Quu 28.05.2004 09:42:53 (muokattu 28.05.2004 09:43:51) | |
---|
Soundistani puuttuu ballssit ja se on muutenkin munaton. Mitä voisin asialle tehdä? Nyt puhun siis tietokoneelle nauhoitettavasta soundista. Pitäiskö raahata joka kerta n. 20kg(tjsp) painava vahvistin 2 kerrosta ylöspäin (ja sitten taas alas) ja mikittää se? Nykyiset nauhoitukset on menneet seuraavasti: Basso(Ibanez GSR200L) -> Digitech RP100 -> Äänikortin Line-In. EDIT: Kaipaan siis sellaista jämäkkää, todellista BASSO-soundia eli alapäätä. http://hevijammu.cjb.net
Hinta: 420e/En tingi. |
Muhwi 28.05.2004 10:02:37 | |
---|
Voip olla että koneesi kajarit ei jaksa toistaa nuita alimpia taajuuksia? Normaalien tietokone-speakereiden läpi mikään ei kuulosta hyvältä, saatikka sitten bassoiselta.. It wasn't me, it was the Other Guy. |
Hulkster 28.05.2004 10:03:03 (muokattu 28.05.2004 10:04:02) | |
---|
Soundistani puuttuu ballssit ja se on muutenkin munaton. Heh. Sori, mut aika hauskasti sanottu EDIT: Kaipaan siis sellaista jämäkkää, todellista BASSO-soundia eli alapäätä. Ei todellinen bassosaundi pelkästään alapäästä. Noista taajuuksista oli täällä vähänaikaa sitten. Kannattaa selailla. Kannattas harkita jonkin etuasteen hommaamista. Muuttaa soundia helposti. Suosittelen SansAmppia. |
Karlsson 28.05.2004 10:07:03 | |
---|
Suosittelen SansAmppia. Kuin myös. Joskus soitin kaverin sämpleriin suoraan bassoraitoja niin että vain tuo purkki oli välissä. Hyvin toimi. "Siis Cmaj7 sisältää sävelet C, E, G, Bb.
Tuossa Ylä E on G:ssä, siinä aiemmassa se oli vapaana E." -KMT |
Johnny Buzz 28.05.2004 10:48:08 | |
---|
Suosittelen SansAmppia. Sama juttu. Eilen juuri soittelin sillä ekaa kertaa studiossa. Ainoana basson ja pöydän välissä oli tuo purkki. Hyvää jälkeä tuli ja oikein mukavan tanakat ja munakkaat soundit. |
Quu 28.05.2004 11:02:33 | |
---|
http://hevijammu.cjb.net
Johnny Buzz 28.05.2004 11:09:59 | |
---|
Aika hintava sansamp on, liikaa minulle... Mites tämä auttais: http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-103962.html ? Toi nyt taitaa olla ihan pelkkä eq. Sillä saat kyllä jotain aikaan, mutta ei siitä samanlaista putkivahvistintyyppistä potkua siihen soundiin saa. Toi Bass Driveri ei loppujen lopuks oo hirveen kallis, jos miettii miten monikäyttönen se on. Ja käytössä sen pitäis kestää monta monituista vuotta. Mut jos rahatilanne ei nyt anna myöden, niin pahahan se on tyhjästä nyhjästä. Tota Bass Driveria löytää aika harvoin käytettynä, mut ainahan voi yrittää. Kertoo sekin siitä, että porukka on siihen tyytyväisiä. |
delites 28.05.2004 11:17:54 | |
---|
Soundistani puuttuu ballssit ja se on muutenkin munaton. Oli itselläni hiukan sama ongelma kun ei jaksa aina kantaa nuppia (20kg+) kotiin nauhoituksia varten. Mutta sen sijaan kannoin vain armaan säröpedaalini ODB-3:sen, josta ruuvasin Gainin nollaan, Balancen täysin puhtaan puolelle ja EQ:n basso-voittoiseksi. Kyllä se ainakin omissa strereoissa jytisee ihan mukavasti.. |
Tai sitten yritän räpeltää RP100:sta jotain ja rupean soittamaan niin maan perskeleen kovaa :D http://hevijammu.cjb.net
mr.bungle 28.05.2004 12:11:40 (muokattu 28.05.2004 12:12:33) | |
---|
Soundistani puuttuu ballssit ja se on muutenkin munaton. Mitä voisin asialle tehdä? Nyt puhun siis tietokoneelle nauhoitettavasta soundista. Pitäiskö raahata joka kerta n. 20kg(tjsp) painava vahvistin 2 kerrosta ylöspäin (ja sitten taas alas) ja mikittää se? Nykyiset nauhoitukset on menneet seuraavasti: Basso(Ibanez GSR200L) -> Digitech RP100 -> Äänikortin Line-In. EDIT: Kaipaan siis sellaista jämäkkää, todellista BASSO-soundia eli alapäätä. Pääsääntöisesti bassosaundin pitäis olla ihan hyvä suoraan pöytään soitettaessa. Jos ei oo, niin pitää katsoa basson suuntaan (mikit, tahi koko basso). Sit koneen puolella voi viä somistaa saundia jollakin vahvistinmallinnuksella. Näin siis kotistudiossa. Jos on kunnon studio ja kunnon vermeet, voi alkaa peuhaan mikityksillä, ja saa varmasti paremman saundin :) |
SaBer 28.05.2004 15:39:21 | |
---|
Mäkin lähtisin ensin ruuvamman bassoa ja tatsia. Jos saundi on täysin munaton bassosta lähtiessään, niin ei siitä hyvää saa millään. Soitin juuri soundcheckiä huomista päätösjuhlaa varten. Basso suoraan DI-boksista (ei mitään säätöjä) pöytään, ja mielestäni se kuulosti erittäin hyvältä. Bassokaan ei mikään kummoinen ollut. (RockBass Streamer 5). Itsekin omistan muuten GSR 200:n ja kyllä sieltä munaa pitäisi tarpeeksi tulla. Viimeisenä, muttei todellakaan vähäisimpänä: Muista kuunella bassoa muitten soittimien kanssa. Usein hyvä bändisaundi kuulostaa huonolta yksin. "En ainakaan kokeilematta testaisi." ..."Tarkoitin tietysti että en ostamatta testaisi." -Niskamies |
Zarmo 29.05.2004 12:53:51 | |
---|
Pääsääntöisesti bassosaundin pitäis olla ihan hyvä suoraan pöytään soitettaessa. Soitin tuossa taannoin keikan ihan suoraan mikserivahvistimeen, eikä kukaan ainakaan päin naamaa tullut valittamaan soundista. Eikä tuo Yamahani ainakaan kallis basso ole, vaikka ihan hyvä kyllä. Älä luota mihinkään, missä on digitaalinäyttö.
Katusoittokaveri haussa Jyväskylästä. |
Tuba 30.05.2004 14:41:05 | |
---|
Nykyiset nauhoitukset on menneet seuraavasti: Basso(Ibanez GSR200L) -> Digitech RP100 -> Äänikortin Line-In. Eikös tuo rp100 oo kitarahärveli. Kitaraefektit syö yleensä niitä alimpia taajuuksia pois. Ookko kokeellu ilman tota efektiä? Tosta eq-jutusta, että saahan tietsikalle sellasia eq-ohjelmia, jotta ei tartte välttämättä pedaalia ostaa. Ite oon nauhotellu tietsikalle niin että oon pistäny digitechin kompuran väliin. Ihan hyvää saundia oon saanu aikaan. Sillä saa niitä alimpia taajuuksiaki korostettua. http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-159684.htmlEi noilla viä kuuhun mennä! |
chief 30.05.2004 15:55:11 | |
---|
Ite oon nauhotellu tietsikalle niin että oon pistäny digitechin kompuran väliin. Ihan hyvää saundia oon saanu aikaan. Sillä saa niitä alimpia taajuuksiaki korostettua. http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-159684.html Nyt oon hiukan ymmälläni. Millä tavalla kompura korostaa alimpia taajuuksia? Onko tossa spetaalissa joku bassokorostus vakiona? Musiikki
on aritmeettisten lukusuhteiden saattamista välittömäksi aistihavainnoksi.
-Schopenhauer |
SaBer 30.05.2004 16:03:00 | |
---|
Nyt oon hiukan ymmälläni. Millä tavalla kompura korostaa alimpia taajuuksia? Onko tossa spetaalissa joku bassokorostus vakiona? "Sillä saa niitä alimpia taajuuksia korostettua" on eri asia kuin "se korostaa alimpia taajuksia" "En ainakaan kokeilematta testaisi." ..."Tarkoitin tietysti että en ostamatta testaisi." -Niskamies |
chief 30.05.2004 17:36:54 | |
---|
Niinpä onkin. Olen ihan pihalla... ;) Musiikki
on aritmeettisten lukusuhteiden saattamista välittömäksi aistihavainnoksi.
-Schopenhauer |
Tuba 30.05.2004 18:25:32 | |
---|
Nyt oon hiukan ymmälläni. Millä tavalla kompura korostaa alimpia taajuuksia? Onko tossa spetaalissa joku bassokorostus vakiona kato ku se on kahden alueen kompura. Eli ku kääntää crossoverin johonki 300 hertsin paikkeille ja lo bandin kaakkoon, niin johan alkaa jytistä. Ei noilla viä kuuhun mennä! |
Quu 31.05.2004 13:07:15 | |
---|
Eikös tuo rp100 oo kitarahärveli. Kitaraefektit syö yleensä niitä alimpia taajuuksia pois. Ookko kokeellu ilman tota efektiä? Kitarahärvelihän se on. Olen myös kokeillut ilman. Basso on ihan ok, koska kun soitan vahvarin kanssa niin kuulostaa hyvältä. http://hevijammu.cjb.net