Aihe: Jackson-kysymyksiä
1 2 3 4
Ben_D
21.03.2005 14:40:32

RR5 on kiinteällä tallalla. Minä kun tarvitsisin ehtottomasti sen floikan... :/

Ei nyt sillä että olisin hommaamassa uutta kitaraa, vasta kun olen tottunut tuohon LTD-keppiin ja se alkaa tuntua ihan mukavalta vehkeeltä... sitten pitää miettiä taas uudemman kerran kun vaihdan parempaan.

Jacksonilla ei juu löydy floikallisia malleja kun RR3 ja sitten RR1.
Velli
21.03.2005 14:42:14
Jacksonilla ei juu löydy floikallisia malleja kun RR3 ja sitten RR1.

Joista ensimmäinen kannattaa unohtaa heti kättelyssä huonon floikkansa vuoksi.
mhaarala
21.03.2005 14:44:08
Hmm.. nyt kun taas muistan niin täällä oli joskus puhetta "jaappanin ihmeistä" eli Jackson Starsista hintaan €750. Sieltähän irtosi ainakin joidenkin mukaan neck-through RR Schallerin tallalla ja Seymour Duncanilla. Onko joku tilannut niitä että voisi kertoa kokemuksia?
Decadetroll
21.03.2005 16:20:34
Katsoppas tätä linkkiä..
http://www.excite.co.jp/world/engli … 00a.htm&wb_lp=JAEN&wb_dis=2

Siinäpä ois. Mitä nyt kuulin tuolla scythes of bodomim boardilla niin hyvälaatuisia keppejä kuulemma ovat, eikä tosiaan maksa paljoa..
Everything is an End..
luopio
21.03.2005 17:46:50
Itellä justiinsa se perusmalli eli rx10... Floikka on vähän rimpula mutta toiminut... Tuo bolt-on kaulaliitos ei kyllä ole mikään helmi eli sen puolesta kyl kaatuisin tuonne soloist slsmg(jotai sinne päin) puoleen, jossa on neck-thru...
se "special child"
Vousku
23.03.2005 14:45:46

Ikäni Jaskoilla kepitellyt, eikä mitään pahaa sanottavaa ole ollut. En tiedä mitä ongelmia tai huonoja puolia on joidenkin tännekirjoittaineiden mielestä ollut floikissa, itellä ei pahaa sanottavaa niistäkään.

Melkeen suosittelisin ostamaan jaappanialaisen 90-luvun alun jaskan. Ne ovat laadultaan a-i-v-a-n ässiä verrattuna muihin itämaissa valmistettuihin.

Hyviähän ne on, jos tykkää!
Miksi kuunnella huonoa musiikkia kun sitä voi tehdä myös itse?
zzy
23.03.2005 16:46:08
Ikäni Jaskoilla kepitellyt, eikä mitään pahaa sanottavaa ole ollut. En tiedä mitä ongelmia tai huonoja puolia on joidenkin tännekirjoittaineiden mielestä ollut floikissa, itellä ei pahaa sanottavaa niistäkään.

Melkeen suosittelisin ostamaan jaappanialaisen 90-luvun alun jaskan. Ne ovat laadultaan a-i-v-a-n ässiä verrattuna muihin itämaissa valmistettuihin.

Hyviähän ne on, jos tykkää!

Nimenomaan. Itselläni on tuollainen 90-luvun jaska..Toimii kuin junan vessa, vaikka onkin paljon kokenut(omakuva). Ainut vaan että tuossa ajassa talla on alkanu sanomaan itseään irti, kampi ja tallassa oleva holkki hajosivat(tosin oon sitä käyttäny hyvin agressivisesti, kyllä ois alkup. floyd rosekin jo tuusana). Pulttikaulasta huolimatta ylemmille nauhoille pääsy onnistuu vaivatta, kitarassa 24 nauhaa. Nämä mielipiteet koskee nyt sitten vanhempia halpis malleja ja japani tuotantoa. Asia erikseen onkin sitten nykyiset jacksonin kitarat. Ei oo taso enää niin hyvä kuin kymmenen vuotta sitten (tietty jenkki mallit toimii edelleen loistavasti). Ja näinpä tässä jahkailtuani saan asiani sanottua: Jackson on loisto kapula, jenkki jackson mun mielestä edelleenkin paras hevikeppi ikinä, osta siis vanha jackson. Miksi ei uusikin mene jos siitä vain itse pitää. Niijoo kauloista vielä, paljo oon soitellu eri ikäsillä, niin japani kuin usa ja mistä lie kotoisin olevilla kepeillä. lähes kaikissa on kauloissa joitakin eroja, mutta jokaisen kaula on kuitenkin aina ollut miellyttävä soittaa.
apuri
23.03.2005 17:49:40

Ne parhaat japsit on niitä helmiäislogolla varustettuja malleja. Jos sattuu löytämään jostain.
lokki
06.10.2006 13:19:23

Olen miettinyt hankkia Jackson JS30DK BK Sähkökitaraa. Se tulisi ekaksi sähkökitarakseni. Itse en oikein tykkää ibanezeista (aikoinaan oli toinen vaihtoehto). Muutenkin straton tyyliset skebat haraavat vähän vastaan.

Elikkä, mitäs mieltä ootte tosta Jackson-mallista? Kannattaako ostaa?
Kaikki ketkä tuntevat minut, Anteeksi.
Muuki
06.10.2006 15:46:24
Olen miettinyt hankkia Jackson JS30DK BK Sähkökitaraa. Se tulisi ekaksi sähkökitarakseni. Itse en oikein tykkää ibanezeista (aikoinaan oli toinen vaihtoehto). Muutenkin straton tyyliset skebat haraavat vähän vastaan.

Elikkä, mitäs mieltä ootte tosta Jackson-mallista? Kannattaako ostaa?

Et varmasti pety jos ensimmäiseksi kitaraksi hankit. Jos pystyt testaamaan liikkeissä tai kavereiden luona että sopiiko käteen niin suosittelen. Siinä on melko peruskaula, raakapuuta oli aikoinaan ainakin omassani ja melko ohut profiili, sopii hyvin pienikätiselle.

Paskimpina puolina tuossa on heikko elektroniikka, kiertävät mikit ja se lisenssifloikka. Suosittelen hankkimaan floikattoman version jos niitä edes saa tai blokkaamaan heti kättelyssä tuon tallan. Omani oli vielä Made in Japan, nykyään ilmeisesti Made in Chinaa? Virittimistäkin muuten saattaa tulla ajan myötä "hieman" epävakaat, mutta ei kannata halvalta kitaralta liikoja vaatia.
Europe on maailman paras bändi.
lokki
07.10.2006 12:11:57

Tässä mallissa mitä juuri myydään, on floikka. Vaikuttaako mielipiteisiin? Sellaisia huhuja oon kuullut, että olisi vaikeaa saada vireeseen. Miten tässä mallissa virittäminen tapahtuu? Mulle on kerrottu, että siinä täytyisi viritystappien lisäksi säädellä floikassa jotain. Onko vaikeata virittää?
Werihukka
07.10.2006 12:21:35 (muokattu 07.10.2006 12:24:23)

Tässä mallissa mitä juuri myydään, on floikka. Vaikuttaako mielipiteisiin? Sellaisia huhuja oon kuullut, että olisi vaikeaa saada vireeseen. Miten tässä mallissa virittäminen tapahtuu? Mulle on kerrottu, että siinä täytyisi viritystappien lisäksi säädellä floikassa jotain. Onko vaikeata virittää?

Kaikki on vaikeeta, jos sitä ei osaa. Siinähän sitä oppii. Meikäläinen hommas floikkakitaran tokana kitarana... Seuraavakin tulee olemaan floikallinen, on se vaan niin mukava vempele.

Mutta ei kai sitä kannata hankkia jos ei sillä oikeasti mitään tee. Mutta ihan yhtä huonosti lisenssifloikka pysyy vireessä kun huono kiinteatallainenkin. Voisin sanoa jopa että paremmin, mutta ota tiedä.

E: Ja niin se viritetään niin, että kun on ensin venytetty kielet kireelle ja talla noussut rungon kanssa tasalle, lukitaan kielet satulalla, joka on kaulan päädyssä. Sitten lukitsemisen jälkeen säädetään vire tallasta kohalleen sellaisilla "hienovirittimillä" joita saa käsin väännettyä vaivattomasti.

Saa todella tarkasti vireen kohalleen niillä.
Pois alta porot ja punahilkat! Taas tuli kirveelle töitä!
lokki
07.10.2006 18:42:35

Kiitos!
Kyllä nyt alkaa olla jo varmaa minkä skeban ostan =D
heviäijä
29.03.2015 10:07:13
Moi. Mietin tässä että olisi uusi kitara kiikarissa ja jaskaan olen kallellaan. Olen miettinyt näitä kahta kitaraa.

Dk2ht
-pulttikaula
- H-H mikitys (voi tosin puolittaa)
- lukkiutuvat virittimet

Soloist sl3
- neck-thru
- FRT-O-2000 floikka talla
- H-S-S mikitys
- Normi virittimet

Eli kumpi tässä pitäisi hankkia? Dinky lähtis vähän halvemmalla, mutta kaulaliitos mietityttää onko hyvä. (No liikkeessähän selviää.) Soloistissa on tuo talla jonka pitäisi pitää vire. On se kuulemma lisenssejä parempi, mutta ei aivan OFR:n Tasolla
JaaGeRMaisTeR
29.03.2015 10:38:12
heviäijä: Moi. Mietin tässä että olisi uusi kitara kiikarissa ja jaskaan olen kallellaan. Olen miettinyt näitä kahta kitaraa.

Dk2ht
-pulttikaula
- H-H mikitys (voi tosin puolittaa)
- lukkiutuvat virittimet

Soloist sl3
- neck-thru
- FRT-O-2000 floikka talla
- H-S-S mikitys
- Normi virittimet

Eli kumpi tässä pitäisi hankkia? Dinky lähtis vähän halvemmalla, mutta kaulaliitos mietityttää onko hyvä. (No liikkeessähän selviää.) Soloistissa on tuo talla jonka pitäisi pitää vire. On se kuulemma lisenssejä parempi, mutta ei aivan OFR:n Tasolla

Osta soloist.
heviäijä
29.03.2015 11:14:37
JaaGeRMaisTeR: Osta soloist.

Lyhyt ja ytimekäs vastaus. Onkohan tuo dinky ohutsoundinen (jotkut dinkyt kuulemma ovat). Paljonkos ite voisit maksaa sl3 soloistista jos olisit ostamassa? Sitähän ei vissii valmisteta enää.
JaaGeRMaisTeR
29.03.2015 11:52:49
heviäijä: Lyhyt ja ytimekäs vastaus. Onkohan tuo dinky ohutsoundinen (jotkut dinkyt kuulemma ovat). Paljonkos ite voisit maksaa sl3 soloistista jos olisit ostamassa? Sitähän ei vissii valmisteta enää.

Mitä sitä turhaan lätisemään :) Specseissä tuo sl on huomattavasti parempi ja tuon fr:n miettiminen on aika turhaa. Kyllä se vireen pitää, kun on säädöissä ja osat vielä toimivia.

Käytettynä voisin jonku 700-750 maksaa. Näytti olevan sl3 japsikeppi reilun tontun peli uutena.
heviäijä
29.03.2015 12:00:08
Jooo Samoja hintoja ajattelin käytettynä. Tosin noin halvalla ei oo lähössä. Onko sulla ollu tuo frt-o2000?
JaaGeRMaisTeR
29.03.2015 12:22:05
heviäijä: Jooo Samoja hintoja ajattelin käytettynä. Tosin noin halvalla ei oo lähössä. Onko sulla ollu tuo frt-o2000?

Ei ole frt:tä, mutta varmaan kaikki muut lisenssit ja johdannaiset. Jopa Benettonin näkemys asiasta. Ja kaikissa vire on pitänyt. Heikommat on työläämpiä säätää.

Kyllä nuita tuohon rahaan saa, kun malttaa. Tavara ei liiku ja talous kuralla. :)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)