Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Fenix strato josta ei löydy mitään tietoa
1
iekku84
23.03.2015 18:53:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aloitetaan vaikka kuvalla, jonka lisäsin profiiliini, uudesta ostoksestani.
 
Kitara on aikas komea kaikin puolin. Laadukkaan oloista työtä ja suht painava.
Hain juuri postista ja tutustuin aluksi nettiä selaamalla. Mitään ei löydy moisesta kitarasta. Ei halvimman oloinen missään suhteessa.
Gotoh virittimet ja talla ainakin löytyy. Erikoisen näköiset mikin, satula ja tonepotikat on liikkuu myös ylös/alas suunnassa? mikä viritys lie? Säätöön ja huoltoon toi on vietävä ja sit uskon et olohuonekitarana menee loppuiän.
Mitään muuta ei ole kun Fenix lavassa. Ei sarja numeroa ei mitn ja mitään ei ole poistettu. Pitään se on ollu edellisellä omistajalla soittamatta, kun kielet oli ruosteessa ja talla noussut taivastakohden. Toki kaksi jousta, ni arvelin lisätä jousivoimaa taakse huomenna.
 
Oletko nähnyt tai kuullut moisesta mitään ja todellinen arvo, etten maksanut itseäni kipeäksi. Olisin hyvin kiitollinen!
 
Vähän sekavaa tekstiä. pahoittelen, mutta olen niin ihmeissäni häkkyrästä. Muusikoiden.net torilta löytyi tämä.
 
Yamaha Recording Custom, Ludwig Black Beauty ja Paiste signature on yhdessä kiva setti!
fox
23.03.2015 19:39:55
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllähän Fenixistä pitäs löytyä infoa..
Korealainen merkki, omistaa tuo taho:
http://en.wikipedia.org/wiki/Young_Chang
Stratofoorumilla on juttua, katsopa sieltä josko löytyisi tuosta sun mallista tietoa.
http://www.strat-talk.com/forum/non … -fenix-guitars-anyone-have-one.html
 
Ne sinua hämmästyttävät potikat saattaa hyvin olla ns. nostopotikoita, niissä on jotain tointa hoitavat kytkimet lisänä.
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
iekku84
23.03.2015 19:46:10 (muokattu 23.03.2015 20:11:51)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fox: Kyllähän Fenixistä pitäs löytyä infoa..
Korealainen merkki, omistaa tuo taho:
http://en.wikipedia.org/wiki/Young_Chang
Stratofoorumilla on juttua, katsopa sieltä josko löytyisi tuosta sun mallista tietoa.
http://www.strat-talk.com/forum/non … -fenix-guitars-anyone-have-one.html
 
Ne sinua hämmästyttävät potikat saattaa hyvin olla ns. nostopotikoita, niissä on jotain tointa hoitavat kytkimet lisänä.

 
Kiitos! Pitääkin vilkaista.
Google haulla löysin yhden samanlaisen, mut siel ei ollu yhtään tietoja tosta. Odotan innolla et saan ton iskuun.. paremmin istui kouraan kun toi miun usa fenkku. Toki erittäin saman tyyppiset kepit kyseessä.
 
Nyt ei noi linkit auttanut. Tarkemmin haluaisin tietoa mitä tuli ostettua.
 
Yamaha Recording Custom, Ludwig Black Beauty ja Paiste signature on yhdessä kiva setti!
Dinorocker
23.03.2015 20:44:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Faijallani on minun hänelle ostama Fenixin strato, joka on oikeen hyvä kitara, täysin alkuperäinen, jostain 80luvun(loppu?) puolelta. Value for money, for sure!
 
Turbo!!!
PIM
24.03.2015 12:03:35 (muokattu 24.03.2015 12:10:52)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuvan perusteella toi edustaa tosiaan Fenixin kalliimman pään stratoa. Vuosimalliksi veikkaisin jotain 90-luvun puoltaväliä. Aiemmissa oli muistaakseni vielä sarjanumerot.
 
Fenixien kanssa tullut pelattua aika paljonkin aikoinaan, mutta nyt mulla taitaa enää tallessa olla vain yks Fenixin straton kaula, joka onkin sitten mulle sellanen referenssi mihin aina vertaan muita kauloja. Ja yks Fenixin basso löytyy myös. Jotenkin sellanen kuva mulla on, että vanhimmat Fenixit jostain 80-luvulta ja 90-luvun alusta oli ihan mainioita soittopeleja, mutta 2000-luvun alussa taso ehkä hieman laski.
 
Uskaltako udella, että paljonko köyhdyit kaupan myötä?
 
Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän.
hallu
24.03.2015 12:30:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

iekku84: Aloitetaan vaikka kuvalla, jonka lisäsin profiiliini, uudesta ostoksestani.
 
Kitara on aikas komea kaikin puolin. Laadukkaan oloista työtä ja suht painava.
Hain juuri postista ja tutustuin aluksi nettiä selaamalla. Mitään ei löydy moisesta kitarasta. Ei halvimman oloinen missään suhteessa.
Gotoh virittimet ja talla ainakin löytyy. Erikoisen näköiset mikin, satula ja tonepotikat on liikkuu myös ylös/alas suunnassa? mikä viritys lie? Säätöön ja huoltoon toi on vietävä ja sit uskon et olohuonekitarana menee loppuiän.
Mitään muuta ei ole kun Fenix lavassa. Ei sarja numeroa ei mitn ja mitään ei ole poistettu. Pitään se on ollu edellisellä omistajalla soittamatta, kun kielet oli ruosteessa ja talla noussut taivastakohden. Toki kaksi jousta, ni arvelin lisätä jousivoimaa taakse huomenna.
 
Oletko nähnyt tai kuullut moisesta mitään ja todellinen arvo, etten maksanut itseäni kipeäksi. Olisin hyvin kiitollinen!
 
Vähän sekavaa tekstiä. pahoittelen, mutta olen niin ihmeissäni häkkyrästä. Muusikoiden.net torilta löytyi tämä.

 
Hieno kitara ja kuvasta jo näkee, että se on ilmeisen laadukas (burstin mustaalue ei ylitä viisteitä eli ei halvin ratkaisu ja voi olla ihan oikeaa puuta) raudat ovat hyvät eli ei säästelty ja nättihän tuo ja perinteisyydestään huolimatta piristävästi erottuu muista. Nuo erikoisen näköiset mikit ovat minihumppareita eli ne ovat kaksikelaisia ja jos jokainen potikka on nostettava, niin veikkaan, että potikan kytkimiin on lisätty jokaiselle mikille kelojen puolitus jolloin soundivariaatioita on vaikka muille jakaa.
 
Säädätä kondikseen ja pidä hyvänäs ja jos et tykkää niin myy mulle:-).
 
Olisipa jo kevät
fox
24.03.2015 12:57:05
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PIM: Jotenkin sellanen kuva mulla on, että vanhimmat Fenixit jostain 80-luvulta ja 90-luvun alusta oli ihan mainioita soittopeleja, mutta 2000-luvun alussa taso ehkä hieman laski.
 
Oliskohan tuossa jotain "syytä" ??
"Young Chang could not sell the Fenix instruments due to licensing issues with Fender, and production stopped.citation needed In 1998, Young Chang built a new $40 million factory in Tianjin, China."
 
Tuosta ei mulla ole mitään tietämystä, että tekeekö tuo kiinapoikien tehdas tuolla "Fenix-brändillä" kitaroita, vai onko siirrytty johonkin muuhun nimeen.
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
PIM
24.03.2015 13:15:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Omiin silmiin ei ole kyllä uusia Fenixejä sattunut kohta 15 vuoteen. Joskus 2000-luvun alussa huusin Ebay.de:stä tuoreen Fenix straton ja silloin jäi mielikuva, että sen laatu ei olisi ollut lähelläkään sitä mitä vanhempien Fenixien.
 
Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän.
fox
24.03.2015 13:30:27
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PIM: Omiin silmiin ei ole kyllä uusia Fenixejä sattunut kohta 15 vuoteen. Joskus 2000-luvun alussa huusin Ebay.de:stä tuoreen Fenix straton ja silloin jäi mielikuva, että sen laatu ei olisi ollut lähelläkään sitä mitä vanhempien Fenixien.
 
Tietty mahdollista, ettei -98 jälkeen edes tuolla nimellä tehty, onhan varmaan noilla "varastossa" muitakin brändinnimiä.. =)
Matsumokun lopun jälkeenkin niitten brändeillä tekivät korealaiset kitaroita. Mikäpä ettei nuo olis voineet ottaa uusiokäyttöön jotain muutakin nimeä?
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
iekku84
24.03.2015 17:36:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tarina kitaralle. Mies jolta ostin kitaran oli saanut sen yläasteiässä. Ja silloin soitto hyvin vähäistä. Sit kulkenut mukana ja lasten myötä alkanut säilytys tehdä hankalaa. Soittamattomuus näkyi likana ja messinki osien kevyenä matottumana.
 
Aamulla vei kitaran kimmon soittimeen joensussa, jossa kitara huollettiin ja säädettiin. Myös puhdistettiin. Vahvasti luulen sen olevan aito linnunsilmä viilu pinnassa. Hauska toi väri kun se ei memu mustaksi vaan se on älyttömän tumman punainen.
Mikit siis pystyy puolittamaan potikoista. Pari pientä kolhua muuten virheetön niinnauhat, otelauta ja muukin kitara.
 
Vertailin skittaa usa fenderiin. Niin tuli tunne monessa kohtaa et nää olisi kaksoset etten olisi uskonut. Toki fenixin kaula on kiiltävä ja fenkun joku satiini tai jotain.
 
Kimmo arvioi kitaran n. 600e.n arvoiseksi. Olen onnellinen hankinnasta. Kaksi F Kitaraa..
 
Paljon ajatuksia ja mietteitä jäi kirjoittamatta, mut puhelimella hankalaa.
Kiitos kaikille ja jos joku bongaa kitaran faktoja niin olen häpi!
 
Pistän profiiliin fenderin ja fenixin kaverikuvasta!
 
Yamaha Recording Custom, Ludwig Black Beauty ja Paiste signature on yhdessä kiva setti!
iekku84
24.03.2015 17:50:55 (muokattu 24.03.2015 17:52:40)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PIM: Kuvan perusteella toi edustaa tosiaan Fenixin kalliimman pään stratoa. Vuosimalliksi veikkaisin jotain 90-luvun puoltaväliä. Aiemmissa oli muistaakseni vielä sarjanumerot.
 
Fenixien kanssa tullut pelattua aika paljonkin aikoinaan, mutta nyt mulla taitaa enää tallessa olla vain yks Fenixin straton kaula, joka onkin sitten mulle sellanen referenssi mihin aina vertaan muita kauloja. Ja yks Fenixin basso löytyy myös. Jotenkin sellanen kuva mulla on, että vanhimmat Fenixit jostain 80-luvulta ja 90-luvun alusta oli ihan mainioita soittopeleja, mutta 2000-luvun alussa taso ehkä hieman laski.
 
Uskaltako udella, että paljonko köyhdyit kaupan myötä?

 
Uskaltaa kysyä. En tiiä illeänkö kertoa.
 
Yamaha Recording Custom, Ludwig Black Beauty ja Paiste signature on yhdessä kiva setti!
naavanka_
24.03.2015 18:04:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

iekku84:
Kimmo arvioi kitaran n. 600e.n arvoiseksi. Olen onnellinen hankinnasta. Kaksi F Kitaraa..

 
Nää arviohommat on kyllä aina vähän näin ja niin.
Fenixejä ei oo koskaan tainnu mennä yli kolomen sadan ja nekin ovat roikkuneet pitkään.
Suurin osa on ollut luokka 50-250€.
 
Erittäin hyviä kitaroita kyllä, muutaman olen omistanut ja useampi käynyt laitossa.
 
iekku84
24.03.2015 18:16:00 (muokattu 24.03.2015 18:17:56)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

naavanka_: Nää arviohommat on kyllä aina vähän näin ja niin.
Fenixejä ei oo koskaan tainnu mennä yli kolomen sadan ja nekin ovat roikkuneet pitkään.
Suurin osa on ollut luokka 50-250€.
 
Erittäin hyviä kitaroita kyllä, muutaman olen omistanut ja useampi käynyt laitossa.

 
Toisaalta ihan sama mikä sen todellinen arvo. Ei ole myynnissä. Tältäkin foorumilta löytyy toteutuneita kauppoja, joissa hinnat menny yli kolomen sadan.
 
Yamaha Recording Custom, Ludwig Black Beauty ja Paiste signature on yhdessä kiva setti!
iekku84
27.03.2015 12:27:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

naavanka_: Nää arviohommat on kyllä aina vähän näin ja niin.
Fenixejä ei oo koskaan tainnu mennä yli kolomen sadan ja nekin ovat roikkuneet pitkään.
Suurin osa on ollut luokka 50-250€.
 
Erittäin hyviä kitaroita kyllä, muutaman olen omistanut ja useampi käynyt laitossa.

 
Viimeinen varma arvio on kuluvalta päivältä. Eräs herrasmies oli valmis ostamaan kitaran heti 450e. Llä. Tuntui tietävän mistä vehkeestä oli kyse. Mut ei ole myynnissä. Lapset teki valintansa kumpi saa kumman aikanaan jos ei kalusto parane viel. Oon tyytyväinen noihin kepakoihin mitä harrastelijana voi edes haaveilla pienellä budjetilla tietäen ettei näillä perhe leipää tule ikinä saamaan. Pikku putkivahvistin meni kyl hankintaan. Vox da5 alkoi nyppimään. En tiiä miksi mut liikaa kaikkea. Särö, clean ja kaiku mitä kaipaan...
 
Yamaha Recording Custom, Ludwig Black Beauty ja Paiste signature on yhdessä kiva setti!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «