkuliheikki 31.03.2015 10:09:45 | |
---|
Ma en anna kylatohtorille tata nostoa koskaan anteeksi... En allekirjoita. |
Myrkky Nuoli 31.03.2015 10:41:25 | |
---|
Tämän ketjun innoittaman itekin alunperin esseihin sekosin ja tästä ketjusta mulle suoraan nykyinen Tokai myytiinkin. Ja voi pojat että kannatti! Mun kohdalla kyse oli lähes valaistumisen kaltaisesta tunteesta. Ollut kiistämättömänä ykköskitarana nyt reippa vuoden. Se on näissä hommissa pitkä aika se :D Saundi ja soittotuntuma on vaan aivan ylivoimainen. P90 kaulassa ja mieto humppari tallassa + fuzz face = ARGH! Tallasta pörinää ja törinää, kaulasta cleanit ja hendrix-pikkurosot volapotikan avulla. Kaikenlaisia kitaroita oli studiossakin mukana (strato, tele, firebird, ES, Jazzmaster), mutta lopulta ES:llä soitin kuusi biisiä kahdeksasta. Täällä biisit 1 & 3 vedetty juuri tuolla yhdistelmällä: https://bombergap.bandcamp.com/releases Voi pyllykkä, että tykkään tuosta kitarasta. Sen lisäksi Essi saa pahimmankin pallinaaman näyttämään hyvältä, varsinkin jos on vakavan soittamisen hattu päässä. Evidenssiä: http://tinyurl.com/ofuq67aMore Nintendo, less Marshall. |
kekkuliheikki 31.03.2015 16:54:32 | |
---|
Alkaa oikein kylmaa hikea pukkaamaan. Se on menoa kohta. En allekirjoita. |