Aihe: Mykkä mikki
1
timo TT
19.03.2015 22:19:30

Ostin basson jossa toinen mikki oli mykkä ja luulin (no, toivoin) että olisi vain piuha irti tms.

Nyt syvä-analyysin jälkeen paljastui että toinen mikki on tosiaan mykkä - ei anna ohmin ohmia. Roplasin sen irti mutta miten sen saisi kohtuuhinnalla uudelleen käämittyä ?

Miksikö kohtuuhinnalla -- no kyseessä on vintage-Aria SG-basso, tosin hyvin säilynyt mutta kun ei sen arvo ole nyt ihan mitään huikeaa niin siksi.

Jos on tietoa Pirkanmaan/Tampereen seudun hörhöstä joka voisi tehdä ko. homman niin saa antaa vinkkejä.
NitroJeesus
20.03.2015 00:42:31
Suosittelen tsekkaamaan käämin alun ja lopun. Mulla oli Westonen kasaribassossa samanlaista ongelmaa. Kela ei ollutkaan poikki, sen sijaan käämin toinen pää oli vain irti johdosta. Onnistui ihan kotioloissa korjaaminen. :)
Metalkallo
22.06.2019 11:34:39
Onkos täällä ketään joka korjaa kitaramikkejä?

Mulla on Gibson 490R mikki jonka kelat on irti toisistaan sekä johto irti mikin metalli alustasta. Meni mykäksi yhdessä vaiheessa ja yritin itse korjata, mutta en ollut humbucker mikkiä koskaan korjannut ja ei oikein wörkkinyt homma :)

Tuossa pitäisi siis yhdistää kelat takaisin yhteen (käämilanka juottaa kelasta kelaan, ei siis uudelleen käämimistä) sekä laittaa 4- johtoinen johto joka multa löytyy.

Paljon maksaa operaatio jos joku osaa nuo tehdä?

Yritän ehkä itse ensin, mutta kysyn nyt kuitenkin.
Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)