Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Polyuretaani-lakka ja kiilloitus
1
finlanderr
24.03.2015 17:42:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen ensimmäistä kertaa itse maalaamassa skeban runkoa ja olisi sitä koskien kysymys. Miten päälimmäinen lakkapinta kannattaisi viimeistellä? Millaisella kiilloituslaipalla? Mitä väliainetta? jos hioo ennen kiilloitusta niin mikä olisi viimeisen hiontapaperin raekoko?
 
Eikhän se vähempiki olis riittäny..
Lautuma
24.03.2015 18:19:26 (muokattu 24.03.2015 19:06:56)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos pinta on peilipintaa viimeisen lakkakerroksen jäljiltä niin kevyt hionta tonnisella paperilla ja perään kiillotus Fareclalla, ekana vaikkapa G6:lla ja perään G10. Koneellista kiillotusta suosittelisin, mutta jos aikaa haluaa nähdä niin käy se käsinkin. Laikka voi olla vaahtomuovinen, varaa muutakin säämiskää rautakaupasta ja kokeile.
 
Eli vaahtomuovilaikka kostutetaan vedellä, siihen puristetaan Fareclaa tuubista ja sitten surruutellaan välillä pyyhkien mujuja pois lakkapinnalta.
 
Lähtökohta kiillotukselle - tosin riippuu lakasta - on se, että lakka on kovettunut riittävästi. Itse odottaisin viikonkin ennen ryhtymistä. Mielellään kaksi.
 
"I am a spirit from everywhere, Heaven, Hell, and the Earth; I am in the air, in houses, any place at any time. I've been created millions of years."
Lautuma
24.03.2015 19:06:23 (muokattu 24.03.2015 19:06:36)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sekoilua
 
"I am a spirit from everywhere, Heaven, Hell, and the Earth; I am in the air, in houses, any place at any time. I've been created millions of years."
finlanderr
24.03.2015 22:02:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitokset!
 
Lautuma: Jos pinta on peilipintaa viimeisen lakkakerroksen jäljiltä niin kevyt hionta tonnisella paperilla ja perään kiillotus Fareclalla, ekana vaikkapa G6:lla ja perään G10. Koneellista kiillotusta suosittelisin, mutta jos aikaa haluaa nähdä niin käy se käsinkin. Laikka voi olla vaahtomuovinen, varaa muutakin säämiskää rautakaupasta ja kokeile.
 
Eli vaahtomuovilaikka kostutetaan vedellä, siihen puristetaan Fareclaa tuubista ja sitten surruutellaan välillä pyyhkien mujuja pois lakkapinnalta.
 
Lähtökohta kiillotukselle - tosin riippuu lakasta - on se, että lakka on kovettunut riittävästi. Itse odottaisin viikonkin ennen ryhtymistä. Mielellään kaksi.
 
Eikhän se vähempiki olis riittäny..
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «