Kampela77 19.03.2015 22:35:57 | |
---|
tukse: Paras tapa on harjoitella itselle helpoin tapa piikata noi jutut. Mä en ainakaan ajattele että soitanpa tän lickin nyt sillee että käytän economyä tai alternate pikkausta. Se vaan tulee jotenki automaattisesti. Vähemmän säröä, ja efektejä seuraavalle videolle. Kuinka kauan sä oot soittanu kitaraa? Sanoisin kyllä, että jos jokin asia tulee toiselle luontaisesti ei välttämättä tarkoita, että se tulee toiselle. Joku on voinut treenata fiiliksellä ja kehittää hyvä tekniikan. Toisella ihmisellä fiiliksellä meneminen voi tarkoittaa, että tekniikka kehittyy vuosien varrella täysin väärille urille. Jos 10 000 ihmistä harjoittelee kitaraa ihan oman fiiliksen perusteella, niin on todennäköistä että jotkut vain opettelevat sattumalta sopivan tekniikan. Suuri joukko näistä sen sijaan voi olla niitä, joiden tekniikka johtaa rannetuppitulehdukseen tai tekniikkaan jonka pohjalta on hankala enää kehittää hyvää tekniikkaa pistämättä sitä uusiksi. Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?"
Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?" |
tukse 20.03.2015 10:14:26 | |
---|
Kampela77: Sanoisin kyllä, että jos jokin asia tulee toiselle luontaisesti ei välttämättä tarkoita, että se tulee toiselle. Joku on voinut treenata fiiliksellä ja kehittää hyvä tekniikan. Toisella ihmisellä fiiliksellä meneminen voi tarkoittaa, että tekniikka kehittyy vuosien varrella täysin väärille urille. Jos 10 000 ihmistä harjoittelee kitaraa ihan oman fiiliksen perusteella, niin on todennäköistä että jotkut vain opettelevat sattumalta sopivan tekniikan. Suuri joukko näistä sen sijaan voi olla niitä, joiden tekniikka johtaa rannetuppitulehdukseen tai tekniikkaan jonka pohjalta on hankala enää kehittää hyvää tekniikkaa pistämättä sitä uusiksi. Joo, tottakai ihmiset ovat erilaisia, ja mäki oon harjoitellu pelkkää alternative pikkausta sillonku aloitin soittamaan, mutta en mieti enää että miten mä soitan jonku jutun. Luotan omiin korviini, ja jos lopputulos on hyvä, niin muulla ei oo mulle väliä. Enkä ymmärrä että sitä että jos joku artisti on soittanu jonku lickin tai soolon esim. pelkällä alternativepikkauksella, niin se pitää soittaa itelläki just samalla tavalla. Se on meikästä typerää apinointia. Aina kannattaa pistää omia mausteita tai juttuja noihin sooloihin, jos kyse ei ole jostakin todella tunnetusta soolosta joka pitää soittaa nuotilleen. Niissäkin sooloissa o kyl improvisoinnin varaa yleensä kuhan pitää vaan sen alkuperäisen rakenteen kasassa. Siksi en ymmärrä esimeriksi noita youtubevideoita missä on analysoitu jokainen plektranisku, ja kaveri haluaa olla robotti ku soittaa noita juttuja läpi. Kuitenki meidän pitäs kaikkien löytää se oma polku ja tyyli mitä kulkea eikä pelkästään olla robotteja. Put up or shut up |
Bald Anus 20.03.2015 11:26:37 | |
---|
sääh |
Arkka 20.03.2015 11:34:16 | |
---|
tukse: Joo, tottakai ihmiset ovat erilaisia, ja mäki oon harjoitellu pelkkää alternative pikkausta sillonku aloitin soittamaan, mutta en mieti enää että miten mä soitan jonku jutun. Luotan omiin korviini, ja jos lopputulos on hyvä, niin muulla ei oo mulle väliä. Enkä ymmärrä että sitä että jos joku artisti on soittanu jonku lickin tai soolon esim. pelkällä alternativepikkauksella, niin se pitää soittaa itelläki just samalla tavalla. Se on meikästä typerää apinointia. Aina kannattaa pistää omia mausteita tai juttuja noihin sooloihin, jos kyse ei ole jostakin todella tunnetusta soolosta joka pitää soittaa nuotilleen. Niissäkin sooloissa o kyl improvisoinnin varaa yleensä kuhan pitää vaan sen alkuperäisen rakenteen kasassa. Siksi en ymmärrä esimeriksi noita youtubevideoita missä on analysoitu jokainen plektranisku, ja kaveri haluaa olla robotti ku soittaa noita juttuja läpi. Kuitenki meidän pitäs kaikkien löytää se oma polku ja tyyli mitä kulkea eikä pelkästään olla robotteja. Mitä nyt sit pitäs ja ei pitäs, kuka niistä tietää. Eniveis, usea meistä on tarttunut kitaraan ollakseen kuin joku toinen. Ja toiselle tarkkaa on vaikkapa venytyksen vire sentilleen, toiselle se, että soittaa melkein oikeassa sävellajissa. Rokkiin yhdistetään individualismi, mutta kyse on vaan kulttuurista, johon me ollaan totuttu. Ei tossa kopioinnissa ole kyse sen kummemmasta kuin kopioinnissa klasarissa. |
Arkka:Ja toiselle tarkkaa on vaikkapa venytyksen vire sentilleen. Veikkaanpa että tuo on aika tarkkaa jokaiselle vähänkään sävelkorvaa omaavalle. |
Arkka 20.03.2015 13:18:57 (muokattu 20.03.2015 13:23:31) | |
---|
freakingenius: Veikkaanpa että tuo on aika tarkkaa jokaiselle vähänkään sävelkorvaa omaavalle. Sentillä tarkoitan siis puolisävelaskeleen sadasosaa, ei se ihan jokaselle niin tarkkaa ole. Ei ainakaan mulle kun oman korvan erottelukyky soittamatta on just ja just alle sentin, soittaessa ei varmaan ihan pari edes riitä, kymmenykset (tai puolikkaat heh) vois olla lähempänä :) |
freakingenius 20.03.2015 14:52:50 | |
---|
Arkka: Sentillä tarkoitan siis puolisävelaskeleen sadasosaa, ei se ihan jokaselle niin tarkkaa ole. Ei ainakaan mulle kun oman korvan erottelukyky soittamatta on just ja just alle sentin, soittaessa ei varmaan ihan pari edes riitä, kymmenykset (tai puolikkaat heh) vois olla lähempänä :) Juu ei munkaan bendaukset kovin tarkkoja ole. Mietin vaan että sentin tarkkuudella bendaaminen vois kuulostaa aika jäätävältä :) |
Arkka 20.03.2015 15:00:45 (muokattu 20.03.2015 15:01:25) | |
---|
freakingenius: Juu ei munkaan bendaukset kovin tarkkoja ole. Mietin vaan että sentin tarkkuudella bendaaminen vois kuulostaa aika jäätävältä :) Joo huomasin että pieni väärinymmärtämisen vaara tuossa :D |
Metalliac 26.03.2015 08:33:44 | |
---|
|
Ianuarius 26.03.2015 10:18:03 | |
---|
Metalliac: Tässä ois vähän (levyllinen) Final Fantasy -hevitulkintaa! https://www.youtube.com/watch?v=x9BprN2GvcM Erittäin asiallista soittoa! Toivottavasti et pahoita mieltäsi kun sanon, mutta alapäitä ei paljoa kyllä miksauksessa ollut. Se on harmi kun tykkään niin kovasti alapäistä! :D Just kuuntelin tuota Nightwishin uutta levyä, niin oli melkonen shokki hypätä tuohon. :) The secret to creativity is knowing how to hide your sources. -Albert Einstein |
Vladi 26.03.2015 16:40:13 | |
---|
Ianuarius: Erittäin asiallista soittoa! Toivottavasti et pahoita mieltäsi kun sanon, mutta alapäitä ei paljoa kyllä miksauksessa ollut. Se on harmi kun tykkään niin kovasti alapäistä! :D Just kuuntelin tuota Nightwishin uutta levyä, niin oli melkonen shokki hypätä tuohon. :) Kova jätkä kun pystyt kuuntelemaan levyä, joka ilmestyy vasta huomenna. Harashoo tovaarish! |
Metalliac 26.03.2015 16:56:16 | |
---|
Vähän samaa ihmettelin itsekin! :D Mutta joo.. sinä päivänä kun omat miksit soundaa yhtä hyviltä ja muhkeilta kun Karmilan niin voi kyllä sanoa olevansa jollain tasolla kova jätkä. Spektriltään toi mun miksi on kyllä aika kirkas, ja kyllähän tossa tuli limitteriin ajettaessa vähän alapäätä nipistettyä. Kiitti kumminkin palautteesta! |
Ianuarius 26.03.2015 17:00:34 | |
---|
Nii siis, youtubessahan toi lätty on ollu jo vaikka kuinka kauan kuunneltavissa. Pitää ostaakki oikein. En minä sitä tarkottanukkaan, että sen pitäis samalta kuulostaa ku jonku ammattilaisen miksaama. :D Sitä vaan meinasin, että esim. bassokitara tms. ois voinu olla vaikka 10dB kovemmalla, heh. Bassojen säätäminen on kyllä viheliäistä hommaa, sen tiedän. Mutta kun siihen oikeasti käyttää aikaa tyylii yhtä paljon ku kitaroiden säätämiseen, niin koko paketti alkaa kuulostaa kertaheitolla jytämmältä. :) Tuota lukuunottamattahan tuo kuulosti oikein pirun tasapainoselta, eli ei ollenkaan huono! The secret to creativity is knowing how to hide your sources. -Albert Einstein |
barclay 26.03.2015 17:02:30 | |
---|
|
Megadethh2 27.03.2015 00:22:31 | |
---|
Metalliac: Tässä ois vähän (levyllinen) Final Fantasy -hevitulkintaa! https://www.youtube.com/watch?v=x9BprN2GvcM Nyt ollaan kyllä asian ytimessä, kyse kumminkin Nobuo Uematsun sävellyksistä niin moni juttu ei voi mennä pieleen, hienosti sovitettu tämä enemmän metallimpaan suuntaan ja soittokin toimii, hyvä! Pitääpä ottaa tarkempaan kuunteluun tämä. |
Hamsteri Kukkonen 30.03.2015 00:03:27 | |
---|
karjala lipistä ku vähän nostat ja sanot mu' pirkko nii kyä lähtee emännät mukkaa röhkjeh kjeh kjeh,,,, vinkkaa silimää samalla jos oot peli miäs= ) -Jormagambina |
Jzci 30.03.2015 08:59:30 (muokattu 30.03.2015 08:59:43) | |
---|
|
destruction 30.03.2015 19:15:03 | |
---|
|
hevikukko 30.03.2015 23:39:04 | |
---|
Allekirjoitus: |
milkman 01.04.2015 14:28:12 | |
---|
|