Aihe: Halvemmat "ES-335":et
1 2 3 4 527 28 29 30 3146 47 48 49 50
Juicheb
01.09.2014 13:38:27
Ajattelin tässä hankkia Hagström Vikingin vasurina. Minkä sortin operaatio olisi asentaa bigsby tremolo siihen? Olisi nimittäin melko pähee peli.
kekkuliheikki
01.09.2014 16:34:16
Olipa hyva ettei hulluuspuuskassani myynyt tuota Ibanez LR-10 essia.

Sina on loistava tatsi ja viela paremmat mikit. Jotkut modatut Super 58:t.
En allekirjoita.
seventy4
01.09.2014 17:27:03
seventy4: Lainataas ketjua kun aihetta sivuaa.
Ostin torilta Epiphone Sorrento 50th Anniversaryn ja on yllättävän kova soitto kone. Mutta tuo talla rätisee kuin kalkkarokäärmeen pesä.
En ala tallaa fiksailemaan vaan vaihdan suosiolla parempaan malliin jossa ei ole sitä lankaa.
Sitten itse kysymys eli kun noita on aika monenmoisilla tallapaloilla varustettuna
niin minkä verran palojen materiaali todellisuudessa vaikuttaa saundiin?

Vastaan itselleni.
Tuli sitten tilattua tokaiguitars.de sivulta tuollainen Faberin hybridi talla.
Ylemmille kielille messinki palat ja alemmille titaania.
Tiedä sitten materiaalin vaikutuksesta saundiin mutta ainakin tämä on rakenteeltaan
parempi eli ei ole sitä lankaa ruuvien pidikkeenä ja resonaatio rätinät katosi.
Jos joku painii saman homman kanssa niin ihan tuo perus versio messinki paloilla
on varmasti hyvä ja edullinen ratkaisu.
kekkuliheikki
04.09.2014 11:43:55
kekkuliheikki: Olipa hyva ettei hulluuspuuskassani myynyt tuota Ibanez LR-10 essia.

Sina on loistava tatsi ja viela paremmat mikit. Jotkut modatut Super 58:t.

Ja nyt taas mietin, etta on niin hyva Suhr ja ei tarvi muita kitaroita!!!

Voiko tasta taudista parantua???
En allekirjoita.
kekkuliheikki
04.09.2014 11:43:56 (muokattu 04.09.2014 11:44:28)
Tuli kahteen kertaan. Miksi?
En allekirjoita.
Muovinen
04.09.2014 12:04:33

Eikös Suhru ja Iba ole aivan eri pelejä? Minä pitäisin molemmat jos kerta ovat kätöseen sopivia.
Vladi
04.09.2014 12:29:01
Muovinen: Eikös Suhru ja Iba ole aivan eri pelejä? Minä pitäisin molemmat jos kerta ovat kätöseen sopivia.

Musta tuntuu, että tohon kekkulin tautiin ei oo vielä löydetty lääkettä, joten...
Harashoo tovaarish!
kekkuliheikki
04.09.2014 12:35:02
Muovinen: Eikös Suhru ja Iba ole aivan eri pelejä? Minä pitäisin molemmat jos kerta ovat kätöseen sopivia.

Tiedan...tiedan. Pitais pitaa niin. Mutta kun saisi taas rahaa uusiin hankitoihin...

*kyynel*
En allekirjoita.
pappasfin
04.09.2014 12:47:01
kekkuliheikki: Ja nyt taas mietin, etta on niin hyva Suhr ja ei tarvi muita kitaroita!!!

Voiko tasta taudista parantua???

Tuossa jo mainittiin, että Iba ja Suhr on eri kitaroita eli kandee pitää molemmat.

On hyvä olla useampi skitta, ne täydentää toisiaan ja on mukava hieman pidellä käsissään aina välillä erillaisia kitaroita ja nauttia niistä. Kun on tarpeeksi monta niin ei tarvi joka hetki olla hankkimassa uutta.

Yhdelläkin jotkut pärjää mutta kyllähän ne erillaiset kitarat antavat vaihtelua soittamiseen ja soundiinkin ja pitävät osaltaan virkeyttä yllä ja vähentävät tarvetta hakea taas uutta skittaa kaupasta koska jos on tarpeeksi monta ja sopivasti erillaisia niin ei luulis olevan isompaa tarvetta uuden etsimiseen koska itseltä löytyy kaikki tarvittava.

Toisaalta kyseessä on melko sitkeä ja syvällä sijaitseva tauti, jonka takapiru istuu olalle ja kutittelee korvasta kehoittaen ostamaan aina vain uutta ja mielestään parempia skittoja vaikka niitä löytyy omastakin takaa.

Taudista kenties voi parantua tai sitten jos ei voi niin sen kanssa pitää elää ja jos tauti ei aiheuta pahoja sivuvaikutuksia kuten rikkinäisiä ihmissuhteita, puutostauteja liian vähän ravinnon takia tai muuta ilkeätä niin homma on vielä "hallussa" ;D
PappaSFin
kekkuliheikki
04.09.2014 12:54:11
Tassa on se hyva puoli, etta monikaan ei tieda tuosta mallista ja kestaa kauan myyda. Siina ajassa voi tulla jo jarkiinsa.
En allekirjoita.
pappasfin
04.09.2014 17:56:14
Tämä kun vissiin ainoa ns. "ES-335" ketju niin laitan youtube videota minkä tänään löysin, jossa yksi soittelee samalla setillä Ibanez JSM100 ja sitten Gibson ES-335.

Hyvältä nuo molemmat kuullostaa :D

http://www.youtube.com/watch?v=Sjfga8-myTA
PappaSFin
Laulava Kylätohtori
27.03.2015 17:00:00
Huom! Olet kirjoittamassa yli 203 päivää vanhaan aiheeseen!

Aivan liian kauan on tämä hulluutta ympärilleen säteilevä ketju ollut haudattuna, joten eiköhän ole korkea aika nostaa se taas esiin, tuomaan onnea, iloa ja ehkä vähän gasiakin... :)

Tulipa kommentoitua Ibanez AS153 myynti-ilmoitukseen hiljattain ja sitä katsellessa alkoi outo fiilis hiipiä takaraivoon. Komea peli kaikin puolin ja varsinkin otelautamerkit miellyttävät - samoin lavan kuvio on ihan jees, vaikka tottakai sen pitäisi olla Gibsonin Customeissa käyttämä 'split diamond'. Tuollaista joskus taisin oikein omin kätösin näpelöidä Levytukussa, mutta en nyt enää muista, millainen se oli. Ei ainakaan mitään negatiivistä jäänyt mieltä kaivamaan...

Tässä ketjussa tätä on varmaan käsitelty aikaisemmin, mutta nyt on liikaa sivuja, että jaksaisi alkaa kahlaamaan. Ja tiedä, miten hulluus taas tarttuu, jos menee tätä liikaa lukemaan..

Joten olikos tässä kuinka paksu kaula ja millaisella profiililla? Oliko mikit "ihan jees" tasoa vai vähän paremmat - sellaiset Seymour Duncanit, jotka eivät ole huikeinta putiikkia, mutta jotka ovat kuitenkin kaikin puolin hyväsoundisia laatumikkejä. Entäs noin muuten? Soi ja väräjää kuin niin kuin hinta antaa ymmärtää vai jopa paremmin?
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
pappasfin
27.03.2015 19:16:01
Laulava Kylätohtori: Aivan liian kauan on tämä hulluutta ympärilleen säteilevä ketju ollut haudattuna, joten eiköhän ole korkea aika nostaa se taas esiin, tuomaan onnea, iloa ja ehkä vähän gasiakin... :)

Tulipa kommentoitua Ibanez AS153 myynti-ilmoitukseen hiljattain ja sitä katsellessa alkoi outo fiilis hiipiä takaraivoon. Komea peli kaikin puolin ja varsinkin otelautamerkit miellyttävät - samoin lavan kuvio on ihan jees, vaikka tottakai sen pitäisi olla Gibsonin Customeissa käyttämä 'split diamond'. Tuollaista joskus taisin oikein omin kätösin näpelöidä Levytukussa, mutta en nyt enää muista, millainen se oli. Ei ainakaan mitään negatiivistä jäänyt mieltä kaivamaan...

Tässä ketjussa tätä on varmaan käsitelty aikaisemmin, mutta nyt on liikaa sivuja, että jaksaisi alkaa kahlaamaan. Ja tiedä, miten hulluus taas tarttuu, jos menee tätä liikaa lukemaan..

Joten olikos tässä kuinka paksu kaula ja millaisella profiililla? Oliko mikit "ihan jees" tasoa vai vähän paremmat - sellaiset Seymour Duncanit, jotka eivät ole huikeinta putiikkia, mutta jotka ovat kuitenkin kaikin puolin hyväsoundisia laatumikkejä. Entäs noin muuten? Soi ja väräjää kuin niin kuin hinta antaa ymmärtää vai jopa paremmin?

Hmm.. mä tuota olen testaillu parikin kertaa Levytukussa ja olihan se hyvä, hinta laatu suhde oikein hyvä.
- Siinä on nuo Super 58 Custom mikit mitkä kyllä pelittää mainiosti jazzista ihan heviin rockiin asti ihan hyvin
- lisäksi tuossa on kaulamikin puolitus ja rinnakaisliitäntä sillä Tri switchilla mikä antaa soundiin lisää variaatiota
- kaula oli mun kätösiin ainakin passeli ja ei paksu eikä ohkanenkaan , lapapäässä muoto on C ja bodyn päässä D eli vähän muuttuu matkan varrella
- Soundiltaan ja ominaisuuksiltaan ainakin ne mitä olen testannu on parempi kuin hinta antaa ymmärtää eli voisi ihan hyvin maksaa enemmänkin (tämä on vain mun mielipide).
- En itse ostanut tuota koska mulla oli tuolloin JSM100 Scofield

Sanoisin, että testausta omin kätösin ja vertailua esim. Gibsonin ESS 335, Tokain vastaaviin, Epiphonen kopsuihin ja muihin ja tekee päätöksen sitten sen jälkeen niin on olo varmempi siitä mitä haluaa. Mutta hyvä peli kyseessä ja laatu ollut ainakin niissä hyvää mitä olen testannut.
PappaSFin
kekkuliheikki
27.03.2015 19:37:28
Alkaa herranjumala nostako tata ketjua!!!
En allekirjoita.
Laulava Kylätohtori
27.03.2015 19:46:14 (muokattu 27.03.2015 19:47:08)
kekkuliheikki: Alkaa herranjumala nostako tata ketjua!!!

Sorry, en tiedä, mikä minuun meni, kun hulluuttani avasin taas tämän Pandoran lippaan....

e. pian sullakin on taas uusi Terada... ;)
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
barclay
27.03.2015 20:44:57 (muokattu 27.03.2015 20:47:52)

Käytän tilaisuutta hyväkseni ja kysyyn tietäväisemmiltä mitä Es 335 -tyyppistä kitaraa Brian Robertson soittaa (tai on soittavinaan) tässä videossa? https://www.youtube.com/watch?v=uvB8tj0UCK4 Parhaiten näkyy 53 sekunnin jäläkeen soolossa. Ei äffä-aukkoja ja jännä alumiini?-lapa. Tässäkin videossa sama skeba: https://www.youtube.com/watch?v=lAofihA_G30
Kostiainen. Karumpi saundi, parempi mieli P. M. Kostiainen Project
Puavali
27.03.2015 20:52:19
barclay: Käytän tilaisuutta hyväkseni ja kysyyn tietäväisemmiltä mitä Es 335 -tyyppistä kitaraa Brian Robertson soittaa (tai on soittavinaan) tässä videossa? https://www.youtube.com/watch?v=uvB8tj0UCK4 Parhaiten näkyy 53 sekunnin jäläkeen soolossa. Ei äffä-aukkoja ja jännä alumiini?-lapa. Tässäkin videossa sama skeba: https://www.youtube.com/watch?v=lAofihA_G30

Mää sanosisin että Travis Bean on tuo.
Radiaani toimmii Olen rento, rauhallinen ja ulospäinsuuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni.
Muovinen
27.03.2015 20:59:07

On kyllä inspiroiva ketju tämä. Piti lukea alusta asti uudestaan! :D
barclay
27.03.2015 21:07:54

Puavali: Mää sanosisin että Travis Bean on tuo.

Kiitoksia. Heti löytyi. Vuosia olen asiaa miettinyt ja googlettamalla on löytynyt vain Krameria sun muuta hieman samalta näyttävää, muttei kuitenkaan oikeaa.
Kostiainen. Karumpi saundi, parempi mieli P. M. Kostiainen Project
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)