Hanok 18.05.2004 09:42:39 | |
---|
Tarviiko noihin kaappeihin muuta elektroniikkaa, kun piuhat ja elementit. Oon kans ajatellu joskus tehdä kaappia, niin tietäis vähä. Takapaneeliin liittimet tietysti. Joissain kaapissa valitaan joko kytkimellä tai automaattisesti onko kaappi mono vai stereo. Tämä tekee tietysti piuhoituksesta hiukkasen mutkikkaamman. Mutta jos tuollainen toiminnallisuus ei ole tarpeen, et muuta tarvitse. |
Billsner 26.05.2004 19:50:35 | |
---|
Nostoa. Nyt olisi tarkoitus ostaa elementti tuohon 1x12" (2x12" siis haudattiin) rojektiin. Rahaa käytettävissä n.50€. Mitäs suosittelisitte? Eikö Mikolla/BME:llä ole aina välillä elementtejä myynnissä (BME:n sivut eivät toimineet tätä kirjoittaessa)? Cursed Ibanez 7-string of molestation. |
Billsner 27.05.2004 09:26:41 | |
---|
Cursed Ibanez 7-string of molestation. |
Billsner 27.05.2004 12:36:23 (muokattu 27.05.2004 13:03:27) | |
---|
Ja... Minkä hintaista on koivuvaneri? Meinasin että jos rakentaisi sen kaapin jostain 1,5cm paksuisesta koivuvanerista. Tarviiko sinne sisälle niitä tukipalkkeja? EDIT: Toinen ajatusvirhe tässä topicissa... Cursed Ibanez 7-string of molestation. |
Niskamies 27.05.2004 13:01:40 | |
---|
Ja... Minkä hintaista on koivuvaneri? Meinasin että jos rakentaisi sen kaapin jostain 1,5mm paksuisesta koivuvanerista. Tarviiko sinne sisälle niitä tukipalkkeja? 1,5 mm? Kenties 1,5 cm? 18 mm on passeli paksuus. Pitää syödä paljon että jaksaa kantaa vahvareita. |
Mikko Kankaanpää 27.05.2004 13:21:36 | |
---|
18mm Koivuvaneri on kai noin 20e neliö (?) + sahaus normi kaupoissa ja pikkuputiikeissa vähän halvempaa. Sahauksen voi kai saada ilmaiseksikin jostain, pitää vaan soittelella tai kiertää kaikki mahdolliset paikat läpi. Noissa koivuvanereissa ei ole koivua kuin pinta, mutta kyllä ne ihan laadukkaita yleensä on. Puualan ihmisille voisin esittää kysymyksen: Saako mistää hyvin kuivattua/kuivaa mäntyliimalevyä? t. Mikko |
Puavali 27.05.2004 14:07:06 | |
---|
Ja... Minkä hintaista on koivuvaneri? Meinasin että jos rakentaisi sen kaapin jostain 1,5cm paksuisesta koivuvanerista. Tarviiko sinne sisälle niitä tukipalkkeja? EDIT: Toinen ajatusvirhe tässä topicissa... 40 € ottivat levystä, liekö ollut ylihintaa. Näyttäisi ainakin marsun kaapissa olevan tuet etu- ja takaseinän välillä, kertoi marsun kaappien omistaja. |
Mikko Kankaanpää 27.05.2004 15:00:39 | |
---|
40 € ottivat levystä, liekö ollut ylihintaa. Voi olla että muistan väärin tuon hinnan. |
Billsner 27.05.2004 21:18:19 (muokattu 27.05.2004 21:24:47) | |
---|
Tuollaisen nyt tilasin http://www.sica.it/prodotti/schede/zj06220.htm Seuraavaksi koivuvaneria, ruuveja, maalia, yms. tilpehööriä pitää ostaa. EDIT: Typ-O Lisäys: Onko suositeltavaa käyttää kaapin materiaalina MDF-levyä? Kaveri sanoi että kannattaisi sitä käyttää. Cursed Ibanez 7-string of molestation. |
Puavali 27.05.2004 23:10:21 (muokattu 27.05.2004 23:13:04) | |
---|
Voi olla että muistan väärin tuon hinnan. Mainittakoon koko, noin pari neliöä (120cm*~180cm), eli oikein muistat. Tuosta oli siis siivu sahattu päästä, kun oli noin lyhyt. Ja edit: MDF tuppaa halkeilemaan reunoistaan. Ei kestä kolhia, se. |
Mikko Kankaanpää 27.05.2004 23:11:34 (muokattu 27.05.2004 23:11:49) | |
---|
Mainittakoon koko, noin pari neliöä (120cm*~180cm), eli oikein muistat. Tuosta oli siis siivu sahattu päästä, kun oli noin lyhyt. No se muuttaa asian. Eli neliö oli sittenkin se pari kymppiä. |
Billsner 28.05.2004 00:53:31 | |
---|
MDF tuppaa halkeilemaan reunoistaan. Ei kestä kolhia, se. Mutta muuten ihan ok materiaali? Cursed Ibanez 7-string of molestation. |
Puavali 28.05.2004 08:38:08 | |
---|
Mutta muuten ihan ok materiaali? Ihan hyvä, mutta ei kestä roudausta... Parempi kuitenkin kuin tavallinen lastulevy. MDF ei siis kestä ollenkaan reunaan sivusta päin tulevia ruuveja/nauloja. |
Puavali 28.05.2004 08:39:20 (muokattu 28.05.2004 10:28:17) | |
---|
Kylläpä kummitteli tuo kirjoitus... |
Pitääkö muuten paikkansa että kun laittaa pienen vastuksen (1-2ohm) sinne väliin, niin se parantaa soundia? Kaveri väitti tälläistä. Sanoi että autohifissä paljon käytetään tuota. Cursed Ibanez 7-string of molestation. |
Niq 28.05.2004 09:21:26 | |
---|
Pitääkö muuten paikkansa että kun laittaa pienen vastuksen (1-2ohm) sinne väliin, niin se parantaa soundia? Kaveri väitti tälläistä. Sanoi että autohifissä paljon käytetään tuota. Kuulostaa aika hassulta kyllä minun mielestäni. Paremman soundin hakemiseksi ei tällaisia jippoja kannata harrastaa, säästää senkin ajan soundin hakemiseen jostain muualta, kuten esim. siitä vastuksesta joka tulee kielten painamisesta otelautaa vasten. Puppua tuollaiset sanon minä. Että muka joku vastus kaiuttimen ja vahvarin välissä vaikuttaisi soundiin. Jotenkin outoa että jos auto"hifi"sti ostaa kaiutinpiuhaa subbariin niin se on yleensä sellaista sormenpaksuista kaapelia ja sitten siihen laitettaisiin vastus pilaamaan hyvän johdon laatua? Mitäs muuta se neuvoi? Jos johdot pyörittää vaan yhteen ja ilmastointiteippi päälle, niin saa lisää alapäätä? ;) I have a cunning plan |
Billsner 28.05.2004 09:32:57 | |
---|
Puppua tuollaiset sanon minä. Että muka joku vastus kaiuttimen ja vahvarin välissä vaikuttaisi soundiin. Ok. Mitäs muuta se neuvoi? Jos johdot pyörittää vaan yhteen ja ilmastointiteippi päälle, niin saa lisää alapäätä? ;) Ei se muuta neuvonut :) Pitääpä kysäistä mikä tuossa oli ideana. Cursed Ibanez 7-string of molestation. |
skebajaba 28.05.2004 17:09:50 | |
---|
Jep. Itse olen varsin tyytyväinen ratkaisuun. Ajatuksen ideahan on se että sinulla on periaatteessa avoin kaappi, mutta se ääni joka menee taaksepäin avoimessa kaapissa, tulee tässä ratkaisussa myös eteenpäin. Eli puolet äänestä ei pomppaa takaseinän kautta niin kuin komboissa. mitenkäs kun mulla on semmonen pystysuuntainen kaappi ja on aika tunkkainen soundi ja aattelin tuota jippoa kokeilla siihen, kumman elementin ottaisit pois? sitten pitää varmistaa ohmi juttu, eli tällä hetkellä on 4ohmia kun olen kytkenyt elementit hmmm...kumminkohan oon kytkeny ne sarjaan?...ekaksi oli kytketty 16ohmiin ja nyt muutin sen 4ohmiin...niin joka tapauksessa eikös elementit ole silloin 8ohmisia, jos olen oikeen ymmärtänyt tämän jujun=) -mikä olisikaan v****maisempaa kuin epävireinen tinnitus?- |
Mikko Kankaanpää 28.05.2004 17:24:33 | |
---|
Itse ottaisin alemman pois ja elementtisi ovat todennäköisesti 8 ohmisia. Mikko |
skebajaba 28.05.2004 17:25:49 | |
---|
Itse ottaisin alemman pois ja elementtisi ovat todennäköisesti 8 ohmisia. Mikko niin aattelin kanssa sitä alempaa helevattiin sieltä. pitänee kokeilla kun meen treenikselle, tosiaan ihan umpinainen kaappi ja rupee menemään tukkoon suht herkästi joten jos jeesaisi tuo jippo siihen vähäsen. -mikä olisikaan v****maisempaa kuin epävireinen tinnitus?- |