Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Strtocasterille etuvahvistin tai kompressori
1
vekotin75
18.03.2015 21:15:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ottaisin mielelläni vastaan kokemuksia Fender Stratocasterin puhtaan soundin "paksuntamisesta" tai vahvistamisesta, miten sen nyt haluaa sanoa. Minkä sinä olet kokenut hyväksi?
 
Minulla on tällä hetkellä omistuksessa Mad Professorin Green Forrest compressor ja Visual Soundin Comp66-pedaali, mutta en ole kumpaankaan oikein (jälleen) tyytyväinen. Jotain uupuu, tai joku alue korostuu liikaa väärällä tavalla.
 
En ole rautalankakitaristi, mutta korvaani mielyttää se vanhan Dod-kompuran soundi, ainakin noissa petollisissa youtuben esittely demoissa. Tosin en ole sitä itse kokeillut koskaan, enkä ole sitä myöskään luonnossa tietoisesti kuunnellut. Mutta se hakemani sävy saisi olla sinne Dod-pedaaliin päin. Bossin CS-3 pedaalin omistin joskus, mutta en tullut silloin sinuiksi sen kanssa. Youtuben demot kyllä kuulostavat paremmalta kuin omat muistikuvat.
 
Wespa
18.03.2015 21:19:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

vekotin75: En ole rautalankakitaristi, mutta korvaani mielyttää se vanhan Dod-kompuran soundi, ainakin noissa petollisissa youtuben esittely demoissa. Tosin en ole sitä itse kokeillut koskaan, enkä ole sitä myöskään luonnossa tietoisesti kuunnellut.
 
Se on ihan hyvä spedu, ei siitä hirveästi kannata maksaa, mutta jos kohtuuhintaan saa niin kannattaa kokeilla. Ite ainakin tykkäsin, myin sitten kuitenkin jolleki Pulliasfanille hyvään hintaan.
 
Mikäs vahvistin sulla on käytössä? Sekin kun vaikuttaa aika paljon siihen mitä tuohon "vaivaan" voisi suositella. Ja mitkä mikit Stratossa on?
 
"Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!" - Joe Lynn Turner
vekotin75
18.03.2015 21:47:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

15 w putki vox on käytössä ja sille pehmentävää kaveria haussa.
 
johanssen
18.03.2015 22:36:14
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Asian vierestä, mutta myy sitten mulle se Mad Proffan Forest Green, jos et oo siihen tyytyväinen. Minä oon Telen kanssa ja olis toisessa laudassa sille tarvetta. Tosin HW ei kiinnosta, koska on mielestäni ylihintainen. Mutta jatkakaa...
 
asialliset hommat hoietaan, muuten ollaan ku ellun kanat...
uusiipe
19.03.2015 10:55:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Demeter Fat Control (klooni) on mulla aina straton kanssa käytössä. https://m.youtube.com/watch?v=Q2ZJn-uokSg
 
Lauluääni kuin perskarva - ohut ja epäpuhdas.
LaMotta
19.03.2015 20:42:24 (muokattu 19.03.2015 20:43:20)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

vekotin75: 15 w putki vox on käytössä ja sille pehmentävää kaveria haussa.
 
Toimisiko equttaminen?
Vox AC15 on soundiltaan melko tikku.
Bossin kompurakin on ihan ok, kun ei vaan lyttää soundia liikaa.
 
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
mattim
19.03.2015 20:44:43
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joku kerrannaisia tuottava kampe ...
 
.
joku muu sikko
19.03.2015 21:17:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mesa Triaxis tuottaa mulle tosi läskejä cleaneja myös stratoilla.
 
Laulava Kylätohtori
20.03.2015 10:24:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joku boosteri voisi olla hyvä. Sellainen, mistä saa 'full boostia' tai 'fat boostia', ei niinkään treble tai clean boosteja...
 
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
McLeach
20.03.2015 11:21:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huudetaan väliin MXR Micro Amp, se tekee boostauksen lisäksi juuri jotain määrittelemätöntä kivaa, jota ilman ei osaa enää ite stratoa soittaa.
 
T-Stag
20.03.2015 16:49:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ukkosen Lassi on rakennellut Prostator-pedaaliaan juurikin Straton ruudittajaksi. Mielenkiinnolla odotan myös hänen suunnittemaansa tulevaa Mad Professor Simble Pre-drive -pedaalia.
 
Mulla on itselläni tämän viikon keikoilla testissä Bognerin Neve-sarjasta pedaali nimeltä Harlow. Ensituntuma oli mainio, boostia löytyy tarvittaessa todella paljon, kevyellä kompressiolla unity gain on alle kello 9:ssä. Kompressio (bloom-säätö) toimii todella hyvin, ei liiskaa ja tuo esiin mukavia yläkeskialueen taajuuksia. Tone-säädön pidän neutraalina (klo 12).
 
Stone
23.02.2018 12:00:29 (muokattu 23.02.2018 12:29:00)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

McLeach: Huudetaan väliin MXR Micro Amp, se tekee boostauksen lisäksi juuri jotain määrittelemätöntä kivaa, jota ilman ei osaa enää ite stratoa soittaa.
 
Pakko allekirjoittaa tuo ja myös telen kanssa niinikään. Se on mulla kokoajan päällä vox henkisen vahvistimen kaverina. Se on soundin "the hyvennin" :)
 
Olihan tässä ihan asiaakin...
Itseäni kiinnostaisi kokeilla niinikään kliinien päälle jotain kompuraa. Käyttötarkoitus ainoastaan nuottien pidentäminen eli ei tarvetta niinkään lyttäykselle tai lihavoittamiselle ensisijaisesti.
 
Boss ja MXR tuntuvat olevan ne yleiset luottopelit, mutta mitä mieltä noista halpiksista kuten; Joyo ja esim. Kokko brändien kompressoreista, että hoitaako ne hommansa?
 
"If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards
juici
23.02.2018 12:45:26
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Stone: Boss ja MXR tuntuvat olevan ne yleiset luottopelit, mutta mitä mieltä noista halpiksista kuten; Joyo ja esim. Kokko brändien kompressoreista, että hoitaako ne hommansa?
 
Itse tykästyin Mooer Yellow Compiin. Siinä kun on valtaosasta muita kompuroita poiketen myös EQ:n säätö.
 
"Juici meni ravintolaan ja tilas tarjoilijalta: "Jekku ruuan kans!" "Taidatkin olla sellainen anagrammijätkä", kommentoi tarjoilija." -Jabe
Stone
23.02.2018 13:00:03 (muokattu 23.02.2018 13:32:52)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

juici: Itse tykästyin Mooer Yellow Compiin. Siinä kun on valtaosasta muita kompuroita poiketen myös EQ:n säätö.
 
Eq on kyllä hyvä kieltämättä. Pistetään muistiin.
Yellow comp ilmeisesti myös melko transparentti, mitä pienellä surffauksella sain siitä irti.
 
"If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards
steelduck
23.02.2018 13:03:30
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämä:
https://hudsonelectronicsuk.com/broadcast-3/
 
dropD
23.02.2018 18:40:32
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voxeista saa nättiä kompressiota ja sustainia kun vahvistimen laittaa tarpeeksi kovalle. Jos ei ole mahdollista, niin Hot Cake pedaali toimii samaan tarkoitukseen hyvin.
 
Virhe! Tyhmä tai liian lyhyt kirjoitus
Stone
23.02.2018 19:52:16 (muokattu 23.02.2018 19:55:50)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

dropD: Voxeista saa nättiä kompressiota ja sustainia kun vahvistimen laittaa tarpeeksi kovalle. Jos ei ole mahdollista, niin Hot Cake pedaali toimii samaan tarkoitukseen hyvin.
 
Siihen periaatteessa riittää myös clean boost.
Ihan mielenkiinnosta vaan ajattelin, että vieläkö nuottia saa pidemmäksi säröytymättä, kun ei ole kompuroita tullut kokeiltua. Lähinnä uteliaisuus ;)
 
"If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards
Rämppy
24.02.2018 19:47:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Riippuu vahvistimesta mikä pedaali sopiii tuohon tarkoitukseen. Jos vahvistimessa on paljon puhdasta headroomia, niin Boss OD-3 toimii hienosti straton puhtaan soundin lämmittäjänä ja tanakoittajana. Säätää driven lähelle nollaa, niin ollaan puhtaan ja aavistuksenomaisen reunasärön rajamailla. Toimii rautalangassa ja kaikessa roots-musassa. Tämä on ollut mun luottopedaali straton kanssa jo 20 vuotta. Toimii myös säröpedaalin boostaajana. Jos vahvistin säröytyy herkemmin, niin hyviä vaihtoehtoja on mm. Fulltone Fulldrive2 (clean boostille asetettuna) ja miksei Mad proffan Ruby red boosterikin. Mxr Mixro Amp Plus on hyvä clean booster, jossa on myös äänenvärisäädöt. Micro Ampista ei sitten itsessään irtoa pätkääkään säröä eikä kompressiota, joten se ei ole kovin kliinin vahvistimen kanssa paras lämmittämään ja paksuntamaan straton soundia. Mutta jos vahvistin on kyykkäävämpää sorttia, niin tämä voi olla hyväkin vaihtoehto.
 
In Finland we have this thing called "diu diu".
velipekka
24.02.2018 20:07:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on itselläni tämän viikon keikoilla testissä Bognerin Neve-sarjasta pedaali nimeltä Harlow. Ensituntuma oli mainio, boostia löytyy tarvittaessa todella paljon, kevyellä kompressiolla unity gain on alle kello 9:ssä. Kompressio (bloom-säätö) toimii todella hyvin, ei liiskaa ja tuo esiin mukavia yläkeskialueen taajuuksia. Tone-säädön pidän neutraalina (klo 12).
 
Tuo pedaali kiinnostaa kovasti. Se siis toimii sekä boosterina että kompurana?
Sijoitetaan signaaliketjussa viimeiseksi? Harmittavan kallis on jopa käytettynä.
Jollain keskustelupalstoilla mainittiin, että pitää meteliä kun volume on yli klo 9?
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «