Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Tanssimusiikki »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ne yleisön mokat
1 2 3
KanttoriPiiparinen
16.03.2015 14:44:53 (muokattu 16.03.2015 15:32:11)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kun iltapäivälehdissä ovat viime aikoina käyneet eri ammattiryhmät tarjoilijoista taksikuskeihin ohjeistamassa asiakkaitaan, voisimme me musiikkityöläisetkin kantaa vastuumme. Voimme kerätä listan niistä tavallisimmista virheistä, joihin juhlijoiden ei biletyspaikoilla missään tapauksessa kannata sortua. Muutoin juhliva pilaa illan itseltään ja kanssaihmisiltään. Näistä ohjeista saisimme koottua IS:ään tai IL:ään aikanaan kattavan otoksen. Tässä muutama ajatelma alkuun:
 
Me muusikot emme ole ole täällä toteuttamassa pelkästään SINUN toiveitasi. Illan orkesteri ei ole You-Tube, joka soittaa yhdellä hiiren klikkauksella juuri sinun toivomasi kappaleen. Ethän pyydä humppabändiä soittamaan Heavy-Metallia vaikka siitä pitäisitkin. Emme mekään pyydä nakkarilla asioidessamme friteerattua härän-leikettä Bernaice-kastikkeella.
 
Me pidämme siitä että kohtelet meitä vertaisinasi ihmisinä. Älä siis komentele meitä kuin koiralaumaa, "jätkät soittakaa rokkii" tai aloita kysymystäsi sanoilla "osaaks sä soittaa tän biisin". Ethän kysy bussiinkaan noustessasi kuljettajalta: "osaaks sä ajaa"
 
Älä tuo orkesterikorokkeelle mitään omia tavaroitasi. Ravintolassa on narikka asiakkaiden yksityistavaroita varten.
 
Älä tule parketille lasi kädessäsi, se rikkoontuu satavarmasti jossain vaiheessa tai kaatuu orkesterikamojen päälle.
 
Häävieraana ollessasi katso lastesi perään. Ne soittoinstrumentit ja vahvistinlaitteet ovat soittajien työkaluja. Me emme ole kantaneet niitä lavalle sinun lastesi leikkikaluiksi. Ethän sinäkään anna lastesi leikkiä omilla työvälineilläsi.
 
Orkesterin lava on orkesterin jäsenten työpaikka. Sinne ei siis ole asiaa kenelläkään kutsumattomalla. Älä yritä ottaa laulusolistilta mikrofonia laulaaksesi unohtumattoman soolon daamillesi. Saat ainoastaan mittaamattomasti myötähäpeää ja daamisi kadoksiin.
 
Jätä ohi tanssiessasi rumpalin patteristo rauhaan, vaikka mielesi tekisikin hieman läpsäistä ulottuvillasi olevaa rumpua. Saatat saada sormesi kipeiksi rumpalin käsitellessä kapuloitaan.
 
No näitä nyt ainakin tuli mieleeni..
 
Nuotin vieressä on aina tilaa...
Prophet
16.03.2015 19:17:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kosketinsoitin saatu pelastettua, jos Gambina on tunkeutunut sisään?
 
KanttoriPiiparinen
16.03.2015 19:31:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Prophet: Onko kosketinsoitin saatu pelastettua, jos Gambina on tunkeutunut sisään?
 
Ainakin olen joutunut putsaamaan koskettimistolta sekä juomatonta, että juotua viinaa. Akustisen pianonkin sisään on pyyhkäisty pyhä yrjö. Jammun päälle on kaatuiltu ja Hammondista katkennut muutama kosketin.
 
Nuotin vieressä on aina tilaa...
KoskPaavo
16.03.2015 22:28:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olikohan Ravintola Tammerkoskessa kun Formula-Trion kanssa veivasimme joskus 1984 tms. Eräällä miesasiakkaalla oli hirveä ilomeininki päällä daaminsa kanssa , pyöri kuin väkkärä, tietysti kaatui kuin hidastetussa elokuvassa soittolavalle rumpujen viereen. Rumpalimme Blomeruksen Rami antoi vielä napakasti vauhtia kapulan paksummalla päällä. Mikään ei onneksi rikkoutunut, soitto jatkui. Tauolla ko tanssitaitelija tuli eteiseen anteeksipyytävän näköisenä: "Sori vaan, eihän mikään särkynyt, kaaduin ja päähänkin sattui niin saatanasti".
 
"Quidquid Latine dictum sit, altum videtur."
pekkajau
18.03.2015 21:33:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Just muisteltiin tuossa männä viikolla yhden vanhan soitto-ruunan kanssa vanhoja aikoja. Se kertoi että niiden bändin tapana oli pitää "pientä" säästöpossua ns. "dippi-kassana" urkujen päällä 70-luvulla. Sen kylkeen oli liimattu maalarinteippiä johon oli kirjoitetttu "Saa ruokkia".Kerran oli pojat palanneet tauolta ja "possu" oli pöllitty sinä aikana. Se "possu" oli ollut suurin "norsupossu" mitä säästöpankilta oli saanut eli ihan huomiota herättävän kokoinen.
 
Hätä keinot keksii!
EP
19.03.2015 13:09:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jo näin monta kommenttia, eikä niitä kahta ole mainittu ollenkaan?
 
ferodoz
19.03.2015 13:43:22
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"Joo mä oon itekki joskus.."
 
Just a face in the crowd.
Rämppy
19.03.2015 13:44:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuulkaas pojat.
 
Saahan sitä sanoa.
artope
19.03.2015 15:26:29
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joskus -80 luvulla oltiin soittamassa häitä tuolla Salon seudulla. Tuore morsian alkoi tulla illan aikana suht vahvaan humalaan ja alkoi tanssitella muita miehiä kuin sulhoaan. Oisko ollu jossain kahveen jälkeen (kuitenkin vielä alkuillasta) kun vetäsimme reippaat jenkat. Morsian haki sitten jälleen erästä ukkoa johon oli iskenyt silmänsä. Toisen jenkan aikana vauhti meni senverran hurjaksi että pari kaatui komeasti ja liukuivat tuolit kolisten sukulaispöydän alle. Siinä kohtaa sulhanen hermostui lopullisesti ja retuutti silmäkulmasta vertavuotavan vaimonsa niskaperseotteella ulos ja lähtivät samatein pois hääpaikalta. No häät juhlittiin kuitenkin loppuun asti, mutta pari erosi sitten melko pian häiden jälkeen.
 
"Siwa-stemma - yllättävän lähellä"
Roweami
19.03.2015 22:34:08 (muokattu 20.03.2015 00:29:00)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Daami sanoi miähelleen, sää tanssit päin noita.
 
Miäs, se on heidän murheensa.
 
Cumuluslavalla kaksi tanssiparia.
 
Kertoo tanssinopetuksesta, tahi ei.
 
Olin selvinpäin ja osasin väistellä.
 
Mää en eres tienny kumpiko tuli oikialta.
 
ÄM
20.03.2015 05:47:00
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ferodoz: "Joo mä oon itekki joskus.."
 
Joo täähän on klassinen "yleisön moga", tarkemmin yleisössä olevan soittajan moga.
Näitähän on kahta tyyppiä. Ne jotka, kun on itte vähän soitellu, niin kokee siksi pakolliseksi päästä lavalle vetämään jonkun biisin, esim häissä. Moinen skenaariohan on ihan ok, jos se on ennalta suunniteltu ja sovittu, eikä lasisen laulukirjan tuomaa "tilanteen tajua". Toinen tyyppi on sit se, joka myös lähestyy "mä oon itteki..."-avauksella, mutta ymmärtää olla tunkematta lavalle. Juttua riittää sitten sitäkin enemmänkin, alan asioista.
 
Kerran tuli, häissä, takahuoneeseen heebo, joka oli yllättävän ok, ei liian jurrissa, ulosanti oli semmosta, että sitä melkein jaksoi kuunnella juttujaan, vaikka takahuoneeseen tunkikin.
Sisääntulo alkoi klassisella "mä oon itteki vähän soitellu"-läpällä. Juteltiin niitä-näitä. Kaveri jutteli porukassa, melkein kuin olis kuulunu bändiin; vrt tuuraaja, jota ei suurin osa bändistä entuudestaan tunne. Sit rupes tulemaan nämä, "joo mä tiiän nää tyypit, kunnon ihan pakko päästä vetään joku biisi, se on niin rasittavaa...", ynnä muut "yleisössä olevan soittajan mogat". Eli kaveri kuului kakkos tyypin "mä oon itteki vähän soitellu"-ryhmään.
Homman vesitti se, että taukomme ja keskustelu päättyi kuitenkin siihen, että kaveri ihan tosissaan ja intoa täynnä pisti pöytään, ehkä klassisimman, "voisinks mä vetää ton Paratiisin, tohon seuraavan setin alkuun, mikä sävellaji teillä on ollu?".
No vetihän se sen, ei siinä mitään.
 
Tässä on tietenkin se mahdollisuus, että koko homma oli, ennalta suunniteltu, hyvin masinoitu läppä.
 
Baarikeikalla taas "mä oon itteki vähän miksaillu"-tyyppi tuli ihailemaan iPad ohjattavia systeemejämme ja jauhoi juttua melkein tunnin, keikan jälkeen. Meikä kun on niin mukava, etten oikein kehtaa pistää poikkikaan. Tämä sentään hahmotti tilanteen ja lopetti jutut sanomalla " mä oon tainu viedä aika paljon sun aikaa, tarjoompa sulle kaljan". Ja mikä hienointa, hän ei tällä ostanut lisää juttuaikaa, vaan ne olivat kuta kutakuinkin viimeiset sanat ja kalja kouraan.
 
Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan!
WanhaWetäjä
20.03.2015 13:32:58
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Taannoin tuohtunut vanhempi jivejalka (mies) paheksui meitä sanoin tai paremminkin huutaen : "Hävetkää!!!Ettekö te osaa laskea kahteen???" Syynä se että mentiin lauteille vaikka taukomusiikin toinen pari oli soittamatta. Se on joillekkin niiin vtun tärkeetä ja totista hommaa tuo tanssiminen ;-)
Ei viitsitty venyttää aloitusta vaan alettiin tasan klo 16 kuten ohjeessa lukee.
 
Samainen k..pä ilmoitti solistille hullunkiilto silmissään lähes huutaen heti ekan spiikkauksen jälkeen "Puhu vähemmän, laula enemmän!" Tämä nostatti kaikkien fiilista entisestään.
Arvata saattaa että olimme keikalla Helsingin vaikutusalueella, sieltä löytyy kaikista paskantärkeimmät tanssiturakaiset.
 
Ja juma... vaikka tanssit piti alkaa klo 16 niin eikö niitä stnan tanssihulluja pöyri jaloissa jo kun roudataan, ja kun koittaa soundtsek n. klo 15 niin siinä vispataan jo täpöillä, ja klo puoli 4 tullaan mankumaan taustamusaa...
 
No joo, ei ehkä niinkään yleisön moka vaan järjestäjien, ko mestassa on alakerrassa sali johon voisi ohjata nämä parantumatonta tanssitautia sairastavat, saisi bandi roudata ja tsekata soundit rauhassa!
 
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
Qsine
20.03.2015 16:34:25
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ai hittolainen, vastaani on tullut tuommoiseen liittyvä juttu tuntemattomaksi jäävästä hiukan tunnetummasta artistista, jolla ilmeisesti oli varaa jo hieman olla perusmarkkujen ja -raimojen yläpuolella. Hiukan normaalia pohjustavamman spiikin aikana joku äijä alkoi huudella maanisesti, että "Laula! Laula!" Artisti keskeytti spiikin, ja muutaman taktisen hiljaisen sekunnin jälkeen vain lakonisesti totesi, että "hullun katsehan sillä on", ja poistui ylimääräiselle tauolle. Bändi hoiti vartin instrumentaali- ja varalaulajapohjalta, minkä jälkeen artisti hiippaili takaisin, ja ensin kysyi varovasti mikkiin: "Uskaltaako tulla jo? No hyvä".
 
Veikkaisin T.K.:n olevan kyseessä. Semmoisena hieman parempana, leppoisampana päivänään.
 
http://www.jannekuusinen.net http://jannekuusinen.blogspot.fi http://shitegeistcomics.blogspot.fi www.google.com/+JanneKuusinen http://www.mikseri.net/user/Qsine https://twitter.com/Janne6nen
sonor man
22.03.2015 16:23:28 (muokattu 22.03.2015 16:26:59)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oltiin kerran Bomballa ja siellä näitä idän porukoita perheineen pyörii niin siinä sitten eräällä tauolla nuoren perheen pikku poika pyrki menemään koko ajan minun soitimiini käsiksi.Näytin jo isälleen että niet,niet ja hätistin tenavan pois mutta tyyppi vain hymyili sitten loppui minun huumori tarrasin nassikan hartioista ja kannoin ilmassa isänsä eteen ja näytin elekielellä että ei.No menihän se ihme kumma perille näille villi ihmisille,toinen tapaus lisänä monen muun joukossa oltiin pikku kuppilassa soittamassa.No eihän siinä mitään mutta se on kuin nakutettua että näissä sattuu näitä kylän mestareita joskus paikalle.Tämäkin alkoi sitten ensin tapittaa ja yhdellä tauolla neuvomaan että pitäs soittaa palikoilla,sanoin että ottaen paikan huomioon ja voluumin ei oikein käy joka juttuun.Ymmärsin kyllä että vidduilu ilmeestä päätellen oli mielessä mutta maltoin mieleni ja annoin olla ja se hymy sieltä tiskiltä oli kuin aasi olisi hymyillyt.No hullulla on halvat huvit ja idiootilla ilmaiset ja yleensähän ne kovimmat soittajat ja pelimiehet on yleisön joukossa.Jos mainita saa niin tuolla Bomballa aamupalalla tuli nähtyä mitä porsaita nämä idän ihmeet on.
 
EP
23.03.2015 12:01:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

WanhaWetäjä: Taannoin tuohtunut vanhempi jivejalka (mies) paheksui meitä sanoin tai paremminkin huutaen : "Hävetkää!!!Ettekö te osaa laskea kahteen???" Syynä se että mentiin lauteille vaikka taukomusiikin toinen pari oli soittamatta. Se on joillekkin niiin vtun tärkeetä ja totista hommaa tuo tanssiminen ;-)
Ei viitsitty venyttää aloitusta vaan alettiin tasan klo 16 kuten ohjeessa lukee..

 
Joissain paikoissa toi aika taulu on ollu tosi tarkka, vähän myöhästyt/ soitat jopa liian pitkään ei ole enää uudestaan tulemista, volyymeista puhumattakaan.. :)
Tollasesta kannata mieltään pahoittaa, mut kuulutus paikallaan "Hyvää iltaa ja pahoittelut, soittoaikamme alkaa tasan ja siitä emme pysty joustamaan."
 
Timi
23.03.2015 13:33:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EP: Joissain paikoissa toi aika taulu on ollu tosi tarkka, vähän myöhästyt/ soitat jopa liian pitkään ei ole enää uudestaan tulemista, volyymeista puhumattakaan.. :)
Tollasesta kannata mieltään pahoittaa, mut kuulutus paikallaan "Hyvää iltaa ja pahoittelut, soittoaikamme alkaa tasan ja siitä emme pysty joustamaan."

 
Hmm!Miksi pitäisi mielensä pahoittaa?Kunhan hoitaa tonttinsa kunnolla ja joustavasti!
 
Vaikea.Mutta varma!
Santukka
23.03.2015 13:50:43 (muokattu 23.03.2015 13:51:05)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

WanhaWetäjä: Arvata saattaa että olimme keikalla Helsingin vaikutusalueella, sieltä löytyy kaikista paskantärkeimmät tanssiturakaiset.
 
Ai P:kulma Hiekkaharjussa? Mahtava mesta.
 
Yks järkkärin turjake siellä ainaki valittaa kaikesta. Sama käpy pyörii vähä joka paikassa.
 
Timi
23.03.2015 15:56:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

WanhaWetäjä: Taannoin tuohtunut vanhempi jivejalka (mies) paheksui meitä sanoin tai paremminkin huutaen : "Hävetkää!!!Ettekö te osaa laskea kahteen???" Syynä se että mentiin lauteille vaikka taukomusiikin toinen pari oli soittamatta. Se on joillekkin niiin vtun tärkeetä ja totista hommaa tuo tanssiminen ;-)
Ei viitsitty venyttää aloitusta vaan alettiin tasan klo 16 kuten ohjeessa lukee.
 
Samainen k..pä ilmoitti solistille hullunkiilto silmissään lähes huutaen heti ekan spiikkauksen jälkeen "Puhu vähemmän, laula enemmän!" Tämä nostatti kaikkien fiilista entisestään.
Arvata saattaa että olimme keikalla Helsingin vaikutusalueella, sieltä löytyy kaikista paskantärkeimmät tanssiturakaiset.
 
Ja juma... vaikka tanssit piti alkaa klo 16 niin eikö niitä stnan tanssihulluja pöyri jaloissa jo kun roudataan, ja kun koittaa soundtsek n. klo 15 niin siinä vispataan jo täpöillä, ja klo puoli 4 tullaan mankumaan taustamusaa...
 
No joo, ei ehkä niinkään yleisön moka vaan järjestäjien, ko mestassa on alakerrassa sali johon voisi ohjata nämä parantumatonta tanssitautia sairastavat, saisi bandi roudata ja tsekata soundit rauhassa!

 
Hihii!Mielessäni mietin Vanhan Kellaria ekaks.Mut sielltähän ei alemmaksi pääse,kuin Stadin tunneleihin.
 
Vaikea.Mutta varma!
isojussi
23.03.2015 23:40:21 (muokattu 23.03.2015 23:41:26)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä olin taannoin jollain poliisien virkistyspäiväsisävesiristeilyllä keikalla ja pakko sanoo, että koskaan en oo minkään porukan nähny käyttäytyvän niin juovuksissa niin asiallisesti. Tosin ohimennessään ropeloivat kiippariani, mutta lopettivat sen, kun lupasin tulla kännissä heidän työkalujaan kropaamaan.
 
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
pekkajau
23.03.2015 23:45:44 (muokattu 23.03.2015 23:46:34)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

isojussi: Mä olin taannoin jollain poliisien virkistyspäiväsisävesiristeilyllä keikalla ja pakko sanoo, että koskaan en oo minkään porukan nähny käyttäytyvän niin juovuksissa niin asiallisesti. Tosin ohimennessään ropeloivat kiippariani, mutta lopettivat sen, kun lupasin tulla kännissä heidän työkalujaan kropaamaan.
 
Tuo on oikein! Minä jouduin kerran yhdessä Marttojen tilaisuudessa jossa olin laulattamassa ensin neuvomaan kuinka kaasugrilli saadaan tulille ja kohta tarvitsivat jo apua letun paistamiseen muurikalla jonka alla oli elävä tuli.
 
Hätä keinot keksii!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «