Aihe: Fuzz
1 2 3 4 568 69 70 71 7296 97 98 99 100
Laulava Kylätohtori
26.03.2015 16:09:02 (muokattu 26.03.2015 16:12:08)
Sarko: Emmää Fulltoneja, inhottaa Mike Fuller niin paljon että ei jo sen puolesta kiinnosta :D Vähän liian karski tuo '70 on nauhojen perusteella ja reagoi jotenkin omituisesti volume-potikkaan, tiputtaa aika nopeasti kaiken fuzzin ja särön pois. Mulla oli toi Dunlopin JHF-1 Fuzz Face BC108-trankuilla ja se taas puhdistui todella nätisti ja lineaarisesti.

Mike saa kyllä aika karvasta palautetta Amerikan foorumeilla - sanovat, että mies on täysi mulkku. :D

Mutta olen samaa mieltä, minusta tuossa '70:ssa se soundi puhdistuu jo liian nopeasti. Hieman, kun hipaisi, niin soundi oli jo puhdas...

Shredator: Tai ehkä ne oli sitten vain soittajan sormet, en minä noin hyvältä kuulostanut Fulltonella :)

Ne oli just ne. :)

Gabe: Jokos tohtori liittyy 69 jengiin? Kitarakuussa olis juuri yksi kaupan: http://www.kitarakuu.fi/filelibrary/Fulltone%2069%201997.jpg

Ai ai, mikä hinta. Ei kyllä tähän väliin pysty. :(

Todella hyvä fuzz kuitenkin, kiitoksia vaan lainasta. Pitää nyt testailla vielä. En ole vieläkään vakuuttunut, että olisin aitoja oikea fuzzmies. :D

Paitsi ehkäpä yksi ge-fuzz pitäisi jokaiselta löytyä laatikosta. Tai ainakin jotain ge-herkkua....
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
Sarko
26.03.2015 16:16:13
Laulava Kylätohtori: Mike saa kyllä aika karvasta palautetta Amerikan foorumeilla - sanovat, että mies on täysi mulkku. :D

Mutta olen samaa mieltä, minusta tuossa '70:ssa se soundi puhdistuu jo liian nopeasti. Hieman, kun hipaisi, niin soundi oli jo puhdas...

Fullerin Maik, aikamoinen persoona ja asiakaspalvelun ihmelapsi :D

Tykkäisin kovasti että puhdistuminen olisi perinteisempi, esim. toi JHF-1 oli selkeesti parhaimmillaan kun volumen tiputti ysiin, tukkoisuus hävisi ja hampaat tulivat esiin. Silikonifuzziksi puhdistui myös todella nätisti, nyt on käytössä Jazzmaster Wide Range-humbuckerilla että saas nähdä miten Fuzz Face siihen reagoi. Input gainia säätämällä päästään varmaan ihan sopuun sen kanssa.
"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart
Tigerstedt
26.03.2015 17:03:03

Sarko: Fullerin Maik, aikamoinen persoona ja asiakaspalvelun ihmelapsi :D

Tykkäisin kovasti että puhdistuminen olisi perinteisempi, esim. toi JHF-1 oli selkeesti parhaimmillaan kun volumen tiputti ysiin, tukkoisuus hävisi ja hampaat tulivat esiin. Silikonifuzziksi puhdistui myös todella nätisti, nyt on käytössä Jazzmaster Wide Range-humbuckerilla että saas nähdä miten Fuzz Face siihen reagoi. Input gainia säätämällä päästään varmaan ihan sopuun sen kanssa.

Roger Mayerin Axis on aikalailla just ton sun kuvauksen tyylinen. Tasainen puhdistuminen ja parhaimmillaan himpun verran volaa pakitettuna. Paras potikalla putsattu fuzz-soundi mitä olen kuullut. Humppareilla ei oo tosin mulla kokemusta.
That gum you like is going to come back in style.
Sarko
26.03.2015 17:19:51
Tigerstedt: Roger Mayerin Axis on aikalailla just ton sun kuvauksen tyylinen. Tasainen puhdistuminen ja parhaimmillaan himpun verran volaa pakitettuna. Paras potikalla putsattu fuzz-soundi mitä olen kuullut. Humppareilla ei oo tosin mulla kokemusta.

Wide Range on siitä jännä että se soundaa isolta ykskelaiselta, kuin tuplattu Telen tallamikki. Kovin kuumalta se ei vaikuta, vaikka Creameryn sivuilla mainitaan ulostuloksi jotain 10 Kohm.

Axis Fuzzista olenkin hyviä asioita kuullut mutta noita on aika harvassa Oulun alueella testiin asti, muistelen että yhdellä kaverilla tuollainen olisi ja tietenkin sinulla. Mites muuten tuo Analogman Sunface TI/UK, onko pelittänyt?
"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart
Tigerstedt
26.03.2015 17:28:31

Sarko: Wide Range on siitä jännä että se soundaa isolta ykskelaiselta, kuin tuplattu Telen tallamikki. Kovin kuumalta se ei vaikuta, vaikka Creameryn sivuilla mainitaan ulostuloksi jotain 10 Kohm.

Axis Fuzzista olenkin hyviä asioita kuullut mutta noita on aika harvassa Oulun alueella testiin asti, muistelen että yhdellä kaverilla tuollainen olisi ja tietenkin sinulla. Mites muuten tuo Analogman Sunface TI/UK, onko pelittänyt?

TI/UK on kyllä hyvä, ei ole moittimista. Ei niin muhjuinen kuin germaniumfuzzit yleensä. Gainia on myöskin riittämiin. Alapäätä lienee kytkiksessä leikattu jonkin verran, ei oo hirveen bassokas. Toimii hyvin bändikontekstissa. Axista saa kyllä testiin jos haluat.
Sarko
26.03.2015 17:33:45
Tigerstedt: TI/UK on kyllä hyvä, ei ole moittimista. Ei niin muhjuinen kuin germaniumfuzzit yleensä. Gainia on myöskin riittämiin. Alapäätä lienee kytkiksessä leikattu jonkin verran, ei oo hirveen bassokas. Toimii hyvin bändikontekstissa. Axista saa kyllä testiin jos haluat.

Pidän mielessä tämän tarjouksen, kiitos jo etukäteen! Analogmanit kiinnostaa jo ihan ulkonäöllisisti, komean näköisiä purkkeja. Myös tuo liian alapään puuttuminen kiinnostaisi kokeilla käytännössä, tuo Dunlopin Henkka meinas olla liian raskas basso-osastoltaan, yleistatsi kans ehkä inasen liian pehmeä.
Spirocore
26.03.2015 17:55:02

Bald Anus: Mikäli aiot pistää tuon joskus kiertoon, niin vinkkaatko ekana mulle?

Tottahan toki!
MORE FUZZ!
Tigerstedt
26.03.2015 18:32:19

erty: Tunteeks joku Axisien historiaa? Mulla on mustakuorinen Axis, mut ei mitään hajua kuinka vanha se on. Ilmeisesti nää oli ennen niitä oransseja? Muistuttaa jotenkin etäisesti Neil Youngin Tweed-soundia. Yli 10kohm mikeillä täysiä alhaalta räimiessä tulee just sellanen "sag" et saundi kyykkää hetkeks. Harmi vaan kun on niin iso ettei mahdu lautaan.

Neil Young mullakin tuli tosta mieleen joskus kauan sitten kun ton hommasin. Mulla on oranssi versio, lieneköhän noilla muutakin eroa kuin väri? Koko on kyllä persiistä, mielellään tota laudassa pitäis, mutta ei vaan sovi. Komeahan tuo muotoilu sinänsä on.
Myrkky Nuoli
26.03.2015 23:33:18
Axis on kyllä erinomainen. Se ei oo täysille väännettynäkään liian pehmonen.
More Nintendo, less Marshall.
Sarko
27.03.2015 00:24:45
Myrkky Nuoli: Axis on kyllä erinomainen. Se ei oo täysille väännettynäkään liian pehmonen.

