Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Pieni kokoinen putkicombo haussa
1
herlevi
25.03.2015 21:20:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pari vuotta oon soitellut trace Elliot speed twin c30 vahvarilla. Muuten oikein hyvä kampe, mutta pirun iso kokoinen ja painava.
 
Nyt meinasin helpottaa omaa roudaamistani ja etsiä fyysiseltä kooltaan pienemmän putkicombon. Tehoa saisi olla väh. 20wattia, mutta mieluummin lähempänä 30 tai yli. Kanavia ei tarvitse olla välttämättä kuin yksi, jossa headroomia puhtaalle soundille. Säröt tulee purnukoista. Toinen kanava ei tietenkään haittaa mitään. Kaiku ei välttämätön sekään. Hinta 0-1000€..myös käytetyt kelpaa
 
Koch studiotone ja twintone ovat tällä hetkellä ainoat, jotka olen bongannut. Olisiko teillä heittää tutustumisen arvoisia vahvareita vaihtoehdoiksi??
 
LaMotta
25.03.2015 21:23:13
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

herlevi: Olisiko teillä heittää tutustumisen arvoisia vahvareita vaihtoehdoiksi??
 
HK Statesman dual el84 20w.
 
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Laulava Kylätohtori
25.03.2015 22:02:41 (muokattu 25.03.2015 22:27:50)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Fenderin Super Sonic 22 w oli hyvän oloinen peli, kun joskus sellaista testasin. Eikä tarvitse edes pedaaleja, jos ei niitä halua välttämättä käyttää. Eli löytyy 2 kanavaa...
 
e. Omistin joskus LaMottan ehdottaman H&:n joka oli myös hyvä peli, jota uskaltaa suositella. Eikä ole edes pahan hintainen. Ostin n. 300 ja myin osapuilleen samaan hintaan...
 
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
Snapo
25.03.2015 22:14:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LaMotta: HK Statesman dual el84 20w.
 
Löytyy täältä ja kannatetaan.
 
"Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin."
hallu
25.03.2015 22:38:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Putkikoneissa watit painaa eli pienempi tehoinen on myös kevyempi roudata. Oikeastaan tulee mieleen varma konsti vähentää roudaustaakkaa olisi kunnollinen transistorilaite. Niissäkin on oikein hyväsoundisia vaihtoehtoja ja usein ne ovat jopa halvempia kuin putkikoneet, mutta ei aina. En ehdottele mitään malleja enkä merkkejä kun et sellaista kysellyt, mutta kevyt putkikone kuulostaa mun korvaan väärinkäsitykseltä;-).
 
Olisipa jo kevät
FastEddie
26.03.2015 11:25:40
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Koch Classic SE6 on pienikokoinen ja kevyt.
Ollut mulla keikkavahvistimena muutaman vuoden ja ainoastaan kerran tehot ei ole riittäneet. Melko usein käytän vahvistinta 1W asetuksilla ja siltikin on äänekäs. Soundillisesti SE6 on loistava.
 
Toinen pieni ja melko kevyt on Mesa-Boogie 5:25 Express. Mulla käytössä myös. Hyvä soundinen.
Käytettynä sun budjetissa.
 
PS Mainos: Myynnissä mulla; Mesa-Boogie 5:50 Express, joka on pienehkö kokoinen, mutta painavahko...
 
"Rehab is for quitters"
Tomtom
26.03.2015 11:31:25 (muokattu 26.03.2015 11:33:01)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Studiotone löytyy ja keikkakone menee vaihtoon jossain vaiheessa (AC30 -> Twintone). Mulla on vanhana Multitonen omistajana joku kumma fiksaatio Kochin soundiin- maistuu. Keikkakäytössä esim twintone on kätevä toimivan jalkion ansiosta ja useamman kanavan ansiosta esim säröjen käyttö on helppoa suoraan vahvistimesta. Jos siis pitää yksinkertaisuudesta. Less is less sano Ynkkä.
 
"Jos tämä jatkuu pahasti, joudutaan menemään instanssiin." - Lasse Mårtensson
iec
26.03.2015 15:16:24 (muokattu 26.03.2015 15:25:59)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

herlevi: Pari vuotta oon soitellut trace Elliot speed twin c30 vahvarilla. Muuten oikein hyvä kampe, mutta pirun iso kokoinen ja painava.
 
Nyt meinasin helpottaa omaa roudaamistani ja etsiä fyysiseltä kooltaan pienemmän putkicombon. Tehoa saisi olla väh. 20wattia, mutta mieluummin lähempänä 30 tai yli. Kanavia ei tarvitse olla välttämättä kuin yksi, jossa headroomia puhtaalle soundille. Säröt tulee purnukoista. Toinen kanava ei tietenkään haittaa mitään. Kaiku ei välttämätön sekään. Hinta 0-1000€..myös käytetyt kelpaa
 
Koch studiotone ja twintone ovat tällä hetkellä ainoat, jotka olen bongannut. Olisiko teillä heittää tutustumisen arvoisia vahvareita vaihtoehdoiksi??

 
Mulla on tuo Laulavan Kylätohtorin mainitsema Fender SuperSonic 22 combo ja olen ollut tyytyväinen. Mietin myös silloin vahvaria etsiessä Kochin twintonea, mutta en päässyt testaamaan sitä helposti missään täällä Oulun seudulla, eli en osaa sanoa kumpi on parempi. Suosittelen testaamaan sekä Kochin Twintonen ja Studiotonen, että Fenderin SuperSonic 22:n.
 
Edit: Tässä pari linkkiä Super Sonicista:
https://www.youtube.com/watch?v=35ydVKaTHTU
https://www.youtube.com/watch?v=C7g5dP9g7Ls
https://www.youtube.com/watch?v=t-ssraJRz7E
 
http://intl.fender.com/en-FI/amps/g … rs/super-sonic-22-combo-black-120v/
 
SS 22:ssa on efektilooppi, fat/vintage kytkin cleanille ja 2 gain astetta burn-kanavalle. Lisäksi jalkakytkimellä saa valittua clean/burn, vintage/fat, reverb ja efektilooppi päälle/pois. Todella monipuolinen kampe on siis kyseessä.
-iec
 
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
Antsa Lipsanen
26.03.2015 16:48:51 (muokattu 26.03.2015 17:10:00)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse olen jyräytellyt viime vuosina keikkoja Orangen Rockerverb -combolla. Ostin tovi sitten DrZ:n 20W Monza -combon. Olin vähän skeptinen pienenpienen (1*10") combon livekäyttäytymisestä, vaikka hirveän kovaa ei lavalla tuutatakaan. Pitihän se viime viikonloppuna testata ja jumanskegga kun olikin mainiota!
 
Ääni riitti hienosti, soundi oli mahtava ja varaa jäi värkeissä vielä rutkasti reserviiin. Säröpalikat jäivät steppaamatta ja kitaran volapotikalla pysty tekemään liki kaiken tarvittavan. Toimii niin Telellä kuin Gibsoniiteilläkin. Pikkuisen boosteria vaan siellä täällä. Delay ja modulaatiot toimivat edessä hienosti. Tämä oli vapauttava kokemus ja tällä tiellä meinaan jatkaakin. Yksi kanava ja toimiva masteri riittää nyt ja varmaan tulevaisuudessakin:) Olenko nähnyt valon?
 
LaMotta
26.03.2015 17:11:34 (muokattu 26.03.2015 17:13:43)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antsa Lipsanen: Olenko nähnyt valon?
 
Olet ymmärtänyt sen mikä on käyttötarkoitukseen riittävä. Omissa bändisysteemeissä 20w combossakin oli resursseja arviolta noin 4-5 kertaa liikaa.
 
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «