Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Tomimikit
1 2
hollmi-5
14.03.2015 17:37:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Torille laitoin ostoilmoituksen kolmesta tomimikistä. Hakusessa on vanteeseen kiinnittyvä malli. Tarjoukset olen saanut muutamista, joita jo tiedän ja olen kokeillut (Sennheiser e904 ja e604). Itsellän on keikkakäytössä Beyerdynamicin Opus 88.
 
Kiinostaisi tarjottu Shure SM98-setti. Joskus sellaisiin olen törmännyt keikoilla, kun äänentoistofirman kaveri on sellaisia settiini ripustanut. Onko niistä kokemuksia?
 
Entäpä suosituksia? Nämä tulisi treenikselle rumpuäänityskäyttöön omaa demotusta varten. Bassorummussa on Shuren B52 ja vaihtoehtona AKG D12VR. Virpassa Sennheiser e604 tai Shuren beta56. Overeina olen käyttänyt Zoomin H4n-nauhurin omia mikkejä ja se toimii äänentallentimena. Mikserinä Mackien Pro FX8.
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
Danko
14.03.2015 18:43:00
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vaikka itse vannonkin tomeissa dynaamisten mikkien nimeen, niin ollessani Akun Tehtaalla v.2008 läpsyttelemässä pannuja PIRAMK:n erikoistumisopintojen kurssilla - kollektiivisessa sokkotestissä B98A sijoittui toiseksi heti Opus 87:n jälkeen. http://cl.ly/image/0V1c2j0w2o2a
 
"Parhaan" soundin lisäksi tulee myös suurimmat peltivuodot, ja tilannehan muuttuu heti rummun, tilan tahi soittajan vaihtuessa.
 
"Ei riitä, että seurataan vain musiikkielämän työtä ja saavutuksia, vaan on jatkuvasti pidettävä silmällä kokonaisorganismia ja puututtava ajoissa virheellisen kehityksen oireisiin." - Herman Kretzchmann: Musikalische Zeitgrafen 1903
Groovi
14.03.2015 20:07:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos sä haet sellaista melko luomua, vähän vintage-tyyppistä soundia niin tsekkaa ainakin Sennheiser MD421. Uusikin (II) on ihan hyvä, mutta mielummin vanhempi yksilö.
 
Oikea asenne korvaa väärät välineet.
Danko
14.03.2015 20:09:58 (muokattu 14.03.2015 20:12:17)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Groovi: Jos sä haet sellaista melko luomua, vähän vintage-tyyppistä soundia niin tsekkaa ainakin Sennheiser MD421. Uusikin (II) on ihan hyvä, mutta mielummin vanhempi yksilö.
 
Vielä kun osaisivat tehdä tuohon toimivan clampin.
 
e: Toisekseen, 421 tomin vanteessa kuulostaa kyllä kaikin puolin hazardilta yhdistelmältä.
 
"Ei riitä, että seurataan vain musiikkielämän työtä ja saavutuksia, vaan on jatkuvasti pidettävä silmällä kokonaisorganismia ja puututtava ajoissa virheellisen kehityksen oireisiin." - Herman Kretzchmann: Musikalische Zeitgrafen 1903
Groovi
14.03.2015 20:26:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Danko: Vielä kun osaisivat tehdä tuohon toimivan clampin.
 
e: Toisekseen, 421 tomin vanteessa kuulostaa kyllä kaikin puolin hazardilta yhdistelmältä.

 
Tämä on kyllä totta. Soundimaailma voi kuitenkin olla aika lähellä sitä mitä aloittaja hakee.
 
Oikea asenne korvaa väärät välineet.
hollmi-5
14.03.2015 21:01:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Groovi: Jos sä haet sellaista melko luomua, vähän vintage-tyyppistä soundia niin tsekkaa ainakin Sennheiser MD421. Uusikin (II) on ihan hyvä, mutta mielummin vanhempi yksilö.
 
Tuosta on kyllä kokemusta. Hyvä kuin mikä, mutta nyt olisi hakusessa vanteeseen kiinittyvä mikki. Shuren Beta98 ei ole lukemieni artikkelien perusteella SM98:n veroinen. Opukset on kyllä hyviä. Niitä saa uutena kolme ihan kohtuu hinnalla.
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
Groovi
14.03.2015 21:56:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollmi-5: Tuosta on kyllä kokemusta. Hyvä kuin mikä, mutta nyt olisi hakusessa vanteeseen kiinittyvä mikki. Shuren Beta98 ei ole lukemieni artikkelien perusteella SM98:n veroinen. Opukset on kyllä hyviä. Niitä saa uutena kolme ihan kohtuu hinnalla.
 
Olen joskus kokeillut tuota originaalia 98:a, mutta en itse omista moisia. Kommentoin siltä pohjalta. Sanoisin kuitenkin että puhutaan jo kohtalaisen marginaalisista makuasioista. Oletan että vuotoherkkyys ei ole ongelma, joten kannattaa testata myös Audixin Micro-D. Jos rummuissa ei ole kelluvia ripustuksia, niin Audixin kiinnitys voi olla ihan positiivinen kokemus.
 
Oikea asenne korvaa väärät välineet.
Pauli Lappalainen
14.03.2015 23:02:14 (muokattu 14.03.2015 23:05:59)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Audio Technica ATM350 voisi olla yksi vaihtoehto. Tai Pro35.
Ja sitten DPA d.Vote 4099D jos pers' kestää.
 
Ostakaa jotain. Jos hinta ei miellytä, niin tee tarjous.
hollmi-5
14.03.2015 23:05:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Groovi: Olen joskus kokeillut tuota originaalia 98:a, mutta en itse omista moisia. Kommentoin siltä pohjalta. Sanoisin kuitenkin että puhutaan jo kohtalaisen marginaalisista makuasioista. Oletan että vuotoherkkyys ei ole ongelma, joten kannattaa testata myös Audixin Micro-D. Jos rummuissa ei ole kelluvia ripustuksia, niin Audixin kiinnitys voi olla ihan positiivinen kokemus.
 
Audix Micro-D näyttäisi spekseiltään olevan erittäin ok. Hiukan hintava, mutta speksit ovat todella kohdallaan.
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
hollmi-5
14.03.2015 23:10:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pauli Lappalainen: Audio Technica ATM350 voisi olla yksi vaihtoehto.
Ja sitten DPA d.Vote 4099D jos pers' kestää.

 
DPA noin 500 euron hinnalla on kyllä turhan kallis treenikämppädemoiluun ;)
 
Audio Tecnican kiinteä johto on minulle aika no no.
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
Pauli Lappalainen
14.03.2015 23:33:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollmi-5: DPA noin 500 euron hinnalla on kyllä turhan kallis treenikämppädemoiluun ;)
 
Audio Tecnican kiinteä johto on minulle aika no no.

 
Yllättävän hyvin se johto kestää.
 
Ostakaa jotain. Jos hinta ei miellytä, niin tee tarjous.
hape
14.03.2015 23:36:37
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollmi-5: Itsellän on keikkakäytössä Beyerdynamicin Opus 88.
 
Pakko nyt kysyä, että miksi noi Opukset ei kelpaa treenikselle demotuskäyttöön? Vai onko tässä joku että pitää olla toinen setti samaan aikaan käytössä tjsp.?
 
http://www.thespyro.com
hollmi-5
15.03.2015 06:58:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hape: Pakko nyt kysyä, että miksi noi Opukset ei kelpaa treenikselle demotuskäyttöön? Vai onko tässä joku että pitää olla toinen setti samaan aikaan käytössä tjsp.?
 
Keikkamikkisetti ja rumpusetti on treeniksellä pakattu valmiiksi lähtöön. Rumpusetti, jolle mikkejä etsin on minun toisella treeniksellä. Laiskuus ja mukavuudenhalu...
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
master plan
15.03.2015 08:49:59 (muokattu 15.03.2015 09:57:14)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostin hetki sitten Shuren Beta 98AMP tomimikit, ja soundaa loistavalta. Ja erittäin hyvät säätö/asettelu mahdollisuudet. Suosittelen!
 
Master Plan
Lahtari
15.03.2015 11:03:12
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Audixin D-sarjan fani löytyy täältä. Tosin jos moderni "hypetetty" saundi ei maistu, niin nämä ei kyllä toimi. Pieniä sieppoja on nämä ja vuoto pysyy kurissa.
 
D2 etutomissa
D4 lattiatomissa
 
I am a scholar and a gentleman...and probably a pervert too
OPJ1974
15.03.2015 12:26:34
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Viidakkorummun testin perusteella (Testaajina Tannisen Juha ja Miettisen Miri), uskalsin tilata Lewitt Audion DTP340 TT -mikit. Artikkeli löytyy jostain v. 2013 Viidakkorummusta.
 
Etsin nimenomaan korvaajia Opus 87/88:lle, jotka eivät ihan toimineet "studio-olosuhteissa".
 
Äänitellyt noilla nyt rumpuraitoja. Älyttömän hyvät mikit hintaluokassaan ja uskallan suositella. Hintaa about 80 euroa per mikki. Suomessa jälleenmyyjä Profitron Oy.
 
ja soveltuvat myös kuulemma hyvin mm. kitaravahvistimien mikittämiseen. On ollut tarkoitus tsekata myös heidän overheadinsa, ne ovat kuulemma huippua nekin, ainkin eräässä vertailussa mm. Octava MK012-mikkiin saivat paremmat arvostelut. Toki ovat tuplaten kalliimmatkin.
mhelin
15.03.2015 13:25:39 (muokattu 15.03.2015 13:28:25)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Käytän kotistudiossa Prodipen TT1 mikkejä tomeissa (toimivat erittäin hyvin myös laulun äänityksessä jos hakee dynaamisen saundia).
 
https://www.gearslutz.com/board/low … 43184-prodipe-tt1-microphone-2.html
 
Tuon Sound on Sound -testin mukaan saundaa MD421:ltä tai M80:ltä (en ole itse päässyt vertailemaan):
 
http://www.soundonsound.com/sos/oct10/articles/prodipe-tt1.htm
 
Jostain Amazonista taisin ne hommata (ei välttämättä tuon linkin kauppa mutta kuitenkin):
 
http://www.amazon.de/Prodipe-TT1-Pr … 6418679&sr=8-1&keywords=prodipe+tt1
 
Ainoa huono puoli on se että ne on vähän painavat ripustettaviksi tomeihin, tahtovat vähän heilua muovisissa ripustimissa, ja vaativat jesaria niissä pysyäkseen.
 
hollmi-5
15.03.2015 17:28:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Alkaa olemaan vaihtoehtoja. Huomasin, että Sennheiserin e604 on hinnoiteltu melkein joka paikassa hintaan 129€, mikähän juttu tuokin lie? Selasin keskustelussa ainittuja muitakin. Lewitteille ei valmistajan sivuilla ollut Suomen maahantuojaa.
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
OPJ1974
15.03.2015 18:17:31
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollmi-5: Alkaa olemaan vaihtoehtoja. Huomasin, että Sennheiserin e604 on hinnoiteltu melkein joka paikassa hintaan 129€, mikähän juttu tuokin lie? Selasin keskustelussa ainittuja muitakin. Lewitteille ei valmistajan sivuilla ollut Suomen maahantuojaa.
 
Lewittien jakelijat löytyy "Distributors" -kohdasta, itsekin menin lankaan. Otin yhteyttä päämajaan suoraan, josta annettiin sitten Suomen jälleenmyyjän tiedot, eli Profitron Oy on jälleenmyyjä Suomessa: http://www.profitron.fi/Yhteystiedot.html
 
Pekka Paukku yhteyshenkilönä.
hollmi-5
15.03.2015 19:06:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

OPJ1974: Lewittien jakelijat löytyy "Distributors" -kohdasta, itsekin menin lankaan. Otin yhteyttä päämajaan suoraan, josta annettiin sitten Suomen jälleenmyyjän tiedot, eli Profitron Oy on jälleenmyyjä Suomessa: http://www.profitron.fi/Yhteystiedot.html
 
Pekka Paukku yhteyshenkilönä.

 
Kiitokset...
 
Ideana minulla on ns. "kiinteä mikitys". Eli saisi treenissetin rummuissa olla äänityskalusto paikallaan. Rumpujen sisään en sentään mikkejä ala laittamaan, kun ideana on testailla eri settejäkin ja varsinkin virveleitä.
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «