Aihe: Anonyymit GASiläiset pt.2
1 2 3 4 5218 219 220 221 222343 344 345 346 347
Snapo
12.03.2015 15:29:30 (muokattu 12.03.2015 15:29:51)
Uudet mikit gasittanu eilisestä ja nyt sovin kaupat SD Custom SH-11 sekä 59. Tarkoitus ois vaihtaa tallaan alnico 2:n tilalle a5 tai a8, kuulemma tota kasia on kehuttu.
"Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin."
Sarko
12.03.2015 15:34:45
johanssen: Torillahan yks keikkuu. http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=981457

Onpa hinnassaan mokoma.
"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart
jii.haanpaa
12.03.2015 16:06:36
Sarko: Onpa hinnassaan mokoma.

Ne ovat. Jos sama kone kiinnostaa edullisemmassa paketissa, niin metsästä jostakin Bandmaster Reverb.
Sarko
12.03.2015 16:08:00
jii.haanpaa: Ne ovat. Jos sama kone kiinnostaa edullisemmassa paketissa, niin metsästä jostakin Bandmaster Reverb.

Näitä sais vielä ihan ok hintaan.
"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart
Gabe
13.03.2015 22:04:41
Mihin ihmeeseen kaikki käytetyt Kochin kuormat katosi juuri nyt kun sellaisen tarttisin? Äsken niitä oli torilla muutamakin mutta nyt kun yrittää ostaa niin ei taas yhtään mitään..
Joees
13.03.2015 22:31:09
Gabe: Mihin ihmeeseen kaikki käytetyt Kochin kuormat katosi juuri nyt kun sellaisen tarttisin? Äsken niitä oli torilla muutamakin mutta nyt kun yrittää ostaa niin ei taas yhtään mitään..

Osta joku muu niin niitä ilmaantuu taas torille useampikin kappale.
Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja.
Gabe
13.03.2015 22:35:25
Joees: Osta joku muu niin niitä ilmaantuu taas torille useampikin kappale.

Niinhän siinä aina käy. Pitää yrittää nyt malttaa. :/
sustain65
14.03.2015 20:08:51
Gabe: Mihin ihmeeseen kaikki käytetyt Kochin kuormat katosi juuri nyt kun sellaisen tarttisin? Äsken niitä oli torilla muutamakin mutta nyt kun yrittää ostaa niin ei taas yhtään mitään..

Ole sitten nopea ;-) , koska saatan minäkin haluta sellaisen, ettei tarvitsisi roudata tuota yhtä kodin ja treenipaikan välillä.
Gabe
14.03.2015 20:42:09
sustain65: Ole sitten nopea ;-) , koska saatan minäkin haluta sellaisen, ettei tarvitsisi roudata tuota yhtä kodin ja treenipaikan välillä.

Annat minun kyllä ostaa ensin! :) Sulla on jo yksi, mulla ei yhtään.. ja naapurikin on kiukkuinen.
Gabe
15.03.2015 00:13:03
johanssen: Kyllä sitä naapurin setää pitää uskoa.

Pyh, päiväsaikaan soittelen kyllä jatkossakin ihan kuten ennen. Mutta olisi kiva jos saisi lyötyä luurit päähän kun haluaa soitella vähän myöhempään.

Tästä juonteena: Mitkä mahtaisi olla hyvät kuulokkeet tähän tarkoitukseen? Ajattelin hommata tuon Kochin kuorman tai Mesan Cabclonen tätä tarkoitusta varten.
sustain65
15.03.2015 09:41:40
Gabe: Pyh, päiväsaikaan soittelen kyllä jatkossakin ihan kuten ennen. Mutta olisi kiva jos saisi lyötyä luurit päähän kun haluaa soitella vähän myöhempään.

Tästä juonteena: Mitkä mahtaisi olla hyvät kuulokkeet tähän tarkoitukseen? Ajattelin hommata tuon Kochin kuorman tai Mesan Cabclonen tätä tarkoitusta varten.

Kuulokesoundi on minusta vähän köppänen Mesaan kytketystä Kochissa (LB 120 II), siihen pitäisi varmaan laittaa jotakin purnukkaa lisää tuomaan tilavaikutelmaa. Eli ei sinänsä ehkä mitenkään Kochin vika, vaan ihan normaali asia. Tuleehan Kochista suoraan linjaan ainakin vallan käyttökelpoiset soundit. Täytyykin kokeilla jos viivellä tai vaikka jollakin H9:n presetillä saisi kuulokesoudin hyväksi.

AKG K271 mkII on mielestäni toimiva kuuloke tuon Kochin kanssa. Mutta tosiaan varoituksen sana, kuulokesoundi ei ole häävi verrattuna oikeaan asiaan eli kaiuttimen kautta tulevaan.

Tulee soiteltua mieluummin 11R:llä, kun kuulokkeisiin pitää soittaa.
johanssen
15.03.2015 10:45:13

Gabe: Tästä juonteena: Mitkä mahtaisi olla hyvät kuulokkeet tähän tarkoitukseen? Ajattelin hommata tuon Kochin kuorman tai Mesan Cabclonen tätä tarkoitusta varten.

Komppia Sustainille noista AKG K271 mkII kuulokkeista. Mulla on noita neljät koko bändin "vakavahenkisempiä" äänityksiä varten. Suljettu rakenne on tuohon käyttöön plussaa.

sustain65: Mutta tosiaan varoituksen sana, kuulokesoundi ei ole häävi verrattuna oikeaan asiaan eli kaiuttimen kautta tulevaan.

Mutta kyllä niillä vetelee, kun siihen tottuu. Soundia joutuu myös melkosen varmasti vähän ruuvailemaan siitä, minkä on havainnu hyväksi skobella vedettäessä. Ite oon niin tottunu kuulokkeiden käyttäjä ollu koko 2000-luvun, että ne on melkein kasvanu päähän kiinni. Pitää vaan varoo, ettei luukuta niihin liikaa mökää tai hallelujaa kuulo!
asialliset hommat hoietaan, muuten ollaan ku ellun kanat...
Kuha
16.03.2015 11:56:26

Rockabillyn hiplailuun pitäisi soitin hommata. Olisko se sitten:
- 60-luvun vintage Gibson ES 330 vai
- Uusi Gretsch: http://www.thomann.de/fi/gretsch_g6137tcb_panther_black.htm
Old Fenders never die
Shredator
17.03.2015 10:28:39

Niin kova Recto-GAS että sitä vaan pyörii ympyrää matolla kuin villieläin häkissä.
Jos et soita taimissa, olet liian hidas.
Sarko
17.03.2015 10:37:34
Taasko se saatana alkoi, kauhea Princeton Reverb/Deluxe Reverb-GAS fuzz-GASin ohella. Taidan laittaa tunnukset jäähylle kohta. Sitä ennen joku sais kyllä hieroa vaihdot meikän kans, Marshall JCM800 vaikkapa DRRI/PRRI;hin...
Bald Anus
17.03.2015 11:03:22

Sarko: Taasko se saatana alkoi, kauhea Princeton Reverb/Deluxe Reverb-GAS fuzz-GASin ohella. Taidan laittaa tunnukset jäähylle kohta. Sitä ennen joku sais kyllä hieroa vaihdot meikän kans, Marshall JCM800 vaikkapa DRRI/PRRI;hin...

Täältä on vapautumassa Princeton Reverb, jahka Bluetone valmistuu.
sääh
Gabe
17.03.2015 12:10:28
Sarko: Taasko se saatana alkoi, kauhea Princeton Reverb/Deluxe Reverb-GAS fuzz-GASin ohella. Taidan laittaa tunnukset jäähylle kohta. Sitä ennen joku sais kyllä hieroa vaihdot meikän kans, Marshall JCM800 vaikkapa DRRI/PRRI;hin...

Ja rumba jatkuu. :) Sano minun sanoneen niin tuo tuleva Princetonkin on torilla ennen kesää. :D
Sarko
17.03.2015 12:53:25
Gabe: Ja rumba jatkuu. :) Sano minun sanoneen niin tuo tuleva Princetonkin on torilla ennen kesää. :D

No onneks ei jatku kovinkaan pahasti koska: olen opiskelija. Persaukisuus on tosiasia, kaasuttelusta huomaa että treenejä ollut taas liian vähän.
Sarko
17.03.2015 13:11:52
Sitä paitti ensimmäisen maailman ongelmia tällaiset GASit, puhdasta kulutusyhteiskunnan ja mielikuvamainonnan luomaa "kaikki mulle nyt"-problematiikkaa. Pitää vaan pysyä tiukkana eikä päästää ajatusta harhailemaan ja uppoamaan jossittelun suohon.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)