janezki_ 26.03.2015 21:57:21 (muokattu 26.03.2015 21:58:51) | |
---|
Blizk: Nyt vittu oikeesti. Kyllä, ihan oikeasti. Hewi-Ari pergeles. Prönts vaan sinnekin. Suattaapi olla niin tai suattaapi olla olematta. Männessä näkköö! |
Humppa-Pappa 26.03.2015 22:02:28 | |
---|
Blizk: Nyt vittu oikeesti. Tää sama kitinä joka sivulla on jo samaa luokkaa kuin Larsin rumpalointi Metallica-ketjussa. Painoin varoitusta. Niinpä. Ja sama kitinä jatkuu viellä öh.. seitsemän vuotta laulajan vaihdon jälkeen? Luulis jo että jengi ois kyllästyny länkyttämään aiheesta, mutta ei näköjään. Enkä ole itsekkään nyt mikään Arin laulutyylin fanboy, ja toki harmitti sillon ku Niko lähti, mutta minkäs teette? Ei kaikki mene aina niin kuin itse toivoisi. Itse ainakin olen tyytyväinen kun Niko palasi bändiin. Mielestäni Fallen Leaves & Dead Sparrowsin heikoin lenkki oli nimenomaan Arin ponnettomat growlit. Toivottavasti parantuvat seuraavalle levylle Nikon myötä. |
Errata 26.03.2015 22:09:43 | |
---|
janezki_: diipadaapa.. Hyi helvetti. Oletko kuullut Fallen leaves and dead sparrows äänitteen? jos et, pakotan sinut kuuntelemaan sen ensi tilassa alusta loppuun ilman keharia asennettasi :) helpottaa! Mutta joo, amoralin uudet kuviot vaikuttaa entistäkin kiintoisammilta! hyvähyvä! |
Errata: Oletko kuullut Fallen leaves and dead sparrows äänitteen? jos et, pakotan sinut kuuntelemaan sen ensi tilassa alusta loppuun ilman keharia asennettasi :) helpottaa! Et esittänyt kysymystä minulle, mutta vastaan omasta puolestani. On tuota yritetty, mutta ei vaan lähde nuo Arin laulut sitten yhtään. Oen itse nykyään täysin poppimiehiä, kyse ei ole mistään örinöiden kaipuusta vaan en yksinkertaisesti pysty nauttimaan "Arin ulinoista". Luotaantyötäviä (sama efekti esim. Dream theaterin laulajalla). Edit; year of the suckerpunchiin Arin ääni jotenkin sopi, yksi ainoista "uudemman" Amoralin biiseistä jotka kolahtaa. "Naisiahan saa räpläillä koska tahansa, mutta kaunista rumpua harvemmin. " |
Genitalripper 27.03.2015 08:29:20 | |
---|
Kovin tuttuja tuntemuksia täällä luettuna, mutta tuon teille ilosanoman: Siitä voi päästä yli! Mulla oli nimittäin ihan sama meininki tähän viimeisimpään levyyn asti, mutta kun tuo No familiar faces tuli radiosta joskus, niin havahduin siihen että Arin ääntä pystyi sietämään. En mä siitä vieläkään tykännyt, mutta se ei enää estänyt biisin kuuntelua. Tästä innostuneena pistin uusimman levyn soimaan ja sehän onnistui. Ilahduttavaa oli myös se, että tämän seurauksena meni myös nuo kaksi aiemmin kuuntelamatta jäänyttä levyä ilman irvistelyä, ja kovia lättyjähän nuo on. Allekirjoitan silti täysin tuon, että Ari on bändin heikoin lenkki. Siinä laulussa on jotain selittämätöntä ponnettomuutta, lähtee kovaa ja korkealta mutta kun ei lähde kuitenkaan. Samoin laulumelodioista tuppaa puuttumaan se viimeinen silaus omaan makuun. Saa nähdä miten tuo tuplalaulu on toteutettu uudella levyllä, mutta onpahan kummallista näin pitkän ajan jälkeen odottaa Amoralin uutta levyä. |
Burn 27.03.2015 15:13:09 | |
---|
Yli on päästy juu, mutta päällimmäinen tunne on edelleen tämä: Genitalripper: Ari on bändin heikoin lenkki. Siinä laulussa on jotain selittämätöntä ponnettomuutta, lähtee kovaa ja korkealta mutta kun ei lähde kuitenkaan. Samoin laulumelodioista tuppaa puuttumaan se viimeinen silaus omaan makuun. Alan silti vähitellen pitämään tästä linjasta, mihin Fallen Leavesilla ajauduttiin. Siis ihan puhtaasti musiikillisesti. Nyt kun biisit pitkän rönsyileviä, riffit on pitkästä aikaa hyviä, mukana on yksi kyvykäs ja toinen ei-niin-kyvykäs laulaja, niin vaikea spekuloida mitä tuleman pitää. Olisi kyllä ihan mielenkiintoista tietää, miksi päädyttiin tähän ratkaisuun ja nimenomaan niin, että Kalliojärvi soittaa vielä kitaraa. Vaikea miettiä, miten esim. uudet biisit sovitetaan kahdelle laulajalle, mutta onpahan Nikolla jotain tekemistä, jos Ari laulaa kaikki osuudet. |
janezki_ 27.03.2015 22:35:54 (muokattu 27.03.2015 22:41:41) | |
---|
Errata: Oletko kuullut Fallen leaves and dead sparrows äänitteen? jos et, pakotan sinut kuuntelemaan sen ensi tilassa alusta loppuun ilman keharia asennettasi :) helpottaa! En ollut kokonaan kuunnellut ja nyt yritin uudestaan, mutta ei pysty loppuun asti kuuntelemaan. Musiikillisesti siis ihan kiva ja yritystä löytyy, mutta laulupuolella on ISO ongelma. Ainakin minulle. Eli ei helpottanut. Humppa-Pappa: Luulis jo että jengi ois kyllästyny länkyttämään aiheesta Ei kyllästy, koskaan. mutta minkäs teette? Länkytän. Ei kaikki mene aina niin kuin itse toivoisi. Kyllä elämä on perseestä... Suattaapi olla niin tai suattaapi olla olematta. Männessä näkköö! |
Errata 28.03.2015 13:15:48 | |
---|
janezki_: En ollut kokonaan kuunnellut ja nyt yritin uudestaan, mutta ei pysty loppuun asti kuuntelemaan. Musiikillisesti siis ihan kiva ja yritystä löytyy, mutta laulupuolella on ISO ongelma. Ainakin minulle. Eli ei helpottanut. Harmillista ettei kärsivällisyytesi riittänyt, kyseessä kuitenkin bändin paras äänite. Ei kyllästy, koskaan. Länkytän. Kyllä elämä on perseestä... Niin vissiin, välillä kuitenkin kirjoitat ihan 'asiaa' uutisoinitien pohjalta mutta.. tulee mieleen kysyä että olitkohan kuinka vanha hevimies silloin kun Wound creations julkaistiin? |
Jeszse 28.03.2015 14:04:59 | |
---|
Errata: tulee mieleen kysyä että olitkohan kuinka vanha hevimies silloin kun Wound creations julkaistiin? En nyt ihan tiiä mitä merkitystä tällä on, mutta vastaan omasta puolestani että 17v. Silti munkin mielestä amoralin hommat meni päin perseitä Koivusen mukaantulon jälkeen. Ei riitä edes se, etten itekkään jaksa kuunnella sen laulua ollenkaan, mut se että musaki meni sekä sävellystyön ja saundien puolesta niin pahasti ohi mun mukavuusalueelta et kyl siinä lähti maku aika nopeesti koko bändistä. Wound Creations ja Decrowning on edelleen kuuntelussa tasasin väliajoin. |
TTV 28.03.2015 14:18:37 | |
---|
Jeszse: En nyt ihan tiiä mitä merkitystä tällä on, mutta vastaan omasta puolestani että 17v. Silti munkin mielestä amoralin hommat meni päin perseitä Koivusen mukaantulon jälkeen. Ei riitä edes se, etten itekkään jaksa kuunnella sen laulua ollenkaan, mut se että musaki meni sekä sävellystyön ja saundien puolesta niin pahasti ohi mun mukavuusalueelta et kyl siinä lähti maku aika nopeesti koko bändistä. Wound Creations ja Decrowning on edelleen kuuntelussa tasasin väliajoin. Lisään listaan vielä Reptile Riden ja ikään +10v ;-) Ei kai näitä musamieltymyksiä tarvi kuitenkaan henkkareilla perustella? "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
"You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King) |
Errata 28.03.2015 15:08:57 | |
---|
TTV: musamieltymyksiä tarvi kuitenkaan henkkareilla perustella? Ei tarvi. Eräiden kommentointi vaan pistää epäilemään oltiinko silloin edes syntyneitä kun bändi heidän mielestään oli parhaimmillaan. |
TTV 28.03.2015 15:58:25 (muokattu 28.03.2015 16:01:21) | |
---|
Errata: Ei tarvi. Eräiden kommentointi vaan pistää epäilemään oltiinko silloin edes syntyneitä kun bändi heidän mielestään oli parhaimmillaan. No mutta kyllähän näinkin varmaan käy, että uudet sukupolvet pakostakin kuulevat musaa ajalta ennen syntymäänsä ja se saattaa kolahtaa paremmin kuin "aikalaismusa". Nää on näitä, ite en kuuntele itseäni vanhempaa musaa juurikaan, vaikka siellä ihan hyviä ralleja onkin. Ja toisaalta, kuuntelen paljon myös sellaisten poikien musaa, jotka olivat vielä kiveksissä, kun minä jo kuuntelin Kissiä ja Waspia :-) Infernon haastattelun luettuani odottelen mielenkiinnolla uutta Amoral-materiaalia (en käytä edes enää pilkkanimeä Arimoral). Bändeillä on aikakautensa, Vince Neil , David Vincent ja Bruce Dickinson hyviä esimerkkejä hairahduksen jälkeisestä juurille paluusta... "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
janezki_ 28.03.2015 18:00:41 | |
---|
Errata: Ei tarvi. Eräiden kommentointi vaan pistää epäilemään oltiinko silloin edes syntyneitä kun bändi heidän mielestään oli parhaimmillaan. Eräiden kommentointi voi olla myös hieman kieli (tai ihan mikä vain hyvältä tuntuu) poskessa tehtyä ;) Ei jaksa olla niin "asiallinen" aina. Mutta mielipiteeni Koivusesta olkoon tässä. Seuraavaan kertaan :D Suattaapi olla niin tai suattaapi olla olematta. Männessä näkköö! |
Blizk 28.03.2015 20:25:35 (muokattu 28.03.2015 20:28:44) | |
---|
janezki_: Eräiden kommentointi voi olla myös hieman kieli (tai ihan mikä vain hyvältä tuntuu) poskessa tehtyä ;) Ei jaksa olla niin "asiallinen" aina. Ymmärrettävää, mutta ei kaikkea tarvi oksentaa keskustelupalstalle. Ei pysyny hyvän maun rajoissa |
UltimateGreedo 29.03.2015 22:51:00 | |
---|
TTV: Infernon haastattelun luettuani odottelen mielenkiinnolla uutta Amoral-materiaalia (en käytä edes enää pilkkanimeä Arimoral). Bändeillä on aikakautensa, Vince Neil , David Vincent ja Bruce Dickinson hyviä esimerkkejä hairahduksen jälkeisestä juurille paluusta... Paitsi, että Beneath ja Fallen Leaves & Dead Sparrows eivät ole minkään tason hairahduksia. |
TTV 30.03.2015 06:42:38 | |
---|
UltimateGreedo: Paitsi, että Beneath ja Fallen Leaves & Dead Sparrows eivät ole minkään tason hairahduksia. Noinhan en edes väittänyt? Joku vokalisti jossain bändissä on vaan enemmän kuin toinen vokalisti samassa bändissä, sitä tuossa haettiin. Tämä tästä tällä erää... Katotaan, mitä Nikon paluu saa aikaan. ...Itse kuulun siihen ikäpolveen, joka tutustui Sentencediin aikalaisena ja sen takia Jarva on mulle aina ollut Sentun oikea Laulaja, Ville oli vaan Ville, vaikka hyvin hommansa hoiti :-) "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
UltimateGreedo 30.03.2015 21:38:54 | |
---|
TTV: Noinhan en edes väittänyt? Joku vokalisti jossain bändissä on vaan enemmän kuin toinen vokalisti samassa bändissä, sitä tuossa haettiin. Tämä tästä tällä erää... Katotaan, mitä Nikon paluu saa aikaan. Pieni väärinymmärrys. Pahoittelen! |
marg1ze 12.04.2015 11:52:11 (muokattu 12.04.2015 11:53:24) | |
---|
Samaa mieltä, eivät Amoralin mitkään levyt ole hairahduksia, päinvastoin. Bändi etenee kuin juna omalla raiteellaan, vaikuttaa siltä että kohti monimuotoisempaa ja ilmaisurikkaampaa metallia. Bändin twitterissä ilmoitettiin eilen, että Teho Majamäki on uudella albumilla ainakin parissa biisissä, kiinnostavaa. |
Humppa-Pappa 08.12.2015 10:47:46 | |
---|
|
Burn 08.12.2015 11:37:25 | |
---|
Humppa-Pappa: Uusi kipale! Kalliojärven ördät kyllä kuulostaa paljon paremmilta kuin Arin. https://www.youtube.com/watch?v=3UWFDuOtBcg Mukava tuulahdus menneiltä ajoilta. Tulee hiukan Textures mieleen tuosta teemariffistä. Saas nähdä miten tuo Kalliojärvi/Koivunen-akseli toimii koko levyllä, mutta tässä ovat ihan liian erilaisia toisiinsa nähden. Aika paljon olen Aria parjannut täällä, mutta nyt lähtee jo hiukan paremmin. Ehkä nimenomaan siksi, että toinen laulaja on messissä. Vähän ehkä laiska veto lohkaisuksi, mutta paras pelinavaus vuosiin. |