Aihe: Anonyymit GASiläiset pt.2
1 2 3 4 5219 220 221 222 223343 344 345 346 347
Gabe
17.03.2015 13:13:22
Sarko: No onneks ei jatku kovinkaan pahasti koska: olen opiskelija. Persaukisuus on tosiasia, kaasuttelusta huomaa että treenejä ollut taas liian vähän.

Kummasti tuo persaukisuus on riesana oli opiskelija taikka ei. Vähäinen soittoaika on kyllä paha gasin lietsoja, liikaa aikaa keksiä itselleen kaikenlaisia tarpeita.
Gabe
17.03.2015 22:10:31
Palmer PGA04 Speaker Simulator, tuollainen on saatava.
Laulava Kylätohtori
17.03.2015 22:25:26
Jaskan Texas Ranger. Myin sen vanhan liian hätäisesti pois. Tiesin, että se kaduttaa vielä. Eipä ainakaan vielä ole löytynyt, eikä Custom Soundsillakaan ole. Jaskaltakin saa vasta myöhemmin. Ei auta kuin odottaa.

HEI SINÄ! Niin juuri sinä! Myy Texas Rangerisi minulle!!!
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
VIPMetal
17.03.2015 22:30:27 (muokattu 17.03.2015 22:30:44)

Fender Stratocaster, olympic white, vaahtera otelauta, (suuri lapa?).

On saatava.
"I'm waiting for a sunrise, I'm waiting for the end"
freakingenius
18.03.2015 00:03:43 (muokattu 18.03.2015 00:05:41)
VIPMetal: Fender Stratocaster, olympic white, vaahtera otelauta, (suuri lapa?).

On saatava.

Komeita.

https://www.dropbox.com/s/yyb09dp0n … ne%20Crazy%20Train%20Cover.wmv?dl=0
Stalkah
18.03.2015 09:39:32

Gabe: Palmer PGA04 Speaker Simulator, tuollainen on saatava.

Hoho, kuka vinkkas? ;)
"Naulat neljän tuumamitan lyöty pajavasaroin - haukan katse hanskojani vartioi"
Gabe
18.03.2015 09:41:24
Stalkah: Hoho, kuka vinkkas? ;)

Syytän taas sinua rahanmenosta. :D Kiukkuista pikaviestiä puskee kun saan vähän rauhaa naputella.
Gabe
18.03.2015 09:48:51
Stalkah: Eipä kestä kiittää! :D Jos hommaat, niin kerrohan sitten että onko noista mihinkään. Hiljainen kuulokesoittelu ja -nauhoittelu kiinnostais miutakin tällee kerrostaloasukkina.

Kyllä sen varmasti hommaan, varmaan aika piakkoinkin. Laitan raporttia. Tuskin se oikein kaapin tasolle yltää, minulle riittäisi saada tyydyttävää soundia ilta-aikaan kun muut nukkuu. Onhan siinä se kuormakin.
Stalkah
18.03.2015 10:01:59

Gabe: Kyllä sen varmasti hommaan, varmaan aika piakkoinkin. Laitan raporttia. Tuskin se oikein kaapin tasolle yltää, minulle riittäisi saada tyydyttävää soundia ilta-aikaan kun muut nukkuu. Onhan siinä se kuormakin.

Tsekkaa ihmeessä ennen hommaamista, että se tosiaan käy sellasiin asioihin, mihin sitä haet. Mie olin kattovinani valmistajan sivuilta, että PGA-04:n kuorma ei vissii toimi perinteisen kuorman (power attenuator) tavoin, eli sitä ei voi käyttää vähentämään vahvarin tehoa kaapille, vaan kuorma siinä on vaan sen signaalin kesyttämistä nauhotus- / kuulokeulostuloa varten. Selvitä muuten myös, että se tosiaan toimii suoraan kuulokkeiden kanssa, kun siinä ei ainakaan ole varsinaista erillistä kuulokkeille tarkotettua ulostuloa.

Tässä tech talk -videossa sanotaan, että kuorma ei olisi päällä ollenkaan, jos kaiutin on kiinnitetty. Laite toimii siis vahvarin ja kajarin välissä vaan mikseriin tms. vedettävän suoran kaiutinsimuloidun signaalin saamisessa: https://www.youtube.com/watch?v=-NaS9ho_ryo
"Naulat neljän tuumamitan lyöty pajavasaroin - haukan katse hanskojani vartioi"
jii.haanpaa
18.03.2015 10:44:51 (muokattu 18.03.2015 10:45:38)
Stalkah: Tsekkaa ihmeessä ennen hommaamista, että se tosiaan käy sellasiin asioihin, mihin sitä haet. Mie olin kattovinani valmistajan sivuilta, että PGA-04:n kuorma ei vissii toimi perinteisen kuorman (power attenuator) tavoin, eli sitä ei voi käyttää vähentämään vahvarin tehoa kaapille, vaan kuorma siinä on vaan sen signaalin kesyttämistä nauhotus- / kuulokeulostuloa varten. Selvitä muuten myös, että se tosiaan toimii suoraan kuulokkeiden kanssa, kun siinä ei ainakaan ole varsinaista erillistä kuulokkeille tarkotettua ulostuloa.

