Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Overdrive pedaali kotisoitteluun
1
atct
27.03.2015 16:57:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisi hakusessa overdrive pedaali joka toimisi hyvin "makuuhuone voluumeilla".
Eli pitäisi saada SRV/Trower tyylistä soundia pienellä voluumilla. Ymmärtääkseni pedaaleissa on eroja - jotkut toimivat hyvin pienillä voluumeilla ja jotkut heräävät vasta isoilla voluumeilla.
 
Youtube demojen perusteella hyviltä vaikuttavat esim: Fulltone OCD, Wampler Heritage Series Plexi-Drive ja Ibanez TS. Vahvistimena mulla on Engl gigmaster 15W.
 
Sarko
27.03.2015 16:58:48 (muokattu 27.03.2015 16:58:58)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TS808:n luulisi olevan ihan "spot-on" noihin hommiin!
 
"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart
Gabe
27.03.2015 20:55:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sarko: TS808:n luulisi olevan ihan "spot-on" noihin hommiin!
 
Toisaalta TS9 voisi olla kotisoitteluun aaistuksen parempi arpa. TS808 on enemmän käypä törkkäämään vahvistinta särölle ja TS9 taas kykenee tuottamaan enemmän säröä itsekseen.
Sarko
27.03.2015 21:12:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: Toisaalta TS9 voisi olla kotisoitteluun aaistuksen parempi arpa. TS808 on enemmän käypä törkkäämään vahvistinta särölle ja TS9 taas kykenee tuottamaan enemmän säröä itsekseen.
 
Totta, en tosiaan tätä puolta asiasta hokannut kun ite pusken TS:llä etusputkia ennemmin kuin antaisin purkin loihtia itse säröjä.
 
"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart
Gabe
27.03.2015 21:38:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sarko: Totta, en tosiaan tätä puolta asiasta hokannut kun ite pusken TS:llä etusputkia ennemmin kuin antaisin purkin loihtia itse säröjä.
 
Samoin. :) Mutta jos olisi makkarivoimakkuuksilla tarkoitus saada säröä nimenomaan purkista niin TS9 ennemmin. Näitä on aina vähän hankala neuvoa jos ei tiedä muuta signaaliketjua jne. jne. kokelemallahan tuo kuitenkin lopulta vasta selviää.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «