hollmi-5 19.03.2015 14:58:40 | |
---|
Soundit, piuhat ja kajarit. |
Kanjonit 20.03.2015 07:52:07 | |
---|
Osaisiko kukaan vinkata mistä löytäisin tukevan snare-ständin joka nousisi vähintään metrin korkeuteen? "God is there!" -Mikael Åkerfeldt 2011- |
Epämuusikko 20.03.2015 09:46:07 | |
---|
Kanjonit: Osaisiko kukaan vinkata mistä löytäisin tukevan snare-ständin joka nousisi vähintään metrin korkeuteen? tuikkase se yläosa peltitelineen alaosaan. "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
Kanjonit 20.03.2015 10:57:46 | |
---|
Epämuusikko: tuikkase se yläosa peltitelineen alaosaan. Köyhä kun olen niin mielummin ostaisin yhden ständin kuin kaksi. Ylimääräisiä ei nurkissa pyöri. "God is there!" -Mikael Åkerfeldt 2011- |
hollmi-5 20.03.2015 13:54:29 | |
---|
Soundit, piuhat ja kajarit. |
damn u 20.03.2015 15:03:08 | |
---|
Kanjonit: Köyhä kun olen niin mielummin ostaisin yhden ständin kuin kaksi. Ylimääräisiä ei nurkissa pyöri. Joskus ostin Laineelta Premierin valmistaman, erittäin korkea. Laineelta saattaisi löytyä myös Gibraltaria. Kato sieltä, jos et vielä ole katsonut. |
Speedy 20.03.2015 17:19:57 | |
---|
damn u: Joskus ostin Laineelta Premierin valmistaman, erittäin korkea. Laineelta saattaisi löytyä myös Gibraltaria. Kato sieltä, jos et vielä ole katsonut. Vanhat vintage ständit nousee useat aika korkealle.. Torilla oli vasta Umiko jäsenellä kaupan sellainen. Kalliimmat on useimmiten parempia kuin halvemmat. -arse |
4tune 20.03.2015 22:05:52 | |
---|
Olisi kesän aikana tarkoitus vihdoista viimein vaihtaa peltisatsi Sabian xs20/zultan Q osastosta ammattimaisempaan meininkiin. Nyt onkin sitten iskenyt, jo ennenkuin on rahat kasassa, että minkäpä sitä valitsisi vaihtoehdoista. Zildjianin K dark promosetti on suhteellisen huokean hintainen thomannilla ja sopii korvaankin mukavasti. Toisaalta custom-A:sta on todella hyviä kokemuksia ja Impressionin Rock sarjakin kiinnostaisi. Kaikenlisäksi torilta löytyy aina välillä omaan silmään huokeita laatu symbaaleja, mutta kuinka hyvin saa yhteen sopivan setin kasattua onkin sitten eri juttu. Mikähän näistä valmiista seteistä olisi passeli kevyen rockin ja popin soittoon, tai muuten ylitse muiden vaihtoehtojen? Opiskelija budjetilla ja satunnaisilla töillä on kyllä saanut nähdä vaivaa, että saa minkäännäköistä budjettia kasaan, mutta pikku hiljaa hyvä tulee! |
statistiÖ 22.03.2015 19:25:59 | |
---|
FAQ-tyyppinen kysymys peltipäivitys. Oletko kuikkinut tuolla (paikanpäällä), jos Ziluja http://www.musacorner.fi/rummut/symbaalipaketitOlen ostanut omani pelti kerrallaan uutena vuoden aikana, puolen vuoden perehtymisen jälkeen. Kahden eri valmistajan. Ei minun mielestäni ole vaikeaa, mutta pitää olla saundireferenssi kirkkaana korvassa, että saa siihen mällättyä uusia tuttavuuksia. Kaikki ei käy yhteen edes samalta valmistajalta. Eikä kannata liian samanlaisiakaan, jollei vartavasten tykkää. Toisaalta niiden pitää soida sopivasti muuhun settiin, omaan soittotyyliin ja sopia soittajan käteen-jalkaan. Jokaisesta ostamastani on myös tullut fiilis, se on tämä! Pakettia pääsee fiilistelämään vasta, kun se on kotona tai maksettu. Ei kai niitä kaupassakaan avata. Hyllyssä voi olla irtona vastaava, mutta Zilut-Paisteet-Sabiaanitkaan ei taida olla identtisiä saundiltaan. Käytetyssä todennäköisesti on jo paljastunut millainen saundi siihen jää. Se on ehkä jo auennut. Vaikka kyllä sen uudestakin aavistaa. Uudesta tietää miten sitä on kohdeltu, mutta koneella ja-tai takomalla ne tehdään, joten.. Kiirettä ei kannata pitää ja kaikkea kannattaa testata, kun mahdollista. Halvasta tulee kallista, kun moneen kertaan ostaa. Pitopelejä suosittelen. ¤ RLRR LRLR RLRR LRLR ¤ Jos ei soi hiljaa, soi kovaa ¤ ranttatantta ¤ hevi mamma, kevyt musiikki ¤ |
Juhani_t 22.03.2015 20:21:23 | |
---|
Ajattelin vähän perehtyä sutisoittoon ja tietenkin jotkut vispilät pitäisi hommata. Onko noissa jotain eroja tai pitääkö olla terästä vai nylonia? Meneekö ihan metsään jos ostaa vain ne parhaat eli halvimmat? Oisko se tiskiharja kuitenkin se Teh Valinta? |
hollmi-5 22.03.2015 20:42:36 | |
---|
Juhani_t: Ajattelin vähän perehtyä sutisoittoon ja tietenkin jotkut vispilät pitäisi hommata. Onko noissa jotain eroja tai pitääkö olla terästä vai nylonia? Meneekö ihan metsään jos ostaa vain ne parhaat eli halvimmat? Oisko se tiskiharja kuitenkin se Teh Valinta? Kaikki käy. Varpuluuta, tiskiharja ja ihan sudit. Minulla on ollut noita nylonisia ja en yhtään tykännyt, vaikka ne ei värjää kalvoa, mene taitoksille tai jumiudu varren sisään. Terässudit on minulle parhaat. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Mae Renee 22.03.2015 22:43:17 | |
---|
Koetin ettiä jostain hintapyyntö -ketjua tai jotain, mutta enpä löytänyt joten tällä mennään.. osaisikohan joku kertoa minkä arvoinen on pearlin rumpusetti suunnilleen siitä 80-luvun alusta? Musaliikkestä kävin kysymässä mutta eivöt osanneet sanoa joten..? Itse en näistä asioista mitään tiedä :D |
hollmi-5 22.03.2015 22:48:54 | |
---|
Mae Renee: Koetin ettiä jostain hintapyyntö -ketjua tai jotain, mutta enpä löytänyt joten tällä mennään.. osaisikohan joku kertoa minkä arvoinen on pearlin rumpusetti suunnilleen siitä 80-luvun alusta? Musaliikkestä kävin kysymässä mutta eivöt osanneet sanoa joten..? Itse en näistä asioista mitään tiedä :D Yhden ostin kokonaisena pelteineen 170€. Silti se ei ole hinta millekään setille. Kuvia ja hyviä pitäisi olla. Tarkka selvitys, mitä tulee mukaan. Koko setti= Rummut, telineet, pedaali ja pellit (ehkä kotelot/pussit myös) Setti= Rummut ja telineet+pedaali. Shell setti= Pelkät rummut ja tomiraudat ilman virveliä. Soundit, piuhat ja kajarit. |
jabajee 22.03.2015 22:49:58 | |
---|
Mae Renee: Koetin ettiä jostain hintapyyntö -ketjua tai jotain, mutta enpä löytänyt joten tällä mennään.. osaisikohan joku kertoa minkä arvoinen on pearlin rumpusetti suunnilleen siitä 80-luvun alusta? Musaliikkestä kävin kysymässä mutta eivöt osanneet sanoa joten..? Itse en näistä asioista mitään tiedä :D Eikä tiedä kukaan muukaan, jos ei malli ja kokoonpano ole tiedossa. Hyvä kuvakin auttaa sen selvittämisessä, jos et em. tietoja itse tiedä. Hollmi-5:
Siihen aikaan tehtiin rummut paremmasta kamasta, kuin nykyään. Siitä sulla tosin ei ole kokemusta, kun sinun omat tuon aikakauden kamat edustaa nykyajan Milleniumtasoa... |
toyhto 23.03.2015 17:45:22 | |
---|
Etsiskelen hyvää all around -virvelíä, mielellään käytettynä, mahtavaa olisi jos saisi soitettua samalla rummulla keikat jazzista rockiin siihen saakka että on rahaa ja mielipiteitä ostaa eri tyyleille just hyvät virpat. Kohtuuhintainen pitäisi olla niin kauan kun ei ole omaa superjämäkkää mielipidettä siitä mistä tykkää (tai säännöllistä palkkaa). Ottaisin mielelläni suosituksia vastaan! Ludwigin Supraphonicia tunnutaan kovasti suosittelevan, mutta jotenkin haluaisin mieluummin puuvirvelin. Yamaha Maple Custom taisi olla myös monen suosittelema mutta niitä en ole pahemmin bongannut ainakaan tuolta Torilta. Vähän spesifimmin vielä: Torilla näyttäisi olevan myynnissä Sonor 3005 14x5 vaahteravirveli 130e ja toisaalta myös Tama Artwood Series 14x5,5, vaahteraa sekin, pehmeän laukun kanssa 170e. Oisko näistä mihinkään ja onko hinnat kohdallaan? Toistaiseksi mulla on vielä vanha Pearl Export -virppa ja parempaan päin pitäisi kuitenkin päivittää. |
jp351 23.03.2015 18:12:21 | |
---|
toyhto: Sonor 3005 14x5 vaahteravirveli 130e En ehkä tätä ainakaan ostaisi sinun vaatimukset huomioiden. Tuo virveli on selvästi 3005-sarjan rumpujen heikoin lenkki ja parhaimmillaankin keskinkertainen. Mielestäni aika yksipuolinen rumpu. Möin samanlaisen aikoinaan sadalla eurolla. Supra on varma valinta ja ei kannata välttämättä liikaa tuijottaa pelkästään sitä runkomateriaalia. Phase 1. Collect underpants | Phase 2. ? | Phase 3. Profit |
janneto 23.03.2015 18:25:18 | |
---|
Acrolite toimii Supran ohella vähän joka tilanteessa ja on halvempi. Vanhemmat ovat miellyttäneet minua enemmän. toyhto: Etsiskelen hyvää all around -virvelíä, mielellään käytettynä, mahtavaa olisi jos saisi soitettua samalla rummulla keikat jazzista rockiin siihen saakka että on rahaa ja mielipiteitä ostaa eri tyyleille just hyvät virpat. Kohtuuhintainen pitäisi olla niin kauan kun ei ole omaa superjämäkkää mielipidettä siitä mistä tykkää (tai säännöllistä palkkaa). Ottaisin mielelläni suosituksia vastaan! Ludwigin Supraphonicia tunnutaan kovasti suosittelevan, mutta jotenkin haluaisin mieluummin puuvirvelin. Yamaha Maple Custom taisi olla myös monen suosittelema mutta niitä en ole pahemmin bongannut ainakaan tuolta Torilta. Vähän spesifimmin vielä: Torilla näyttäisi olevan myynnissä Sonor 3005 14x5 vaahteravirveli 130e ja toisaalta myös Tama Artwood Series 14x5,5, vaahteraa sekin, pehmeän laukun kanssa 170e. Oisko näistä mihinkään ja onko hinnat kohdallaan? Toistaiseksi mulla on vielä vanha Pearl Export -virppa ja parempaan päin pitäisi kuitenkin päivittää. |
toyhto: Etsiskelen hyvää all around -virvelíä, mielellään käytettynä, mahtavaa olisi jos saisi soitettua samalla rummulla keikat jazzista rockiin siihen saakka että on rahaa ja mielipiteitä ostaa eri tyyleille just hyvät virpat...Toistaiseksi mulla on vielä vanha Pearl Export -virppa ja parempaan päin pitäisi kuitenkin päivittää. Paerlin Export on sen verran heikko esitys, että parannus on melkein mikä vain. Runkomateriaalin suhteen ei kannata tehdä päätöstä. 5"x14" laatupeli ajanee asian. Niitä on monta. Jopa samalla valmistajalla monta eri mallia. Soundit, piuhat ja kajarit. |
El Jefe 24.03.2015 02:14:08 (muokattu 24.03.2015 04:20:33) | |
---|
.... Eemil:
Kuten sanottiin olet selvästi jenkkiharrastaja koska et ymmärrä alkuunkaan mitä urheiluauto edes tarkoittaa. |
rintapek 24.03.2015 05:00:56 (muokattu 24.03.2015 05:23:27) | |
---|
4tune: Olisi kesän aikana tarkoitus vihdoista viimein vaihtaa peltisatsi Mikähän näistä valmiista seteistä olisi passeli Ei sen tartte olla valmis setti. Ei mikään laki sano, että peltien tulis olla samaa settiä, merkkiä tai hintaluokkaa. Voit ihan mainiosti päivittää pelti kerrallaan milloin löydät mielestäsi paremman kuuloisen. Soitto kun sujuu ihan mainiosti vaikka alla olis Taman jakkara, Jammun setti, Ludarin virveli, Pearlin standit ja pellit iloisesti kaikki eri merkkiä. Kunhan itte tykkää. edittiä: Pari vuotta sitten humppamiitissä oli jäsen ÄMmän rummusto käytössä ja voi hitto vie kun mä ihastuin siihen ratsupeltiin. Oli just semmoinen kuin ratsun mun mielestä tulee olla. ÄM vois virkistää alkoholinhuuruista muistiani ja kertoa mikä se oli/on, niin jos mulla vielä joskus kipinä herää, niin osaan kattella samanmoista oikeelta hehtaarilta. Ei varmasti sovi kaikkeen, mut milloin bändin saundi- ihanne on rautakangella ratakiskoon, niin en mä semmoisissa bändeissä soita. |