Ujosti kiinnostaisi mut se vanhempi Axis on kyllä ergonominen painajainen :D
Myrkky Nuoli
27.03.2015 00:47:07
Sarko: Ujosti kiinnostaisi mut se vanhempi Axis on kyllä ergonominen painajainen :D

Se on. Oon fiksaillu yhen semmosen ja siihen ei muistaakseni käyny perus jalkakytkimetkään. Saundi oli kyllä hieno! Ja onhan se hienon näkönenki.
Insane Kane
27.03.2015 00:50:20 (muokattu 27.03.2015 00:51:15)
Myrkky Nuoli: Se on. Oon fiksaillu yhen semmosen ja siihen ei muistaakseni käyny perus jalkakytkimetkään. Saundi oli kyllä hieno! Ja onhan se hienon näkönenki.

Carling dpdt- kytkin noissa näkyis olevan.
Myrkky Nuoli
27.03.2015 01:02:02
Insane Kane: Carling dpdt- kytkin noissa näkyis olevan.

Joops. Ongelma kaikissa muissa kytkimissä oli liian lyhyt varsi. Ei siis mitään tavatonta Carlingitkaan, mutta eniveis.
jii.haanpaa
27.03.2015 09:41:57 (muokattu 27.03.2015 09:43:11)
Axikselle ääni täältäkin, yksi lempparifuzzeista. Tuo on kyllä vähän erilainen epeli, joten jakaa varmasti mielipiteitä. Täysillä se on turhan pirskahteleva omaan makuun, mutta kitaran volumet pakiteltuna loistava.

Ostin pitkästä aikaa lisää fuzzeja, puolitoista kappaletta. Paasosen vanhemman sukupolven germaanium Puhti ja maksoin varausmaksun Electric Orangen Pig Hoofista. Mulla on aikaisemminkin ollut yksi Puhti ja tämän uuden tulokkaan perusteella en todellakaan ymmärrä miksi se tuli pistettyä kiertoon. Tällä kertaa tämä jää.
Boogierooster
27.03.2015 09:42:46
Axis on kyllä mahtava. Outoa tuossa isossa kotelossa on sekin, että ne kumijalat eivät ole ihan tarpeeksi reunoissa. Jos painaa jalalla esim. ohi kytkimestä lähelle pedaalin reunaa, niin se voi hieman keikahtaa. Luulisi ton kokoisen murikan pysyvän nätisti paikoillaan :)

Mutta lyhyesti, Axis testiin vaan. Noilla nykypäivän hinnoilla tuon loistavan saundin lisäksi aivan tajuton hinta-laatu -suhde. Tuskin saa 100-150€:lla mitään parempaakaan?
Sarko
27.03.2015 09:52:22 (muokattu 27.03.2015 10:08:03)
No joo, kyl se on sitten testiin otettava. Sen verran kova fuzzkuume että pakko päästä testaamaan jotain hyvää fuzzia ennekuin lähtee järki ja harkintakyky :D Saatan iskeä Tigerstedt sulle viestiä tässä viikonlopun aikana, saat vaikka vastineeksi testiin Xoticin AC Booster AC-COMPin jos haluat.
Tigerstedt
27.03.2015 10:42:12

Sarko: No joo, kyl se on sitten testiin otettava. Sen verran kova fuzzkuume että pakko päästä testaamaan jotain hyvää fuzzia ennekuin lähtee järki ja harkintakyky :D Saatan iskeä Tigerstedt sulle viestiä tässä viikonlopun aikana, saat vaikka vastineeksi testiin Xoticin AC Booster AC-COMPin jos haluat.

Kyllä se testata kannattaa. Mä voin ottaa ton AC:n testiin, on mulle testaamaton purkki. Paa pikaviestiä niin sumplitaan.
Sarko
27.03.2015 11:55:11
Tigerstedt: Kyllä se testata kannattaa. Mä voin ottaa ton AC:n testiin, on mulle testaamaton purkki. Paa pikaviestiä niin sumplitaan.

Laittelen iltasella!
kid ego
29.03.2015 09:41:23
Laulava Kylätohtori: Mike saa kyllä aika karvasta palautetta Amerikan foorumeilla - sanovat, että mies on täysi mulkku. :D

Sehän selviää jo lukemalla tuotekuvauksia Fulltonen omilta sivuilta. :D
"Ehkä se on ihan hyvä ettet juo sitä viinaa. Ihan kaikki lähtee aina lapasesta." - Karvamammutti
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)