Tässä tech talk -videossa sanotaan, että kuorma ei olisi päällä ollenkaan, jos kaiutin on kiinnitetty. Laite toimii siis vahvarin ja kajarin välissä vaan mikseriin tms. vedettävän suoran kaiutinsimuloidun signaalin saamisessa: https://www.youtube.com/watch?v=-NaS9ho_ryo

PGA-04 on tosiaan pelkkä dummy load, miten se sitten onkaan suomeksi. Mä olen käyttänyt PGA-04:sta, joko äänityshommeleissa/luureilla tai sitten niin, että olen vetänyt palmerista piuhat stereovahvariin ja stereovahvarista kitarakaappiin. Sekä niin, että vahvarin toisesta kajarilähdöstä piuha 16ohm kaappiin ja toisesta 8 ohmin palmeriin, jolloin tehoista noin kolmasosa menee kajarille.

En ollut mitenkään erityisen tyytyväinen PGA-04:n suoraan soundiin, mutta sopivilla plugareilla viilattuna se on ihan OK.
Gabe
18.03.2015 11:14:09
Stalkah: Tsekkaa ihmeessä ennen hommaamista, että se tosiaan käy sellasiin asioihin, mihin sitä haet. Mie olin kattovinani valmistajan sivuilta, että PGA-04:n kuorma ei vissii toimi perinteisen kuorman (power attenuator) tavoin, eli sitä ei voi käyttää vähentämään vahvarin tehoa kaapille, vaan kuorma siinä on vaan sen signaalin kesyttämistä nauhotus- / kuulokeulostuloa varten. Selvitä muuten myös, että se tosiaan toimii suoraan kuulokkeiden kanssa, kun siinä ei ainakaan ole varsinaista erillistä kuulokkeille tarkotettua ulostuloa.

Eihän se kestänytkään lähempää tarkastelua. Laitoin Mesan Cabclonen tilaukseen niin ehdin sen testaamaan vielä kun mulla on nuo hyvät luurit lainassa. Katsotaan onko siitä yhtään mihinkään vai meneekö takaisin.
Stalkah
18.03.2015 12:42:24

jii.haanpaa: PGA-04 on tosiaan pelkkä dummy load, miten se sitten onkaan suomeksi. Mä olen käyttänyt PGA-04:sta, joko äänityshommeleissa/luureilla tai sitten niin, että olen vetänyt palmerista piuhat stereovahvariin ja stereovahvarista kitarakaappiin. Sekä niin, että vahvarin toisesta kajarilähdöstä piuha 16ohm kaappiin ja toisesta 8 ohmin palmeriin, jolloin tehoista noin kolmasosa menee kajarille.

En ollut mitenkään erityisen tyytyväinen PGA-04:n suoraan soundiin, mutta sopivilla plugareilla viilattuna se on ihan OK.

Näin olin itekin lukevinani, mut hyvä että joku tuli allekirjoittamaan.

Ymmärsinkö kuitenkin oikein, että olet törkännyt luurit suoraan kiinni Palmeriin? Meinaan vaan, että eikös niihin balansoimattomiin jakkeihin voi törkätä kuitenkin kuulokkeet (ja jos voi, niin ovatko tosiaan mono- vai stereojakkeja, eli pitääkö kuulokkeissa olla kanavaliittimet erikseen vai samassa TRS -plugissa)?

Miusta PGA-04 kuulosti hyvältä näytteiden perusteella, mutta mikäs laite se nyt ei nettinäytteissä kuulostais...

Gabe: Eihän se kestänytkään lähempää tarkastelua. Laitoin Mesan Cabclonen tilaukseen niin ehdin sen testaamaan vielä kun mulla on nuo hyvät luurit lainassa. Katsotaan onko siitä yhtään mihinkään vai meneekö takaisin.

Kaappisimu on vaikea pala. Siinäkin ratkaisee paljolti se, millasilla perussoundeilla soittaa ja mihin kompromisseihin loppujen lopuksi tyytyy soundissaan. Täydellisiä nuo simut ei ole ja jo monia vaivaa ihan sekin, kun niistä puuttuu se pienikin huonekaiku elävöittämästä. Soitto tuntuu ja kuulostaa jotenkin "vaikeammalta" :D

Avoimin mielin Cabclonea kohtaan, mutta varoitus: elä odota liikoja. Aikoinaan Andertonsilla testasivat videolla sitä ja haukkuivat sen ihan syystä lyttyyn, jonka jälkeen Mesa tais ite ottaa yhteyttä heihin, että video pois linjoila ettei tuu huonoa mainosta, ku laite on ollu paskana jos on kuulostanu noin huonolta. En oo selvittäny et näinköhä ikinä tekivät sitä lupailemaansa uusintakoetta, mut epäilen, ettäkö ois rikkinäisestä Cabclonesta johtunut. Miusta se nimittäin kuulosti Mesan testivideollakin ihan yhtä muhjupaskalta.

Miun makuun Palmer kuulostaa ihan hyvältä näytteiden perusteella ja saattasin jopa ite hankkia sen. Thomannilta jos tilaa, niin onhan siinä kuukauden päivät aikaa lähettää se takasin, jos ei toimi omilla kamoilla tai soundiensa puolesta ylipäänsä. Two Notes Torpedo C.A.B. lähti kiertoon, kun ei toiminut oikealla vahvarilla ja kuormalla niin hyvin, ku ois toivonut. Se vaatii hyvän etuasteen tai säröpurkin toimiakseen.
Tyhjillään näitä sulkapäitä tuhdot kanootin
jii.haanpaa
18.03.2015 12:53:53
Stalkah: Näin olin itekin lukevinani, mut hyvä että joku tuli allekirjoittamaan.

Ymmärsinkö kuitenkin oikein, että olet törkännyt luurit suoraan kiinni Palmeriin? Meinaan vaan, että eikös niihin balansoimattomiin jakkeihin voi törkätä kuitenkin kuulokkeet (ja jos voi, niin ovatko tosiaan mono- vai stereojakkeja, eli pitääkö kuulokkeissa olla kanavaliittimet erikseen vai samassa TRS -plugissa)?

Miusta PGA-04 kuulosti hyvältä näytteiden perusteella, mutta mikäs laite se nyt ei nettinäytteissä kuulostais...

Enpä tainnut koskaan testata laittaa luureja suoraan palmeriin. Mulla se kiersi aina äänikortin kautta, tai sitten sen stereovahvarin, jossa oli myös luurilähtö. Ihan näppärä värkkihän se on, turhaan myin.
Stalkah
18.03.2015 12:56:00

jii.haanpaa: Enpä tainnut koskaan testata laittaa luureja suoraan palmeriin. Mulla se kiersi aina äänikortin kautta, tai sitten sen stereovahvarin, jossa oli myös luurilähtö. Ihan näppärä värkkihän se on, turhaan myin.

No no no, miksi teit sen?! :D

Eipä tuo luurien kanssa pyöriteltävyys kyllä itellänikään olisi mikään oikea kriteeri nyt kun tarkemmin miettii, sillä kortin kauttahan miekin monitoroin kummiskin.
jii.haanpaa
18.03.2015 12:59:46
Stalkah: No no no, miksi teit sen?! :D

Eipä tuo luurien kanssa pyöriteltävyys kyllä itellänikään olisi mikään oikea kriteeri nyt kun tarkemmin miettii, sillä kortin kauttahan miekin monitoroin kummiskin.

Hee :D Varmaan mulla oli silloin(kin) joku hyvä syy tehdä virhe :) Taisin pistää Kochin Loadboxin tilalle ja se sentään löytyy vieläkin.
Stalkah
18.03.2015 13:04:13

jii.haanpaa: Hee :D Varmaan mulla oli silloin(kin) joku hyvä syy tehdä virhe :) Taisin pistää Kochin Loadboxin tilalle ja se sentään löytyy vieläkin.

Onkos siinä siun Loadboxissa kaappisimu? Joissain versioissa kun on, niin tuli mieleen. Jos on, niin onko ihan röpelökakkaa vai kelvollista, jopa hyvää, soundia?
Gabe
18.03.2015 13:05:45
Stalkah: Kaappisimu on vaikea pala. Siinäkin ratkaisee paljolti se, millasilla perussoundeilla soittaa ja mihin kompromisseihin loppujen lopuksi tyytyy soundissaan. Täydellisiä nuo simut ei ole ja jo monia vaivaa ihan sekin, kun niistä puuttuu se pienikin huonekaiku elävöittämästä. Soitto tuntuu ja kuulostaa jotenkin "vaikeammalta" :D

Avoimin mielin Cabclonea kohtaan, mutta varoitus: elä odota liikoja. Aikoinaan Andertonsilla testasivat videolla sitä ja haukkuivat sen ihan syystä lyttyyn, jonka jälkeen Mesa tais ite ottaa yhteyttä heihin, että video pois linjoila ettei tuu huonoa mainosta, ku laite on ollu paskana jos on kuulostanu noin huonolta. En oo selvittäny et näinköhä ikinä tekivät sitä lupailemaansa uusintakoetta, mut epäilen, ettäkö ois rikkinäisestä Cabclonesta johtunut. Miusta se nimittäin kuulosti Mesan testivideollakin ihan yhtä muhjupaskalta.

Näinhän se on. Ei ole oikeastaan mitään sen kummempia odotuksia, Kochin kuulokemahdollisuus oli ihan välttävä kun jaksoi vähän säätää. Jos se pääsisi edes sille tasolle niin olisin ihan tyytyväinen. Katsellaan nyt. Ehkä voisi ostaa jonkun kaikuttimen vielä tuohon kylkeen jos siitä lähtee käyttökelpoista soundia. Pääosin soittelen jatkossakin ilman luureja mutta jonkinlainen kuulokemahdollisuus toisi kovasti lisää soittoaikaa tässä elämäntilanteessa. Nuo Mesan demovideot jostain syystä kuulostavat järjestäen paskemmalta kuin itse laitteet. Mutta, loppuviikostahan tämä selviää. Pistän takaisin jos se on huono.

Miun makuun Palmer kuulostaa ihan hyvältä näytteiden perusteella ja saattasin jopa ite hankkia sen. Thomannilta jos tilaa, niin onhan siinä kuukauden päivät aikaa lähettää se takasin, jos ei toimi omilla kamoilla tai soundiensa puolesta ylipäänsä. Two Notes Torpedo C.A.B. lähti kiertoon, kun ei toiminut oikealla vahvarilla ja kuormalla niin hyvin, ku ois toivonut. Se vaatii hyvän etuasteen tai säröpurkin toimiakseen.

Kyselin Uraltonelta tuosta, siinä ei ole kuulokemahdollisuutta. Eikä se toimi keinokuormanakaan, eli minun käyttööni se olisi mahdollisimman väärä kapistus. :)
jii.haanpaa
18.03.2015 13:12:29
Stalkah: Onkos siinä siun Loadboxissa kaappisimu? Joissain versioissa kun on, niin tuli mieleen. Jos on, niin onko ihan röpelökakkaa vai kelvollista, jopa hyvää, soundia?

Jeps, kaappisimu löytyy. Tommonen vekotin: http://www.koch-amps.com/lb120-loadbox.html Kaappisimu on ihan kelvollinen sopivan kajarin kautta, mutta esim suoraan luureihin/johonkin geneleceihin soiteltaessa aika rapsakka. Moni tykkää, itse käytän nauhoitellessa mielummin kaappiplugareita kuin kochin kaappisimua.

Keinokuormana paras mulle mitä on vastaan tullut.
Stalkah
18.03.2015 13:13:14

Gabe: Näinhän se on. Ei ole oikeastaan mitään sen kummempia odotuksia, Kochin kuulokemahdollisuus oli ihan välttävä kun jaksoi vähän säätää. Jos se pääsisi edes sille tasolle niin olisin ihan tyytyväinen. Katsellaan nyt. Ehkä voisi ostaa jonkun kaikuttimen vielä tuohon kylkeen jos siitä lähtee käyttökelpoista soundia. Pääosin soittelen jatkossakin ilman luureja mutta jonkinlainen kuulokemahdollisuus toisi kovasti lisää soittoaikaa tässä elämäntilanteessa. Nuo Mesan demovideot jostain syystä kuulostavat järjestäen paskemmalta kuin itse laitteet. Mutta, loppuviikostahan tämä selviää. Pistän takaisin jos se on huono.

Tää on vaan just se, että mikä on käyttökelpoinen soundi :D Ite en koe olevani ees nirsoimmasta päästä soundien suhteen (esim. siuhun verrattuna keskustelujen perusteella (no offence)), mut silti laukaisin Torpedon maailmalle. Siin kyl vaikutti se digitaalinen käyttöliittymäkin, jonka kanssa ei oikein jaksa säätää kyl loputtomiin.

Kyselin Uraltonelta tuosta, siinä ei ole kuulokemahdollisuutta. Eikä se toimi keinokuormanakaan, eli minun käyttööni se olisi mahdollisimman väärä kapistus. :)

Ai katoha, sitä saa myös Uralilta! Pitääkin kääntyä kotimaisen puoleen, jos tulee tarvetta tuolle.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)